Mijn dochter huurt een woning van Vestia en betaald iedere maand een voorschot stookkosten.
Elk jaar krijgt ze ruim 500 euro terug, dit meestal eind juni begin juli. Ik vind dit al rijkelijk laat maar ok...
Nu kreeg ze gisteren (1 juli 2015) een brief dat de Vestia met de nieuwe warmtewet bezig is die in 2016 in gaat en daarom nu niet tot uitbetaling over kunnen gaan???? In de brief staat dat ze hopen eind 4 de kwartaal 2015 alles op orde te hebben. Ik heb vanochtend gebeld met de vragen hoe dit kan, waarom pas op 1 juli de brief op de mat valt, waarom het woordje 'hopen' in de brief staat en wat er met de rente gebeurd van dat hele jaar. Een redelijk arrogante dame had niet 1 antwoord, er was alleen maar irritatie naar mij gericht.Ze vertelde dat mijn dochter helemaal niet zeker is van terugbetalen want misschien moet ze wel bij betalen (dit zal niet gebeuren want zij krijgt al jaren zo'n hoog bedrag terug). Toen ik naar het late tijdstip van de brief vroeg zei ze alleen maar: tsja....hier kan ik niets mee. Op mijn vraag over de rente antwoordde dat de Vestia geen rente uitbetaald. Ook vertelde ze dat de Vestia het eventueel teveel betaalde bedrag nu niet kon betalen omdat ze dat nog niet hadden. Ik heb haar gezegd dat de huur inclusief voorschot toch echt naar de Vestia is overgemaakt en niet een deel naar een andere organisatie..... Hierop antwoordde ze dat ze niet wist op wat voor een rekening dat voorschot geparkeerd werd. Kortom, ik schrijf dit heel mild op maar het werkelijke gesprek was iets feller. Nu is mijn vraag, kan dit zomaar? Of kunnen we hier iets mee?
We hebben al best veel ellende met de Vestia gehad en zijn het eigenlijk een beetje zat.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen