LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lifeplus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Slim »

En jij hebt gelukkig wel een moraal, wat spannend
Mijn moraal staat niet ter discussie hier. De moraal van MLM' ers wat mij betreft wel.
Dat jullie geld willen verdienen aan onnozelen kan twee oorzaken hebben: of jullie hebben een slecht geweten of jullie hebben geen besef van waar je mee bezig bent. Het laatste is nog het minst erg; dan ben je in elk geval nog te goeder trouw.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Mijn moraal staat niet ter discussie hier. De moraal van MLM' ers wat mij betreft wel.
Precies.....wat jou betreft
...you just made my point...
We staan hier niet te discusseren om jou gelukkig te maken, maar om gedachten uit te wisselen.
Bovendien.... als jouw moraal zo boven alles is verheven, wat doe je dan hier in godsnaam.
Je oordeelt graag over anderen, maar kunt het niet hebben als jezelf ter verantwoording wordt geroepen.
Ga lekker ergens anders spelen.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Quote:
Wat denk je?


Ik heb géén idee. Zeg jij het maar??
Bovendien heb je niet het fatsoen om behoorlijk op andere vragen te reageren.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Nee, dat klopt dat het niet typerend is. Ik heb ook bij heel goede bedrijven gewerkt. Daarom is het belangrijk dat je mensen in hun waarde laat, wat betreft hun opleiding, keuze in werk, levensstijl enzovoort.
Kristina: Daar gaat het nou juist om, de waarde van de mensen. Laat je mensen in hun waarde, dan verkoop je geen produkten via de MLM methode aan mensen die het produkt mischien niet aan de straatstenen kwijt kunnen en daardoor grote verliezen lijden.
Zoals jullie weten zijn Tupperware, Avon, Oriflame en aanverwante Party verkoopmethoden ook MLM of te wel directe verkoop. Dit is wel ok?? Hier heb ik op dit forum nog nooit iemand horen klagen.
Ik ken niet alle bedrijven die je noemt, maar ik weet wel dat Tupperware haar produkten niet via de MLM methode verkoopt. Tupperware verkoopt produkten via tussenpersonen voor de commerciele prijs waarbij de tussenpersoon (die tupperware parties organiseert) een provisie krijgen voor de verkochte produkten. MLM vergelijken met directe verkoop is appels met peren vergelijken, het heeft niets met elkaar te maken.

MicheLM: Jij presenteert jezelf alsof jij de enige bent die de waarheid kent en blaft iedereen af die een andere mening heeft. Ook kom je niet met inhoudelijke argumenten. En jij praat over fatsoen? Waarom reageer je zo hard op mensen die een andere mening hebben? Probeer je op die manier je gelijk te halen? Wat jij doet wordt "flamen" genoemd (schelden om een schelddiscussie uit te lokken). Jij vraagt om inhoudelijk weer te geven wat pyramide verkoop is? Mijn bevindingen daarover heb ik al eerder in deze discussie genoemd. Ook heb ik al uitgelegd waarom MLM gewoon een verkapte vorm van een pyramidespel is.

Gast

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Gast »

Ja Noordeling en een hele goeie ! 8) Doe je mee ?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Kristina: Daar gaat het nou juist om, de waarde van de mensen. Laat je mensen in hun waarde, dan verkoop je geen produkten via de MLM methode aan mensen die het produkt mischien niet aan de straatstenen kwijt kunnen en daardoor grote verliezen lijden.
Noordeling,

Ik moet nu toch echt constateren dat jij geen flauw benul hebt wat networkmarketing inhoudt.
Ik stel voor dat jij een paar threads gaat lezen om meer een idee te krijgen wat de discussies hier inhouden.

Er is niks mis met de verkoopmethode van NWM, het zijn over het algemeen de mensen die erachter zitten, die het wel eens kunnen verzieken (nieuwe distributeurs meteen adviseren om een groot voorraad in te slaan..DIT IS FOUT!), waardoor het beeld wordt geschetst dat het "om een verkapte pyramidespel gaat" Het is heel triest dat NWM daarmee wordt geassocieërd, dat is altijd geweest en dat zal altijd zo blijven. wat ik hier op het forum kan doen is enigszins inzicht geven in ons manier van werken...ik kan niet de meningen van anderen veranderen.

