LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kredietlimiet bereikt - gegevens app plus mijn tele 2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sklomp

Kredietlimiet bereikt - gegevens app plus mijn tele 2

Ongelezen bericht door sklomp »

Bericht geplaatst op forum tele 2;

Beste Tele 2,

Ik heb net een chat gesprek gehad omdat ik niet door de wachtrij heen kwam.
Vandaag kreeg ik om 14.00 een sms dat mijn kredietlimiet is bereikt, voorkom afsluiting en bel 0900-2411602.

Precies een week geleden kreeg ik hetzelfde bericht waarop een rekening volgde van 228 euro.
Al een jaar lang heb ik dezelfde telefoon met elke maand netjes rond de 27 euro op de factuur.
Geen verklaring mogelijk voor deze factuur. Daarnaast blijkt dat als je voor 2014 klant bent geworden bij Tele 2 dat je snelheid niet wordt geknepen om de consument te beschermen maar nee je betaalt 0,15 cent per mb.
Cadeautje omdat je al zolang bij Tele 2 zit?
Nieuwe klanten vallen namelijk onder de nieuwe regeling waarbij kosten buiten je bundel niet mogelijk zijn.

Afijn wegens privé redenen niet te doorgronden waar deze enorme kosten vandaan lijken te komen. Als consument met een altijd nette rekening en tevreden gevoel over Tele2 voelde ik mij aardig gedupeerd.
Blijkbaar is er iets gigantisch mis gegaan waar ik nog even achteraan moet. De vraag gesteld of ik de rekening in ieder geval in termijnen kan betalen?
Nee mevrouw wegens het hanteren van de laagste prijs garantie kunnen we u dit niet aanbieden.
Oke het moet werkelijk niet gekker worden. Ik word als consument niet gebeld, beschermd op wat voor manier dan ook, raak gedupeerd van een forse rekening die ik ten slotte ook nog zo even uit mijn zak mag schudden!

Nu had ik net allemaal redelijk geplaatst met een oke jammer het kan blijkbaar een keer gebeuren. Eens moest het mij overkomen.
Advies opgevolgd om de app te installeren en mijn tele 2 bij te houden.
Krijg ik vandaag om 14.00 opnieuw HETZELFDE bericht binnen, u heeft uw krediet limiet bereikt.
Ik heb direct screenshots gemaakt van mijn app status die duidelijk aangaf dat ik op 50% zit, evenals de sms die ik eergister had gekregen.
Niemand heeft mij ingelicht dat mijn tegoed op was en ook de app en mijn tele 2 spreken dit tegen.
Geprobeerd te bellen maar kwam er niet doorheen. Het nummer dat in de sms staat is trouwens niet eens bereikbaar. Handig. Uiteindelijk via de chat ene Gerda gesproken.
Zij geeft aan dat ik inderdaad over mijn bundel heen zit en of ik wel in mijn tele2 heb gekeken?
Uh ja die staat recht voor mijn neus en is op dit moment bijgewerkt.
Nog steeds wordt er niet aangegeven dat ik over mijn bundel zit, ik zit op 56% bijgewerkt om 19:51 vandaag. Hier ook maar rap een screenshot van gemaakt.
14.00 vandaag kreeg ik de sms!
Ze kwam er niet uit maar ik zou direct terug gebeld worden door de klantenservice.
We zijn inmiddels bijna 45 minuten verder en ik heb nog niks terug gehoord. Klantvriendelijkheid spat eraf.
In ieder geval.... Voor mij genoeg reden om hier werk van te maken.
De eerste rekening heb ik gestorneerd en wat betreft deze situatie was ik nu goed voorbereid en heb ik van alles screenshots gemaakt met datum, tijd, alles!
Daarnaast stond mijn 3g al ruim een week uit.
Ik betaal geen cent voorlopig totdat iemand met iets zinnigs komt waarin ik me enigszins serieus genomen voel en er van de kant van Tele 2 ook met feiten wordt gekomen.
Dit verhaal staat daar ook op het forum gepubliceerd.
Zijn er meer mensen gedupeerd? En hoe is dit opgelost?

Groet,
Sanne

Kelly&89

Re: Kredietlimiet bereikt - gegevens app plus mijn tele 2

Ongelezen bericht door Kelly&89 »

Hoi Sanne,

Ik heb vorige maand precies hetzelfde meegemaakt! Er werd mij aangeraden door een (de enige aardige) medewerker van Tele2 een vergoeding aanvraag in te vullen op de website van Tele2, om in ieder geval een deel van de kosten terug te krijgen, maar deze is natuurlijk direct afgewezen. Daarna heb ik nog een klacht ingediend bij Tele2, maar ook hier kreeg ik gister een telefoontje 'dat het mijn eigen schuld is'.

Ik heb op deze reactie van Tele2 weer gereageerd, maar mocht dit niet baten, dan laat ik het over aan de rechtsbijstand.

Ik hoor graag als je een oplossing krijgt aangeboden van Tele2. Als je op internet leest zijn er honderden met dit zelfde probleem bij Tele2.

Groet,
Kelly

Gesloten