29 juli zou mijn nieuwe abonnement bij Vodafonethuis worden opgeleverd. Met de nadruk op worden... Ik ben "helaas" moeten uitwijken naar een andere provider omdat mijn vorige provider, Online, mijn abonnement beëindigd had omdat ze een administratieve wijziging zijn als opzegging (!)
Ik ben jarenlang klant geweest bij XS4ALL, in mijn ogen de enige provider niet nooit moeilijk doet als je problemen hebt, en mocht je een enkele keer een probleem hebben, dan is het in no-time opgelost. Echter, nu ik langer werkloos ben dan ik gehoopt had, moet ik toch keuzes maken. Helaas werd XS4ALL ondanks de superservice voor mij te duur, en heb ik met pijn in het hart afscheid moeten nemen na de laatste aankondiging dat de tarieven omhoog gingen.
Ik ben toen overgestapt naar Online, en bestelde daar internet, interactieve televisie en telefonie (met nummerbehoud). Ik kreeg ook netjes alle daartoe behorende hardware geleverd. Maar bij Online hadden ze in hun administratie Digitenne gezet ipv Interactieve televisie. Dit zou administratief gewijzigd worden zodat ik interactieve televisie in gebruik kon nemen. Groot was mijn verbazing dan ook toen ik iemand wilde bellen dat mijn lijn dood was en ook niet meer kon internetten. Vervolgens maar 6 kilometer gefietst naar mijn moeder om Online te bellen. Kreeg ik doodleuk te horen dat mijn abonnement was beëindigd omdat men Digitenne er niet kon uithalen en daarvoor IPTV kon plaatsen zonder het abonnement te beëindigen. Ik moest een nieuwe aanvraag doen, en vervolgens 14 dagen wachten voordat de bestelling in behandeling genomen kon worden (bedenktijd). Vervolgens contact opgenomen met Vodafonethuis en uitgelegd dat ik om medische redenen een werkende telefoonlijn moet hebben, en gevraagd of de bedenktijd eraf kan? Geen probleem, dat kan. Dus daar alles aangevraagd. 15 juli was de dag dat ik zonder kwam te zitten, en 29 juli zou de dag zijn dat ik weer "online" zou zijn.
30 juli komt een monteur van Guidion de aansluiting controleren, en gaf mij een compliment dat ik alles netjes zoals het hoorde had aangesloten. Alleen.... Er stond geen verbinding op de lijn. De monteur gaf dit door aan de technische dienst bij Vodafone, met het verzoek door KPN de lijn te laten testen en labelen. En nu komt het... Ik kreeg te horen dat KPN mij zou bellen om een afspraak te maken. Alleen ik heb géén mobiele telefoon meer sinds deze is gestolen, en de verzekering dwars ligt als het gaat over het vergoeden van de schade. En nee, KPN kan geen contact opnemen met iemand anders dan alleen de klant zelf. De enigste manier waarop ik thans "een beetje" internet heb is het "internet onderweg" abonnement dat ik nog als enige afneem van XS4ALL en aangezien ik hier ook al door mijn data heen ben, kan ik hier ook niks meer mee. Blijft over de welwillendheid van mijn onderbuurman die zijn wachtwoord van zijn Wifi beschikbaar stelde. Dankzij hem kan ik mijn mail checken en mijn sociale contacten onderhouden.
Laat dit dan ook meteen de enige manier zijn om met Vodafone in contact te blijven over het aansturen van de KPN monteur die mijn lijn moet testen en labelen. Telkens als ik het hier met Vodafone over heb, krijg ik standaaard te horen dat KPN mij belt om een afspraak te maken. En dit vertellen ze keer op keer opnieuw, terwijl ik steeds bij het begin van het gesprek via de chat (of als ik bij mijn moeder bel) erbij vertel dat IK NIET TELEFONISCH BEREIKBAAR BEN, GEEN MOBIELE TELEFOON HEB, EN DUS OOK NIET MOBIEL GEBELD KAN WORDEN. (Sorry voor het schreeuwen, maar op iets luidere toon dan normaal maak ik dit telkens vooraf duidelijk).
Wat moet/kan ik nog doen om een KPN monteur hier in huis te krijgen om mijn lijn te testen en te labelen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone levert alleen lijn op als je mobiel bereikbaar bent
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Vodafone levert alleen lijn op als je mobiel bereikbaar bent
Kunnen ze je niet op je werk bellen?
Re: Vodafone levert alleen lijn op als je mobiel bereikbaar bent
renewouters schreef:Kunnen ze je niet op je werk bellen?
Geef gewoon tel nummer van een bekende op, zodat die de afspraak door kan geven. (buurman of moeder..)Erik_1971 schreef:Echter, nu ik langer werkloos ben dan ik gehoopt had,
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Vodafone levert alleen lijn op als je mobiel bereikbaar bent
Overheen gelezen. Wat meteen aangeeft waarom het goed is als je een vraag hebt om het probleem kort en bondig te omschrijven.16again schreef:renewouters schreef:Kunnen ze je niet op je werk bellen?Erik_1971 schreef:Echter, nu ik langer werkloos ben dan ik gehoopt had,
Re: Vodafone levert alleen lijn op als je mobiel bereikbaar bent
R Wouters leest een statement niet en verwijt dit Ts ( zijn verhaal is te lang)renewouters schreef:Overheen gelezen. Wat meteen aangeeft waarom het goed is als je een vraag hebt om het probleem kort en bondig te omschrijven.16again schreef:renewouters schreef:Kunnen ze je niet op je werk bellen?Erik_1971 schreef:Echter, nu ik langer werkloos ben dan ik gehoopt had,