Enige tijd geleden hebben een vriendin en ik een stedentrip geboekt via Groupon. De omschrijving van deze reis was: een driedaagse stedentrip (met twee overnachtingen) naar Boedapest voor 199 euro. Mijn vriendin en ik vonden dit een mooie aanbieding en besloten over te gaan tot boeken. Deze trip zou plaats vinden van woensdag 22 juli t/m vrijdag 24 juli.
Pas na deze boeking kregen wij de vluchttijden te zien die bij deze aanbieding hoorde en wij werden hierdoor onaangenaam verrast. Wat bleek, op woensdag 22 juli vliegen wij om 8:40 uur in de ochtend heen en op vrijdag vliegen wij om 6:10 uur in de ochtend terug. Dit betekent dat wij krap 46 uur (dus nog geen twee dagen) in Boedapest zullen zijn, terwijl dit wel als een driedaagse trip (3 dagen = 72 uur) werd aangeboden.
Wij vinden dit op zijn zachtst gezegd zeer misleidend. Ik begrijp goed dat een driedaagse trip niet betekent dat wij er 72 uur zullen zitten, maar ik verwacht toch op z'n minst meer dan 48 uur te kunnen verblijven en enigszins haalbare vluchttijden te hebben.
Na telefonisch contact met bebsy werd ons verteld dat annuleren niet mogelijk bleek te zijn en dat omboeken mogelijk is, maar dat hier behoorlijke kosten aan verbonden zijn (deze kosten variëren tussen de 60 en 200 euro). Dit, terwijl wij zelf op de site van wizzair hebben gezien dat de middagvlucht op vrijdag 24 juli zelfs goedkoper was dan de vlucht waar wij op zijn gezet.
Graag horen wij welke mogelijkheden wij als consument hebben. Wij denken dit te kunnen scharen onder 'consumenten misleiding' bij een mogelijke rechtsgang maar hier hebben wij te weinig verstand van. Of is het wijzer eieren voor ons geld te kiezen en zelf een ander ticket te kopen en geen compensatie te verwachten van Groupon of Bebsy?
Met vriendelijke groet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reis via Groupon / Bebsy naar Boedapest: 46 uur ipv 3 dagen
Re: Reis via Groupon / Bebsy naar Boedapest: 46 uur ipv 3 dagen
Klopt toch het is een 3 daagse reis met 2 overnachtingen.
Een 12 daagse reis is meestal 10 dagen op bestemming.
Over het aantal dagen bij reizen zijn al honderden topics geweest op diverse forums.Eerste en laatste dag zijn reisdagen. U heeft de eerste dag al kunnen genieten van Boedapest. Uw vlucht had ook om 23.59 kunnen zijn de eerste dag.
Als u haalbare vluchttijden wilt hebben moet u niet voor een aanbieding gaan maar lijndienst boeken
die vliegen ook nog eens voor 99,99% op de vastgestelde tijden.
gr Henk
Een 12 daagse reis is meestal 10 dagen op bestemming.
Over het aantal dagen bij reizen zijn al honderden topics geweest op diverse forums.Eerste en laatste dag zijn reisdagen. U heeft de eerste dag al kunnen genieten van Boedapest. Uw vlucht had ook om 23.59 kunnen zijn de eerste dag.
Alleen zat die niet in uw op eerste gezicht mooie aanbieding.Dit, terwijl wij zelf op de site van wizzair hebben gezien dat de middagvlucht op vrijdag 24 juli zelfs goedkoper was dan de vlucht waar wij op zijn gezet.
Als u haalbare vluchttijden wilt hebben moet u niet voor een aanbieding gaan maar lijndienst boeken
die vliegen ook nog eens voor 99,99% op de vastgestelde tijden.
gr Henk
-
Wel eens gekeken bij 3 dagen Newcastle?
Bijvoorbeeld http://www.peterlanghout.nl/groot-britt ... newcastle/
Bijvoorbeeld http://www.peterlanghout.nl/groot-britt ... newcastle/
Ik denk dat u dan nog in uw handen mag klappen met het aantal uur in BoedapestProgramma 3-daagse stedencruise Newcastle:
Dag 1: 17.30 vertrek van IJmuiden naar Newcastle, inchecken mogelijk tussen 14.30 en uiterlijk 16.45 uur
Dag 2: 09.00 aankomst Newcastle en aansluitend bustransfer naar centrum van Newcastle. Om uiterlijk 16.15 uur dient u weer terug te zijn bij het schip voor de retourovertocht
Dag 3: 09.30 aankomst in IJmuiden
-
Zulke instinkertjes kun je voorkomen door - anders dan de bedoeling is - niet blindelings te reageren. O.a. bij Actie van de Dag kwam ik 'vier dagen Porto' tegen. Een fatsoenlijk bedrijf geeft desgevraagd vooraf informatie over vertrektijden. AvdD verwees me naar de touroperator. Diens informatie maakte duidelijk dat de eerste dag alleen maar uit een paar uur vliegen bestond; de tweede dag zouden we aankomen - om één uur 's nachts. De vierde dag vroeg weer terug... Belachelijk dat zulke reizen worden aangeboden, maar ook niet slim om ze te boeken. Een eerlijke reisorganisatie draait er niet om heen.
