LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ketel lease energiesevice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
miketyson

ketel lease energiesevice

Ongelezen bericht door miketyson »

hallo,

10 jaar geleden was mijn ketel toe aan vervanging
nuon had in combinatie met energieservice een mooie actie ketel leasen in combinatie met een service contract

nuon gebeld afspraak gemaakt
adviseur langs geweest en contract getekend voor een financiering a 2100 euro
deal 10 jaar leasen in combinatie met service contract a 37,50 per maand daarna zou de ketel ook eigendom zijn

de financiering loopt via lage landen

firma dekkers langs geweest ketel geplaatst bedankt en tot ziens

10 jaar lang betaal ik 37,50 euro en krijg netjes van de lage landen financiering een jaaropgaaf die ik braaf op het belastingformulier opgeef en ieder jaar zo een paar tientjes van de betaalde rente terug krijg zover loopt alles netjes volgens afspraak

niet om het een of ander ik had al wel gezien dat die 10 jaar niet gehaald zou worden maar geen probleem heb een service contact op dat ding geen probleem zou je zeggen

maar nu komt t ik krijg dus een brief van kemkens gasservice waarin staat beste heer uw toestel is 10 jaar oud we zetten het oude servicecontract bij deze stop en vervangen deze door een comfortcontract wat inhoud geen onderdelengarantie meer op mijn 10 jaar oude ketel

dan is natuurlijk de vraag wat is het openstaande bedrag bij de lage landen na 10 jaar ik had me niet druk gemaakt omdat ik een fullservice contract erbij had maar ineens had ik een oude ketel van 10 jaar die als hij ermee op zou houden ik met een restschuld zou blijven zitten van 665 euro

juist 665 euro na 10 jaar staat er dat nog open bij de lage landen financiering

sinds 31 maart is het full service contact komen te vervallen en is het risico op defecten bij de eigenaar van de ketel komen te liggen maar ja wie is nu de eigenaar

mijn eigendom is het niet hij is niet afbetaald toch
met kemkens en energieservice zelfde bedrijf natuurlijk gebeld en gezegd kom dat ding dan maar van de muur halen lease was het toch maar nee meneer wij hebben hier niets mee te maken ja vreemd dat de ketel nog een rest schuld heeft

ik wil hierbij de mensen waarschuwen die via nuon kemkens energieservice of wat dan ook een lease contract nemen laat in ieder geval zwart op wit zetten dat de ketel na 10 jaar eigendom is

ik kan het niet terug vinden helaas wel gaat dit hele verhaal naar mijn rechtsbijstand verzekering want het mag duidelijk zijn dat ik hier niet blij mee ben

ik kreeg nog wel een brief van de lage landen dat ik het open staande bedrag a 665 euro wel in 1x af mag aflossen
van kemkens een nieuwe factuur a 83 ,74 euro voor het nieuwe comfort contract

ik mag aannemen dat die 37,50 euro die ik al 10 jaar betaal nu volledig word gebruikt voor het inlossen van de restschuld

ik heb verschillend keren gebeld met kemkens energieservice en lage landen
het is in ieder geval duidelijk dat niemand zich voor deze wanprestatie verantwoordelijk voelt
de nuon misschien nee u moet bij energieservice zijn

uiteindelijk is de consument degene die aan het kortste eind trekt ik kriig er geen stok tussen
misscchien dat de firma energieservice kemkens regio beuningen bij nijmegen eens kan reageren op deze topic

graag anders van mede lotgenoten
ik heb ondertussen wel bij de lage landen een copie opgevraagd van het contract waarin staat variabele looptijd deze was niet eens in mijn bezit ja wel getekend maar dat was na een mondeling accoord

ook duidelijk is dat er tussen lage landen en energieservice een deal is gemaakt omdat de lage landen het bedrag voor het full service contract iedere maand heeft overgemaakt aan energieservice
geen idee of het daarbij door energieservice is aangegeven dat deze lening binnen 10 jaar moest zijn ingelost.

al mij van te voren gezegd was leasen en na 10 jaar is de ketel nog geen eigendom
u betaald dan nog 2 of 3 jaar af en u krijgt een nieuw slechter servicecontract
zou ik dan nogmaals deze deal gemaakt hebben

ik veronderstel dat het antwoord wel duidelijk is

thecure

Re: ketel lease energiesevice

Ongelezen bericht door thecure »

beetje warrig verhaal, ik snap er eerlijk gezegd niet veel van.

