Hallo allemaal,
Al 16 jaar spaar ik Esso tigerpunten en later is dit esso extra's geworden.
Gedurende deze jaren heb ik er meer dan 14000 punten gespaard.
Door diverse redenen ben ik de auto minder gaan gebruiken en dus ook minder gaan tanken (bij Esso)
In 2013 kreeg ik een mail met de mededeling dat ik binnen een maand moest tanken omdat anders mijn gespaarde punten zouden vervallen. Prima.
Hierop natuurlijk gelijk gaan tanken om mijn punten te behouden.
Kom ik er vorige week achter dat ik nog maar 100 punten op de pas staan. Direct contact gelegd met met de klantenservice en deze gaven aan dat er een geautomatiseerde mail verstuurd is met de mededeling dat ik bijna een jaar niet heb getankt.
Echter deze keer is de mail niet bij mij aangekomen...!
Alle correspondentie met en door esso heb ik in mijn mailbox staan. Alleen dit ene mailtje niet.
Deze keer ben ik dus niet in de gelegenheid gesteld om tijdig te tanken en het verlies van mijn punten te voorkomen.
Het verzoek aan het hoofdkantoor om de punten te herstellen is afgewezen.
Zijn er (juridische) mogelijkheden om mijn punten terug te krijgen?
Of is er een manier om aan te tonen dat ik die mail niet heb gehad en er misschien iets is misgegaan met het automatisch versturen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten Jeroen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] esso extra punten vervallen
Re: esso extra punten vervallen
Dus, als ik het goed begrijp moet je 1 keer per jaar tanken om je punten te behouden, maar dit heb je niet gedaan?
Tja, dat is dan toch wel een beetje je eigen schuld hoor. Ee herinnering is dan leuk, maar zo moeilijk is het nou ook weer niet om 1 keer per jaar ergens even te tanken....
Tja, dat is dan toch wel een beetje je eigen schuld hoor. Ee herinnering is dan leuk, maar zo moeilijk is het nou ook weer niet om 1 keer per jaar ergens even te tanken....
-
Tja ik werk vanuit huis en de auto staat bijna heel het jaar stil. En die keer dat ik tank is dat bij de dichtsbijzijnde pomp en dat is een onbemande esso pomp.
Het is ook niet iets wat ik in me agenda zet want dat leek me niet nodig als ik eraan herrinnerd word. Deze keer zou ik volgens esso ook een geautomatiseerde mail ontvangen hebben maar die is nooit aangekomen. Vreemd aangezien de overige mails wel allemaal aankomen. Door deze ene mail verlies ik voor meer dan 800 euro aan waardebonnen waar ik 16 jaar voor gespaard heb. En dat komt ze dan sel heel goed uit lijkt me. Ik heb er niet om gevraagd om een pasje te krijgen, de ouderwetse bonnen pakte ze me in ieder geval niet af als ik een jaartje niet bij ze tank.
Het is ook niet iets wat ik in me agenda zet want dat leek me niet nodig als ik eraan herrinnerd word. Deze keer zou ik volgens esso ook een geautomatiseerde mail ontvangen hebben maar die is nooit aangekomen. Vreemd aangezien de overige mails wel allemaal aankomen. Door deze ene mail verlies ik voor meer dan 800 euro aan waardebonnen waar ik 16 jaar voor gespaard heb. En dat komt ze dan sel heel goed uit lijkt me. Ik heb er niet om gevraagd om een pasje te krijgen, de ouderwetse bonnen pakte ze me in ieder geval niet af als ik een jaartje niet bij ze tank.
Maar als je de auto bijna niet gebruikt is het toch veel verstandiger de auto gewoon weg te doen. Dat scheelt veel meer dan € 800 op jaarbasis.Jeroenvangompel schreef:Tja ik werk vanuit huis en de auto staat bijna heel het jaar stil. En die keer dat ik tank is dat bij de dichtsbijzijnde pomp en dat is een onbemande esso pomp.
Je kiest er zelf voor om de punten niet te verzilveren en elders te tanken. Lijkt mij dat die punten bedoeld waren om klanten aan een pomp te binden en enige voorwaarden die de pomp daaraan koppelt dien je je dan aan te houden. Dat heb je niet gedaan, dus daar valt niets aan te doen lijkt me. Om nou een mailtje dat je niet gezien of mogelijk niet hebt ontvangen daar de schuld van te geven vind ik onnodig. Je kiest er immers zelf voor om elders te tanken.
Het is al heel wat dat die punten zo lang geldig zijn. Veel spaarpunten verlopen namelijk gewoon.
-
Ook bij onbemande pompen kan je vaak je klantenkaart gebruiken.
Eerst de klantenkaart laten lezen door de automaat
Vervolgens je bankpas gebruiken.
Punten worden dan gewoon bijgeschreven
Geldt ook voor Airmiles en Shell
Eerst de klantenkaart laten lezen door de automaat
Vervolgens je bankpas gebruiken.
Punten worden dan gewoon bijgeschreven
Geldt ook voor Airmiles en Shell