LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FBTO

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Ricksonja

FBTO

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Goedemiddag,

Mijn dochter was aangemeld door FBTO bij het cijb. Door dat de extra kosten ( meer dan 30%??? ), kwam ze er zelf niet meer uit. Ze loste totaal niets af. Eind juni hebben mijn man en ik de kosten op ons genomen ( ze betaald het nu aan ons af ) samen met de twee dossiers die bij een incasso waren neergelegd. 23 Juni is alles betaald en het incasso bureau heeft het dossier op 25 juni gesloten en dit ook bericht aan fbto.
We wisten dat de maand juni nog via het cjib moest komen omdat dit achteraf betaald moest worden. Keurig die ook betaald.
Nu viel het weekend van het cjib de maand juli in de bus met nog steeds de boete erop.
Ik gebeld met FBTO en mij werd verteld dat er nog een dossier lag bij het incasso bureau voor 18,83 euro.
Ik heb gebeld en het incasso bureau wist mij te vertellen dat dat dossier op verzoek van achmea/fbto gesloten was op 19 juli 2014

Wederom gebeld met FBTO en die bleven volhouden dat er nog dossiers open stonden bij het incasso bureau. Uiteindelijk kwamen ze erachter dat dat niet klopte.

Wel werd er mij verteld ondanks dat dat dossier op hun eigen verzoek was gesloten het bedrag nog open stond. Op mijn vraag waarom hebben we daar nooit bericht van gehad kreeg ik geen antwoord. Maar ze wisten me wel te vertellen zolang dat open staat melden we uw dochter niet af.
Ik heb gezegd dat ik graag inzage wil in wat er wel of niet betaald is en waar het van is, want in ene werd er gezegd dat er ook een bedrag van 74 euro openstaat.

Er werd mij gezegd dat ze er naar gaan kijken maar dat daar wat tijd over heen kan gaan, waarop ik heb gezegd ik wil het morgen hebben.

Mijn grootste probleem is nu dat zolang fbto haar niet afmeldt, mijn dochter die bestuursrechtelijke premie blijft betalen terwijl alles bij het cijb betaald is.

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Julie4444

Re: FBTO

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ricksonja schreef:Wat zijn mijn mogelijkheden?
- Samen met dochter haar financiën en administratie doorgaan om te kijken wat er nou eigenlijk betaald is.
- Dochter aanleren hoe ze haar rekeningen moet betalen (of zorgt dat er voldoende saldo is voor automatische incasso) zodat dit niet nogmaals gebeurt.

Ricksonja

Dat hebben we gedaan , alles daarop ook betaald. Heb overigens alle brieven dat dossiers zijn gesloten alleen fbto komt met vreemde dingen.

Ricksonja

Zelfs cjib heeft ons vandaag nog bevestigd dat alle betalingen gedaan zijn maar zonder afmelding kunnen ze niets anders doen dan de boete uitvoeren en zorgtoeslag innen

Julie4444

Dan lijkt me de volgende stap de betaalbewijzen naar FBTO te sturen en verzoeken dat ze haar afmelden, omdat alles betaald is, danwel aan te tonen wat exact niet betaald zou zijn zodat dat ook voldaan kan worden.

Ricksonja

Dat is dus het probleem, ze geven geen inzicht over het afgesloten dossier van 18,83 en volgens hun een nieuwe van 74. Ik hoor toch inzage te kunnen hebben? Inmiddels al diverse instanties aangeschreven. Dank je wel in ieder geval voor je hulp

Julie4444

Wat is de reden voor het niet geven van inzicht? Denk dat je het het beste op naam van de dochter kan doen als het iets met privacy te doen heeft.

Waar zou de nieuwe van 74 vandaan komen? De premie en eigen risico worden gewoon op tijd voldaan nu (via automatische incasso?)?

Ricksonja

Ik bel of onder de naamvan mijn dochter of ik geef eerst mijn dochter aan de lijn die bevestigd dat ze mij informatie mogen geven. De reden geven ze niet en dat is zo vreemd. In ieder geval ik erb nu ook schriftelijk inzage gevraagd, via incasso bureau, via de consumentenbond, kifid kan pas na 6 weken , moet dus ff mee wachten omdat ik tot vandaag alles telefonisch heb gedaan. Voor mij zijn de enige opties nog juridisch loket en de belbus

Julie4444

Weet niet of de belbus hier iets mee kan omdat het een wanbetalersregeling is en ze die gegevens niet publiekelijk mogen/kunnen maken? In die zin heeft je dochter dit allemaal zelf veroorzaakt door zich niet aan haar betalingsverplichting te houden terwijl de belbus (dacht ik?) meer is voor consumentenproblemen, foute producten, abonnementen enzo?

Probeer in ieder geval zo veel mogelijk schriftelijk te doen en krijgen. Is er misschien nog enig inzicht via mijn.fbto.nl? Ik zit bij dezelfde verzekeraar en kan via dat portal alle zorgkosten enzo inzien.

Ricksonja

Ze heeft zich nooit aangemeld via mijn fbto. Ik zal dat vanmiddag met haar gaan regelen. Inmiddels zijn we ook bezig alles via de mail te doen. In ieder geval alvast bedankt

Julie4444

Succes. Laat maar even weten hoe het verder loopt. :)

Ricksonja

Dat antwoord heb ik nu voor je. Via facebook heb ik contact gekregen en is het opgelost. De afmelding wordt gezet op 1 juli dus met terug werkende kracht komt die extra premie terug , dank je wel nog voor het meedenken.

Julie4444

Geen probleem. Ben blij dat het goed is afgelopen!
Bedankt voor de terugkoppeling. :)

Ricksonja

Graag gedaan :-)

Gesloten