LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ontmoedigingsbeleid Oxxio bij onterecht hoge eindafrekening
-
ontmoedigingsbeleid Oxxio bij onterecht hoge eindafrekening
afgelopen donderdag kregen we tot onze grote schrik een extreem hoge eindnota van bijna € 1500 van Oxxio, maar even bellen dus met Oxxio want dat moet een misverstand zijn.
telefoniste stond me te woord even kijken .... ja klopt eindstand heeft uzelf voor getekend dit is een verbruik van de laatste 3 jaar dus ja rekening klopt ....... Even wachten mevrouw dat is wel heel kort door de bocht, ja meneer u bent zelf verantwoordelijk voor de meterstanden, even voor de goede orde ik heb de meterstanden steeds netjes doorgegeven aan Oxxio.
Maar mevrouw het verbruik in het laatste jaar is 400% gestegen wij hebben geen vaatwasser geen waterkoker of wat dan ook gezinssamenstelling is hetzelfde. Laatste jaren aan de hand van jaarnota's niet bij hoeven betalen zelfs wat terug gekregen dus er zit iets verkeerd in het laatste jaar.
Meneer u kunt naar de geschillencommissie gaan maar ik geef u geen schijn van kans , heb het mml zelf ook geprobeerd en kreeg nul op rekest, huh... dus medewerker Oxxio ontmoedigd mij om de zaak bij de geschillencommissie voor te leggen wtf ?
Mevrouw kunt u even de correspondentie van de afgelopen jaren van mij en oxxio nakijken in uw crm systeem, helaas meneer we zijn in februari overgestapt naar een nieuw systeem dus niks meer bekend.
Dus meneer wij schrijven het bedrag volgende week van uw rekening af en als u het er niet mee eens bent heeft u een probleempje want u moet wel betalen ondanks dat u een klacht heeft. Ik kan nu wel direct een betalingsregeling met u treffen als dat wilt ??
Dit is echt strijd tegen de grote machten zoals Oxxio het arrogante gedrag en ontmoediging om voor je recht op te komen, hoe kun je je hiertegen verdedigen onvoorstelbaar gepaaid met een ipad afgescheept met een extreem hoge eindnota.
wordt vervolgd.
telefoniste stond me te woord even kijken .... ja klopt eindstand heeft uzelf voor getekend dit is een verbruik van de laatste 3 jaar dus ja rekening klopt ....... Even wachten mevrouw dat is wel heel kort door de bocht, ja meneer u bent zelf verantwoordelijk voor de meterstanden, even voor de goede orde ik heb de meterstanden steeds netjes doorgegeven aan Oxxio.
Maar mevrouw het verbruik in het laatste jaar is 400% gestegen wij hebben geen vaatwasser geen waterkoker of wat dan ook gezinssamenstelling is hetzelfde. Laatste jaren aan de hand van jaarnota's niet bij hoeven betalen zelfs wat terug gekregen dus er zit iets verkeerd in het laatste jaar.
Meneer u kunt naar de geschillencommissie gaan maar ik geef u geen schijn van kans , heb het mml zelf ook geprobeerd en kreeg nul op rekest, huh... dus medewerker Oxxio ontmoedigd mij om de zaak bij de geschillencommissie voor te leggen wtf ?
Mevrouw kunt u even de correspondentie van de afgelopen jaren van mij en oxxio nakijken in uw crm systeem, helaas meneer we zijn in februari overgestapt naar een nieuw systeem dus niks meer bekend.
Dus meneer wij schrijven het bedrag volgende week van uw rekening af en als u het er niet mee eens bent heeft u een probleempje want u moet wel betalen ondanks dat u een klacht heeft. Ik kan nu wel direct een betalingsregeling met u treffen als dat wilt ??
Dit is echt strijd tegen de grote machten zoals Oxxio het arrogante gedrag en ontmoediging om voor je recht op te komen, hoe kun je je hiertegen verdedigen onvoorstelbaar gepaaid met een ipad afgescheept met een extreem hoge eindnota.
wordt vervolgd.
