LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie afhandeling Aldi nog steeds fout.
Garantie afhandeling Aldi nog steeds fout.
Omdat mijn Wolfgang telefoon een defect scherm heeft wil ik 'm aanbieden bij de Aldi in Brummen voor garantie.
Ik ging met iets meer vertrouwen (zie mijn vorige onderwerp van de Aldi) met de defecte telfoon naar de Aldi in Brummen om hem aan te bieden ter reparatie.
Maar nog geen 10 minuten later stond ik buiten met het advies het telefoon nummer dat buiten op de deur staat maar te bellen als ik het er niet mee eens was. Net als de vorige keer wilde de Aldi geen medewerking verlenen.
De uitzending over de Aldi heeft dus niet echt indruk gemaakt kan ik hieruit wel concluderen
Heb nu dus de volgende klacht gestuurd naar ConsuWijzer en wacht op een reactie.
Aldi gaf aan dat ik de telefoon moest opsturen Ik heb aangegeven dat de telefoon te duur was om per post te versturen risico te groot en aangegeven dat de Aldi dat voor mij moest doen Kreeg eerst te horen van de cassiere dat ie afgeprijst was en dat maakt uit. Aangegeven dat dat onzin is, toen kwam bedrijfsleider er bij die heeft mij na enige tijd naar buiten verwezen naar een telefoon nummer op de deur, dat ik maar moest bellen als ik het er niet mee eens was. Gebeld deze mevrouw gaf mij aan dat ik maar contact op moest nemen met de reperateur (0,50 cent per minuut!) heb dit gedaan en wacht op verdere afhandeling van hen. Maar Aldi laat het dus afweten, neemt geen verantwoording en overtreed hiermee mijn inziens de wet!
Maar nog geen 10 minuten later stond ik buiten met het advies het telefoon nummer dat buiten op de deur staat maar te bellen als ik het er niet mee eens was. Net als de vorige keer wilde de Aldi geen medewerking verlenen.
De uitzending over de Aldi heeft dus niet echt indruk gemaakt kan ik hieruit wel concluderen
Heb nu dus de volgende klacht gestuurd naar ConsuWijzer en wacht op een reactie.
Aldi gaf aan dat ik de telefoon moest opsturen Ik heb aangegeven dat de telefoon te duur was om per post te versturen risico te groot en aangegeven dat de Aldi dat voor mij moest doen Kreeg eerst te horen van de cassiere dat ie afgeprijst was en dat maakt uit. Aangegeven dat dat onzin is, toen kwam bedrijfsleider er bij die heeft mij na enige tijd naar buiten verwezen naar een telefoon nummer op de deur, dat ik maar moest bellen als ik het er niet mee eens was. Gebeld deze mevrouw gaf mij aan dat ik maar contact op moest nemen met de reperateur (0,50 cent per minuut!) heb dit gedaan en wacht op verdere afhandeling van hen. Maar Aldi laat het dus afweten, neemt geen verantwoording en overtreed hiermee mijn inziens de wet!
U had de garantievoorwaarden moeten lezen. De Aldi is nu eenmaal geen fietsenmaker, gsm expert, schoenmaker. Zij hebben tijdelijke acties, zijn daarmee absurt goedkoop en als het dan mis gaat, tja.pjay1966 schreef:Omdat mijn Wolfgang telefoon een defect scherm heeft wil ik 'm aanbieden bij de Aldi in Brummen voor garantie.
Ik ging met iets meer vertrouwen (zie mijn vorige onderwerp van de Aldi) met de defecte telfoon naar de Aldi in Brummen om hem aan te bieden ter reparatie.
Re: Garantie afhandeling Aldi nog steeds fout.
zucht....snuffel1 schreef:De Aldi verwijst ingeval zij producten verkopen die niet binnen het assortiment vallen altijd naar de fabrikant, klopt ook wel want het zijn tijdelijke acties. Vaak is in de folder het product voorzien van een * dat betekend dat u onderaan de folder de garantievoorwaarden kunt lezen. U wist van die voorwaarden maar u bent niet genegen om de telefoon zelf retour fabrikant te sturen. Dan gaat u op hoge poten terug naar de Aldi en het personeel wijst u op de voorwaarden, u geeft aan dat u het er niet mee eens bent en wordt naar buiten gezet. Is wel een schoolvoorbeeld die bewijst dat halsstarrigheid meer kapot maakt dan redelijk met elkaar omgaan.