Wat staat er in het contract, er zou toch iets in moeten staan wat er gaat gebeuren na 10 jaar, en of de schuld dan geheel is ingelost.

wel vind ik 2100 euro vrij fors voor een ketelvervanging.

En waarom niet gewoon in een keer aanschaffen, en een simpel onderhoudsabonnementje bij de lokale installateur.
Bij dit soort constructies weet je gewoon dat je duurder uit bent.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

miketyson schreef:hallo,

10 jaar geleden was mijn ketel toe aan vervanging
nuon had in combinatie met energieservice een mooie actie ketel leasen in combinatie met een service contract

nuon gebeld afspraak gemaakt
adviseur langs geweest en contract getekend voor een financiering a 2100 euro
deal 10 jaar leasen in combinatie met service contract a 37,50 per maand daarna zou de ketel ook eigendom zijn

de financiering loopt via lage landen

firma dekkers langs geweest ketel geplaatst bedankt en tot ziens

10 jaar lang betaal ik 37,50 euro en krijg netjes van de lage landen financiering een jaaropgaaf die ik braaf op het belastingformulier opgeef en ieder jaar zo een paar tientjes van de betaalde rente terug krijg zover loopt alles netjes volgens afspraak

niet om het een of ander ik had al wel gezien dat die 10 jaar niet gehaald zou worden maar geen probleem heb een service contact op dat ding geen probleem zou je zeggen

maar nu komt t ik krijg dus een brief van kemkens gasservice waarin staat beste heer uw toestel is 10 jaar oud we zetten het oude servicecontract bij deze stop en vervangen deze door een comfortcontract wat inhoud geen onderdelengarantie meer op mijn 10 jaar oude ketel

dan is natuurlijk de vraag wat is het openstaande bedrag bij de lage landen na 10 jaar ik had me niet druk gemaakt omdat ik een fullservice contract erbij had maar ineens had ik een oude ketel van 10 jaar die als hij ermee op zou houden ik met een restschuld zou blijven zitten van 665 euro

juist 665 euro na 10 jaar staat er dat nog open bij de lage landen financiering

sinds 31 maart is het full service contact komen te vervallen en is het risico op defecten bij de eigenaar van de ketel komen te liggen maar ja wie is nu de eigenaar

mijn eigendom is het niet hij is niet afbetaald toch
met kemkens en energieservice zelfde bedrijf natuurlijk gebeld en gezegd kom dat ding dan maar van de muur halen lease was het toch maar nee meneer wij hebben hier niets mee te maken ja vreemd dat de ketel nog een rest schuld heeft

ik wil hierbij de mensen waarschuwen die via nuon kemkens energieservice of wat dan ook een lease contract nemen laat in ieder geval zwart op wit zetten dat de ketel na 10 jaar eigendom is

ik kan het niet terug vinden helaas wel gaat dit hele verhaal naar mijn rechtsbijstand verzekering want het mag duidelijk zijn dat ik hier niet blij mee ben

ik kreeg nog wel een brief van de lage landen dat ik het open staande bedrag a 665 euro wel in 1x af mag aflossen
van kemkens een nieuwe factuur a 83 ,74 euro voor het nieuwe comfort contract

ik mag aannemen dat die 37,50 euro die ik al 10 jaar betaal nu volledig word gebruikt voor het inlossen van de restschuld

ik heb verschillend keren gebeld met kemkens energieservice en lage landen
het is in ieder geval duidelijk dat niemand zich voor deze wanprestatie verantwoordelijk voelt
de nuon misschien nee u moet bij energieservice zijn

