LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De liegende klantenservice van Redcoon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mcguyver66
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2014 13:30

De liegende klantenservice van Redcoon

Ongelezen bericht door mcguyver66 »

Enkele weken geleden kocht ik een Philips Airfryer XL bij de firma Redcoon.
Redcoon is een bedrijf waar ik al jaren klant ben omdat ze vaak de laagste prijs hebben.
Omdat ik nooit een reclamatie had was ik tevreden, tot nu.
Na één keer gebruiken bleek dat de coating van de binnenpan los liet.
Ik heb dit meteen dezelfde dag bij de klantenservice van Redcoon gemeld, ik kreeg geen reactie.
Na een week, er liet steeds meer coating los, heb ik het weer bij Redcoon gemeld, nu via een webformulier.
Pas na enkele dagen kreeg ik een reactie van de klantenservice van Redcoon.
Ik moest zelf maar contact met Philips opnemen. Furieus heb ik de klantenservice gebeld waar ik een arrogante dame aan de lijn kreeg. Haar letterlijke woorden waren:”Ik ga niets voor u doen, belt u zelf maar met Philips.”
Pas nadat ik dreigde een klacht in te dienen zou ze het doorzetten naar de aftersales.
De aftersales vroeg om een foto van de beschadigingen en het typeplaatje. Die heb gestuurd.
Na drie dagen kreeg ik het bericht dat de foto niet duidelijk genoeg was, of ik een nieuwe kon sturen. Ik heb dat gedaan, ondanks het feit dat ik met inzoomen het typeplaatje zelf wel kon lezen.
Inmiddels had ik een review geschreven op Kieskeurig.nl en naar aanleiding daarvan nam de reviewafdeling contact op. Of ik mijn aankoopbon kon sturen, dan gingen ze mijn klacht monitoren.
Kennelijk is het te veel moeite die aankoopbon zelf uit je eigen systeem te halen!
Ik heb dat gedaan en hen de gewenste informatie gegeven.
Inmiddels meldde aftersales zich weer, dat ik toch echt zelf bij Philips moest zijn.
Ik heb getracht Redcoon uit te leggen dat zij als verkopende partij hun verantwoording moeten nemen en dit voor de klant op moeten lossen.
Ik heb gezegd in dit geval het apparaat terug te sturen en mijn geld terug te willen.
Aftersales liet weten dat dit niet kon omdat(citaat):”.... het een hygiëne product betreft en dat mag niet geretourneerd worden. U heeft zelf bij ons aangegeven dat u het al hebt gebruikt.”
Ik heb ze nogmaals uitgelegd dat een hygiëne probleem geen issue is in een consumentenkwestie en dat je een defect pas vast kunt stellen door het gebruik van het product.
Inmiddels was ook de Review afdeling weer bij met lezen. Ik moet zelf contact opneemt met Philips, zij kunnen niets voor mij doen.
Ik heb vervolgens Philips gebeld en hen gevraagd wie hier de kwestie met hen op dient te lossen, Redcoon of ik. Philips heeft mij zwart op wit (e-mail) aangegeven dat Redcoon de partij is die dit
Op dient te lossen. Philips vindt het heel vervelend dat er zo met hun klanten wordt omgesprongen door een bedrijf als Redcoon en komt mij tegemoet met een oplossing, zo is mij toegezegd.
Redcoon is een bedrijf waar je heel goedkoop elektronica kunt kopen, totdat je hen op garantie aanspreekt, dan zijn ze niet thuis. Ik zal bij deze webwinkel geen cent meer uitgeven.
Hun klantenservice liegt en telefonisch kun je er een brutale mond krijgen.
Redcoon is niets meer dan een dozen schuiver die graag je centen in zijn zak steekt, maar waar het woord service onbekend is.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: De liegende klantenservice van Redcoon

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Dus je gaat weer naar een normale hardwerkende winkel? Waar je gewoon terug kunt gaan, die verantwoording heeft voor zijn eigen verkochte producten! Langzaam wordt duidelijk dat internet kopen heel vaak fout gaat als het op service aankomt. Goedkoop is dus bijna altijd duurkoop.
Onthoud dat zonder offline winkels de service helemaal verloren gaat.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De liegende klantenservice van Redcoon

Ongelezen bericht door olaf79 »

audiofreak1 schreef:Dus je gaat weer naar een normale hardwerkende winkel? Waar je gewoon terug kunt gaan, die verantwoording heeft voor zijn eigen verkochte producten! Langzaam wordt duidelijk dat internet kopen heel vaak fout gaat als het op service aankomt. Goedkoop is dus bijna altijd duurkoop.
Onthoud dat zonder offline winkels de service helemaal verloren gaat.
Onzin, onzin, en ook nog niks van waar. Ik heb al zo vaak problemen gehad bij offline winkels met garantie dat ik een boek kan schrijven. Webwinkels, ten minste de grote en bekende, doen in mijn ervaring juist vrijwel nooit moeilijk.
Recent kocht ik een badkamer accessoire bij Fonq. Er ontbrak wat voor de montage. Ik kreeg gelijk een nieuwe en hoefde de verkeerde pas terug te sturen als de nieuwe er was. Uiteraard gratis en met een tegoedbon voor een volgende aankoop.
Het heeft niks met offline of online te maken. Het heeft niks met duur of goedkoop te maken. Bij de ene doen ze gewoon moeilijk en bij de ander niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De liegende klantenservice van Redcoon

Ongelezen bericht door olaf79 »

Overigens heeft TS helemaal gelijk. De verkopende partij moet de garantieclaim in behandeling nemen. Dat Redcoon vervolgens Philips inschakelt kan best wezen.
Redcoon weigert meermaals om garantie te verlenen. Daarmee onstaat voor TS het recht de koop te ontbinden aangezien Redcoon haar wettelijke verplichtingen niet nakomt.

mcguyver66
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2014 13:30

Re: De liegende klantenservice van Redcoon

Ongelezen bericht door mcguyver66 »

audiofreak1 schreef:Dus je gaat weer naar een normale hardwerkende winkel? Waar je gewoon terug kunt gaan, die verantwoording heeft voor zijn eigen verkochte producten! Langzaam wordt duidelijk dat internet kopen heel vaak fout gaat als het op service aankomt. Goedkoop is dus bijna altijd duurkoop.
Onthoud dat zonder offline winkels de service helemaal verloren gaat.
Ik weet niet of je wel eens in een Mediamarkt of dergelijke winkels komt waar ' hardwerkende pubers' je glazig aan staan te staren? Dat een winkel een offline winkel is en dat die dus wel service en kwaliteit bieden is te kort door de bocht. Als dat wel zo zou zijn dan waren webwinkels enkel vanwege de prijs geen bedreiging voor ze. Er zijn genoeg webwinkels waar je wel eerlijk behandeld wordt. Hoor ik hier een voormalig ondernemer die het heeft afgelegd tegen een wegstore? :lol:

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: De liegende klantenservice van Redcoon

Ongelezen bericht door volvopiet »

De bedroevend slechte service bij (sommige) normale hardwerkende winkels gecombineerd met hoge parkeerkosten en een hoge verkoopprijs waren voor mij juist reden om steeds meer via internet te bestellen.
Vaak stukken voordeliger, makkelijker, en de service kan erg goed zijn.

Zo bestel ik vaak vanuit Duitsland en die hebben soms een helpdesk met Nederlands sprekende medewerkers, krijg ik bij andere webshops ook op zondag antwoord op mijn mailtjes etc etc.

Het is helemaal niet gezegd dat de goedkoopste internetaanbieder de slechtste service biedt!

Gesloten