LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe krijg ik mijn 2200 euro terug van T-Mobile?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lekkerweer

Hoe krijg ik mijn 2200 euro terug van T-Mobile?

Ongelezen bericht door lekkerweer »

Mijn werkgever (bedrijf met enkele duizenden werknemers) heeft een aantal jaren geleden een contract gesloten met T-Mobile (T-M), zodat alle werknemers zakelijke telefoon abbonementen konden afsluiten met T-M. Hierbij was de keuze uit 4 abbonementen, die je normaal gesproken niet zou terug vinden in de webshop bij T-M.

Omdat ik wekelijks de wereld over reis voor mijn werk had ik gekozen voor een abbonement met 1GB datalimiet per maand wereldwijd (zones 1 2 en 3). Bij het aanvragen van het abbonement, online stond "T-M hanteert hier een Fair Use Policy van 1GB per maand verbruik in het buitenland. T-M behoudt het recht verbruiskosten na deze 1GB in rekening te brengen. Deze propositie is alleen geldig bij gebruik van de door T-M geleverde simkaart in een Blackberry toestel. Bij gebruik van de simkaart in andere toestellen dan Blackberry zullen verbruikskosten in het buitenland wel in rekening worden gebracht. In situaties waarbij de simkaart en Blackberry gebruikt worden als modem zullen gebruikstkosten in rekening worden gebracht conform de datatarieven" etc. Ik kon bij dit abbonement kiezen uit enkele (oude) Blackberries.

Al snel kocht in de nieuwste Blackberry (toen Q10) en nu Passport en telkens werden de internetkosten wel in rekening bebracht (sinds Sept-13). Na vele malen gebeld te hebben met zowel T-M zakelijk, als de bemiddelaar (een derde partij) waren wij er over uit dat ik volledig in mijn recht stond, dat ik de kosten terug zou moeten krijgen. Aangezien er in het contract staat "EEN blackberry" waarbij geen onderscheid gemaakt wordt tussen een oud of nieuw toestel. De reden dat het misging was dat de nieuwere toestellen andere APN settings gebruiken, waar T-M niet automatisch kan detecteren dat ik een Blackberry gebruik.

Na enkele maanden heen en weer gebeld te hebben waren wij er over uit dat ik binnen mijn recht sta en dat ik de kosten vergoed moest krijgen. Helaas kon dit niet automatsich, dit zou dan manueel elke paar maanden moeten gebeuren. Ik zei dat dat mij verder niet uit maakt, zolang ik het geld maar terug ontvang.

Mijn abbonement is inmiddels enkele maanden verlopen, echter ben ik nog tevreden over de voorwaarden en dus heb ik hem stilzwijgend laten verlengen tot contract voor onbepaalde tijd

Inmiddels heb ik een aantal facturen ontvangen met een negatief bedrag (geld terug), echter is dit geld nooit teruggestort door T-M. Op dit moment is een helpdeskmedewerker wel aan het kijken naar de reden hiervoor. Vandaar dat ik vorige week dacht, goh ik bel weer eens met T-M. Na het verhaal te hebben uitgelegd aan de betreffende medewerker zei ze ineens
"behoor jij dit geld eigenlijk wel terug te krijgen?"
"ja", zei ik "dit is al enkele maanden geleden rechtgezet na veel heen en weer gebel en het opsturen van de voorwaarden etc.
T-M: "ik weet hier niets vanaf, dus ik ga het hoger op vragen"

Enkele dagen later kreeg ik antwoord, dat de manager hoger op had besloten dat ik "niet het juiste toestel" gebruik en dat ik dus de internetkosten WEL moet betalen. De reden hiervoor zou zijn dat ik "misbruik maak" van het contract" en "het verkeerde toestel gebruik". Waar is echter misbruik? Ik gebruik slechts 100-200MB van de 1GB datalimiet! Ook staat nergens gespecifieerd dat ik de blackberry.net APN dien te gebruiken ipv die van T-M. Ook staat er nergens dat ik per se een bepaald type Blackberry dien te gebruiken, of het geleverde toestel bij het abbonement. De naam van deze manager heb ik inmiddels. Maar wat kan ik hiermee? Helpdesk zegt dat het "onmogelijk" is direct contact op te nemen met deze persoon. De manager is de contactpersoon tussen T-M en mijn werkgever. Functienaam is "Coördinator Direct Business Operations".

lekkerweer

Re: Hoe krijg ik mijn 2200 euro terug van T-Mobile?

