LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beëindiging alle verzekeringen ohra

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door kokka »

Ik kan me voorstellen dat dit een naar iets is wat je nu overkomt.
Het lijkt me niet dat het je zaak heel erg helpt als je op allerlei manieren Ohra zwart probeert te maken.
als je te goeder trouw hebt gehandeld, dan zal het allemaal wel goedkomen.

sterkte

laatje
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2015 01:07

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door laatje »

Julie4444 schreef:
laatje schreef:Jullie begrijpen mijn verhaal niet totdat jullie het zelf meemaken wat ik niet hoop voor jullie. Ik ben er klaar mee en wacht de reactie van ohra af.
Ze begrijpen je verhaal zeker wel, maar dat wil niet zeggen dat mensen geen meningen hebben. Ik snap dat het vervelend voor je is en niet eerlijk voelt, maar het is wel logisch. Dat moet je zelf ook beseffen.

Ik vind het vreemd dat je niet eerst met je partner hebt gesproken over de schade voor je naar de verzekering ging en ik vind het ook vreemd dat hij blijkbaar zo oneerlijk tegenover je is.

Je kunt idd beter eerst eens afwachten wat Ohra besluit, maar als ik jou was zou ik ook eens een heel erg serieus gesprek met de partner houden. Hij is immers tot 2 maal toe de oorzaak van deze situatie.
Dat is ook waarom ik ohra heb gevraagd om mijn partner aansprakelijk te stellen. Omdat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt.

Omdat ik niet wist dat mijn partner de auto heeft gepakt nadat ik hem parkeerde savonds laat ben ik naar bed gegaan de volgende ochtend moest ik er vroeg uit en mijn auto stond nog op dezelfde plek geparkeerd ik ging er dus niet vanuit dat hij hem heeft genomen dat omdat hij zelf ook een auto heeft maar Omdat hij zijn vriend thuis wilde brengen startte zijn auto niet en heeft ie die van mij gepakt wat ik dus achteraf hoor. Als ik het gelijk had geweten had ik dat zeker gemeld ben niet voor niets allrisk verzekerd. Snap je

laatje
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2015 01:07

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door laatje »

kokka schreef:Ik kan me voorstellen dat dit een naar iets is wat je nu overkomt.
Het lijkt me niet dat het je zaak heel erg helpt als je op allerlei manieren Ohra zwart probeert te maken.
als je te goeder trouw hebt gehandeld, dan zal het allemaal wel goedkomen.

sterkte
Is het ook vooral als je weet dat je het goede doet. Ik krijg maar geen reactie van ohra zelf dat is wat ik zo vervelend vind ik betaalde me premies ook altijd op tijd. Dan verwacht je op ze minst een reactie, wat zo lang op zich laat wachten.

Ik hoop dat er een oplossing komt en dat alles goed komt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door Julie4444 »

laatje schreef:
kokka schreef:Ik kan me voorstellen dat dit een naar iets is wat je nu overkomt.
Het lijkt me niet dat het je zaak heel erg helpt als je op allerlei manieren Ohra zwart probeert te maken.
als je te goeder trouw hebt gehandeld, dan zal het allemaal wel goedkomen.

sterkte
Is het ook vooral als je weet dat je het goede doet. Ik krijg maar geen reactie van ohra zelf dat is wat ik zo vervelend vind ik betaalde me premies ook altijd op tijd. Dan verwacht je op ze minst een reactie, wat zo lang op zich laat wachten.

Ik hoop dat er een oplossing komt en dat alles goed komt.
Ohra webcare gaf aan dat ze binnen maximaal 10 werkdagen reageren, dus wacht maar even af tot die termijn voorbij is.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dit zou sowieso geen kwestie voor het Waarborgfonds geweest zijn.

Bruce Knowledge
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2015 15:43

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door Bruce Knowledge »

Wat een gezever allemaal en een beetje overreactie van laatje.

Allrisk is Allrisk en dan moet de schade worden hersteld, ongeacht wie de veroorzaker is.
Vergeet het garantiefonds maar want daar ligt de drempel erg hoog, o.a. getuigen die gezien hebben enz. enz.

Je moet wel genoegen nemen met een daling of geheel verliezen van je aantal schade vrije jaren.
Begin dus maar met rekenen, rekening pro forma laten maken en dan maar aan de slag.
Betaal ik de schade zelf of claim ik die bij de Ohra.