-
Re: ontmoedigingsbeleid Oxxio bij onterecht hoge eindafrekening
U kunt bij de Geschillencommissie terecht:
http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... nemers&p=1
Er zijn zeer veel klachten over Oxxio. Gebruik hiervoor de zoekfunctie van dit forum.
http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... nemers&p=1
Er zijn zeer veel klachten over Oxxio. Gebruik hiervoor de zoekfunctie van dit forum.
Als u alleen elektriciteit heeft afgenomen van Oxxio, had u dan toch recht op de ipad? Verder kunt u de meterstanden op de eindafrekening vergelijken met de meterstanden van uw laatste jaarafrekening en de huidige meterstand. Iets meer gegevens zou prettiger zijn.
-
Het betwiste bedrag kan ook bij de SGC in depot worden gegeven. Dit schort de betalingsverplichting naar Oxxio op. Als na behandeling geschil blijkt dat Oxxio recht had op die 1500 euro, dan gaat het geld naar Oxxio. Is dat niet het geval, dan krijgt u het geld terug.
Uit de wat warrige post hierboven haal ik dat de standen van de afgelopen jaren geschat zijn geweest, hoewel TS aangeeft deze wel doorgegeven te hebben. En dat de stand van deze nota wel juist is. Als dat zo is heeft TS echt geen schijn van kans en is de geschillencommissie verspilde moeite. Doorgegeven of niet, iedereen wordt geacht zijn jaarnota te controleren als hij 'm ontvangt, als je de afgelopen jaren te weinig hebt betaald doordat er een te lage stand op je jaarnota staat krijg je dat altijd een keer op je bord. Het verbruik is er namelijk wel geweest En of het nu een fout van Oxxio is of niet dat de standen op die oude jaarnota's te laag zijn, je zult je verbruik alsnog moeten betalen. Je kunt altijd naar de geschillencommissie gaan, maar als de situatie zo is als ik hier schets dan krijgt Oxxio zeker gelijk.
Een heel ander verhaal wordt het als de situatie anders is: als de meterstand van de nieuwe nota onjuist is bijvoorbeeld, of als er iets mis is met de meter of als er andere tarieven gerekend zijn dan waarvoor TS getekend heeft.
Een heel ander verhaal wordt het als de situatie anders is: als de meterstand van de nieuwe nota onjuist is bijvoorbeeld, of als er iets mis is met de meter of als er andere tarieven gerekend zijn dan waarvoor TS getekend heeft.
TS schreef:
Dus alsnog even de nota's controleren met de door u opgegeven meterstanden.
gr Henk
Ik neem aan dat u ieder jaar gecontroleerd heeft dat de meterstanden die u opgegeven heeft ook daadwerkelijk op de nota vermeld stonden. Zo ja dan is er het laatste jaar wat mis zo nee dan heeft u te weinig betaald en te onrechte geld terug gehad was wel leuk natuurlijk maar de kater komt nu.Laatste jaren aan de hand van jaarnota's niet bij hoeven betalen zelfs wat terug gekregen dus er zit iets verkeerd in het laatste jaar.
Dus alsnog even de nota's controleren met de door u opgegeven meterstanden.
gr Henk
-
@mart2345 Waar je deze wijsheid vandaan haalt is mij niet duidelijk. Het gaat niet alleen maar om meterstanden maar ook om de gehanteerde tarieven. En om die gehanteerde tarieven kan eveneens een geschil ontstaan. Ik praat uit ervaring.
Is het verbruik nu het laatste jaar zo fors gestegen? Of klopten eerder doorgegeven standen niet?
Uiteraard kan dat, dat geef ik zelfs nog aan in mijn post, maar ik haal daar niets over uit de openingspost.Bob Schurkjens schreef:@mart2345 Waar je deze wijsheid vandaan haalt is mij niet duidelijk. Het gaat niet alleen maar om meterstanden maar ook om de gehanteerde tarieven. En om die gehanteerde tarieven kan eveneens een geschil ontstaan. Ik praat uit ervaring.
edit: Voor de duidelijkheid: "De post hierboven" slaat niet op jouw post maar op het begin van het topic, dat zeg ik niet echt handig.
