LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Softclose toiletzitting klacht

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
gezondheid

Softclose toiletzitting klacht

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het zou zo handig moeten zijn. De wc bril met een kleine duwtje naar beneden en hij gaat vanzelf rustig naar beneden vallen. Ik vroeg bij de aankoop nog of dat ook zo zou blijven werken. Dat zou het geval zijn. Praktijk leert anders. Zowel beneden als boven een toiletbril met softclose. Echter na een paar jaar werkt het al niet meer. Het valt dan als een vallende baksteen naar beneden. Ik vroeg me af of alle systemen met hetzelfde werken? En hoe werkt het precies?

puma73

Re: Softclose toiletzitting klacht

Ongelezen bericht door puma73 »

Misschien aan slijtage onderhevig, alles slijt en gaat minder goed werken na een aantal jaren.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Het zou zo handig moeten zijn. De wc bril met een kleine duwtje naar beneden en hij gaat vanzelf rustig naar beneden vallen. Ik vroeg bij de aankoop nog of dat ook zo zou blijven werken. Dat zou het geval zijn. Praktijk leert anders. Zowel beneden als boven een toiletbril met softclose. Echter na een paar jaar werkt het al niet meer. Het valt dan als een vallende baksteen naar beneden. Ik vroeg me af of alle systemen met hetzelfde werken? En hoe werkt het precies?
Dat klopt als je er één hebt van het goedkopere soort en vreemde mensen bij je komen
en de wc bril toch naar beneden willen 'duwen' dan is het mechanisme zo kapot.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Vraag het een lokale sanitair handel zou ik zeggen, de kans dat een van de leden hier er eentje ooit heeft open geschroefd lijkt me klein.

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik ken meer mensen waarbij de werking niet meer werkt. Het snel naar beneden duwen is niet goed daarvan zijn we van op de hoogte. Wij hebben 2 wc's en diegene die boven staat is ook al defect. Bij de leverancier had ik gevraagd of het niet na een aantal jaren kapot zou gaan. Neen was het antwoord. Het zijn leuke handigheidjes wat dus niet meer werkt na een paar jaar. Wij hebben nu nieuwe gekocht zonder softclose. Je betaald voor zo een toiletbril de dubbele prijs.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Sjohie,

Jawel hoor :wink: .
Nu weet ik niet of ze allemaal zo werken maar het type wat ik had werkte door een rubbertje in het scharnierpunt wat over een asje ging. Mbv een inbussleutel kon je dat rubbertje losser of strakker draaien. Dus het kan best zijn dat dat rubbertje na een paar jaar versleten, hard geworden is. Of dat je m gewoon weer wat aan moet draaien.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb ze nu drie jr van tiger,boven en beneden doen het nog precies zoals het hoort...

Rosi_26

Ongelezen bericht door Rosi_26 »

zit echt wel een hoop verschil tussen de ene en de andere leverancier van softclose wc brillen.
Wij hebben er boven gehad van een bouwmarkt en deze begaf het na 2 jaar.
Beneden hebben wij nu al 3 jaar een softclose toiletbril met een ingebouwde verkleiner erin. De kleintjes maken er ook gebruik van maar het softclose systeem werkt nog steeds prima!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

ruud_a schreef:Ik doe al jaren de wc bril gewoon naar boven en naar beneden.
Ik vraag me af wat daar zo moeilijk aan is.
Je weet pas wat je mist als je 't geprobeerd hebt ;)

Ik dacht altijd hetzelfde, maar sinds ik in mijn nieuwe badkamer softclose heb, gooi ik beneden regelmatig de bril veel te hard naar beneden ;-)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

:lol: :lol: :lol: :wink:

Gesloten