uiteindelijk is de consument degene die aan het kortste eind trekt ik kriig er geen stok tussen
misscchien dat de firma energieservice kemkens regio beuningen bij nijmegen eens kan reageren op deze topic

graag anders van mede lotgenoten
ik heb ondertussen wel bij de lage landen een copie opgevraagd van het contract waarin staat variabele looptijd deze was niet eens in mijn bezit ja wel getekend maar dat was na een mondeling accoord

ook duidelijk is dat er tussen lage landen en energieservice een deal is gemaakt omdat de lage landen het bedrag voor het full service contract iedere maand heeft overgemaakt aan energieservice
geen idee of het daarbij door energieservice is aangegeven dat deze lening binnen 10 jaar moest zijn ingelost.

al mij van te voren gezegd was leasen en na 10 jaar is de ketel nog geen eigendom
u betaald dan nog 2 of 3 jaar af en u krijgt een nieuw slechter servicecontract
zou ik dan nogmaals deze deal gemaakt hebben

ik veronderstel dat het antwoord wel duidelijk is

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Zo te lezen klopt het wel, 10 jaar leasebedrag betalen (wat inclusief onderhoud is) en een restbedrag aan het einde. Als ik een auto lease zit daar ook onderhoud bij in, maar enkel tot het einde van de looptijd. Daarna kan ik de auto overnemen voor een X bedrag, maar dan moet ik evt onderhoud vanaf dat punt wel zelf betalen, of in een nieuw onderhoudscontract wegzetten, zoals hier nu gebeurd. Dat zal dan duurder zijn, want het is een X jaar oud voertuig, geen nieuwe meer.

miketyson

Ze hebben dit produckt gewoon lease genoemd t beestje moet ook een naam hebben de vergelijking met de leaseauto lijkt er inderdaad op maar het was de bedoeling en mondeling overeengekomen dat deze deal na 10 jaar zou zijn afgelopen en dat de cv ketel dan eigendom zou zijn

Als we de bestaande situatie door zouden zetten zou de ketel over een jaar of 4 a 5 wel eigendom zijn
Nu heeft energieservice het fullservice contract gestopt en hun handen helemaal van de deal afgehaald

Nergens staat dit beschreven nog sterker ik heb alleen een contract vd lage landen financiering waarin de voorwaarden van een persoonlijk krediet staan beschreven

Volges energieservice zou de ketel ook na 10 jaar eigendom moeten zijn ook de vrouw die ik van energieservice aan de telefoon had vond het vreemd
Helaas heb ik geen voorwaarden van de deal zoals deze mij 10 jaar geleden is voor gespiegeld

Nog terugkomend op de eerste reactie dat het iets duurder zou zijn wist ik en vind en vond ik geen bezwaar

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

€37,50 x 120 maanden = €4500,-

Daarmee is toch de aankoop, installatie en onderhoud + rente ruim betaald?

Beter is bij een bank zelf geld te lenen, een goede merk ketel uit te zoeken voor maar €1500,- of minder en los service contract.

Helaas geen merk maar Agpo Ferroli, deze Fyra ketels worden door sommige bedrijven de service contracten geweigerd...

Nuon, Warmteservice of anderen verkopen vaak dit door aan plaatselijke installateurs en die rechtstreeks benaderen is voordeliger!

Vraag een plaatselijke installateur voor ketel en los onderhoudscontract, waarbij je zelf voor Budget alleen schoonmaken, of iets duurdere met herstel of nog duurdere met onderdelen wil en je bent vrijwel altijd goedkoper uit zonder die verkopers op provisie!

miketyson

Hoi ,

Ja als ik dit van te voren had geweten had ik dat gedaan natuurlijk
Dit schiet niet op zo

