LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Na in 2013 mijn account te hebben gestopt is er vanaf die tijd toch elke maand 9.95 afgeschreven. Omdat ik veel automatische incasso's heb (goede doelen enz), en Lexa niet afschreef onder haar eigen naam ben ik er pas in juli 2015 achter gekomen (toen wel ineens een afschrijving van Lexa.nl).
Na enige mailwisseling blijkt dat ik had moeten weten dat opzeggen van het account niet de betaling stopt, maar hoe ik dat had moeten weten dat wordt niet duidelijk.
Wat zoeken op dit forum leverde op dat meerdere mensen exact dezelfde problemen hebben en dezelfde mails hebben ontvangen van Lexa als dat ik heb ontvangen.
Bij thuiswinkel.org een klacht ingediend. Iemand anders nog tips/ervaringen waar ik wat aan heb?
Alvast bedankt!
Na enige mailwisseling blijkt dat ik had moeten weten dat opzeggen van het account niet de betaling stopt, maar hoe ik dat had moeten weten dat wordt niet duidelijk.
Wat zoeken op dit forum leverde op dat meerdere mensen exact dezelfde problemen hebben en dezelfde mails hebben ontvangen van Lexa als dat ik heb ontvangen.
Bij thuiswinkel.org een klacht ingediend. Iemand anders nog tips/ervaringen waar ik wat aan heb?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door lin_lin op 22 jul 2015 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Ze hebben letterlijk gezegd dat de incasso's niet stoppen als je opzegt? Dat is toch belachelijk?
En ja, idd staan hier op het forum behoorlijk veel klachten over lexa.nl
En ja, idd staan hier op het forum behoorlijk veel klachten over lexa.nl
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Tsja... Helaas bedienen ze zich van nogal vaag taalgebruik. Opschorten. Taalkundig juist, opschorten is niet gelijk aan opzeggen. Maar het is inderdaad schandalig dat een grote datingsite, welke toch bekend staat als betrouwbaar, zo te werk gaat!
Na opschorten hoor je nooit meer iets van ze, op de afschrijvingen na. Welke ook nog eens onder een andere naam dan lexa plaatsvinden!
Is het jullie ook opgevallen dat bij andere forum berichten alle plaatsers meteen een nogal nare reactie krijgen van iemand? Riekt naar een social media team dat ds klagers in een kwaad daglicht wil zetten...
Ik hoop echt dat anderen er echt op letten en dat lexa met een goede oplossing komt!
Na opschorten hoor je nooit meer iets van ze, op de afschrijvingen na. Welke ook nog eens onder een andere naam dan lexa plaatsvinden!
Is het jullie ook opgevallen dat bij andere forum berichten alle plaatsers meteen een nogal nare reactie krijgen van iemand? Riekt naar een social media team dat ds klagers in een kwaad daglicht wil zetten...
Ik hoop echt dat anderen er echt op letten en dat lexa met een goede oplossing komt!
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
lexa is meer dan 80% pure oplichting, sorry maar is gewoon zo. Worden die rekeningen van jou geincasseerd door Meetic toevallig? da's al helemaal een boevenbende, nog niet te hebben over Lexamore.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Nou, opschorten zou toch impliceren dat er géén afschrijvingen plaatsvinden, of ben ik nou gek?lin_lin schreef:Tsja... Helaas bedienen ze zich van nogal vaag taalgebruik. Opschorten. Taalkundig juist, opschorten is niet gelijk aan opzeggen. Maar het is inderdaad schandalig dat een grote datingsite, welke toch bekend staat als betrouwbaar, zo te werk gaat!
Na opschorten hoor je nooit meer iets van ze, op de afschrijvingen na. Welke ook nog eens onder een andere naam dan lexa plaatsvinden!
Is het jullie ook opgevallen dat bij andere forum berichten alle plaatsers meteen een nogal nare reactie krijgen van iemand? Riekt naar een social media team dat ds klagers in een kwaad daglicht wil zetten...
Ik hoop echt dat anderen er echt op letten en dat lexa met een goede oplossing komt!
