LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stiekem dataverbruik T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Alean
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:41

Stiekem dataverbruik T-Mobile

Ongelezen bericht door Alean »

Ik vindt het heel erg vreemd dat er data verbruikt word op een abonnement met alleen belminuten, er zou in principe helemaal geen data verbruikt kunnen, ja zelfs mogen worden omdat het immers geen i-net abbo is. Er zitten niet eens smsjes bij mijn abbo die ik heel lang geleden bij BEN heb afgesloten en Tmobile in 2003 heeft overgenomen!. En toch wordt er stiekem data verbruikt, wat op zich heel erg vreemd is daar er geen i-net abbo aan mijn abbo hangt en er dus in principe helemaal geen verbinding met i-net gemaakt kan/mag worden. Van de factuur maak ik uiteraard alleen het maandelijkse abbo-bedrag over, voor de rest kan tmobile maar eens goed komen uitleggen hoe een alleen bellen abbo zonder sms en zonder i-net zoveel data kan verbruiken, en van wie zij toestemming hebben gekregen om uberhaupt data te mogen/kunnen verbruiken op een alleen bellen abbo. Ik vermoed dat dit stiekeme verdienmodel al een hoop klachten heeft opgeleverd en nog meer klachten zal opleveren, ik ben in ieder geval weg bij Tmobile. Zulke truuks duld ik absoluut niet. :evil:

Moneyman
Berichten: 31241
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stiekem dataverbruik T-Mobile

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je het hen überhaupt al eens gevraagd?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Stiekem dataverbruik T-Mobile

Ongelezen bericht door olaf79 »

Alean schreef:Ik vindt het heel erg vreemd dat er data verbruikt word op een abonnement met alleen belminuten, er zou in principe helemaal geen data verbruikt kunnen, ja zelfs mogen worden omdat het immers geen i-net abbo is. Er zitten niet eens smsjes bij mijn abbo die ik heel lang geleden bij BEN heb afgesloten en Tmobile in 2003 heeft overgenomen!. En toch wordt er stiekem data verbruikt, wat op zich heel erg vreemd is daar er geen i-net abbo aan mijn abbo hangt en er dus in principe helemaal geen verbinding met i-net gemaakt kan/mag worden. Van de factuur maak ik uiteraard alleen het maandelijkse abbo-bedrag over, voor de rest kan tmobile maar eens goed komen uitleggen hoe een alleen bellen abbo zonder sms en zonder i-net zoveel data kan verbruiken, en van wie zij toestemming hebben gekregen om uberhaupt data te mogen/kunnen verbruiken op een alleen bellen abbo. Ik vermoed dat dit stiekeme verdienmodel al een hoop klachten heeft opgeleverd en nog meer klachten zal opleveren, ik ben in ieder geval weg bij Tmobile. Zulke truuks duld ik absoluut niet. :evil:
Niet T-Mobile maar jij of je telefoon gebruikt stiekum internet. Waarschijnlijk een of andere app die advertenties download of zo. Het is niet zo dat een abbo zonder internet bundel geen internet toelaat, netzo als je met een abbo zonder sms bundel nog prima sms kunt sturen. Daarvoor betaal je dan extra.

Ik zou je dus adviseren snel te betalen want straks heb je de deurwaarder op de stoep die je spullen komt meenemen om de rekening van te betalen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Stiekem dataverbruik T-Mobile

Ongelezen bericht door renewouters »

Even de APN configuratie verwijderen van je telefoon. Dan weet je zeker dat er geen internet wordt gebruikt.

Gesloten