Door al dat achteraf melden of niet op tijd melden is de achterdocht gewekt bij de Ohra.
Storm in een glas water naar mijn idee en de Ohra had zich best wel een ietsje klantvriendelijker
kunnen opstellen door navraag te doen en meer informatie te verstrekken over de voors een tegens.

Verder wens ik je veel succes met je vriend.
Ik vraag mij nu wel een klein beetje af of het wel een vriend is.
Openheid is toch onlosmakelijk in geval van vriendschap ?

Succes.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door renewouters »

Even wat olie op het vuur gooien: partner had toevallig een biertje op toen hij de vangrail ging zoenen?

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom heeft Ohra 10 dagen nodig om te reageren?

Mijn inziens is er al ge-oordeeld en veroordeeld: Ohra heeft immers per direct TS uit 8 verzekeringen gegooid. En dit zonder verder bewijs van bewust frauduleus handelen of enig onderzoek.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door tijger1 »

Bij een valse schade-aangifteformulier hoeft de verzekeraar helemaal niet te betalen, al risk of niet.

laatje
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2015 01:07

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door laatje »

renewouters schreef:Even wat olie op het vuur gooien: partner had toevallig een biertje op toen hij de vangrail ging zoenen?
Daar is geen sprake van. Partner drinkt namelijk geen alcohol en gebruikt geen drugs!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door Frantic2 »

laatje schreef:
renewouters schreef:Even wat olie op het vuur gooien: partner had toevallig een biertje op toen hij de vangrail ging zoenen?
Daar is geen sprake van. Partner drinkt namelijk geen alcohol en gebruikt geen drugs!
Perfect...blijft de vraag hoe het dan mogelijk is om ongevraagd uw auto te lenen, schade te rijden, plaats van het ongeval te verlaten en u verzekeringsfraude te laten plegen door zijn snavel dicht te houden!

laatje
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2015 01:07

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door laatje »

Frantic2 schreef:
laatje schreef:
renewouters schreef:Even wat olie op het vuur gooien: partner had toevallig een biertje op toen hij de vangrail ging zoenen?
Daar is geen sprake van. Partner drinkt namelijk geen alcohol en gebruikt geen drugs!
Perfect...blijft de vraag hoe het dan mogelijk is om ongevraagd uw auto te lenen, schade te rijden, plaats van het ongeval te verlaten en u verzekeringsfraude te laten plegen door zijn snavel dicht te houden!
Als ik dat wist dan zat ik nu niet in deze rot situatie. Ondanks alles ben ik wel zo eerlijk geweest om het gelijk te melden bij ohra. Ik hoef niet gestraft te worden voor iets wat ik niet heb gedaan en niks aan kan veranderen ik heb namelijk ook gelijk gevraagd of ik hem aansprakelijk kon stellen. Als ik gelijk wist van de situatie had ik dat zeker gemeld daar ben ik namelijk allrisk voor verzekerd. Maar goed voor iemand die niet in mijn situatie zit kan ik me voorstellen dat er zulke reacties komen. Fijne dag avond verder

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat u altijd " trouw en eerlijk " bent geweest heeft nu niks te maken met deze zaak. Nu heeft u eerst de schade gemeld , later toch weer moeten veranderen doordat u de dader kende en dat maakt de zaak wel enigszins vreemd , vind u niet? En ja dan gaan alarmbellen rinkelen bij Ohra..
U zit nu met de gebakken peren doordat uw partner dit niet gelijk heeft opgebiecht aan u en er gerommeld moest worden met de schade aangifte.
Dus dat is ontzettend vervelend --- zwak uitgedrukt :(
En nu maar kijken hoe Ohra hier verder mee om zal gaan, dus dat is even afwachten.
Kunt u niet een gesprek plannen met uw tussenpersoon en in alle rust de hele situatie van A-Z nog eens proberen uit te leggen?
Misschien kan hij het beter toelichten naar het hoofdkantoor dan u momenteel , gezien de emoties.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door Julie4444 »