En nee niet afbetaald er staat nog een bedrag open
Was 665 euro maar betaal nog braaf ieder maand 37,50
En de kredietverstrekker lage landen betaald nu geen servicekosten meer aan energieservice dus die 37,50 gaat nu volledig naar openstaande schuld

miketyson

Merk ketel is trouwes vaillant solide maar heeft hier niets mee te maken
Zou trouwes wel voor een ander merk gaan volgende keer

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Het lijkt er op dat u door Nuon en Dekkers bent opgelicht en dat u niet hebt doorgelezen waarvoor u precies hebt getekend.
Dat contract breekt u waarschijnlijk de nek, want wat de adviseur u heeft verteld, valt nooit meer na te gaan.
Het lijkt me wel, dat van die restschuld na 10 jaar in het contract vermeld zou moeten staan.
Als daar niets over wordt gezegd, kunt u daar tegen waarschijnlijk wel bezwaar maken.
Er zou trouwens ook een contract van de financier moeten zijn, met de voorwaarden van de lening.

Michelle_L
Contacteer:

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Helaas is het wel zo. Wat er gezegd wordt is niet meer belangrijk, het gaat erom wat geschreven is. Veel verkopers weten allemaal heel veel te vertellen, maar ondertussen wordt het niet op het papiertje gezet wat u tekent.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je weet dat een ketel rond de €1500,- geplaatst kan worden...
en wat het jaarlijkse onderhoud voor vol service contract koste....

Dan weet je ook hoeveel ze op deze 10 jaren lang dus 120x dit maandbedrag verdienen...

Geloof nooit een verkoper op mooie praatjes die alleen contract laat tekenen, die werken op provisie en na 10 jaren is hij spoorloos.....

Welke firma dit ook doet, eerst lezen en narekenen en je eigen bank een lening vragen voor een ketel is dan vrijwel altijd voordeliger.
Bovendien kun je er dan tussentijds vanaf, want Lease, je zit dan 10 jaren vast met ketel, afbetaling en onderhoud dus ook als ze er een puinhoop van maken, zelf alles regelen is vrijwel altijd goedkoper en beter, je kunt dan van onderhoudsfirma wisselen....

Want een Vaillant, die gaan normaal 15 tot 20 jaren mee met goed onderhoud...!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

ruud_a schreef:Het lijkt er op dat u door Nuon en Dekkers bent opgelicht en dat u niet hebt doorgelezen waarvoor u precies hebt getekend.
Hoezo, opgelicht? TS heeft gewoon de voorwaarden niet goed gelezen en zich onvoldoende verdiept in hetgeen ze tekende. De term oplichting is hier volkomen misplaatst.

ruud_a

Moneyman schreef:
ruud_a schreef:Het lijkt er op dat u door Nuon en Dekkers bent opgelicht en dat u niet hebt doorgelezen waarvoor u precies hebt getekend.
Hoezo, opgelicht? TS heeft gewoon de voorwaarden niet goed gelezen en zich onvoldoende verdiept in hetgeen ze tekende. De term oplichting is hier volkomen misplaatst.
Als je door de verkoper onjuist of onvolledig wordt voorgelicht, is dat in mijn ogen oplichting.

miketyson

Hallo Vind oplichting idd een groot woord

De voorwaarden van de deal met energiservice zoals ik m toen gemaakt heb staan nergens beschreven

Dekkers installatiebedrijf heeft toen in de naam van energieservice de deal afgesloten
Mondeling is toen afgesproken

10 jaar betalen in combinatie met onderhoud dan is die cv kerel eigendom

Theorie en praktijk zijn net ff anders
Vervelend is dat niemand ervoor verantwoordelijk lijkt

Vind t ook geen goede reklame ik verwacht dat er nog wel 10 tallen van dit Soort Gevallen zijn
Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar

Anders is het een waarschuwing voor nieuwe kerel leasers laat in ieder geval een eind datum vastleggen
Duidelijk wel is dat de lage landen financiering niets meer voor het onderhoud aan energieservice betaald
Dit is wel afgerond na 10 jaar

