LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Arrie001
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2015 14:52

Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Arrie001 »

De afgelopen week heb ik gezocht op de onderwerpen 'Ontwerpen van logo's en het maken van websites'.
Gewoon informatie verzamelen over tarieven etc.
Ik heb nergens een emailadres achtergelaten, maar ontvang ineens out of the blue aanbiedingen voor het maken van logo's uit India op mijn emailadres... :shock:

Vandaag sloeg werkelijk alles.
Ik wil voor mijn toekomstig bedrijf een 088 nummer aanvragen, dus keek wederom wat rond op internet voor tarieven en informatie.
Ook nu heb ik geen informatie achtergelaten.
Komt er ineens iemand van het bedrijf (waar ik momenteel notabene te gast ben :x ) mijn kamer inlopen met de mededeling dat hij iemand voor me aan de telefoon heeft.
De beller heeft geconstateerd dat er iemand van dit bedrijf op internet aan het zoeken is naar informatie over 088 nummers en hij wil graag wat informatie wil verschaffen.

Hoe komen ze in vredesnaam aan al die informatie?
Ik ben pislink en totaal 'not amused' en vind dit allemaal wel heel erg ver gaan.

Heeft er iemand enig idee wat ik eraan kan doen om zoiets in het vervolg te voorkomen?
Staat er iets niet goed aangevinkt op mijn laptop of zo?
Ik heb een McAffee virusscanner, de firewall staat aan etc., etc.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door renewouters »

Ben je toevallig altijd ingelogd met je Google account?

En v.w.b. het 088 nummer zou dit gebeurt kunnen zijn:
- bij het bedrijf waar je te gast bent weten ze dat jij een bedrijf aan het opzetten bent en dat je een 088 nummer wilt hebben.
- vervolgens zoek jij naar een bedrijf dat zo'n nummer kan leveren
- dat bedrijf ziet aan de hand van het IP adres welk bedrijf het is, en belt het bedrijf op. Omdat bekend is dat jij een 088 nummer zoekt, denken ze direct dat het voor jou is.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door jerwarm »

Arrie001 schreef:De afgelopen week heb ik gezocht op de onderwerpen 'Ontwerpen van logo's en het maken van websites'.
Gewoon informatie verzamelen over tarieven etc.
Ik heb nergens een emailadres achtergelaten, maar ontvang ineens out of the blue aanbiedingen voor het maken van logo's uit India op mijn emailadres... :shock:

Vandaag sloeg werkelijk alles.
Ik wil voor mijn toekomstig bedrijf een 088 nummer aanvragen, dus keek wederom wat rond op internet voor tarieven en informatie.
Ook nu heb ik geen informatie achtergelaten.
Komt er ineens iemand van het bedrijf (waar ik momenteel notabene te gast ben :x ) mijn kamer inlopen met de mededeling dat hij iemand voor me aan de telefoon heeft.
De beller heeft geconstateerd dat er iemand van dit bedrijf op internet aan het zoeken is naar informatie over 088 nummers en hij wil graag wat informatie wil verschaffen.

Hoe komen ze in vredesnaam aan al die informatie?
Ik ben pislink en totaal 'not amused' en vind dit allemaal wel heel erg ver gaan.

Heeft er iemand enig idee wat ik eraan kan doen om zoiets in het vervolg te voorkomen?
Staat er iets niet goed aangevinkt op mijn laptop of zo?
Ik heb een McAffee virusscanner, de firewall staat aan etc., etc
.

in grote hotels/bedrijven etc gewoon via een proxy surfen, dan ben je ervanaf. [ook op de wifi uiteraard]
MACaffee? oei, dan beter nog helemaal geen AV. :mrgreen:

Tip; gooi malwarebytes eens over je systeem heen, ik denk dat er genoeg tijdelijke internetbestanden/cookies/addons te vinden zijn inmiddels die er niet horen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

McAfee is nogal mwah.. Maar zoals aangegeven, scan eens met Malwarebytes. Wat ook nog al wil helpen met privacy is geen third-party cookies accepteren (dit kan je instellen in je internetbrowser), advertenties blokkeren en eventueel NoScript toevoegen als je firefox gebruikt.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door jerwarm »

kan ook inderdaad, of als TS echt paranoide is/wordt...>>>> maelstrom browser

de veiligste browser ooit, wel goed instellen. in combinatie met boven genoemd moet het dan helemaal goed komen. Seamonkey is ook nog een optie. :wink:

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door aarie25 »

kijk anders hier eens, alle av regelmatig getest, zowel gratis als betaal
http://www.av-test.org ik ben het met jerwarm eens want mcafee is net als norton niet echt de beste keus.
zelf gebruik ik al een tijd met veel plezier bitdefender, had voorheen avg, maar die valt in de midden moot, kwa bescherming en belasting van je computer

je heb niet een mailtje ofzo geopend? lijkt een beetje dat er iemand met je mee kan kijken(op je computer)

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door toeslagen »

Arrie001 schreef:

Hoe komen ze in vredesnaam aan al die informatie?
Ik ben pislink en totaal 'not amused' en vind dit allemaal wel heel erg ver gaan.
Lees dit bericht, dan weet je hoe het zou kunnen zijn.
Met andere woorden jou PC is besmet.