Je hebt 2 manieren van verdienen: Directe verkoop aan klanten. Indirecte verkoop via je (nog op te bouwen) netwerk/organisatie. Distributeurs worden niet klakkeloos ingeschreven maar geselecteerd, net als tijdens een sollicitatieprocedure. Dit heb ik al eens eerder vermeld op het forum. Er zal wellicht straks geroepen worden dat "dit niet waar is" maar zo is het wel!!
Mensen worden daarom wel degelijk in hun waarde gelaten, ze mogen keuzes maken: wel of niet meedoen. simpel zat.
Grote verliezen lijden???? absoluut niet... eerst bouw je je klantenbestand op voordat je uberhaupt een voorraad investering doet. In de tussentijd kun je goederen/producten bestellen die je klanten op dát moment nodig hebben. Niks meer en niks minder.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Slim »

De antwoorden bleven oppervlakkig en men probeerde dan te intimideren
Precies. Net zoals al tijden door sommige MLM' ers op dit forum wordt gedaan. Geen goede reclame voor MLM toch?


We staan hier niet te discusseren om jou gelukkig te maken, maar om gedachten uit te wisselen.
Dank dat je begaan bent met mijn geluk; ik kom hier overigens ook om van gedachten te wisselen.
Bovendien.... als jouw moraal zo boven alles is verheven, wat doe je dan hier in godsnaam.
Mijn moraal is niet boven alles verheven, maar wel boven die van mensen die doelbewust gebruik maken van zwakheden van sommige medemensen, bijvoorbeeld werklozen benaderen via vacaturesites omdat die sneller zullen toehappen met alles wat MLM' ers hen beloven!
Je oordeelt graag over anderen, maar kunt het niet hebben als jezelf ter verantwoording wordt geroepen. Ga lekker ergens anders spelen.
Als je het goed vindt blijf ik nog even. Ik hoop dan dat je weer stopt met schelden, want dat is nergens voor nodig en ik heb jou bovendien ook niet onheus bejegend.

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door kuklos »

Betse klukkluk, het is niet aan mij om te bewijzen of MLM in jouw ogen legaal is. Dat kun je alleen zelf doen, als je niet iets wilt zien gebeurd dat ook niet.
Ook heb ik al aangegeven, dat als je er meer over wilt weten, bel naar die bedrijven en vraag ernaar ( ik bedoel dus naar toyota, palmolive enz.).
Ook heb ik niet gezegd dat ze dit nog steeds doen, maar er groot mee zijn geworden en/of nog een gedeelte volgens MLM retailen.
Michelm, schijnbaar ben je niet in staat om iemand normaal aan te spreken maar moet je weer een naam verdraaien met als enige doel iemand te beledigen.

Verder heb ik niet gezegd dat mlm illegaal is.

Tenslotte wil ik nog melden dat ik geen intersse heb dat ik er meer over wil weten.
Jij verwijst naar een site waarin allerlei bedrijven worden beschuldigd van het doen aan mlm.
Bewijs jij dan ook maar dat ze dit doen.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Mijn moraal is niet boven alles verheven, maar wel boven die van mensen die doelbewust gebruik maken van zwakheden van sommige medemensen, bijvoorbeeld werklozen benaderen via vacaturesites omdat die sneller zullen toehappen met alles wat MLM' ers hen beloven!
Je geeft zelf al aan niet boven alles verheven te zijn maar je moraliseert wel.
Iedereen die MLM doet is voor jou dus een schurk, dit alles omdat JIJ het er niet mee eens bent, zonder concrete bewijzen en dan zeg je tegen mij dat ik het netjes moet houden, terwijl je mij als MLMer aanvalt.
sorry, dit vind ik een dubbele moraal hebben.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Tenslotte wil ik nog melden dat ik geen intersse heb dat ik er meer over wil weten.
Jij verwijst naar een site waarin allerlei bedrijven worden beschuldigd van het doen aan mlm.
Bewijs jij dan ook maar dat ze dit doen.
Het was misschien niet netjes je naam te persifleren, vond het op dat moment wel grappig, maar mijn excuses daarvoor.