Als r nu een Klein restbedrag zou zijn zal ik me niet zo druk hebben gemaakt maar meer als 600 euro Vind ik best aanzienlijk het vertegenwoordigd ook niet de econonomische waarde van de ketel

miketyson

Idd is er een contract van de financiering
Daarin staan alleen de voorwaarden van een doorlopend krediet

Staat idd wel variable looptijd das wel duidelijk
Voor energieservice geld dat niet die hebben 10 jaar onderhoud betaald gekregen van de financierder
Dat was voor 10 jaar en is nu beeindigd

Over Stukje restschuld is mij toen niets verteld
Niet volledig geinformeerd zou je het dus moeten noemen

Michelle_L
Contacteer:

Ongelezen bericht door Michelle_L »

ruud_a schreef:
Moneyman schreef:
Als je door de verkoper onjuist of onvolledig wordt voorgelicht, is dat in mijn ogen oplichting.
Valt eerder onder misleiding toch in dat geval?

Moneyman

Zowel oplichting als misleiding vergen een vooropgezet oogmerk. Vaak is dat ik gevallen als in dit topic helemaal niet aan de orde, maar is er gewoon sprake van slechte communicatie, verkeerd begrip door de consument, noem maar op. Zeker als er 10 jaar verstreken is.

Op dit forum worden er altijd heel makkelijk zware woorden gebruikt (oplichting, smaad, laster, fraude, noem maar op), terwijl dat vaak veel te zwaar gedacht is. Het zijn termen met een behoorlijk zware, juridische lading, die je niet zomaar kunt gebruiken "omdat je dat toevallig vindt".

ruud_a

Moneyman schreef:Zowel oplichting als misleiding vergen een vooropgezet oogmerk. Vaak is dat ik gevallen als in dit topic helemaal niet aan de orde, maar is er gewoon sprake van slechte communicatie, verkeerd begrip door de consument, noem maar op. Zeker als er 10 jaar verstreken is.

Op dit forum worden er altijd heel makkelijk zware woorden gebruikt (oplichting, smaad, laster, fraude, noem maar op), terwijl dat vaak veel te zwaar gedacht is. Het zijn termen met een behoorlijk zware, juridische lading, die je niet zomaar kunt gebruiken "omdat je dat toevallig vindt".
Betekent dit, dat alle mensen met een woekerpolis ook niet zijn opgelicht, maar dat de bank gewoon veel geld wilde verdienen?
Als iemand een product (met financiering) verkoopt, moet hij dat product door en door kennen.
Als hij beweert dat een product na 10 jaar iemands eigendom is, maar er niet bij vertelt dat hij nog wel ruim 600 Euro moet afrekenen bij de financieringsmaatschappij, is dat voor mij oplichting, tenzij hij kan aantonen dat hij onmogelijk had kunnen weten van die schuld van ruim 600 Euro.

Moneyman

ruud_a schreef:
Moneyman schreef:Zowel oplichting als misleiding vergen een vooropgezet oogmerk. Vaak is dat ik gevallen als in dit topic helemaal niet aan de orde, maar is er gewoon sprake van slechte communicatie, verkeerd begrip door de consument, noem maar op. Zeker als er 10 jaar verstreken is.

Betekent dit, dat alle mensen met een woekerpolis ook niet zijn opgelicht, maar dat de bank gewoon veel geld wilde verdienen?
Dat klopt ;) kijk de uitspraken maar na. Het draait in die woekerzaken niet om oplichting, maar om gebrek aan zorgplicht. Evident iets anders.

ruud_a

Moneyman schreef:
ruud_a schreef:

Dat klopt ;) kijk de uitspraken maar na. Het draait in die woekerzaken niet om oplichting, maar om gebrek aan zorgplicht. Evident iets anders.
Gebrek aan zorgplicht is gewoon een mooi woord voor oplichting.
Als een patient in een verpleeghuis overlijdt door gebrek aan zorg en een overschot aan verwaarlozing, noem ik het ook geen gebrek aan zorgplicht, maar gewoon dood door schuld en misschien zelfs wel moord.

Gesloten