LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dopje parfumfles kapot

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
zeurmiep
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2015 16:43

dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door zeurmiep »

het gaat om een parfumflesje van Chanel 50 ml ( kan niet meer aantonen wanneer ik het gekocht heb /nee niet jaren geleden) ook geen bonnetje meer/ maar ik denk iets langer dan een jaar geleden.
het flesje is nog half vol, maar het spuit dopje is af gebroken, het is dus niet mogelijk om er wat uit te verstuiven of met veel moeite.
Ik heb contact gehad met Chanel en zij zeggen indien ik geen bonnetje kan laten zien en als het product ouder is dan een half jaar zij mij niet kunnen helpen.
Chanel is niet goedkoop en nee ik gebruik niet elke dag dezelfde geur (dus het flesje is ook niet binnen een half jaar leeg)
heb ik rechten of is het gewoon dikke pech

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wandel eens een goede parfumerie binnen, met flesje, en vraag eens om advies.
Misschien kunnen ze wel wat 'repareren'.

Mucha

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door sjohie »

zeurmiep schreef:het gaat om een parfumflesje van Chanel 50 ml ( kan niet meer aantonen wanneer ik het gekocht heb /nee niet jaren geleden) ook geen bonnetje meer/ maar ik denk iets langer dan een jaar geleden.
het flesje is nog half vol, maar het spuit dopje is af gebroken, het is dus niet mogelijk om er wat uit te verstuiven of met veel moeite.
Ik heb contact gehad met Chanel en zij zeggen indien ik geen bonnetje kan laten zien en als het product ouder is dan een half jaar zij mij niet kunnen helpen.
Chanel is niet goedkoop en nee ik gebruik niet elke dag dezelfde geur (dus het flesje is ook niet binnen een half jaar leeg)
heb ik rechten of is het gewoon dikke pech
Ik zou het eens proberen bij de parfumerie waar je het gekocht hebt, met alle andere producten is het zo dat je bij de verkoper moet zijn voor garantie, dus dat lijkt me hier ook het geval?

Maar veruit de makkelijkste en vooral snelste manier is even een leeg verstuivertje kopen, die liggen bij elke parfumerie voor en paar euro, en vragen of ze met een pipet, die ze meestal wel hebben voor dit soort dingen, het restant van de parfum over willen hevelen.

Zo'n verstuiverdopje is doorgaans van hard plastic, en niet bedoelt/gemaakt om gedeeltelijk te vervangen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door sjoegel »

Of doe een kurk in het flesje en sprenkel wanneer je vind dat je kwalijk ruikt wat op je lichaam zodat een en ander weer goed ruikt. Na gebruik de kurk weer op de fles. Een probleem is zo groot als dat je het zelf maakt.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Ik heb voor u nagevraagd wat de beste oplossing kan zijn.
Ikzelf heb geen verstand van parfums die meer dan 60 euro kosten.
Mijn buurmeisje is 11 jaar oud en zij gaf de tip : overgieten in een ander flesje.
Zo zie je maar weer hoe een kind een ongehoord slimme oplossing bedenkt.
Dat u daar zelf niet op bent gekomen!

Mucha

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Is dat alles. Kennelijk is het makkelijker het een ander te laten bedenken dan er zelf op te komen :o

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb net eens gekeken naar mijn Chanel 5 eau de parfum flesje maar zie met geen mogelijkheid hoe men zoiets zou kunnen overhevelen. Ook niet wat @sjoegel schrijft om er een kurk in te doen. (Mijn) spray gedeelte is er met geen mogelijkheid af te krijgen/draaien of wat ook. Gaat volgens mij ook over het 'spray' gedeelte. Dopje zit eenvoudig op flesje, dat is er natuurlijk wel gemakkelijk af te krijgen. Zou misschien wel kunnen op de "champagne" manier, met zo'n speciaal soort "mes" maar daar moet men dan wel ervaren mee zijn.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Heb net eens gekeken naar mijn Chanel 5 eau de parfum flesje maar zie met geen mogelijkheid hoe men zoiets zou kunnen overhevelen. Ook niet wat @sjoegel schrijft om er een kurk in te doen. (Mijn) spray gedeelte is er met geen mogelijkheid af te krijgen/draaien of wat ook. Gaat volgens mij ook over het 'spray' gedeelte. Dopje zit eenvoudig op flesje, dat is er natuurlijk wel gemakkelijk af te krijgen. Zou misschien wel kunnen op de "champagne" manier, met zo'n speciaal soort "mes" maar daar moet men dan wel ervaren mee zijn.
Een chanel 5 flesje chambreren met een sabel, da's net zoiets als met een tank op konijnenjacht gaan. :o Dat kost je je vingers volgens mij. Overigens, erg lekker geurtje. :D

