LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duur foutje op werk, verzekerd?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Duur foutje op werk, verzekerd?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Willemzelf schreef:Een domme service om waardevolle zaken van een klant op te slaan achter de bar. Maar kort en goed : de barman heeft de fout gemaakt in dienstbetrekking, tijdens zijn werk.
Voor alle gemaakte fouten van de barman is de eigenaar/uitbater wettelijk verantwoordelijk.
Voorbeeld : jaren geleden waren er slimme lieden die voor woekerprijzen gereedschap van bedrijven slepen (scherper maakten ) Men kwam met een smoesje een bedrijf binnen en ze vertelden dat ze alle beitels en boren in opdracht moesten meenemen om te slijpen. En ze vroegen daarna even een order te tekenen aan de veeghulp van 16 jaar. Bij aflevering werd een rekening van 20.000 euro gepresenteerd.
Dat stond op de werkbon ook. De jonge veeghulp werd door de rechter beschouwd als een vertegenwoordiger van het bedrijf. Er moest betaald worden, want er was getekend.
Echt waar? Minderjarigen zijn niet handelsbekwaam en die minderjarige "veeghulp" was ook helemaal niet bevoegd om dergelijke dingen te tekenen.

Kan me moeilijk voorstellen dat de rechter oordeelt dat een kind namens een bedrijf dergelijke dingen kan tekenen zonder toestemming van diens ouders(?).

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Duur foutje op werk, verzekerd?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:Minderjarigen zijn niet handelsbekwaam (...).
Een minderjarige is handelsbekwaam indien hij met toestemming van de ouders handelt. En deze toestemming wordt veronderstelt te zijn verleent voor die handelingen die minderjarige van die leeftijd zelfstandig verrichten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Duur foutje op werk, verzekerd?

Ongelezen bericht door moederslink »

martijn1991 schreef:Het is gewoonlijk om een jas aan te nemen, niet verplicht. Gebeurt op eigen initiatief. Dit Was van een jongedame die net van werk kwam. Ik ken deze jongedame ook en dat maakt het des te zuurder. De logische volgende stap zou zijn contact op te nemen met mijn werkgever en vragen of deze een zakelijke verzekering heeft(?)
@martijn1991 is , neem ik aan, 24 ( dus het gaat hier niet over een 16 jarige die trouwens zelf in 1e instantie verantwoordelijk gehouden kan worden , als hij ook zelfstandig werkzaamheden verricht )
Het is op zich niet zo vreemd om bv even een tas achter de bar te bewaren, gaat het om een bekend ( stam ) kroegje, prima of gaat het om een giga discotent? Dan is een garderobe de aangewezen plek.
Wat ik zelf wel vreemd vind is dat deze jongedame deze jas aanneemt en ook niet in de gaten heeft dat het haar jas niet eens is.
Zij heeft zelf ook een risico genomen door de jas achter de bar te laten leggen , denk ik zo.
Ik denk dat de baas en de jongedame in conclaaf moeten.
( correctie: de baas, de jongedame en TS , met zn drieën dus )
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 aug 2015 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Duur foutje op werk, verzekerd?

Ongelezen bericht door toeslagen »

moederslink schreef:
martijn1991 schreef:Het is gewoonlijk om een jas aan te nemen, niet verplicht. Gebeurt op eigen initiatief. Dit Was van een jongedame die net van werk kwam. Ik ken deze jongedame ook en dat maakt het des te zuurder. De logische volgende stap zou zijn contact op te nemen met mijn werkgever en vragen of deze een zakelijke verzekering heeft(?)
@martijn1991 is , neem ik aan, 24 ( dus het gaat hier niet over een 16 jarige die trouwens zelf in 1e instantie verantwoordelijk gehouden kan worden , als hij ook zelfstandig werkzaamheden verricht )
Het is op zich niet zo vreemd om bv even een tas achter de bar te bewaren, gaat het om een bekend ( stam ) kroegje, prima of gaat het om een giga discotent? Dan is een garderobe de aangewezen plek.
Wat ik zelf wel vreemd vind is dat deze jongedame deze jas aanneemt en ook niet eens in de gaten heeft dat het haar jas niet eens is.
Daarmee heeft zij zelf ook een risico genomen denk ik zo.
Ik denk dat de baas en de jongedame in conclaaf moeten.
De 16 jarige door iemand aangehaald, maar niet relevant voor het topic.
Feit is, dat TS de verkeerde jas heeft mee gegeven.
Het ergste is dat de jonge dame ook nog een kennis is van TS.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Duur foutje op werk, verzekerd?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk idd dat als het vaker voorkomt en ook met medeweten vd baas zeg maar , dat TS niet alleen verantwoordelijk is. De jongedame is zelf verantwoordelijk voor haar jas, de TS is verantwoordelijk omdat hij de verkeerde jas heeft meegegeven en de baas is mede verantwoordelijk omdat dit ws met zijn toestemming vaker gebeurt.
Ik ben geen jurist , maar mijn gevoel zegt dat dit lastig wordt. Dan moeten ze maar met zn drieën om de tafel.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Duur foutje op werk, verzekerd?

Ongelezen bericht door Willemzelf »

De barkeeper geeft verkeerde jas en tas mee aan een bekende.
De bekende zegt hierover niets.
Dat is raar.
Aan het eind van de avond blijven dus een tas en jas over achter de bar, want een jas en tas werden aan de verkeerde meegegeven.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Duur foutje op werk, verzekerd?

Ongelezen bericht door renewouters »

Willemzelf schreef:De barkeeper geeft verkeerde jas en tas mee aan een bekende.
De bekende zegt hierover niets.
Dat is raar.
Als je maar genoeg gedronken hebt is dat niet raar :-)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Duur foutje op werk, verzekerd?

Ongelezen bericht door moederslink »

martijn1991 schreef:Ik zal even de situatie voorleggen, Ik ben werkzaam als barman in Amsterdam. Als er vaste gasten komen nemen wij wel eens een jas en een tas aan zodat diegene niet helemaal naar de garderobe hoeft. Ik heb dit weekend helaas de verkeerde tas + jas weggegeven. Alles zat er in telefoon, sleutels noem maar op.
Ik heb natuurlijk gezegd dat ik alle schade zal betalen, alleen zal dit een aardig bedrag zijn waar ik moeite mee heb om op te hoesten. Ik ben al jaren WA verzekerd en vroeg mij af of ik hier wat mee kan.
Het lijkt mij heel moeilijk te bewijzen dat ik zomaar een tas heb weggegeven aan de verkeerde en dat hier ook nog eens een telefoon in zat ed. Heeft het nut contact op te nemen met de verzekeraar waar ik ben verzekerd. Zo niet is er dan wat anders dat ik kan doen?
@Martijn, heb je nu een jas en tas weggegeven of alleen een tas??
Ik blijf het raar vinden dat deze jongedame dit in ontvangst neemt , terwijl het niet van haar is!
Ook al ben je " apezat "
renewouters schreef:
Willemzelf schreef:De barkeeper geeft verkeerde jas en tas mee aan een bekende.
De bekende zegt hierover niets.
Dat is raar.
Als je maar genoeg gedronken hebt is dat niet raar :-)

Gesloten