LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door vroem »

ok, dan officiële klacht. Niemand die mee wil? dat is zonde, geen vrienden of familie die bereid zijn daar even tijd voor vrij te maken. Kan, is geen oordeel. Maar ik begrijp tevens dat je eigenlijk van jezelf vindt niet sterk genoeg in de schoenen te staan dit in persoon aan te gaan. Dat is wel haaks op hoe je je hier presenteert. En dat is wel een oordeel. Een gesprek, ook al komt er niets uit, is zeer handig bij dossiervorming, zeker als je een samenvatting van het gesprek schriftelijk bevestigd. Wat zij tot nu toe mondeling beweren moeten ze dan namelijk schriftelijk doen. Ik zou communicatie in dit stadium en met deze lading altijd schriftelijk voeren. Beter, want je voorkomt het zeggen van domme dingen (zoals zij aantonen) , en kan beter de emotie eruit filteren en opzij schuiven.

Klacht via beroepsvereniging doen waar ze aangesloten zijn.
Dan komt er vanuit de behandelaar van de klacht de vraag of er ruimte is voor mediation. Moeten beiden aan meewerken, dan komt men samen meestal in een praktijk elders, waar eventueel aanvullend mondonderzoek gedaan wordt , in aanvulling op dossiers die al vooraf opgevraagd en bestudeert zijn.
Mediator zal zeer waarschijnlijk, bij een zaak waar dingen overduidelijk zijn, aandringen op een realistische schikking van de kant van tandarts. Je mag een vertrouwenspersoon meenemen. Tot nu wordt het nog door andere tandartsen behandeld, die dus best in staat zijn de zaak op kwaliteit en niet nakomen van de inspanningsverplichting te benaderen.
Ik vind het overigens belachelijk dat ze tot 22.30u werken? blijkbaar elke dag??
Werkt mediation niet of wil een of beiden het niet wordt het gelijk een zaak, mag je ook gewoon je advokaat in meenemen. Als mediation niet lukt duurt dit wel langer, en er wordt geen uitspraak over geld gedaan (reden waarom mediation de voorkeur heeft , zeker in dit geval).
Met een positieve uitspraak kan je naar de rechter voor de financiële kant.

Wanneer er meerdere ex-patiënten van hem zijn kan je de zaak wellicht ook nog voorbrengen bij het medisch tuchtcollege (kan gelijk maar zou ik gezien je intenties even achter de hand houden). Zijn alle casussen erg genoeg zal deze acties kunnen nemen die nog wat verder gaan, namelijk schrappen uit BIG register als zwaarste. Kan de klachtencommissie van de beroepsvereniging ook initiëren trouwens, wanneer ze er reden voor zien (veel zware klachten en uitspraken daarin)

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

vroem schreef:ok, dan officiële klacht. Niemand die mee wil? dat is zonde, geen vrienden of familie die bereid zijn daar even tijd voor vrij te maken. Kan, is geen oordeel. Maar ik begrijp tevens dat je eigenlijk van jezelf vindt niet sterk genoeg in de schoenen te staan dit in persoon aan te gaan. Dat is wel haaks op hoe je je hier presenteert. .
Mediator zal zeer waarschijnlijk, bij een zaak waar dingen overduidelijk zijn, aandringen op een realistische schikking van de kant van tandarts. Je mag een vertrouwenspersoon meenemen. Tot nu wordt het nog door andere tandartsen behandeld, die dus best in staat zijn de zaak op kwaliteit en niet )
Ja moet je eens even luisteren. ik voel mij wel sterk genoeg maar wat ga je doen als zij straks dingen gaan beweren die niet zo gegaan zijn? dat doen ze nu al.. dus dan moet je voorzichtig mee zijn. het feit dat ze nu al alles gaan verdraaien zegt al genoeg dat ze iets te verbergen hebben. ze hebben die foto's echt wel gezien die ik opgestuurd naar ze heb en weten donders goed dat er een hoop dingen op te zien zijn die voorkomen hadden kunnen worden als je echt tandarts bent. de woorden van mijn tandarts worden steeds meer de waarheid. het zijn koekenbakkers ,en ze proberen er nog met leugens onderuit te komen ook. als je een goede tandarts bent hoef je je nergens voor in te dekken,dan heb je geen patienten die verhaal komen halen bij je..

hier nog 1, stond op internet

Ik had een klacht over het resultaat van een behandeling. Daarna gaf deze tandarts aan, niet meer bij hem terecht te kunnen. Zeer slechte service en zijn vrouw is onvriendelijk aan de telefoon., Alles bij elkaar een slecht behandeling.
Vond je deze review nuttig?Ja (2)|Nee (1)

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door vroem »

ik wil best luisteren, doe ik ook. alleen moet jij dat dan ook doen.
ik voel mij wel sterk genoeg maar wat ga je doen als zij straks dingen gaan beweren die niet zo gegaan zijn?
hoe meer hoe beter voor je eigen zaak. dus gewoon gesprek aangaan, zakelijk blijven, en achteraf schriftelijk bevestigen, ook, mn eigenlijk, hun onzin. Niet bevestigen als waar, maar als onwaar. Staan ze alleen maar zwakker mee.
Wie een kuil graaft voor een ander is erg druk...

