Hallo, dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik kwam hier via google terecht en vraag me af of iemand hier mij misschien wat duidelijkheid kan verschaffen.
Ik heb ongeveer 12 jaar geleden ruim anderhalf jaar als parttime (24+ upw) servicemedewerker voor een franchisenemer gewerkt. Nu keek ik laatst op mijnpensioenoverzicht.nl en daar staat niets geregistreerd over een opgebouwd pensioen bij deze werkgever. Ik heb toentertijd wel een arbeidscontract getekend waarbij ik onder de toen geldende CAO zou vallen, maar ik heb nooit salarisspecificaties ontvangen (wel regelmatig om gevraagd).
Nu zal het sowieso om een niet al te groot bedrag gaan, maar toch vraag ik mij af; hoor je als werknemer niet automatisch via je werkgever pensioen op te bouwen? En als dat zo is, ik heb geen loonbriefjes, de locatie waar ik werkte is inmiddels gesloten, en ik weet de precieze data van in- en uitdiensttreding niet meer..
Is dit een gevalletje eigen schuld, dikke bult of is er nog een manier om er achter te komen of ik toch nog ergens recht op heb?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen pensioen opgebouwd?
Re: Geen pensioen opgebouwd?
Tja.. je weet zelf het antwoord wel w.s. je kent de toenmalige CAO niet eens en je kreeg geen salarisspecificaties....
Als je niet meer terecht kan bij je toenmalige werkgever en er staat niks op je UPO, dan is er niks meer te halen. Kan ook heel gemakkelijk zijn afgekocht ooit.... Er zijn hier wel mensen die kunnen inschatten wat 18 maanden/24 uur werk aan pensioenopbouw zou hebben kunnen geven, maar meer dan 300 euro zou ik betwijfelen!
Als je 12 jaar geleden jonger was dan 25 kan het zo zijn dat je nog geen pensioenpremie betaalde... geen idee meer van de exacte datum maar vroeguuh... hadden jongeren geen pensioen opbouw.
Als je niet meer terecht kan bij je toenmalige werkgever en er staat niks op je UPO, dan is er niks meer te halen. Kan ook heel gemakkelijk zijn afgekocht ooit.... Er zijn hier wel mensen die kunnen inschatten wat 18 maanden/24 uur werk aan pensioenopbouw zou hebben kunnen geven, maar meer dan 300 euro zou ik betwijfelen!
Als je 12 jaar geleden jonger was dan 25 kan het zo zijn dat je nog geen pensioenpremie betaalde... geen idee meer van de exacte datum maar vroeguuh... hadden jongeren geen pensioen opbouw.
Re: Geen pensioen opgebouwd?
Bedankt voor je antwoord!
Ik denk dat ik idd gewoon geen pensioen opgebouwd heb bij dat baantje. Ik bedacht me later dat ik toentertijd ook nooit post of overzichtjes heb gekregen van een pensioenfonds. En ik was ook onder de 25 dus 't zal wel kloppen dan. Ach, nog genoeg werkzame jaartjes te gaan ! Bedankt!
Ik denk dat ik idd gewoon geen pensioen opgebouwd heb bij dat baantje. Ik bedacht me later dat ik toentertijd ook nooit post of overzichtjes heb gekregen van een pensioenfonds. En ik was ook onder de 25 dus 't zal wel kloppen dan. Ach, nog genoeg werkzame jaartjes te gaan ! Bedankt!