LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 komt afspraken niet na

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
twanvanooijen

Tele2 komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door twanvanooijen »

Ik ben per 23-04-2015 overgestapt van Tele2 naar KPN. Dit leek in eerste instantie goed te gaan. Ik heb netjes een bevestiging gekregen van Tele2 dat het verzoek via de overstapservice van KPN was ontvangen.
Nog telefonisch contact gehad met een Tele2 medewerker die graag de reden van overstap wilde horen. Afgesproken dat alles netjes in orde zou worden gebracht.
Vervolgens is het stil bij Tele2. Voor alle zekerheid stuur ik alle Tele2 apparatuur vast retour. Wederom stilte.
De volgende maand ontvang ik een nieuwe factuur van Tele2. Gebeld met de klantenservice (met in eerste instantie een aantal vruchteloze pogingen wegen wachttijden van meer dan een kwartier). Overstap bleek ineens niet meer bekend bij Tele2. Dus ik verklaar een bevestiging hiervan te hebben ontvangen via de mail. Ontkenning aan de andere kant. Tele2 heeft mij niet gemaild. Gelukkig heb ik de mail nog. Afgesproken wordt dat Tele2 mij een mailadres toestuurt waar ik het "bewijsmateriaal" naartoe kan sturen. Als ik dat heb gedaan word ik met terugwerkende kracht afgemeld en wordt de facturatie stopgezet.
Ik word echter niet gemaild. Weer gebeld. Ondanks dat de website van Tele2 aangeeft dat de klantenservice open is tot 21:00 uur, blijkt de afdeling die ik nodig heb gesloten. Lekker duidelijk gecommuniceerd op de website van Tele2. Contact gezocht met een andere afdeling. Die kunnen me niet mailen (why?). Terugbel afspraak gemaakt.
Ik word (uiteraard) niet teruggebeld) Volgende dag zelf maar weer weer gebeld. Krijg nu het mailadres telefonisch door. Meteen gemaild met het verzoek een bevestiging te sturen.
Geen enkele reactie. Factuur wordt geïncasseerd en er verstrijken enkele weken. De volgende factuur arriveert. Nog maar een keer bellen. 100 wachtenden voor me. Na een half uur opgegeven. Nog maar een keer bellen. Wederom een medewerker aan de telefoon. Vorige medewerker is met vakantie. Deze medewerker kan me niet met terugwerkende kracht afmelden, is immers met een andere collega afgesproken (?). Ik stel voor haar dan ook het "bewijsmateriaal" te mailen. Wordt niet geaccepteerd. In plaats daarvan wordt de verantwoordelijkheid weer volledig bij de klant (mij dus) gelegd en zal ik per 4 juli worden opgezegd.

Volledig onacceptabel dit! Ik geef dit ook aan, maar de medewerker is onvermurwbaar. De teveel in rekening gebrachte kosten door Tele2 moet ik zelf maar terugvragen via een restitutie formulier dat ik ook zelf op de Tele2 website mag gaan zoeken. Ik probeer nog tegen te werpen dat ik het slachtoffer ben van fouten van Tele2, maar helaas. Mevrouw kan verder niets voor me betekenen. Formulier dus maar opgezocht en ingevuld. Ik krijg een automatische reactie waarin staat dat ik maar liefst 10 werkdagen moet gaan wachten op een reactie. Ik heb geen vertrouwen meer in een goede afloop. Tele2 neemt geen enkele manier verantwoordelijkheid voor de door haar gemaakte fouten.

Laatste teken van leven door Tele2 is het toesturen van een retourdoos. De Tele2 apparatuur is echter al 2 maanden gelden teruggestuurd. Er zit een begeleidende brief bij waarin staat dat er EUR 100,- in rekening wordt gebracht indien de apparatuur niet binnen 2 weken terug is.

Organisatorisch is het bij Tele2 een puinhoop. Processen zijn niet goed ingericht en afspraken worden stelselmatig niet nagekomen. Ik kan me herinneren dat het aanmeld proces 2 jaar geleden ook dramatisch verliep.

Denk goed na voordat je met deze provider in zee gaat!

Tele2 Webcare

Re: Tele2 komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi twanvanooijen,
Ik kan me goed voorstellen dat je niet tevreden bent over de gang van zaken. Ik wil je daarom uitnodigen om dit bericht op onze Facebookpagina nogmaals neer te leggen zodat mijn collega's en ik deze situatie voor je kunnen uitpluizen en je ervaring met Tele2 wellicht positiever kunnen maken. Ik zie je bericht graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Maarten van Tele2

truuskroon

Re: Tele2 komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door truuskroon »

Op 24 juni overstap telefoon-televisie-internet van Ziggo naar Tele 2, door tussenkomst monteur na twee weken telefoon en internet, nu na 32 dagen nog steeds geen TV.
Heel veel gebeld met klantenservice, aardige mensen aan de lijn, lijken getraind om klanten op een vriendelijke manier aan het lijntje te houden.
Op 8 juli werd mijn probleem doorgezet naar 'de tweede lijn', men ging 'monitoren', zou 3 tot 10 werkdagen duren. Op 22 juli weer gebeld, teruggebeld door technische dienst: u hoort vandaag nog van ons. Nee dus! Die avond maar weer zelf contact gezocht, het antwoord op mijn vraag hoe ver het is: ik weet het niet, kan u echt niet helpen, technische dienst afwezig. 23 juli wordt meegedeeld dat het vervelend is maar dat ik nog even geduld moet hebben. Tot wanneer? Niemand die het weet! Op Facebook reageren kort na elkaar Jefta, Sing Lu en Velma van Tele 2. Leveren geen oplossing!
Ik ben ten einde raad! Wat te doen?

Gesloten