Krijg ik vandaag de telefoonrekening in de bus. Zie ik dat per 1 oktober het tarief voor de nummerweergave omhoog is gegaan naar 0,97 eurocent per maand. Mag er zomaar verhoogd worden zonder dat dat van te voren is aangekondigd? Nou is een paar eurocent niet het einde van de wereld, maar de KPN doet dat ook met de tarieven voor het belbasis abonnement etc.etc.
We krijgen elke keer als de factuur komt zo'n "leuk" boekje meegestuurd, daar zou het in principe in moeten staan.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maandtarief nummerweergave omhoog.
-
resp00126133
Re: Maandtarief nummerweergave omhoog.
Wat betreft prijsverhogingen staat KPN onder zeer streng toezicht van de OPTA. Alle verhogingen betreffen inflatiecorrecties en dienen door OPTA goedgekeurd te worden. De inflatiecorrectie wordt overigens toegepast op het totale aanbod en niet op een individuele dienst. Een enkele individuele dienst kan dus met meer dan het inflatiepercentage stijgen.
Bedankt voor de reactie. Ik begrijp wel dat de OPTA toezicht houdt, maar het gaat er mij om dat er verhogingen worden doorgevoerd, zonder dat wij er van tevoren van in kennis worden gesteld. Mag dat zomaar?

-
bertveendam
nee dat mag niet ,dus gelijk maar opzeggen ,en overstappen op het "slechte kabeltelefonie'" ,aan jouw de keuze
-
resp00126133
@Amy: ik weet niet hoe vaak je de staatscourant hebt gelezen de afgelopen weken (waarschijnlijk niet), maar alle KPN tariefwijzigingen worden daarin aangekondigd.