Ik zou de bedragen die je kan storneren, de tegenrekeningen blokkeren, en bij lexa eens vragen het geld terug te boeken van de afgelopen jaren.
Maak bij de bank een melding onterecht incasso en probeer ze de incasso's van het laatste jaar te laten terughalen.
En probeer in het vervolg goed uw afschrijvingen in de gaten te houden, want dit van lexa slaat natuurlijk nergens op.. maar ze zullen er vast welflink aan verdienen.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Klopt! Lexa is boevenbende... Meetic inderdaad!
En heb inderdaad gestorneerd, en geblokkeerd, wat nog kon. Voor de rest geeft lexa niet thuis. Ze kunnen en willen geen restitutie geven. Bank kan niks meer voor me doen...
Wat ik gek vind is dat radar er nog geen werk van heeft gemaakt! Het is pure misleiding, en gezien alle klachten wel een uitzending waard kijkt me!
En inderdaad, opschorten lijkt inderdaad te impliceren dat er niks meer afgesreven gaat worden. Helaas moet je via een nogal onduidelijk traject de betaling stopzetten....
Ik pleit voor regels waaraan zo'n site moet voldoen. Er zijn dus legio mensen die tegen dit vage beleid aan lopen...
En heb inderdaad gestorneerd, en geblokkeerd, wat nog kon. Voor de rest geeft lexa niet thuis. Ze kunnen en willen geen restitutie geven. Bank kan niks meer voor me doen...
Wat ik gek vind is dat radar er nog geen werk van heeft gemaakt! Het is pure misleiding, en gezien alle klachten wel een uitzending waard kijkt me!
En inderdaad, opschorten lijkt inderdaad te impliceren dat er niks meer afgesreven gaat worden. Helaas moet je via een nogal onduidelijk traject de betaling stopzetten....
Ik pleit voor regels waaraan zo'n site moet voldoen. Er zijn dus legio mensen die tegen dit vage beleid aan lopen...
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Reactie van lexa op mijn klacht op thuiswinkel.org
Goedendag,
Ik schrijf u naar aanleiding van uw klacht via Thuiswinkel.org, waarin u aangaf dat u het verwarrend vond dat de automatische verlenging van uw Full Membership niet stopgezet werd met de opschorting van uw profiel..
Ik kan in onze eerdere correspondentie zien dat mijn collega's u reeds ingelicht hebben over het verschil tussen het opschorten en het verwijderen van uw profiel, en het effect dat dit heeft op uw automatische verlenging. Ik herhaal dit voor alle zekerheid nogmaals.
Opschorten van uw profiel is tijdelijk:
- Uw profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en u zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa.nl
- Uw gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten etc.) worden bewaard.
- U kunt uw profiel op elk gewenst moment opnieuw activeren wanneer u met uw huidige gegevens inlogt of via de e-mail die u ontvangen heeft na het opschorten.
Omdat u het profiel op elk moment weer kunt activeren, loopt de automatische verlenging tijdens het opschorten door. Dit wordt overigens ook aangegeven wanneer u uw profiel opschortte.
Het verwijderen van uw profiel is definitief:
- Uw profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en u zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa.nl
- Uw gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten etc.) worden definitief verwijderd.
Wanneer u besluit uw profiel te verwijderen dient u dan ook te beginnen met het beëindigen van uw automatische verlenging, anders kunt u uw profiel niet verwijderen.
Ik wil u er overigens graag op wijzen dat mijn collega u bij ons eerste contact op 14-07-2015 gemeld heeft dat hij de automatische verlenging reeds voor u stopgezet had, het was dus niet nodig dat u nog inlogde op uw profiel om dit zelf te doen. Daarna heeft hij uw profiel inderdaad verwijderd, omdat u aangaf hier geen gebruik meer van te maken. Indien u alsnog van de resterende termijn van het Full Membership waarvoor u betaald heeft gebruik wenst te maken dient u ons enkel een bericht te sturen met het klantnummer van uw nieuwe profiel, dan kunnen wij dit overzetten naar dit profiel.