Meestal kan je het hele spuitgedeelte er wel 1x afkrijgen, maar dat vergt wel wat kennis en lomp geweld bij sommige, die dingen zijn eigenlijk niet bedoelt om weer uit elkaar te halen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Een chanel 5 flesje chambreren met een sabel, da's net zoiets als met een tank op konijnenjacht gaan. :o Dat kost je je vingers volgens mij. Overigens, erg lekker geurtje. :D

Meestal kan je het hele spuitgedeelte er wel 1x afkrijgen, maar dat vergt wel wat kennis en lomp geweld bij sommige, die dingen zijn eigenlijk niet bedoelt om weer uit elkaar te halen.
Oh ja, dat heet chambreren :mrgreen: . Naar mijn idee het met lomp geweld open krijgen, krijg je hoogst waarschijnlijk toch glassplintertjes. Nee, de bedoeling is natuurlijk dat de parfum er niet uit te krijgen is. Wel de bedoeling is om een nieuw flesje te kopen. Die krengen zijn nogal aan de prijs dus begrijp dat de TS er enorm van baalt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik gebruik Chanel no 5 , ( hoort bij mn dagelijkse outfit :D vurrukkelijk! Hartstikke duur , maar dan heb je ook wat)
Het spraygedeelte is er idd onmogelijk af te krijgen. Hoe het bij TS kapot is gegaan is mij een raadsel.
@TS ,er zit, vlg mij , niks anders op dan het op een zakdoekje te sprenkelen en daarmee " onder en achter je oren " te " deppen" :wink:

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Koop een parfum dispenser, bij parfumerie, BigBazar of Wehkamp in elk geval te koop.
Hartstikke handig. Kunt u vanuit uw parfumfles overpompen in de dispenser.
Ik gebruik ze ook, makkelijk en klein in de handtas.
Dan heeft u alleen uw parfumfles zonder de kop nodig, alleen het buisje wat aan de fles zit.
Kijk even op Google wat ik bedoel, is lastig uitleggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door moederslink »

zeurmiep schreef:maar het spuit dopje is af gebroken, het is dus niet mogelijk om er wat uit te verstuiven of met veel moeite.
Ik ben bang dat dat overpompen ook niet meer zal gaan :(

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door tenormin »

gerda1956 schreef:Koop een parfum dispenser, bij parfumerie, BigBazar of Wehkamp in elk geval te koop.
Hartstikke handig. Kunt u vanuit uw parfumfles overpompen in de dispenser.
Ik gebruik ze ook, makkelijk en klein in de handtas.
Dan heeft u alleen uw parfumfles zonder de kop nodig, alleen het buisje wat aan de fles zit.
Kijk even op Google wat ik bedoel, is lastig uitleggen.
Lijkt me een goede tip voor een wel goed werkend flesje, dopje. Maar hoe krijgt de TS dit kapotte knopje wel werkend? Dan was haar vraag ook niet nodig geweest, alweer, denk ik.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Tenormin, als er nog een heel klein stukje aan zit, werkt het al.
Als het tot op de fles in afgebroken, tja, dan niet helaas.
TS zegt dat er met heel veel moeite te verstuiven is, dan moet er nog een stukje aanzitten.......

zeurmiep
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2015 16:43

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door zeurmiep »

Jammer dat ik geen mail kreeg van jullie reacties (ik begrijp dus nog niet veel hoe dit forum werkt).
Maar als antwoord op de vele adviezen, het verstuivertje was dus afgebroken / en neen je kon de parfum niet overhevelen, dus ook niet in een ander flesje doen met wat voor hulpmiddelen dan ook.
En ja in de winkel hebben ze van die hervulbare tasverstuivertjes, dat hebben wij dus ook geprobeerd maar zelfs dat lukte niet.
Maar gelukkig heeft een verkoopster van ICI paris XL het voor elkaar gekregen dat er een nieuw dopje op zit en je de parfum er weer uit kan laten komen.
Het is dus opgelost en ik ben er heel blij mee (dus allemaal bedankt voor jullie mee denken)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: dopje parfumfles kapot

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dat is hartstikke netjes opgelost en fijn dat u het heeft teruggekoppeld. Zo hoort het ook .Veel plezier nog van uw Chanel!

Gesloten