LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenland ongeluk geen recht op bijstand

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Zeiltje

Buitenland ongeluk geen recht op bijstand

Ongelezen bericht door Zeiltje »

Mijn zoon werkte als reisleider in Frankrijk. Hier kreeg hij een ski ongeluk en moest geopereerd. Kreeg contractueel ontslag en werd naar Nederland gestuurd. Deed in maart aanvraag bijstand. Nu eind juli nog steeds niets. Hij heeft geen woning en logeerde bij vrienden en in het weekend bij mij.
Bijstand deed fraude onderzoek verplicht hem naar UWV te gaan en momenteel volgt hij verplichte sollicitatie training. Hij voldoet aan iedere idiote eis, (hij revalideerd nog 3 keer per week) .

Hij is verplicht zijn studie schuld te betalen, een zorg verzekering te hebben, te betalen voor transport.aanvraag voor zorgtoeslag moet je inkomen opgeven, zoeken naar woonruimte moet met een bewijs van inkomen.
Ik betaal dit nu voor hem maar raak ondertussen aan het einde van mijn financiële latijn.
Wat onze rechten en plichten zijn is bekend, maar wat moet je doen om je recht te behalen?
Aangifte?

Wie kan ons adviseren?

Julie4444

Re: Buitenland ongeluk geen recht op bijstand

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als je deze pagina bekijkt zie je in het kort wanneer iemand recht heeft op bijstand.

Is uw zoon inmiddels in Nederland ingeschreven? Of is er een andere reden die ze hebben gegeven waarom er geen recht zou zijn op bijstand?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Zeiltje schreef:Mijn zoon werkte als reisleider in Frankrijk. Hier kreeg hij een ski ongeluk
Ik geloof dat ik het even niet helemaal begrijp. Was hij daar nu aan het werk, of was hij daar voor de ontspanning? Het lijkt me dat een reisleider ten allen tijde bereikbaar moet zijn, of mis ik iets?
Bijstand deed fraude onderzoek verplicht hem naar UWV te gaan
Waarom werd hij naar de UWV gestuurd? Is de WW een voorliggende voorziening of zoiets? En welke reden was er dat er een fraudeonderzoek werd opgestart?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Waar woonde uw zoon officieel (Nederland of Frankrijk) en waar betaalde hij belasting?

Wat verstaat u precies onder dat recht, dat u wilt krijgen?
Dus waaruit bestaat dat recht?

Gesloten