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door witte angora »

vroem schreef:ok, dan officiële klacht. Niemand die mee wil? dat is zonde, geen vrienden of familie die bereid zijn daar even tijd voor vrij te maken. Kan, is geen oordeel. Maar ik begrijp tevens dat je eigenlijk van jezelf vindt niet sterk genoeg in de schoenen te staan dit in persoon aan te gaan. Dat is wel haaks op hoe je je hier presenteert. En dat is wel een oordeel.
Beste vroem, met alle respect voor al je bijdragen. Maar soms kan het inderdaad zo zijn. Dat iemand op papier (scherm) ijzersterk is, maar in elkaar klapt op het moment dat hij de ander onder ogen moet komen. Ik weet helemaal niets van de topicstarter, maar ik schreef al eerder dat er zomaar meer aan de hand zou kunnen zijn als alleen het tandartsverhaal. Dit bevestigt het alleen maar. :wink:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door vroem »

ik ben alleen maar een beetje aan het opschudden. Omdat er heel hard A geroepen wordt, maar B niet opgestart terwijl daar geen enkele reden voor is. Echt geen enkele.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

vanochtend gebeld en kan nu volgende week vrijdag komen om 1300 uur, ze was vriendelijk want de kinderen waren erbij en kon natuurlijk niet boos gaan doen.
Laatst gewijzigd door drestar op 24 jul 2015 13:16, 3 keer totaal gewijzigd.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door vroem »

Je blijft om de hete brij heendraaien. Dat gesprek gaat er niet komen, dat is duidelijk.
Betekent niet dat je niet gewoon een klacht in kan dienen.
Dus wanneer ga je dat doen?
Doe je het niet ook goed, maar houd dan op met klagen naar de buitenwereld over hem, want dan ben je net als al die anderen die kwaad over hem spreken maar verder geen moeite doen met welk "excuus" dan ook een van de velen die hem juist faciliteren om door te gaan. Ben je geen haar beter dan hij.
En heb je dus wat mij betreft ook geen recht van spreken meer, en is alle tijd die ik hierin gestoken heb de afgelopen maanden, in mijn vrije tijd en ook in weekenden en op avonden dus ook verloren tijd gebleken, je wordt bedankt.
Ik had gedacht dat je ruggegraat zou tonen, zo presenteerde je jezelf. Niet dus..

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door witte angora »

Pagina 1:
witte angora schreef:
Ook ik neem het voor niemand op, maar probeer beide kanten van het verhaal te belichten. Plus dat ik mijn mening geef over subjectieve zaken die naar mijn mening niet verder gaan helpen.

Topicstarter: je hoeft er niets mee te doen. Ga vooral zo door met jammeren, klagen, niet onderbouwde aannames, en verwijten, stel je klacht vooral op deze manier op. Ik weet vrij zeker dat er weinig tot niets mee gedaan gaat worden. Dat is het laatste wat ik er over zeggen wil, ben er verder klaar mee.
En de reactie was:
drestar schreef:
goed zo blijf jij maar lekker weg!!! samen met die anderen hier die denken het allemaal beter te weten!

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

sorry maar ik zie het echt niet zitten om om 2300 uur in de nacht naar een tandarts te gaan op een onschappelijke tijdstip waarin het hun alleen maar uitkomt!! op dat tijdstip wil ik rusten en me niet met zulke zaken bezig houden vlak voor het slapen gaan. het is voor een ander misschien wel leuk dat die bij de tandarts nog zo laat terecht kan met pijnklachten maar niet om enkel een gesprek aan te gaan..

vanochtend gebeld en kan nu toch volgende week vrijdag komen om 1300 uur, ze was vriendelijk want de klein kinderen waren erbij en kon natuurlijk niet boos gaan doen.tevens heb ik het gesprek opgenomen voor de zekerheid.ook heeft ze daarin gezegd dat zij er niet bij is.ik praat dus alleen met de tandarts in de praktijk.en dit hoeft voor mij geen uren te duren.ik wijs hem erop waar het om gaat en vraag of hij het wil vergoeden.zo ja dan wil ik daarvoor ook zijn handtekening op papier waarop staat dat hij het ook daadwerkelijk gaat vergoeden..zo nee dan gaan we verdere stappen ondernemen..het ANT en de advocaat erop..hiervan zal ik hem dan ook direct van op de hoogte stellen in de zin van dat dit mij aangeraden is door het CZ etc.en dus niet om mee te dreigen. dit staat ook letterlijk in een brief van het CZ aan mij ,en ik neem volgende week ook gewoon mijn zak recorder mee om het gesprek op te nemen vanuit mijn jaszak..nu kan ik mij ook beter voorbereiden

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door vroem »

Ok, klinkt als een redelijk goed plan. Ik mis alleen het plan hem te dtoppen, want dat kan alleen als je bij de ANT begint.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

vroem schreef:Ok, klinkt als een redelijk goed plan. Ik mis alleen het plan hem te dtoppen, want dat kan alleen als je bij de ANT begint.
Laten we eerst dit gesprek maar eens afwachten..