Ook kreeg ik te horen dat, omdat mijn abbonement verlopen is, ik een nieuw abbonement MOET kiezen (of overstappen naar een andere provider), omdat mijn abbonement anders omgezet wordt naar een prepaid abbonement.
Op de vraag waar ik kon vinden dat T-M dit zomaar kan doen (algemene voorwaarden? mijn contract? andere voorwaarden?) zei ze dat ze dat niet wist, maar dat het wel zo is.

Kort samengevat:
- Ik heb sinds Sept-13 inmiddels ongeveer E 2200.- internetkosten (in mijn ogen onterecht) betaald
- Nov-14 heeft klantenservice T-M met mij afgesproken dat ik de kosten elke paar maanden terug zou krijgen
- Jun-15 een "hogere" manager binnen T-M heeft nu besloten dat ik TOCH NIET de kosten terug hoor te krijgen. (vanwege "verkeerd toestel" en "misbruik")
- T-M wil dat ik een ander abbonement neem, omdat het huidige abbonement is verlopen en het "niet meer bestaat"
- T-M basseert de nieuwe uitspraak op "misbuik" van het contract.
- Een helpdeskmedewerker is aan het kijken naar waarom het geld nog niet bij mij terecht is gekomen. Overigens zijn de bedragen die op de 2 facturen staan die ik terug zou moeten krijgen bij elkaar opgeteld ongeveer 1200 euro. Daar ontbreekt dus nog ca. E 1000.-

Mijn vragen:
-Hoe nu verder?
-Als ik een advocaat inschakel, betaal ik daar dan ook voor? Of zijn die kosten voor T-M?
-Kan ik nu nog een rechtsbijstandsverzekering inschakelen en dat hiervoor gebruiken?
-T-M claimt dat ze in haar recht staat door "verkeerd toestel" echter is dat NIET het geval.. aan mij dus om aan te tonen dat dit niet zo is?
-helpdesk zegt dat het "onmogelijk" is direct contact op te nemen met de hogere "manager" die dit besluit heeft genomen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

wat een verhaal, ik kan me voorstellen dat KPN er geen touw aan kan vastknopen, succes verder :wink:

Falco Yellow

Ongelezen bericht door Falco Yellow »

Verhaal is helder ;) T-Mobile gokt erop dat je geen stappen gaat ondernemen.
Als er in het contract staat "een blackberry uit de aangeboden collectie (oid) heeft T-mobile gelijk.
Maar als er in het contract staat "een blackberry" zonder verdere toelichting of omschrijving sta jij in je recht. Echter, bij dit soort bedrijven moet je je recht actief halen. Dus, een advocaat inschakelen en ze dagvaarden. En dat kost geld. Ook als je in het gelijk wordt gesteld ben je afhankelijk van de rechter of die kosten volledig worden toegewezen aan T-mobile.
Dat onbereikbare "managertje" maakt hier handig gebruik van. (en verder mag niemand hem van zijn driewielertje trekken voor vragen)

Een rechtsbijstand afsluiten als er een case loopt kan niet. (althans, niet voor een case die dan al loopt)
Als je bij zo'n groot bedrijf werkt hebben ze daar ook vast juristen in dienst. Kun je daar geen gebruik van maken? uiteindelijk heeft je werkgever je dit voorstel voor abonnement gedaan.

Het enigste wat ik niet begrijp uit je verhaal is dat je bij dit probleem je contract door hebt laten lopen.
ze komen die zogenaamde gunstige voorwaarden uiteindelijk toch niet na?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Falco Yellow schreef:Het enigste wat ik niet begrijp uit je verhaal is dat je bij dit probleem je contract door hebt laten lopen.
ze komen die zogenaamde gunstige voorwaarden uiteindelijk toch niet na?
Er waren momenten, dat er sprake was van terugbetaling. Waarom zou je contract dan niet laten doorlopen?

Is er geen toegang tot geschillencommissie? Dat kan goedkoper zijn dan rechtzaak.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als dit via je werkgever is geregeld (en omdat het specifieke abonnementen betreft), kan je dan niet beter de telecommanager/beheerder van de werkgever vragen hoe te handelen of te middelen? Zo gaat het op mijn werk. Wij kunnen ook aantrekkelijke abonnementen privé afsluiten en alle communicatie met de provider gaat via de telecommanager.

lekkerweer

Inderdaad via de werkgever is een goede tip, ga ik proberen. Contract inderdaad door laten lopen omdat ik in mijn recht sta en er telkens sprake is van dat ik mijn geld terug krijg. Bedankt voor de tips!

Gesloten