Wat ik echter niet snap van je, is dat je aangeeft er niets meer over te willen weten en vervolgens van mij verlangt bewijs te leveren voor iets waar je toch geen intresse voor hebt.
Dit kan ik niet helemaal rijmen.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Geplaatst op 05 Oct 2004 02:00 door Gast Ja Noordeling en een hele goeie ! Doe je mee
Gast: ROTFLMAO (voor de niet insiders: rolling on the floor laughing my ass off) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik moet nu toch echt constateren dat jij geen flauw benul hebt wat networkmarketing inhoudt.
Kristina: Ok, laat ik het verduidelijken wat ik verkeerd vindt aan MLM of NWM. Laat ik een voorbeeld geven. Stel een produkt heeft een produktiewaarde van EUR 15,00. Het wordt echter verkocht voor EUR 65,00. Stel dat de verkoper van het produkt zich bevindt in de achtste level van de piramide. Een ieder die zich in lijn van de piramide zit krijgt EUR 5,00 en de eigenaar van het bedrijf EUR 10,00 (8 x EUR 5,00 + EUR 10,00 + EUR 15,00 = EUR 65,00). MLM of NWM in deze vorm vindt ik een vorm van oplichterij en een verkapte vorm van een piramidespel. Maar aan dit soort praktijken doe jij toch niet, of wel? Ook al koop jij vijf produkten van EUR 65,00. Je moet jouw piramide met minimaal 3 levels uitbreiden wil je uberhaupt winst maken. Lukt je dat niet omdat de markt verzadigt is of simpelweg omdat mensen er niet in trappen, dan lijdt je een behoorlijk verlies. Indien er een produkt wordt verkocht voor de commerciele prijs waarbij de verkoopprijs wordt bepaald door de concurentie, dan mag je de verkoopmethode van het produkt MLM , NWM of whatever noemen, ik heb er dan geen moeite mee.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Slim »

omdat JIJ het er niet mee eens bent
Neen, omdat het principieel fout is wat het MLM systeem doet. Het bestaat bij de gratie van naieve en onzekere mensen aan de ene kant en gewetenloze geldgraaiers die hier misbruik van maken aan de andere kant.
Begrijp me goed, ik heb niks tegen stevig zakendoen maar MLM gaat te ver.
En laat het duidelijk zijn dat ik niet jou persoonlijk aanval en dat je opmerking dat ik een dubbele moraal heb niet klopt.

Gast

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Gast »

Gast: ROTFLMAO (voor de niet insiders: rolling on the floor laughing my ass off)
Gewoon doen joh ! FF 3000 euri's inleggen en dan 6 mensen erin trekken dan heb je je geld terug. Moet voor jouw toch geen probleem zijn. 8)

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Neen, omdat het principieel fout is wat het MLM systeem doet. Het bestaat bij de gratie van naieve en onzekere mensen aan de ene kant en gewetenloze geldgraaiers die hier misbruik van maken aan de andere kant.
En waar haal jij deze wijsheid vandaan.
Het is volgens mij jouw eigen mening, die mag je natuurlijk geven, maar zeg dan niet dat een ander zich netjes moet gedragen, omdat deze zich aangesproken voelt en erop reageert. :oops:

Ik vind je trouwens ook behoorlijk straffe taal gebruiken.
misbruik maken van naïve mensen, en gewetenloze geldgraaiers vind ik best aggressief overkomen of noemen ze dat bij de tegenstanders anders. :shock:

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Stel dat de verkoper van het produkt zich bevindt in de achtste level van de piramide
Noordeling,

Sorry hoor, maar je bericht begint al fout! Jij gooit gelijk weer het pyramide gedoe erin. Het enige wat ik van pyramidespelletjes afweet, is dat je duizenden euro's meteen moet inleggen, voordat je iets kan 'verdienen'...dit is dus pure oplichterij en heeft niks maar dan ook niks met NWM te maken!!
Maar aan dit soort praktijken doe jij toch niet, of wel?
Nee, inderdaad. Ik doe aan NWM oftewel Networkmarketing.

