LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC levert niet en reageert niet meer.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
HvH20HvH
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2015 10:01

BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door HvH20HvH »

Op 7 mei product besteld en betaald bij BCC. Levertijd 5 - 10 dagen. Met een aanvullende actie voor extra onderdelen vanuit fabrikant, geldig tot 31 mei. Op 18 mei zelf gebeld daar nog niets had vernomen. Op 21 mei ( leverdag 9) s ávonds mail ontvangen dat product niet meer leverbaar is en men alternatief product aanbied. Bestelde product wordt op eigen website nog wel aangeboden. En ook nog in assortiment fabrikant. Alternatief is afwijkend van mijn productwens. Per 23 mei dit per mail teruggelegd aan BCC. OP 26 mei gebeld daar geen reactie had ontvangen. Heb zelf oplossingsrichting voorgesteld. Wordt beloofd dat 27 mei wordt gemaild met passende oplossing. Op 27 mei geen mail ontvangen. Wederom zelf gebeld. Wordt beloofd dat 28 mei mail ontvang. Op 28 mei wederom niets vernomen. OP 28 mei zelf mail gestuurd naar BCC met boodschap dat ik 29 mei antwoord wil. Op 30 mei niets vernomen. Geld kwijt, geen product in huis en deelname aan actie fabrikant onmogelijk gemaakt door BCC.

Ik heb op 26 mei voorgesteld dat ik akkoord wil gaan met latere levering, waarbij BCC de volledige vrijheid heeft. Maar dat BCC dan wel het extra onderdeel moet garanderen ( verkoopwaarde € 56,-). Immers BCC is in verzuim. En ik biedt BCC mogelijkheid om alsnog na te komen binnen voor BCC haalbare tijdslijnen. Echter men reageert niet.
Inmiddels heeft BCC mij andere opties onmogelijk gemaakt door late acteren. Als men eerder en sneller had gecommuniceerd had ik nog elders kunnen bestellen. Waarbij ook nog is dat elders het product goedkoper werd aangeboden. Echter ik had bij BCC besteld daar ik daar vertrouwen in had. Helaas lijkt dit vertrouwen misplaatst.
Inmiddels veel negatieve energie en tijd vanuit mij verloren gegaan.

Vervolg:
Op 30 mei contact opgenomen met de lokale vestiging van BCC te Veghel. Daar mijn klacht geuit. Deze heeft de klacht goed opgepakt. Inmiddels per 02-06 de levering in ontvangst genomen. Compliment voor dit snelle handelen en correct te woord staan. Voorbeeld voor de webshop mensen.
Laatst gewijzigd door HvH20HvH op 02 jun 2015 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door Barre Barry »

HvH20HvH schreef: Inmiddels heeft BCC mij andere opties onmogelijk gemaakt door late acteren. Als men eerder en sneller had gecommuniceerd had ik nog elders kunnen bestellen.
Dat had je toch wel gekund, want je had de bestelling bij BCC ongedaan kunnen maken of kunnen retourneren.

sreiz
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2015 21:16

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door sreiz »

Vorige week heb ik een stofzuiger besteld bij de BCC web shop via Kieskeurig. De datum van aflevering kon meteen gekozen worden, eerste mogelijkheid was twee dagen later. Prima. Meteen betaald met IDEAL. Keurig. Maar, er is niks geleverd, en nu blijkt dat er grote logistieke problemen zijn bij BCC?! Ik heb vragen gesteld via het contactformulier op de site, daar komt geen reactie op. Telefonisch zijn ze onbereikbaar wegens 'grote drukte'. Dat geeft geen fijn gevoel. Als ze niet kunnen leveren - geef dat dan aan op de web site en bij Kieskeurig. Nu accepteert BCC blijkbaar betalingen terwijl het bedrijf weet dat er niet geleverd kan worden.

amrita87
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2015 22:09

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door amrita87 »

Mijn brief naar BCC en ik ben niet de enige met problemen met BCC, zie: https://www.facebook.com/bccnl?fref=ts

[adresgegevens verwijderd]

Betreft: order 4504275

Rotterdam, 29 juni 2015

Geachte heer/mevrouw,

Op 21 juni jl. hebben wij op bcc.nl een wasmachine besteld. We kozen voor BCC, omdat u de mogelijkheid bood om op zondag te bezorgen. Dus lieten wij de wasmachine op zondag 28 juni bezorgen.

