LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
nielsvanharen
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2006 12:54

Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door nielsvanharen »

Hallo,

Mijn vader is sinds maart van dit jaar overleden.Na enkele weken besloten om het abonnement bij tele2 op te zeggen, want hij heeft er niet veel meer aan zullen we maar zeggen...

Contact opgenomen met de tele2 helpdesk en te horen gekregen dat ik een akte van overlijden moet opsturen. Adres staat vermeld op de website, want het adres mogen we niet geven??

Afijn, adres opgezocht via www.opzeggen.nu want op de tele2 website staat geen adres vermeld. Het hele ratteplan opgestuurd met een begeleidende brief. Totaal geen reactie.. Wel netjes de acceptgiro's betaald (omdat de automatische incasso bij overlijden niet meer mogelijk is).

Krijg op een gegeven moment een incasso bureau op mijn dak omdat ik ergens een maand vergeten ben (postadres nog huis van mijn vader) Dat was ook meteen een trigger..he wacht eens even, dat is waar ook. Wij zijn als familie met heel veel zaken bezig (vaders had ook een bedrijf) om de afwikkeling goed te laten verlopen.

Ik bel dus nogmaals met tele2, hoe zit het nou met de beëindiging? Klaarblijkelijk hebben ze niets ontvangen... Maar niet getreurd, tegenwoordig kan men in het geval van overlijden ook gewoon telefonisch opzeggen...Bij het laatste vinkje krijg ik toch de mededeling dat ze het niet telefonisch mag afhandelen en stuurt mijn gegevens door naar het hoofdkantoor.

Weer een week gewacht (mijn geduld is sterk).Opnieuw gebeld met Tele2. Wederom niets bekend van een afspraak om gegevens door te sturen naar het hoofdkantoor, dat is immers niet de gang van zaken...
Bovendien loopt het contract nog tot oktober 2015... (alsof mijn vader daar nog wat aan heeft)

Je moet zelf een brief schrijven naar tele2 met akte e.t.c. Het postadres staat op de website... Dat geintje ga ik niet nog eens meemaken en heb na veel wikken en wegen dat verdomde adres gekregen en tele2 middels een brief gesommeerd binnen 10 werkdagen het abonnement te beëindigen en de abonnementsgelden te retourneren... Wij zijn weer een week verder, tot op heden nog niets gehoord. Mijn geduld raakt echt op.

Mijn vader heeft geen rechtsbijstand, ikzelf wel, kan ik op een of andere manier met mijn eigen rechtsbijstand hier meer druk op zetten? Ik heb nog nooit zo'n onbeschofte gang van zaken mee gemaakt.

Niels van Haren

16again
Berichten: 16172
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door 16again »

In principe loopt het abonnement gewoon door. Als je erfenis accepteert, dan dienen erfgenamen contract uit te zitten en door te betalen.

Als Tele2 een menselijk gezicht toont, dan wordt contract uit coulance natuurlijk be-eindigd.

nielsvanharen
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2006 12:54

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door nielsvanharen »

Volgens mij is dat niet helemaal juist. En van de ontbindende voorwaarde is overlijden?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Misschien eens een topic hierover op het Tele2 forum dumpen? Wellicht dat ze dan een beetje opschieten?
Overlijden is immers een gegronde reden voor voortijdse opzegging en daar zouden ze gewoon aan moeten meewerken.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

16again schreef:In principe loopt het abonnement gewoon door. Als je erfenis accepteert, dan dienen erfgenamen contract uit te zitten en door te betalen.

Als Tele2 een menselijk gezicht toont, dan wordt contract uit coulance natuurlijk be-eindigd.
dat is echt onzin bij overlijden ga je niet de nabestaande opzadelen met een abo waar ze niks aan hebben

Ridder777

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede middag, op de website staat het volgende vermeld..

https://www.tele2.nl/klantenservice/mob ... /opzeggen/

Hier staat heel duidelijk hoe en wat en waar.
Succes

16again
Berichten: 16172
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door 16again »

Pareltje31 schreef:dat is echt onzin bij overlijden ga je niet de nabestaande opzadelen met een abo waar ze niks aan hebben
Of je dat onzin vindt of niet doet niet ter zake, er is weldegelijk een wettelijke basis voor:
http://www.uitvaart.nl/juridisch/overig ... /2227/2227
In principe lopen na het overlijden van iemand alle contracten door.

Jan_Kol
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2010 08:40

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door Jan_Kol »

Moest hetzelfde, na overlijden van mijn vriendin in februari 2015, doen en dat ging zonder enig probleem. Wel precies gedaan op de manier die Tele2 vroeg. Minder fraai was dat ik een week op 7 na opsturen van de apparatuur werd gemaand dat te doen omdat het anders iets van € 60,00 zou kosten. Toen ik het nummer van de ter post bezorging bon kon produceren werd iets te snel gezegd "Oh ja, ik zie het staan". Wat zou er zijn gebeurd als ik die bon niet meer had?

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hallo!

Wat een ontzettend vervelend verhaal zeg! Ik wil je hierbij natuurlijk graag helpen. Ik wil je vragen om een bericht op onze Tele2 forum te plaatsen. www.forum.tele2.nl. Dan helpen we je daar graag verder!
Dit is niet heel netjes, helemaal bij zo'n gevoelige kwestie.

Groetjes,
Su Ling

oldbilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2014 19:23

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door oldbilly »

Mijn ervaring is, bellen en werkt dat niet mailen, geen antwoord, dan een aangetekende brief met de benodigde documenten er in( wel kopietjes natuurlijk)
Dan sta je sterk wanneer er een deurwaarder komt. Na melding en schrijven stop je de betaling.
Geldt voor alles.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat een rare reactie van de Tele2 webcare. Waarom niet gewoon de link plaatsen die Ridder777 plaatste.

Dit soort zaken gaat altijd fout als mensen op eigen houtje "een proces" gaan verzinnen, zoals TS heeft gedaan. Volg gewoon de methode zoals een bedrijf aangeeft en de kans dat het fout gaat is minimaal. Je kunt van alles naar een bedrijf sturen maar als daar geen bedrijfsproces aan is gekoppeld heeft dat totaal geen zin.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

in de link staat:
In principe lopen na het overlijden van iemand alle contracten door. De huur van een woning, het abonnement op een krant en ook een lening.
Maar de huur van een woning kunnen de erfgenamen opzeggen, idem het abonnement op een krant en ook andere contracten. Iedereen kan een overeenkomst natuurlijk ten alle tijden ontbinden. Dat had uw tante ook zelf nu kunnen doen, als zij nu nog leefde.

dat betekent dat je als erfgenaam dit gewoon kan opzeggen, beetje raar dat een telefoon of internetabo doorloopt als iemand is overleden

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi allemaal,

Wij zullen de topic starter natuurlijk gewoon helpen dit abonnement op te zeggen. Vervelend dat er in eerste instantie wat onduidelijkheid was ontstaan maar ik ga er van uit dat we hier samen uit komen en dat we dit netjes kunnen afhandelen.

Groetjes, Leonie

16again
Berichten: 16172
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 opzeggen na overlijden onmogelijk

Ongelezen bericht door 16again »

Pareltje31 schreef: Iedereen kan een overeenkomst natuurlijk ten alle tijden ontbinden. Dat had uw tante ook zelf nu kunnen doen, als zij nu nog leefde.
Sommige contracten (bijv nog lopend jaarcontract) zijn niet direct opzegbaar.

Gesloten