Ik begrijp natuurlijk dat het frusterend is dat u verschillende malen betaald heeft voor een Full Membership waar u niet langer gebruik van maakte, maar zoals gezegd komt u helaas niet in aanmerking voor een restitutie. Aangezien u bij aankoop akkoord bent gegaan met de automatische verlenging van uw Full Membership en deze vervolgens niet tijdig stopgezet heeft kunnen wij u hierin niet tegemoet komen. U kon uw profiel op elk moment heractiveren door hier op in te loggen met uw gewone login gegevens, en de automatische verlenging zo stopzetten.
Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar u op hoopte, maar ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Vriendelijke groet,
Luc
Het Lexa Team
Goedendag,
Ik schrijf u naar aanleiding van uw klacht via Thuiswinkel.org, waarin u aangaf dat u het verwarrend vond dat de automatische verlenging van uw Full Membership niet stopgezet werd met de opschorting van uw profiel..
Ik kan in onze eerdere correspondentie zien dat mijn collega's u reeds ingelicht hebben over het verschil tussen het opschorten en het verwijderen van uw profiel, en het effect dat dit heeft op uw automatische verlenging. Ik herhaal dit voor alle zekerheid nogmaals.
Opschorten van uw profiel is tijdelijk:
- Uw profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en u zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa.nl
- Uw gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten etc.) worden bewaard.
- U kunt uw profiel op elk gewenst moment opnieuw activeren wanneer u met uw huidige gegevens inlogt of via de e-mail die u ontvangen heeft na het opschorten.
Omdat u het profiel op elk moment weer kunt activeren, loopt de automatische verlenging tijdens het opschorten door. Dit wordt overigens ook aangegeven wanneer u uw profiel opschortte.
Het verwijderen van uw profiel is definitief:
- Uw profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en u zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa.nl
- Uw gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten etc.) worden definitief verwijderd.
Wanneer u besluit uw profiel te verwijderen dient u dan ook te beginnen met het beëindigen van uw automatische verlenging, anders kunt u uw profiel niet verwijderen.
Ik wil u er overigens graag op wijzen dat mijn collega u bij ons eerste contact op 14-07-2015 gemeld heeft dat hij de automatische verlenging reeds voor u stopgezet had, het was dus niet nodig dat u nog inlogde op uw profiel om dit zelf te doen. Daarna heeft hij uw profiel inderdaad verwijderd, omdat u aangaf hier geen gebruik meer van te maken. Indien u alsnog van de resterende termijn van het Full Membership waarvoor u betaald heeft gebruik wenst te maken dient u ons enkel een bericht te sturen met het klantnummer van uw nieuwe profiel, dan kunnen wij dit overzetten naar dit profiel.
Ik begrijp natuurlijk dat het frusterend is dat u verschillende malen betaald heeft voor een Full Membership waar u niet langer gebruik van maakte, maar zoals gezegd komt u helaas niet in aanmerking voor een restitutie. Aangezien u bij aankoop akkoord bent gegaan met de automatische verlenging van uw Full Membership en deze vervolgens niet tijdig stopgezet heeft kunnen wij u hierin niet tegemoet komen. U kon uw profiel op elk moment heractiveren door hier op in te loggen met uw gewone login gegevens, en de automatische verlenging zo stopzetten.
Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar u op hoopte, maar ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Vriendelijke groet,
Luc
Het Lexa Team
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
De bank moet tot een jaar geleden terug kunnen halen.lin_lin schreef:En heb inderdaad gestorneerd, en geblokkeerd, wat nog kon. Voor de rest geeft lexa niet thuis. Ze kunnen en willen geen restitutie geven. Bank kan niks meer voor me doen...
Misschien eens bij het juridisch loket langsgaan? Is hier mogelijk sprake van misleiding. Ik weet natuurlijk niet hoe duidelijk dit aangegeven stond, maar niet geschoten is altijd mis.lin_lin schreef:En inderdaad, opschorten lijkt inderdaad te impliceren dat er niks meer afgesreven gaat worden. Helaas moet je via een nogal onduidelijk traject de betaling stopzetten....