De avond voor de bezorging kregen we geen sms over de verwachte bezorgtijd. Toen wij op de site het ordernummer opgaven, stond er wel een bezorgtijd: 11.30-13.30. Op een mooie zondagmiddag was er dus nog genoeg wat wij die dag konden doen. We hadden plannen om met ons neefje te gaan zwemmen en naar de bioscoop te gaan.

We wachtten tevergeefs; de hele zondag werd er geen wasmachine bezorgd. En het servicenummer is niet te bereiken op zondag, dus we hadden geen idee waar we aan toe waren. Onze dag en die van ons neefje was behoorlijk verpest.

Maandag 29 juni nam ik contact op met de klantenservice. Ik ben letterlijk uren in de wacht gezet. Mijn eerste poging resulteerde in een wachtrij van 48 minuten. Toen er eindelijk werd opgenomen, werd er ook onmiddellijk opgehangen. Tussen het werken door heb ik het steeds geprobeerd, zonder resultaat.

Bij mijn laatste poging kreeg ik na ruim een half uur iemand aan de telefoon.
Wat schetste mijn verbazing; de dame aan de telefoon meldde dat de foutmelding was dat de wasmachine zich niet in de bezorgauto bevond. Dan verwacht ik op z’n minst een telefoontje dat de machine die dag niet bezorgd zou worden! Er werd mij ook doodleuk verteld dat ‘dit wel te maken zal hebben met de problemen van de laatste tijd’. Ze vroeg me wanneer de wasmachine wel geleverd zou kunnen worden, waarop ik zaterdag antwoordde. ‘Ja, maar dan is het wel druk’, was het antwoord.

Uiteraard verwachten we van een winkel die te koop loopt met het predicaat ‘high service’ dat tegenover deze slechte service een compensatie staat. Ten eerste, omdat ons dagje uit in de soep is gelopen. Ten tweede, omdat we nu minimaal een week elders onze was moeten doen. En ten derde, omdat ik twee uur aan telefoonkosten heb gemaakt om überhaupt iemand te bereiken.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2015 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

strongpb
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2015 13:03

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door strongpb »

Ik heb op 13-07 een Huawei G620s besteld bij BCC, omdat deze bij BCC op Tweakers het goedkoopst werd aangeboden. Na eerst gebeld te hebben over type en voorraad waarbij BCC medewerker aangeeft dat online bestellen mogelijk is, heb ik besteld en betaald. Ik heb een bevestigings-mail gekregen met daarin de bezorgdatum,14-07 (volgende dag).

Volgende dag gebeld naar BCC over order status, want online check geeft aan 'order onbekend. Medewerker geeft aan dat de voorraad status -7 is! Echter wordt op 14-07 de G620s - inmiddels 26 euro duurder - nog steeds aangeboden met status 'op voorraad'!!

Medewerker geeft aan het geld terug te boeken. Dit duurt echter 5 tot 10 dagen! Hoezo?! Vanuit elke nederlandse bank kan men 24 uur per dag over de hele wereld geld overboeken! Onacceptabel!

Ik heb vervolgens een mail naar customercare@bcc gestuurd en aangegeven dat de gang van zaken voor mij onacceptabel is omdat:
1) Wanneer ik dit product bij een andere winkel moet bestellen, is op dit moment de prijs 25 euro duurder (wie gaat dat verschil betalen?)
2) BCC kan pas na 5 tot 10 dagen het bedrag terugboeken.

Tot op heden GEEN ENKELE reactie gehad!! Ik vind dit ronduit onbeschoft.
-

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

strongpb schreef:Medewerker geeft aan het geld terug te boeken. Dit duurt echter 5 tot 10 dagen! Hoezo?! Vanuit elke nederlandse bank kan men 24 uur per dag over de hele wereld geld overboeken! Onacceptabel!
De wet zegt maximaal 14 dagen, dus BCC voldoet gewoon aan de regelgeving. Kunnen ze niet gewoon dat ding later bezorgen wanneer deze binnen is? Dan heb je hem toch voor de eerdere prijs?

stofzuigertje

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na 5 eerdere berichten hier en bij Vara Kassa nog geen reactie BCC zelf.