Die discussie is al te vaak geweent. Radar heeft er zelfs een app (apptoinette) van gemaakt.
De verkopende partij, hier dus de Aldi dient het probleem op te lossen.
-
http://www.aldi.nl/aldi_garantie.html
Waarom geen geld terug gevraagd, en van de actie afstappen, om naar een echte winkel te gaan.
Goedkoop is vaak ...........................
Waarom geen geld terug gevraagd, en van de actie afstappen, om naar een echte winkel te gaan.
Goedkoop is vaak ...........................
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 29 dec 2014 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.
De theorie is prachtig...Josephien12 schreef:zucht....snuffel1 schreef:De Aldi verwijst ingeval zij producten verkopen die niet binnen het assortiment vallen altijd naar de fabrikant, klopt ook wel want het zijn tijdelijke acties. Vaak is in de folder het product voorzien van een * dat betekend dat u onderaan de folder de garantievoorwaarden kunt lezen. U wist van die voorwaarden maar u bent niet genegen om de telefoon zelf retour fabrikant te sturen. Dan gaat u op hoge poten terug naar de Aldi en het personeel wijst u op de voorwaarden, u geeft aan dat u het er niet mee eens bent en wordt naar buiten gezet. Is wel een schoolvoorbeeld die bewijst dat halsstarrigheid meer kapot maakt dan redelijk met elkaar omgaan.
Die discussie is al te vaak geweent. Radar heeft er zelfs een app (apptoinette) van gemaakt.
De verkopende partij, hier dus de Aldi dient het probleem op te lossen.
Het wordt wel een show...
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9#p2026149
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9#p2026149
Ik vind het anders niet zo gek wat TS hier stelt; als je al nagaat dat de TNT de laatste tijd gewoon een grote bende is qua postbezorging zou ik zelf ook niet een duur media apparaat opsturen met de post.Aldi gaf aan dat ik de telefoon moest opsturen Ik heb aangegeven dat de telefoon te duur was om per post te versturen risico te groot en aangegeven dat de Aldi dat voor mij moest doen
zelfs niet aangetekend. Risico is volledig voor de verzender, grote kans dat je pakketje gewoon "verdwijnt"
geloof je me niet? zie de legio topics op Google en Radar over hoe postpakketten nooit aankomen.
dus dat snap ik wel, en kan ik helemaal inkomen.
een kennis heeft eens een telefoon ter reparatie teruggekregen> hij hoorde de postbezorger niet eens aanbellen, deze heeft de telefoon in bubbeltjesplastic envelop gewoon naar binnen geduwd en deze viel op de tegels!! Splat, was een hoekje af.
Naar buiten gevlogen maar die vent was nergens meer te bekennen.
over het stukje garantie van Aldi; het zijn dozenschuivers, zij hoeven alleen de fabrieksgarantie erbij te betrekken met jouw kassabon. Aldi doet hier verder helemaal niets aan. Ik heb eens een kapotte autoradio gehad, de eerste keer werd hij "gerepareerd" en de tweede keer kon ik hem omruilen in het filiaal.
alsnog ging ie na geruime tijd stuk, merken als MT-logics en Medion zou men eigenlijk moeten mijden.
Niet vanwege de kwaliteit [hoewel deze niet érg hoog is] danwel de verschrikkelijk slechte fabrieksgarantie regelingen voor deze Aldi apparaten.
prem schreef:http://www.postnl.nl/versturen/pakket-v ... /tarieven/
8,60 Euro, tot 500 euro verzekerd.
ja,
maar je hebt vast ook gehoord dat TNT personeel tegenwoordig zélf *"weleens" haar handtekening zet op aangetekende post?
In dat geval heb je geen poot om op te staan, kunnen ze toch leveren wat ze willen en/of ben je alsnog je toestel kwijt...> door verkeerde levering/switching van paketten etc]
je hebt er immers voor getekend! zie legio topics hierover...
aangetekend zegt tegenwoordig ook zoveel niet meer.
*vooral externe postbezorgers doen dat omdat ze per stuksprijs betaald krijgen, elk minder bezorgd pakje is immers minder verdienen.