Ik pleit voor regels waaraan zo'n site moet voldoen. Er zijn dus legio mensen die tegen dit vage beleid aan lopen...
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Je bent je verhaal niet eerlijk begonnen lin_ lin, door te schrijven dat je je account had gestopt. Lexa heeft duidelijk uiteengezet wat het verschil is tussen je account opheffen en opschorten en heeft bovendien duidelijk gemaakt dat je dit al kon zien toen je jouw profiel opschortte. Ik vind dat ze netjes hebben gereageerd en ze hebben zich er zeker niet makkelijk vanaf gemaakt.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Ik heb de indruk dat je hier te dicht op zit. Wat is er letterlijk gecommuniceerd en is dat schriftelijk of mondeling gebeurt?lin_lin schreef:Na in 2013 mijn account te hebben gestopt is er vanaf die tijd toch elke maand 9.95 afgeschreven.
Je lijkt hier aan te geven dat je niet hebt opgezegd. Je gooit het nu op het woord opschorten. Maar de vraag hier is weer: wat is er letterlijk gecommuniceerd?lin_lin schreef:Tsja... Helaas bedienen ze zich van nogal vaag taalgebruik. Opschorten. Taalkundig juist, opschorten is niet gelijk aan opzeggen.
Ik vermoed dat Lexa hier gelijk heeft. Stronering bij de bank aanvragen zal dan alleen als gevolg hebben dat de kosten stijgen.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Alfa, hoe zou dit vergelijken met Fit for Free's afschrijvingen na opzegging van een abonnement maar niet inleveren van de pas?
De rechter oordeelde dat FfF dat moest terugbetalen ondanks het feit dat het in de voorwaarden v/d overeenkomst stond. Vraag me af of (als het idd onduidelijk was), lexa dit dan wel mag doen of in het gelijk gesteld zou worden.
De rechter oordeelde dat FfF dat moest terugbetalen ondanks het feit dat het in de voorwaarden v/d overeenkomst stond. Vraag me af of (als het idd onduidelijk was), lexa dit dan wel mag doen of in het gelijk gesteld zou worden.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Er kan geen zinnig advies gegeven worden zolang onduidelijk is wat over en weer gecommuniceerd is. TS heeft het eerst over opzeggen en daarna over opschorten. In de mail van de Lexa waarschuwen ze voor het verschil. Dit doen ze ook op de site. Mijn indruk is dat TS niet heeft opgezegd.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Ik ben bij meerdere datingsites aangesloten (geweest). Steeds zorgde ik ervoor dat de verlenging direct stopgezet werd, al de dag nadat ik me aangemeld had.
En dat ik hiervan een melding kreeg.
Bij één site is me het gebeurd dat ze - zonder mijn toestemming- dit lidmaatschap weer activeerden. Hiertegen heb ik m.b.v. ABN geprotesteerd. Het teveel betaalde is toen terug gestort.
Maar je bent dus zélf verantwoordelijk. Een profiel verbergen of verwijderen is niet hetzelfde als de verlenging stopzetten.
Soms moet je even zoeken om erachter te komen hoe je dat doet. Als je het direct na aanmelding doet, hoef je niet bang te zijn dat je het later vergeet.
En dat ik hiervan een melding kreeg.
Bij één site is me het gebeurd dat ze - zonder mijn toestemming- dit lidmaatschap weer activeerden. Hiertegen heb ik m.b.v. ABN geprotesteerd. Het teveel betaalde is toen terug gestort.
Maar je bent dus zélf verantwoordelijk. Een profiel verbergen of verwijderen is niet hetzelfde als de verlenging stopzetten.
Soms moet je even zoeken om erachter te komen hoe je dat doet. Als je het direct na aanmelding doet, hoef je niet bang te zijn dat je het later vergeet.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Mijn ervaring is dat de vrouwen er op de foto's oud uit zien voor hun leeftijd... Kennelijk is het leven van een single vrouw zwaar. Maar dat is niet het antwoord op je vraag.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Bedankt voor de reacties! Om op jullie vragen te antwoorden. Ik heb geen idee meer hoe het gecommuniceerd is. Lexa geeft daar geen antwoord op.