Ik vroeg alleen om hun mening over enkele onderwerpen online op consumenten forums voor hun kan van het verhaal.

maar ik wacht nog steeds dus ik vermoed dat net als enkele anderen zoals Neckermann binnenkort ook op de voorpagina van de kranten staat als Failliet....
Er zijn helaas vele overeenkomsten en het zou mijn niets verbazen, eerst meer klanten en dan ....
De Curatoren van andere bedrijven... ik heb vermoedens en als ze niet eens eerlijk en open hun kant van het verhaal in volle vrijheid van hun willen toelichten>

Ik heb sterke vermoedens dat het wel eens flink fout kan zitten...

strongpb
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2015 13:03

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door strongpb »

Tuurlijk, je hebt gelijk, terugbetaling is volgens regelgeving. Maar daar gaat het toch niet om? BCC laat klant links liggen, geeft geen enkele mogelijke oplossing.

BCC heeft de telefoon niet op voorraad en kan deze ook niet meer leveren, zo meldde mij de medewerker die ik de tweede keer aan de lijn kreeg. De eerste medewerker die ik sprak _voordat_ ik de bestelling deed, had deze informatie ook (moeten hebben), maar gaf aan dat ik kon bestellen.

BCC heeft dus een fout gemaakt. Dat op zich vindt ik geen probleem, maar dan vind ik wel dat BCC z'n best zou moeten doen om deze fout op te lossen - buiten regelgeving om.

Ik heb vanmiddag nog een keer contact gehad met de klantenservice van BCC. Medewerker volgt uiteraard en wel zo makkelijk voor BCC, het protocol - met totaal gebrek aan enige creativiteit - en biedt geen enkele oplossing. Hij geeft daarnaast doodleuk aan dat er problemen zijn met het order-systeem en het mailsysteem.

Ik heb gevraagd of er een melding op bcc.nl staat, waarin staat dat er problemen zijn, zodat klanten hier rekening mee kunnen houden. Medewerker gaat doodleuk verder met het opdreunen van het protocol. Wanneer ik aangeef niet tevreden te zijn met zijn antwoord, hangt hij zonder verdere reactie op!

Regelgeving of niet, zo ga je niet met klanten om, toch?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

strongpb schreef:Tuurlijk, je hebt gelijk, terugbetaling is volgens regelgeving. Maar daar gaat het toch niet om? BCC laat klant links liggen, geeft geen enkele mogelijke oplossing.
Het punt is dat je er wel schande van kan roepen dat dit een paar dagen duurt, maar dat dit BCC niet echt te verwijten valt omdat ze zich immers netjes aan de regels houden.

Wat betreft de manier waarop de medewerkers je hebben behandeld: dat is zeker niet netjes en een excuus zou zeker op zijn plaats zijn IMO. Misschien een cadeaubon ofzo zou ook wel netjes zijn, maar in principe zou dat allemaal uit coulance/service zijn. Ze zijn het niet verplicht.

Mucha

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door alfatrion »

strongpb schreef:Medewerker geeft aan het geld terug te boeken. Dit duurt echter 5 tot 10 dagen! Hoezo?! Vanuit elke nederlandse bank kan men 24 uur per dag over de hele wereld geld overboeken!
Aan de termijn mankeert niet zoveel. Alleen BCC heeft jouw wel gedwongen om het bedrag vooruit te betalen en dat mag niet. En ook ontbinden ze de overeenkomst zonder dat jij in verzuim bent en ook dat mag niet.
strongpb schreef:1) Wanneer ik dit product bij een andere winkel moet bestellen, is op dit moment de prijs 25 euro duurder (wie gaat dat verschil betalen?)
BCC dient dat te vergoeden, zolang jij bij het sluiten van een dekkingskoop redelijk te werk gaat.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: BCC levert niet en reageert niet meer.

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

30 mei besteld en betaald. 6 juni zou er geleverd worden, maar de hele dag voor Jan Drieletter zitten wachten. 8 juni geannuleerd en ik zou binnen 10 dagen mijn geld terug krijgen. 13 juli jl nog geen cent gezien en maar een aangetekende brief gestuurd.

Ze maken er bij BCC echt een potje van.

Gesloten