Lukt je dat niet omdat de markt verzadigt is of simpelweg omdat mensen er niet in trappen, dan lijdt je een behoorlijk verlies.
Waar heb je het nou over!!! "markt verzadigd", "mensen trappen er niet in"?????
Lees maar eens mijn bericht van vanochtend nog even.

Indien er een produkt wordt verkocht voor de commerciele prijs waarbij de verkoopprijs wordt bepaald door de concurentie,
Onze verkoopprijzen worden niet bepaald door de concurrent maar door het moederbedrijf zelf oftewel de leverancier.

doorzichtig

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door doorzichtig »

Ik ben nieuw hier op dit forum.

Nee noordeling 63...je bent niet nieuw.
Jij spreekt de taal van maarschalk.
Maarschalk is weg.....noordeling 63 verschijnt ten tonele.
Ik wordt zooooo moe van jullie. Mag ik gletser water kopen?

Resultaat

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Resultaat »

Mijn theorie: De daadwerkelijke produktie en distributiekosten zijn minimaal (zeg EUR 15,00) De overige EUR 50,00 is de inzet van een piramidespel

Knappe theorie, hoor. Maar zoals jezelf al aangeeft....het is theorie!
Ben jij bij de produktie betrokken? Heb jij inzicht in de kosten?

Ik zal het een keer proberen uit te leggen.
MLM-bedrijven werken vaak met een uniek produkt waar pattent opzit.
Deze bedrijven kiezen voor mlm omdat het 17% bespaart t.o.v de 'normale'manier. Daarnaast is het bewezen dat de verkoop sneller gaat.
In de verkoopprijs zit natuurlijk de provisie, die betaald wordt aan de distributeurs. Daar is niets mis mee, want dat gebeurt overal.
Uit ervaring weet ik dat b.v. een spijkerbroek van normale kwaliteit 8euro kost om te maken. Diezelfde broek hangt in de winkel voor 49.95euro. Stel dat deze broek via mlm wordt verkocht praten we over een verkoopprijs van 41.45euro. Goedkoper dus!

MLM wordt door een groep mensen niet gewaardeerd, omdat het niet echt past bij de Nederlandse mentaliteit. Verdienen aan vrienden? Dat kan toch niet?! Nee, maar diezelfde vrienden een vermogen laten betalen voor een spijkerbroek, daar ligt niemand wakker van. Typisch een kromme Nederlandse gedachten. Elke dag worden we genaaid door de overheid, maar als iemand besluit om aan zijn/haar eigen inkomen te gaan werken, is het opeens niet goed.

Mijn conclusie is dan ook : mlm is eerlijk, een goede manier om je inkomen op te krikken, maar niet geschikt voor iedereen. Helemaal niet door noordelingen, want die zijn meestal nog erger dan een 'normale'Nederlander! :lol:

Blijf je elke maand de touwtjes aan elkaar knopen, of neem je de touwtjes zelf in handen?
En DAT is mlm!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee noordeling 63...je bent niet nieuw.
Jij spreekt de taal van maarschalk.
Maarschalk is weg.....noordeling 63 verschijnt ten tonele.
Ik wordt zooooo moe van jullie. Mag ik gletser water kopen?
Aan doorzichtig, houdt dit dan nooit op?
Ik ben Maarschalk en niemand anders.
Ik ben niet weg, ik had alleen geen zin meer om te reageren, daar schijnbaar geen enkele voorstander het kan laten om iemand persoonlijk aan te vallen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik zal het een keer proberen uit te leggen.
MLM-bedrijven werken vaak met een uniek produkt waar pattent opzit.
Deze bedrijven kiezen voor mlm omdat het 17% bespaart t.o.v de 'normale'manier. Daarnaast is het bewezen dat de verkoop sneller gaat.
In de verkoopprijs zit natuurlijk de provisie, die betaald wordt aan de distributeurs. Daar is niets mis mee, want dat gebeurt overal.
Uit ervaring weet ik dat b.v. een spijkerbroek van normale kwaliteit 8euro kost om te maken. Diezelfde broek hangt in de winkel voor 49.95euro. Stel dat deze broek via mlm wordt verkocht praten we over een verkoopprijs van 41.45euro. Goedkoper dus!
Beste resultaat, krasse uitspraken.
Kan je deze bewijzen, of is dit weer propaganda?
Elke dag worden we genaaid door de overheid, maar als iemand besluit om aan zijn/haar eigen inkomen te gaan werken, is het opeens niet goed.
Tuurlijk, weer een standaard riedeltje.
Man, bewijs dit eens?
Mijns inziens zijn de belastingen in Nederland ook te hoog, maar dan ga ik niet een of ander riedeltje van iemand anders napraten om mlm te rechtvaardigen.
Mijn conclusie is dan ook : mlm is eerlijk, een goede manier om je inkomen op te krikken, maar niet geschikt voor iedereen. Helemaal niet door noordelingen, want die zijn meestal nog erger dan een 'normale'Nederlander!
Beledig gelijk een hele groep mensen. Heel goed, vooral niet naar de persoon kijken.
Blijf je elke maand de touwtjes aan elkaar knopen, of neem je de touwtjes zelf in handen?
En DAT is mlm!
PROPAGANDA.
Ieders situatie verschilt, maar dat schijnt bij niet door te dringen.
dat is mlm?
Ik dacht dat mlm een verkoopmethode was.
Nu is de touwtjes in handen nemen mlm?
Als ik jou dus moet geloven hoeven mensen niet meer elke maand de eindjes aan elkaar te knopen (juiste gebruik van het spreekwoord) zodra ze met mlm beginnen.
Maar je moest toch eerst klanten vinden, downline bouwen etcetera?

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Quote:
Stel dat de verkoper van het produkt zich bevindt in de achtste level van de piramide


Noordeling,

Sorry hoor, maar je bericht begint al fout! Jij gooit gelijk weer het pyramide gedoe erin. Het enige wat ik van pyramidespelletjes afweet, is dat je duizenden euro's meteen moet inleggen, voordat je iets kan 'verdienen'...dit is dus pure oplichterij en heeft niks maar dan ook niks met NWM te maken!!
Kristina: Je weert je af met opmerking dat MLM geen pyramidespel is. Laat ik dan het woord pyramide eens achterwege laten. Ik heb in mijn reaktie een voorbeeld gegeven van wat ik denk wat MLM/NWM is. Mijn vraag aan jou was of jij min of meer bezig bent met geld te verdienen volgens de MLM methode die ik geschetst heb in mijn voorbeeld. Nog een keer het voorbeeld: Stel een produkt heeft een produktiewaarde van EUR 15,00. Het wordt echter verkocht voor EUR 65,00. Stel dat de verkoper van het produkt zich bevindt in de achtste level van de piramide. Een ieder die in de downstream zit krijgt EUR 5,00 en de eigenaar van het bedrijf EUR 10,00 (8 x EUR 5,00 + EUR 10,00 + EUR 15,00 = EUR 65,00). Oftewel, verkoop jij produkten voor een prijs die hoger ligt dan de commerciele waarde van het produkt, en krijg je voor elk produkt dat verkocht wordt in de downstream een vergoeding uitbetaald?
Nee noordeling 63...je bent niet nieuw.
Jij spreekt de taal van maarschalk.
Maarschalk is weg.....noordeling 63 verschijnt ten tonele.
Ik wordt zooooo moe van jullie. Mag ik gletser water kopen?
doorzichtig: beetje flauw he, suggestieve opmerkingen plaatsen. Ben je helderziend of zo? Nee, ik ben maarschalk niet.

Gesloten