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe wil je het aanpakken? Heb je de belangrijkste aandachtspunten op papier staan? Zodat je het punt voor punt af kan werken?

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

Daar ben ik mee bezig mijn beste. ik ga alles op papier zetten en werk het hele lijstje af als ik op dat gesprek ben. ik heb daar nu een week de tijd voor dus dat moet goed komen..

zelf ben ik echt zeer benieuwd hoe hij erop gaat reageren. en jullie natuurlijk ook. ik zal dat hier dan ook allemaal weer neer zetten. dan hebben jullie ook weer iets om van te smullen,

in ieder geval zit ik nu op 2700 euro tandartskosten in een half jaar tijd. dit is natuurlijk niet meer normaal. zoveel kosten kun je normaal nooit in zo'n korte tijd hebben aan reparaties als je gebit netjes elk half jaar word bijgehouden. ik voel me nu net iemand die nooit van zijn leven naar de tandarts is geweest,

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door witte angora »

Prima, als dingen op papier staan is het vaak makkelijker om datgene te bespreken wat besproken moet worden. Zelfs als het emotioneel erg zwaar wordt, of je om een andere reden ineens kwijt bent wat je in gedachten had; als je het op papier hebt staan kun je daar steeds op terug grijpen.

Succes ermee, ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

witte angora schreef:Prima, als dingen op papier staan is het vaak makkelijker om datgene te bespreken wat besproken moet worden. Zelfs als het emotioneel erg zwaar wordt, of je om een andere reden ineens kwijt bent wat je in gedachten had; als je het op papier hebt staan kun je daar steeds op terug grijpen.

Succes ermee, ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Ja dat is zo. en ik houd er rekening mee dat ze niet over de brug zullen komen met een zak geld, maar eerder het juist schoon gaan proberen te praten.. we zullen het zien, maar met die gedachte ga ik wel naar daar..

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

CZ bedankt!!!!

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door asterix346 »

drestar schreef:ik wijs hem erop waar het om gaat en vraag of hij het wil vergoeden.zo ja dan wil ik daarvoor ook zijn handtekening op papier waarop staat dat hij het ook daadwerkelijk gaat vergoeden..zo nee dan gaan we verdere stappen ondernemen..het ANT en de advocaat erop..hiervan zal ik hem dan ook direct van op de hoogte stellen in de zin van dat dit mij aangeraden is door het CZ etc.en dus niet om mee te dreigen. dit staat ook letterlijk in een brief van het CZ aan mij ,en ik neem volgende week ook gewoon mijn zak recorder mee om het gesprek op te nemen vanuit mijn jaszak..nu kan ik mij ook beter voorbereiden
Overleg eerst met uw maatschappelijk werker die, zoals u eerder schreef, bereid is mee te gaan. De gemeente Hulst betaalt uw rekeningen en is dus belanghebbende.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door drestar »

Schijnbaar weet je om welke tandarts het gaat?
maar mijn maatschappelijk werker kan niet mee. hij heeft kantoordienst volgens zijn zeggen.
eerst zei hij ik kan mee binnen werktijden maar niet dus.

Webcareteam CZ
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mar 2011 17:29
Contacteer:

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door Webcareteam CZ »

Beste Drestar,

Uit je reactie van 25 juli 2015 begrijp ik dat jij met ons een afspraak maakte over de betaling van een tandartsrekening. Ik wil graag voor je uitzoeken waarom wij het bedrag € 849,- nu toch in eens afschrijven. Het is zeker niet de bedoeling dat jij hierdoor in financiële problemen komt.
Ik vraag daarom ons een e-mail te sturen naar [email protected] met daarin jouw relatienummer, postcode en huisnummer, telefoonnummer en een verwijzing naar dit contact over de tandartsrekening van € 849,-.

Met vriendelijke groeten,

Karlijn, medewerker Webcare CZ

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Tandarts aanklagen voor verwaarlozen gebit??

Ongelezen bericht door asterix346 »

drestar schreef:Schijnbaar weet je om welke tandarts het gaat?
maar mijn maatschappelijk werker kan niet mee. hij heeft kantoordienst volgens zijn zeggen.
eerst zei hij ik kan mee binnen werktijden maar niet dus.
Ja ik weet over welke tandarts het gaat. Jammer dat je maatschappelijk werker niet mee kan. Je hebt wel afspraken gemaakt over de verrekening van een eventuele schadevergoeding met de door de gemeente betaalde rekeningen?

Gesloten