http://www.computerwoorden.nl/direct--6 ... logger.htm

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Die tips over malwarebytes, bitdefender, enz. slaan werkelijk nergens op.
Vraagsteller gebruikte de computer van een bedrijf waar hij te gast was.
Beter de vraag lezen voordat je antwoorden geeft die niets met de vraag te maken hebben.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Willemzelf schreef:Die tips over malwarebytes, bitdefender, enz. slaan werkelijk nergens op.
Vraagsteller gebruikte de computer van een bedrijf waar hij te gast was.
Beter de vraag lezen voordat je antwoorden geeft die niets met de vraag te maken hebben.
Hij had ook een eigen computer daar kunnen gebruiken (in de OP staat helemaal niet dat hij andermans computer gebruikt) en anders zijn de tips nog steeds valide voor de eigenaar van de machines.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door toeslagen »

Willemzelf schreef:Die tips over malwarebytes, bitdefender, enz. slaan werkelijk nergens op.
Vraagsteller gebruikte de computer van een bedrijf waar hij te gast was.
Beter de vraag lezen voordat je antwoorden geeft die niets met de vraag te maken hebben.
Je hebt gelijk, maar alleen wat het lezen betreft.
TS gebruikt zijn eigen laptop.

Uit het OP:


Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.
Bericht door Arrie001 » 06 aug 2015 15:13



Heeft er iemand enig idee wat ik eraan kan doen om zoiets in het vervolg te voorkomen?
Staat er iets niet goed aangevinkt op mijn laptop of zo?
Ik heb een McAffee virusscanner, de firewall staat aan etc., etc.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Er klopt iets niet van dit verhaal.
Vraagsteller gebruikt de computer van een bedrijf waar hij te gast is.
Hij zoekt info over 0800 nummers.
Hij kijkt alleen, en vult niets in.
Het bedrijf wordt gebeld door 0800 lui, die vraagsteller zijn naam weten en naar de vraagsteller vragen.
Dit is een onzinvraag : het kan onmogelijk waar zijn, want zijn naam heeft hij nooit ingevuld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door moederslink »

Willemzelf schreef: Vraagsteller gebruikte de computer van een bedrijf waar hij te gast was.
Arrie001 schreef: Staat er iets niet goed aangevinkt op mijn laptop of zo?
Ik heb een McAffee virusscanner, de firewall staat aan etc., etc.
Uit de OP - conclusie : TS zit op zijn eigen laptop.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Willemzelf schreef:Er klopt iets niet van dit verhaal.
Vraagsteller gebruikt de computer van een bedrijf waar hij te gast is.
Hij zoekt info over 0800 nummers.
Hij kijkt alleen, en vult niets in.
Het bedrijf wordt gebeld door 0800 lui, die vraagsteller zijn naam weten en naar de vraagsteller vragen.
Dit is een onzinvraag : het kan onmogelijk waar zijn, want zijn naam heeft hij nooit ingevuld.
Het verhaal kan prima kloppen, maar wat jij zegt klopt in ieder geval niet.
In de OP zegt TS dat hij op zijn eigen laptop zit terwijl hij bij een bedrijf te gast is.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Goed, we gaan ervan uit dat TS op zijn eigen laptop gezocht heeft.
Mogelijk met de WIFI van dat bedrijf, of vaste aansluiting..
En op grote afstand weet iemand dat TS te gast is bij een bedrijf, een helderziende dus.
En die helderziende weet de naam van dat bedrijf, en zoekt het op in de telfoongids.
Die helderziende weet zelfs de naam van TS, belt het bedrijf, en vraagt naar TS persoonlijk.
JAJA

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door toeslagen »

Willemzelf schreef:Goed, we gaan ervan uit dat TS op zijn eigen laptop gezocht heeft.
Mogelijk met de WIFI van dat bedrijf, of vaste aansluiting..
En op grote afstand weet iemand dat TS te gast is bij een bedrijf, een helderziende dus.
En die helderziende weet de naam van dat bedrijf, en zoekt het op in de telfoongids.
Die helderziende weet zelfs de naam van TS, belt het bedrijf, en vraagt naar TS persoonlijk.
JAJA
Ok, tot zo ver, heb je het begrepen, dat TS op zijn/haar eigen laptop bij een bedrijf heeft gewerkt .
Met een WiFi en of vaste internetverbinding van het bedrijf, is makkelijk het IP adres te achterhalen.
Fluitje van een cent, dan ook de rest van de gegevens te vinden.
Incl.telefoonnummer.
Jij zit verkeerd, maar dat heeft julie 4444 reeds opgemerkt.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Beste Toeslagen,
kunt u mij even uitleggen hoe de opbeller de naam van TS weet ?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door toeslagen »

Willemzelf schreef:Beste Toeslagen,
kunt u mij even uitleggen hoe de opbeller de naam van TS weet ?
Ik kan nergens lezen, dat er specifiek naar een naam gevraagd is, maar naar iemand die info over 088 nummers aan zoeken is.
Omdat TS als gast bij het bedrijf is, weet dan die persoon dat TS bedoeld is.
Arrie001 schreef: De beller heeft geconstateerd dat er iemand van dit bedrijf op internet aan het zoeken is naar informatie over 088 nummers en hij wil graag wat informatie wil verschaffen.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Informatie op internet zoeken en dan gebeld/gemaild worden.

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Volgens mij zoekt deze meneer willem discussie lijkt het wel ;). Wat ik weet is dat er heel makkelijk malware op je pc kan komen, soms lift het vrolijk mee met een ander programma. Die verzameld gezellig van allerlei gegevens van de persoon die achter de pc zit. Dikke kans dat de pc/laptop waar de ts aan werkte besmet was. Als die van hem zelf was, staan daar zijn persoonlijke gegevens in.

Gesloten