Prem => U had de garantievoorwaarden moeten lezen. De Aldi is nu eenmaal geen fietsenmaker, gsm expert, schoenmaker. Zij hebben tijdelijke acties, zijn daarmee absurt goedkoop en als het dan mis gaat, tja.
Hoezo is het toestel te duur om op te sturen? Of vond u het opsturen te duur?
Als dit zo is waarom verkoopt de Aldi deze spullen dan? Ik neem toch aan dat ze er geld mee verdienen? Het lijkt me een gevalletje wel de lusten niet de lasten. Zo kan ik ook zaken doen partij goedkope Chinese smartphones sterretje er bij * kleine lettertjes In geval van een defect moet u zich wenden tot de producent in China.
En 200 euro voor een Wolfgang telefoon is niet absurt goedkoop dat is gewoon een redelijke prijs (het is overigens een super toestel en ik baal daarom ook dat ie nu gek doet). Maar het is mij een te groot risico om het toestel zelf op te sturen het enige wat ik wil is dat de Aldi dit voor mij doet en me een bewijs van ontvangst geeft, wie is er nu onredelijk?
Sterker ze zijn verplicht dit te doen ze kunnen zich niet aan de Nederlandse wet onttrekken alhoewel ze dit tot nu toe aardig lukt, ondanks pogingen van Tros Radar dit te stoppen.
Hoezo is het toestel te duur om op te sturen? Of vond u het opsturen te duur?
Als dit zo is waarom verkoopt de Aldi deze spullen dan? Ik neem toch aan dat ze er geld mee verdienen? Het lijkt me een gevalletje wel de lusten niet de lasten. Zo kan ik ook zaken doen partij goedkope Chinese smartphones sterretje er bij * kleine lettertjes In geval van een defect moet u zich wenden tot de producent in China.
En 200 euro voor een Wolfgang telefoon is niet absurt goedkoop dat is gewoon een redelijke prijs (het is overigens een super toestel en ik baal daarom ook dat ie nu gek doet). Maar het is mij een te groot risico om het toestel zelf op te sturen het enige wat ik wil is dat de Aldi dit voor mij doet en me een bewijs van ontvangst geeft, wie is er nu onredelijk?
Sterker ze zijn verplicht dit te doen ze kunnen zich niet aan de Nederlandse wet onttrekken alhoewel ze dit tot nu toe aardig lukt, ondanks pogingen van Tros Radar dit te stoppen.
Ik begrijp het wel, maar je ziet toch dat zo'n supermarkt daar niet voor ingericht is? En de Aldi overtreedt wel meer regels, qua personeelsbeleid bijvoorbeeld, dus ja het is als kopen bij een website die niet al te goed bekend staat. Dat gaat goed zo lang je geen service nodig hebt.
Tja en toch, zo langzamerhand weet je niet meer waar je voor iets moet zijn Hema doet nu al aan verzekeringen Consumentenbond zit als bemiddelaar tussen energie bedrijven in. En mijn bank waar ik altijd zo naar binnen kon lopen is een website geworden wat is dan nog betrouwbaar en ingericht voor de verkoop van zaken en spullen?
Ja dat is zo. Ik word duizelig van dat aanbod van Nederlandse zorgverzekeringen in jullie land, lijkt me vreselijk nu. Ik zag net dat ze in de Kalverstraat tijdelijk een winkel in bemiddeling hebben geopend, mensen aanklampend voor een bonus van 100 Euro bij overstap.
En dat van de bank.....daarom heb ik ABN opgezegd, alles weg daar. De laatste keer was ik in een kantoor van ze in Breda, een halve middag weg voor iets kleins.
En dat van de bank.....daarom heb ik ABN opgezegd, alles weg daar. De laatste keer was ik in een kantoor van ze in Breda, een halve middag weg voor iets kleins.
Vandaag een probleem met mn Aldi robotstofzuiger. De motor van het linkerwiel loopt te zwaar.
Nummer gebeld wat in de handleiding stond , probleem uitgelegd. Moest copy aankoopbon en foto van de motor mailen. Het kan dan wel niet volgens de regeltjes zijn maar er is mij toegezegd dat er binnen een paar dagen (ivm oud/nieuw durfden ze geen exacte datum te noenmen) een nieuwe motor (is eenvoudig zelf te vervangen) in de bus ligt. Waarom zou ik dan de moeite doen om met dat ding naar de Aldi supermarkt te gaan slepen ?