Geen, ze beloven namelijk nergens dat jullie fysiek 72 uur binnen de stadsgrenzen van Boedapest zullen zijn, of hoeveel uur dan ook. Enkel dat je in 3 dagen tijd 2 overnachtingen zal hebben in Boedapest. Het is geen echte misleiding, de fysieke reis er naar toe is ook onderdeel van "de reis". Je kan niet zomaar ineens in downtown Boedapest opduiken vanuit je eigen achtertuin.M-A-R-I schreef:Enige tijd geleden hebben een vriendin en ik een stedentrip geboekt via Groupon. De omschrijving van deze reis was: een driedaagse stedentrip (met twee overnachtingen) naar Boedapest voor 199 euro. Mijn vriendin en ik vonden dit een mooie aanbieding en besloten over te gaan tot boeken. Deze trip zou plaats vinden van woensdag 22 juli t/m vrijdag 24 juli.
Pas na deze boeking kregen wij de vluchttijden te zien die bij deze aanbieding hoorde en wij werden hierdoor onaangenaam verrast. Wat bleek, op woensdag 22 juli vliegen wij om 8:40 uur in de ochtend heen en op vrijdag vliegen wij om 6:10 uur in de ochtend terug. Dit betekent dat wij krap 46 uur (dus nog geen twee dagen) in Boedapest zullen zijn, terwijl dit wel als een driedaagse trip (3 dagen = 72 uur) werd aangeboden.
Wij vinden dit op zijn zachtst gezegd zeer misleidend. Ik begrijp goed dat een driedaagse trip niet betekent dat wij er 72 uur zullen zitten, maar ik verwacht toch op z'n minst meer dan 48 uur te kunnen verblijven en enigszins haalbare vluchttijden te hebben.
Na telefonisch contact met bebsy werd ons verteld dat annuleren niet mogelijk bleek te zijn en dat omboeken mogelijk is, maar dat hier behoorlijke kosten aan verbonden zijn (deze kosten variëren tussen de 60 en 200 euro). Dit, terwijl wij zelf op de site van wizzair hebben gezien dat de middagvlucht op vrijdag 24 juli zelfs goedkoper was dan de vlucht waar wij op zijn gezet.
Graag horen wij welke mogelijkheden wij als consument hebben. Wij denken dit te kunnen scharen onder 'consumenten misleiding' bij een mogelijke rechtsgang maar hier hebben wij te weinig verstand van. Of is het wijzer eieren voor ons geld te kiezen en zelf een ander ticket te kopen en geen compensatie te verwachten van Groupon of Bebsy?
Met vriendelijke groet
Gang naar de rechter lijkt mij futiel, dit komt elk jaar rond vakantietijd regelmatig voor in topics hier, en eigenlijk overal op internet, maar nergens heb ik ooit iets gelezen over een succesvolle gang naar de rechter. Die tijd en moeite zou ik mezelf dus besparen.
Dan rest alleen de keuze of gaan maar dan iets minder lang dan gedacht, voor toch een redelijk goedkope prijs, of alles blind van frustratie de prullenbak in gooien en nog een keer (en hogere) kosten maken voor een reis die jullie wel biedt wat jullie willen. Dat kan namelijk prima, door een lijndienst te boeken, en losse hotelovernachtingen, maar dat kost geheid fors meer.
Voor wat het waard is, ik zou gewoon gaan zoals geboekt, en niet nog een keer iets boeken via groupon. Aparte tickets boeken kost je weer fors geld, en het boeit alle betrokken partijen echt niks, dus je "pakt" ze er echt niet mee terug ofzo. Je betaald alleen meer voor je eigen frustratie.
Bedankt voor alle reacties! Wij gaan gewoon genieten van het korte tripje en zullen de volgende keer niet meer in een 'te-mooi-om-waar-te-zijn-deal' stinken.