Heb ook problemen met Oxxio omtrent te hoge afrekening. Had in december 2014 verkeerde meterstanden opgegeven, heb half december de goede standen doorgegeven en na veel telefonisch contact zijn die pas eind febr 2015 gecorrigeerd. Echter de maandelijkse voorschotbedragen had Oxxio berekend op de verkeerde standen en zijn dus schrikbarend hoog, te weten dat ik alleen woon en een klein huisje heb. Het is inmiddels augustus en ben nog steeds met Oxxio in conclaaf om die hoge voorschotnota's te corrigeren.Oxxio is erg snel met het inschakelen van DAS incasso en die zit er nu dus ook tussen. Heeft iemand misschien wijze raad voor mij ?
ook wij hadden na het doorgeven van de verkeerde, de juiste standen doorgegeven.
Problemen hebben 2 jaar geduurt
Problemen hebben 2 jaar geduurt
Ik begrijp niet zo goed al dat gedoe met eindafrekeningen van energieleveranciers.
Je weet wat je verbruik is, en je weet wat je kosten per kWh en m3 is. Daarnaast weet je (ongeveer of precies) wat de netwerkkosten zijn. 1+1=2 lijkt me.
Heel snel hoor je mensen roepen van "ik ben heel zuinig in stroomverbruik". Ten opzichte van wie, vraag ik me dan. Ik ben ook een hele zuinige verbruiker, maar omdat ik een elektrische boiler heb gaat dat al niet meer op.
Maar waar is je voorschot op gebaseerd? Daar wordt namelijk je afrekening op gemaakt. Als je voorschot heel laag is, tja, dan merk je dat natuurlijk in je afrekening.
Wat ik niet begrijp is dat je pas na 3 jaar een afrekening krijgt. Die krijg ik jaarlijks (Essent).
En ik begrijp niet, dat als je verbruik zoveel hoger geworden zou zijn, dat je dit zelf niet hebt geconstateerd. Ik noteer maandelijks mijn meterstanden, en zit er zodoende bovenop. Voorbeeld: juli en augustus is mijn stroomverbruik minder omdat de zomervakantie daarin zit.
Je weet wat je verbruik is, en je weet wat je kosten per kWh en m3 is. Daarnaast weet je (ongeveer of precies) wat de netwerkkosten zijn. 1+1=2 lijkt me.
Heel snel hoor je mensen roepen van "ik ben heel zuinig in stroomverbruik". Ten opzichte van wie, vraag ik me dan. Ik ben ook een hele zuinige verbruiker, maar omdat ik een elektrische boiler heb gaat dat al niet meer op.
Maar waar is je voorschot op gebaseerd? Daar wordt namelijk je afrekening op gemaakt. Als je voorschot heel laag is, tja, dan merk je dat natuurlijk in je afrekening.
Wat ik niet begrijp is dat je pas na 3 jaar een afrekening krijgt. Die krijg ik jaarlijks (Essent).
En ik begrijp niet, dat als je verbruik zoveel hoger geworden zou zijn, dat je dit zelf niet hebt geconstateerd. Ik noteer maandelijks mijn meterstanden, en zit er zodoende bovenop. Voorbeeld: juli en augustus is mijn stroomverbruik minder omdat de zomervakantie daarin zit.
In ieder geval na dit contractjaar wijzigen van leverancier, lijkt mij.Bonny015 schreef:Oxxio is erg snel met het inschakelen van DAS incasso en die zit er nu dus ook tussen. Heeft iemand misschien wijze raad voor mij ?
Ik zit bij Essent. En nee, dat is geen prijsvechter. Voordelen:
* elk jaar een afrekening die klopt
* ik kan maandelijks zelf (via internet) mijn voorschot aanpassen
Bij dat laatste weet ik niet wat de maximale en minimale waarden zijn. Voorschot dat Essent bepaald is altijd zeer goed.