Ik lees hier veel ongenuanceerde uitspraken.
1 we zouden iets doen wat niet mag, als particulier op grijsrijden.
* er staat nergens dat grijs voorbehouden is aan ondernemers. de eisen worden gesteld aan het voertuig niet aan de eigenaar.
2 er zou ongelijkheid zijn
* iedere burger heeft het recht een grijskenteken voertuig aanteschaffen.
verwijt ons niet dat u dat niet heeft gedaan. wij hebben niet te weinig betaalt maar u te veel.
3 we zouden rijden als gekken
* ik kan u zeggen dat vele particulier grijs rijders zeer zuinig zijn op hun duur betaalde bus. persoonlijk denk ik dat je, het rijden als gekke, moet zoeken bij die gene die een busje van de baas rijden. Hun maakt het niet veel uit wat er gebeurd met die bus.
4 we zouden voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en de belasting oplichten.
* Ik denk dat er geen nederlander te vinden is die bij zijn belasting aangifte denkt, laat ik dat regeltje maar niet gebruiken want er zullen mensen zijn die dat niet weten, en dat zou niet eerlijk zijn ik wel maar zei niet. Dus wij doen niks anders dan alle burgers doen, gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn.
en als laatse hoop ik dat als u het onderstaande leest u wellicht gebrijpt wat er bij ons speelt.
Tot mijn spijt lees ik en hoor ik veel reacties, van mensen die niet op grijs rijden, dat het goed is dat grijs word afgeschaft.
ik wil daar een paar opmerkingen bij maken.
Los van het feit of deze auto's wel of niet zo luxe zijn als een geelkenteken auto, gaan deze mensen voorbij aan het feit dat deze auto's zijn aangeschaft volgens de wettelijke regelgeving. er word niks illegaals gedaan , geen fraude of misbruik.
Stel nu u koopt volgens, deze zelfde regels, een bromfiets en je moet hier geld voor lenen. Dan besluit de regering om bromfiesten te gaan belasten met wegenbelasting. door deze maatregel worden de maandlasten van de bromfiets ongeveer 560% meer.
Vele zullen dit dan niet meer kunnen betalen, de brommer verkopen is geen optie want niemand wilt hem kopen omdat het gebruik te duur is.Je zit dan met een bromfiets die je niet kan betalen, maar ook niet kwijt kan, en je lening loopt door. de bromfiets handelaar ziet zijn voorraad opeens veel minder waard worden, en hij zal mensen moeten ontslaan omdat hijn niks meer verkoopt. De groothandel zal minder verkopen en er zal ook bij hem minder werkzijn.waardoor ook hier ontslagen zullen vallen. De producenten van helmen zien hun omzet dalen en hun vooraad is veel minder waard.enz enz.
als dit het plan van Het kabinet zou zijn geweest dan stond heel nederland op zijn kop. Nou laat ik u dit zeggen, dit is wat er op het moment gebeurd in de wereld van de grijskenteken eigenaren en handelaren.
Dus wil je hier wat aan doen kom dan op 30 okrober naar Den Haag
voor info zie
http://kmeerkerk.onsadres.nl/ www.weetjewel.nl
Naar boven