Ik heb sinds april een Samsung S6 aangeschaft omdat de S3 mij goed was bevallen. Nu was het al vanaf het eerste moment dat wanneer ik mijn S6 ging opladen de achterkant ernstig warm werd en voornamelijk het glas waar de camera zit. Dit kon ik verhelpen door de stekker er snel uit te halen en even te wachten tot de S6 genoeg afgekoeld was. Na het afkoelen bleef gelukkig het mobieltje koud genoeg en lade deze ook weer goed op. Nu na een aantal maanden merk ik dat de batterij heel snel leeg gaat, al na enkele uren. Soms valt de S6 zomaar bij 39% uit en is deze ineens 0%. Zodoende heb ik vaak geprobeerd om de S6 weer op te laden en weer aan te doen. Tot mijn verbazing geeft het apparaat aan dat de accu bijna vol zit.Ook het eerste probleem met het te warm worden van de S6 bij het opladen komt veel vaker voor en soms zo erg dat de S6 nu bol is komen te staan en de glazen achterkant los begint te raken. Je kan de lijm goed zien zitten. (Zie foto's). Ik gebruik alleen maar de originele opladers van Samsung zelf.
Hebben hier meer mensen last van?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung S6 problemen met accu en achterkant laat los
-
-
Re: Samsung S6 problemen met accu en achterkant laat los
Deze accu zou ik niet meer opladen! Telefoon aan laten staan tot deze leeg is (of de accu eruit halen)
dit verschijnsel (heet worden en opbollen) zie je bij accu's waar kortsluiting in zit.
dat je S3 goed was zegt niet zo veel:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=156407
groet
FY
dit verschijnsel (heet worden en opbollen) zie je bij accu's waar kortsluiting in zit.
dat je S3 goed was zegt niet zo veel:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=156407
groet
FY
Niet blijven prutsen. Gewoon terug naar de verkoper en onder garantie laten repareren en of kosteloos vervangen voor een nieuw exemplaar. Neem geen genoegen met een minder of gereviseerd exemplaar.. S6 heeft helaas geen (door de gebruiker zelf) te vervangen accu.
-
Samsung is zeer behulpzaam op de chatfunctie op hun officiele website. Raad je aan om daar contact op te nemen.
BlackHawk91 schreef:Ik heb sinds april een Samsung S6 aangeschaft omdat de S3 mij goed was bevallen. Nu was het al vanaf het eerste moment dat wanneer ik mijn S6 ging opladen de achterkant ernstig warm werd en voornamelijk het glas waar de camera zit. Dit kon ik verhelpen door de stekker er snel uit te halen en even te wachten tot de S6 genoeg afgekoeld was. Na het afkoelen bleef gelukkig het mobieltje koud genoeg en lade deze ook weer goed op. Nu na een aantal maanden merk ik dat de batterij heel snel leeg gaat, al na enkele uren. Soms valt de S6 zomaar bij 39% uit en is deze ineens 0%. Zodoende heb ik vaak geprobeerd om de S6 weer op te laden en weer aan te doen. Tot mijn verbazing geeft het apparaat aan dat de accu bijna vol zit.Ook het eerste probleem met het te warm worden van de S6 bij het opladen komt veel vaker voor en soms zo erg dat de S6 nu bol is komen te staan en de glazen achterkant los begint te raken. Je kan de lijm goed zien zitten. (Zie foto's). Ik gebruik alleen maar de originele opladers van Samsung zelf.
Hebben hier meer mensen last van?
NIET MEER OPLADEN OF GEBRUIKEN!! En wel om 2 redenen, die accu is niet fris, en dat brengt aanzienlijke risico's met zich mee, denk aan brand door oververhitting, tot zelfs een kleine explosie aan toe. Het dak gaat niet van je huis, maar als je hem op lichaam draagt, kan het serieus vervelend worden.
En daarnaast dien je defecten altijd meteen te melden aan een fabrikant, en het product niet meer te gebruiken, zodat de fabrikant er onder garantie wat aan kan doen. Als je het product blijft gebruiken en het defect zo erger maakt, bemoeilijk je uiteindelijk de reparatie voor de fabrikant, wat je recht op kosteloze reparatie onder de garantie serieus ondermijnd. En ik hoop het niet voor je, maar als ik dit zo lees, zou Samsung wat dat laatste betreft wel een punt kunnen hebben, door je aanhoudende gebruik ondanks de laadproblemen is er behoorlijk wat extra fysieke schade ontstaan. Na de eerste keer te warm worden en de stekker er snel uit halen, had je ze moeten inschakelen, en niet op die manier door moeten gaan, want dat is duidelijk geen normale laadcyclus. Staat ook wel iets over in de handleiding meen ik.
-
Ik heb mijn mobiel terug en dit alles heeft in totaal 1 week geduurd. Ze hebben alles behalve de behuizing vervangen en dit ook nog eens kosteloos. Ze vertelde dat het waarschijnlijk aan de oplader ligt en dat ik een nieuwe moet kopen omdat deze als accessoire gezien word en dit niet binnen de garantie valt.
Ook als dat wel mogelijk was geweest had je dat in dit geval niet moeten doen. Gewoon terugbrengen "as is".olaf79 schreef:S6 heeft helaas geen (door de gebruiker zelf) te vervangen accu.