laatje schreef:
Frantic2 schreef:
laatje schreef:[...]
Daar is geen sprake van. Partner drinkt namelijk geen alcohol en gebruikt geen drugs!
Perfect...blijft de vraag hoe het dan mogelijk is om ongevraagd uw auto te lenen, schade te rijden, plaats van het ongeval te verlaten en u verzekeringsfraude te laten plegen door zijn snavel dicht te houden!
Als ik dat wist dan zat ik nu niet in deze rot situatie. Ondanks alles ben ik wel zo eerlijk geweest om het gelijk te melden bij ohra. Ik hoef niet gestraft te worden voor iets wat ik niet heb gedaan en niks aan kan veranderen ik heb namelijk ook gelijk gevraagd of ik hem aansprakelijk kon stellen. Als ik gelijk wist van de situatie had ik dat zeker gemeld daar ben ik namelijk allrisk voor verzekerd. Maar goed voor iemand die niet in mijn situatie zit kan ik me voorstellen dat er zulke reacties komen. Fijne dag avond verder
Ik kan me prima voorstellen hoe het is. Ik zou heel erg teleurgesteld zijn in mijn partner als hij zoiets zou flikken en hem per direct de deur wijzen. Zonder vertrouwen en goede, eerlijke communicatie kan ik geen relatie hebben. Ik zou overstuur zijn en me flink k*t voelen. Maar dan nog moet je erkennen dat de acties van de verzekeraar logisch zijn.

Dit is allemaal de schuld van die partner: hij maakt de schade en hij zorgt ervoor dat je de verzekeraar verkeerde informatie gaf. En blijkbaar deed hij dit ook nog terwijl hij sober was. Echt niet okay. Ik hoop voor je dat Ohra coulant is en de schade zal proberen te verhalen op de partner (als dit mogelijk is).

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door tijger1 »

Natuurlijk verhaalt Ohra, of probeert te verhalen, niet die schade op de partner. Hij heeft die auto niet gestolen. Ook is hij niet gaan joyriden.

En Ohra vergoedt vooralsnog helemaal niets. Als die verzekeringen per direct opgezegd zijn, zijn dan wel elders verzekeringen afgesloten?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tijger1 schreef:Natuurlijk verhaalt Ohra, of probeert te verhalen, niet die schade op de partner. Hij heeft die auto niet gestolen. Ook is hij niet gaan joyriden.

En Ohra vergoedt vooralsnog helemaal niets. Als die verzekeringen per direct opgezegd zijn, zijn dan wel elders verzekeringen afgesloten?
Hij is wél gaan joyriden als TS geen toestemming gaf voor het gebruik van haar voertuig. Of TS hiervoor toestemming gegeven heeft weten we niet, maar anders kan ze aangifte bij de politie doen voor joyriding.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dus als uw partner 's nachts zonder te vragen uw auto neemt omdat de zijne niet wil starten, is dat volgens u joyrijden? Dacht het niet.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door Frantic2 »

tijger1 schreef:Dus als uw partner 's nachts zonder te vragen uw auto neemt omdat de zijne niet wil starten, is dat volgens u joyrijden? Dacht het niet.
Nee, dat zou mooi wezen.... als je partner schade rijdt wil je hem aansprakelijk stellen... Dat kan natuurlijk wel, alleen zal hij dan de schade direct met u moeten regelen. zoals ik het begrijp wil deze TS de autoschade neerleggen bij zijn aansprakelijkheidsverzekering :-) Dat kan dus niet! u woont samen, u noemt hem zelfs uw man.... Daarbij is schade die veroorzaakt wordt met of door of aan een motorrijtuig altijd uitgesloten van de AVP verzekering.

Maar het is wel UW enige hoop, dat de OHRA u geloofd en alleen maatregelen tegen uw echtgenoot neemt en niet tegen u.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tijger1 schreef:Dus als uw partner 's nachts zonder te vragen uw auto neemt omdat de zijne niet wil starten, is dat volgens u joyrijden? Dacht het niet.
Mijn partner heeft geen rijbewijs dus ja, dacht het wel. :lol:

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: beëindiging alle verzekeringen ohra

Ongelezen bericht door tijger1 »

Natuurlijk neem Ohra geen maatregelen. Maar dan zal de Ts bij de politie aangifte moeten doen van joyriden, want dat is strafbaar. Staat zelfs maximaal 6 maanden gevangenisstraf op. Wordt dus leuk in dat huishouden.;-))

Gesloten