Ik heb nogmaals nagevraagd, met behulp van juridische afdeling van thuiswinkel.org, hoe ik dit had kunnen zien/lezen en of ik redelijkerwijs dit had kunnen voorkomen.
Gezien alle andere reacties op dit en andere fora ben ik niet de enige die deze werkwijze niet goed heeft begrepen. Het riekt nog steeds erg naar misleiding en achterhouden van info die van belang is bij het stoppen van betaling.
Ik wacht af...
Ik heb nogmaals nagevraagd, met behulp van juridische afdeling van thuiswinkel.org, hoe ik dit had kunnen zien/lezen en of ik redelijkerwijs dit had kunnen voorkomen.
Gezien alle andere reacties op dit en andere fora ben ik niet de enige die deze werkwijze niet goed heeft begrepen. Het riekt nog steeds erg naar misleiding en achterhouden van info die van belang is bij het stoppen van betaling.
Ik wacht af...
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Heb je je speciaal voor dit bericht aangemeld? *Jumbo slogan style* Hallo LexaRon W. schreef:Je bent je verhaal niet eerlijk begonnen lin_ lin, door te schrijven dat je je account had gestopt. Lexa heeft duidelijk uiteengezet wat het verschil is tussen je account opheffen en opschorten en heeft bovendien duidelijk gemaakt dat je dit al kon zien toen je jouw profiel opschortte. Ik vind dat ze netjes hebben gereageerd en ze hebben zich er zeker niet makkelijk vanaf gemaakt.
Laatst gewijzigd door sweet-devil op 22 jul 2015 23:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Hahaha! Das wel heel vreemd inderdaad sweet devil! Hellloooowww social media team van lexa!
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Ron W. schreef:Je bent je verhaal niet eerlijk begonnen lin_ lin, door te schrijven dat je je account had gestopt. Lexa heeft duidelijk uiteengezet wat het verschil is tussen je account opheffen en opschorten en heeft bovendien duidelijk gemaakt dat je dit al kon zien toen je jouw profiel opschortte. Ik vind dat ze netjes hebben gereageerd en ze hebben zich er zeker niet makkelijk vanaf gemaakt.
het is jullie in ieder geval veel aan gelegen om slechte publiciteit [die overigens meer dan terecht is] meteen met juichberichten en zogenaamde nieuwe users hier meteen te moeten rectificeren.
nu vertrouw ik het nog meer! wacht......
gelukkig weten ik en meerdere met mij dat Lexa niet/nauwelijks meer is dan een ordinaire oplichtersbende waar het alleen om geld draait en zeker niet om je ware te vinden.
zoals zo goed als alle dating-instanties trouwens.
dus niet getreurd; jullie staan niet alleen in deze formule.
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Lexa webcare >> kijk eens hiernaar en ga nu eens echt aan het werk in plaats van hier op Radartv een beetje de goede fee uit te zitten hangen! http://www.klacht.nl/lexa-nl/
Re: Wie heeft er ervaring met datingsite Lexa.nl
Yes! Dank!jerwarm schreef:Lexa webcare >> kijk eens hiernaar en ga nu eens echt aan het werk in plaats van hier op Radartv een beetje de goede fee uit te zitten hangen! http://www.klacht.nl/lexa-nl/
Ik hoop dat radar dit ook serieus neemt en hier aandacht aan gaat besteden. Consumentenbond heeft een tijd geleden ook al onderzoek gedaan naar datingsites, er is na dat onderzoek en het aanspreken van de websites niet veel veranderd..
Als thuiswinkel.org niets kan doen, dan licht ik de Consumentenbond in.. Niet alleen omdat ik m'n geld terug wil (26 mnd!), maar ik pleit ook voor betere regelgeving zodat anderen dit bespaard blijft!