Nummer gebeld wat in de handleiding stond , probleem uitgelegd. Moest copy aankoopbon en foto van de motor mailen. Het kan dan wel niet volgens de regeltjes zijn maar er is mij toegezegd dat er binnen een paar dagen (ivm oud/nieuw durfden ze geen exacte datum te noenmen) een nieuwe motor (is eenvoudig zelf te vervangen) in de bus ligt. Waarom zou ik dan de moeite doen om met dat ding naar de Aldi supermarkt te gaan slepen ?
Voor aankoop weet ik hun regels en voorwaarden en ging hier mee in zee....
Dus ik klaag niet, de service is beter als de winkel, die weten alleen de prijs te vinden.....
En online winkels geven gelijke garantie en dat accepteerde wel vrijwel iedereen?
Dus ik klaag niet, de service is beter als de winkel, die weten alleen de prijs te vinden.....
En online winkels geven gelijke garantie en dat accepteerde wel vrijwel iedereen?
Valt wel mee hoor. In een beetje winkel heb je meen grotere keuze aan verschillende merken en types televisies, dan dat we verschillende zorgverzekeringen hebben. Of auto's. Daar heb ik ook nog nooit iemand over horen klagen hoeveel brochures je wel niet moet lezen als je een goede keuze wilt maken. Maar zodra het om zorgverzekeringen gaat is het inlezen opeens te lastig. Terwijl het niet lastiger is dan auto's of televisies vergelijken.prem schreef:Ja dat is zo. Ik word duizelig van dat aanbod van Nederlandse zorgverzekeringen in jullie land, lijkt me vreselijk nu.
Ik vergelijk het even met hier in Belgie, vandaar.
Tevens kan ik je zeggen dat het uitkiezen van een nieuwe auto ook hartkloppingen geeft. Ik val maar weer iedere keer tot hetzelfde merk.
En de tv kies je meestal een keer in de tien jaar of zo.
Tevens kan ik je zeggen dat het uitkiezen van een nieuwe auto ook hartkloppingen geeft. Ik val maar weer iedere keer tot hetzelfde merk.
En de tv kies je meestal een keer in de tien jaar of zo.
Kan je met een zorgverzekering ook doen Zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet qua premies. Er zijn genoeg dingen te vinden die meer opleveren. Als bijvoorbeeld mensen die roken stoppen met roken besparen ze per maand bijna oneindig veel meer dan wat ze op een zorgverzekering kunnen besparen. Of groente en fruit op de markt kopen ipv in de supermarkt.
Dat is waar, maar mijn opmerking ging over het aanbod, reclame ,de kermis rond de zorgverzekering.GJvdZ schreef:Kan je met een zorgverzekering ook doen Zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet qua premies. Er zijn genoeg dingen te vinden die meer opleveren. Als bijvoorbeeld mensen die roken stoppen met roken besparen ze per maand bijna oneindig veel meer dan wat ze op een zorgverzekering kunnen besparen. Of groente en fruit op de markt kopen ipv in de supermarkt.
Hier bestaat dat helemaal niet rond de zorg, vandaar dat het zo op valt. Als ik in NL zou wonen zou ik waarschijnlijk zoals jij zegt er een kiezen en daarbij blijven.
Op 23 juni 2015 een gsm besteld en betaald via de Webshop van Wolfgang. De gsm zou de volgende dag worden geleverd. Het is nu dik een week later, nog niets ontvangen.
Gebeld met Wolfgang....zou teruggebeld worden....dus niet
Legio keren gemaild met Wolfgang. Geen enkele reactie ontvangen.
Ook op Facebook van wolfgang berichten geplaatst. Behalve een reactie dat er iets fout met verzending is gegaan blijft het oorverdovend stil.
Wat een bedrijf......u bent gewaarschuwd.....
Gebeld met Wolfgang....zou teruggebeld worden....dus niet
Legio keren gemaild met Wolfgang. Geen enkele reactie ontvangen.
Ook op Facebook van wolfgang berichten geplaatst. Behalve een reactie dat er iets fout met verzending is gegaan blijft het oorverdovend stil.
Wat een bedrijf......u bent gewaarschuwd.....
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jul 2015 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Contactgegevens verwijderd
Reden: Contactgegevens verwijderd