Ik heb maar eens besloten een van mijn grootste ergenissen te uitten met als doel te kijken of er een oplossing is en zo niet of er dan meer mensen zijn die er zo over denken als ik, wat misschien ooit nog tot een oplossing kan leiden.
Het probleem dat ik als prepaid gebruiker heb is als volgt:
Ik wil dat, als mijn databundel verstreken of op is, mijn internet verbinding uitgezet wordt door mijn provider in plaats van het ongevraagd activeren van een dure dagbundel of het activeren van een buiten bundel tarief.
Ik weet dat het mogelijk is want als ik geen prepaid tegoed meer heb kan ik niet meer internetten. Waardeer ik op krijg ik gelijk weer toegang.
Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik vind het eigenlijk gewoon te gek voor woorden dat deze manier van geld verdienen wettelijk nog toegestaan is. Er zal ongetwijfeld wel iets in de voorwaardes van mijn provider staan dat ze dit, zonder actief toestemming geven van mij, mogen doen maar elke keer als ik net even geen tijd gehad heb om op te waarderen en ik weer een berichtje krijg dat er weer een euro afgeschreven is voel ik mij bestolen.
Ik heb nu al een aantal providers bekeken en deze hebben ze allemaal een dergelijke constructie. Eentje maakt het helemaal bond:
Zo als ik deze constructie lees, ben je dus niet alleen al je beltegoed kwijt, maar kun je ook nog een negatief tegoed opbouwen van onbekende hoogte. Er staat meer dan enkele euro's en niet wanneer je afgekapt wordt. Laten we het er op houden dat het misschien vergelijkbaar is met de limiet die ze in het buitenland hebben dan kun je dus minimaal 60 euro in het rood komen te staan. En dan weet ik nog niet eens hoe je provider het behandeld als je dat niet wil betalen.Negatief beltegoed
Bij * kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro's). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via * en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.