LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door impact »

Komarkt, hoe zou ik dat moeten weten? Ik zit echt niet in de redactie van SBS6. Gewoon afwachten en straks kijken.

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Geplaatst op 06 Oct 2004 22:18 door Joshua


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo maarten,
Helaas ben je blijkbaar niet thuis in het juridische proces
goed dat te weten.

Laatst aangepast door Joshua op 07 Oct 2004 01:51, in totaal 1 keer bewerkt
Euh... blijkens wat?

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door komarkt »

Beste compact ik heb even naar die uitzending gekeken maar zag alleen iets over de zaak World On Line. Dat heeft wel iets met aandelen te maken maar ik zie het juiste aanknopingspunt van jouw berichtje op dit forum niet.

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Geplaatst op 07 Oct 2004 00:26 door impact


--------------------------------------------------------------------------------

Die Louis is een b.u.l.l.s..h..i..t artiest met een grote duim. Als hij de moeite had genomen om even via Google "content sylvia toth" in te toetsen, had hij daar kunnen zien dat ik gelijk heb.
Nogmaals: Sylivia Toth was de vriendin van Cor Boonstra, voor en tijdens het voorkennisschandaal met aandelen Content. Dat Boonstra is vrijgesproken, overtuigt mij niet!
Jesses, doe nou niet zo eigenwijs. Het was Endemol waar Boonstra via Toth al dan geen voorkennis over had. En hij is vrijgesproken. Het hoger beroep loopt nog, maak je geen zorgen. Uitspraak ergens in november meen ik. Daarnaast heeft ie zitten rommelen met Ahold en daar is hij wel voor veroordeeld maar daar had Toth weer niets mee van doen. En daar ging het even over: Endemol (en niet Content) -> Toth -> Boonstra

http://www.om.nl/info/nieuws.php?p=pg&id=3447
http://www.volkskrant.nl/economie/1089090787318.html

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door komarkt »

Ik krijg de indruk dat Marco van Basten die compact eens moet uitnodigen voor een proefwedstrijd van het nationale elftal , zo te zien speelt hij behoorlijk op de man.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door Ronbo »

Of - en dit is ook goed mogelijk - mr Tonino is juist "Machiavellistisch" slim en heeft die computer opzettelijk buiten gezet, waar een "taxichauffeur" al stond te wachten om ermee naar Peter R. de Vries te racen. Die heeft tenslotte andere mogelijkheden
Impact, ik ben bang dat je ongelijk hebt.......

Ik heb even naar de uitzending van Peter R. de Vries gekeken vanavond. Had niet direct wat te maken met de verliesbank uit België. Echter, een aantal zaken komt pijnlijk naarboven en geeft te denken over justitie in Nederland:

Het blijkt dat het denkniveau van een belangrijke officier van justitie helaas niet de hoogte van een plakje kaas overstijgt. Wat een prutser van ongekende omvang en wat een gepruts van de interne organisatie aldaar. Waarschijnlijk terug te voeren op een aantal interim managers dat de IT-afdeling over het hoofd heeft gezien. Het is toch ongekend dat data op deze manier buitenshuis komt te liggen. Het geeft te denken over het niveau van justitie in het algemeen. Er is daar een aantal zaken fundamenteel mis:

1. De officier gebruikt b.v. een zonnet account voor zijn corrspondentie. Ooit wel eens gehoord van verplicht gebruik maken van interne (mail)servers inclusief content filtering/monitoring? Alle andere mail blocken of webmail mogelijkheden blocken. Bij overtreding direct exit. Stel desnoods een contigent leeschinezen aan dat de hele dag alle mail handmatig op content filtert.

Blijkbaar is het daar ook geen gemeengoed om mensen te verplichten via VPN op het bedrijfsnetwerk te laten werken. Waarom zou je ook gebruik maken van een goedgecontroleerde centraal beveiligde infrastructuur als daar ook nog voorhanden is de anarchie van de thuispc-gebruiker?

2. De officier heeft een pc met daarop niet-versleutelde data. Nee, niet dit km-peren wachtwoordjes in Word of Excel, we hebben het hier over
versleutelingssoftware. Dat mijn MKB-klantjes het woord encryptie niet kennen is ze vergeven, maar dat ze dit bij justitie niet routinematig gebruiken is veel kwalijker. Het geeft aan dat vanuit de organisatie niet wordt nagedacht over wat de schaapjes thuis allemaal uitspoken.

3. Ook kwalijk is dat er blijkbaar geen protocol bestaat over het transporteren van data. Diskettes, USB-sticks, cd-roms, het is 1 groot feest. Miljoenen wordt er gestoken in het afgrendelen van het interne bedrijfsnetwerk, netwerkpolicies, firewalls etc en dan loopt J. Tonijn met een stapel diskettes de deur uit en plakt die in zijn onbeschermde pc.

4. Kwalijk is het denkpatroon van dit type heren: waarom zou je informatie inwinnen bij iemand (een eenvoudig netwerkbeheerder bijvoorbeeld) die je in 2 seconden kan vertellen dat je een oetpiemel bent als je zo'n pc bij het grofvullis zet als je zelf een magistraat van formaat bent? Wie doet je wat?

En zo kunnen we doorgaan... Dit schept echt vertrouwen in de kwaliteit van justitie........

Michiel Luidens

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Ik heb de uitzending niet gezien maar misschien is het volgende gebeurd : veel mensen denken dat je met formatteren een harde schijf kan wissen maar dat is niet zo. Sloop dus altijd de harddisk uit een computer voor je deze bij het grofvuil zet.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Oh ja, dan leg je die er naast en dan weet de gemiddelde taxichauffeur niet dat ie die ook mee moet nemen :D

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door willy59 »

met formatteren kan het wel maar je moet het 4 keer doen.

willy

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door geldweg »

deze OvJ had niet eens thuis aan dossiers mogen werken dus dat gezwam over beveiliging en netwerk is onzin. Dat hij een zonnet verbinding heeft is zijn probleem, wat die kerel thuis voor internet provider heeft is dus ook niet belangrijk. Die eikel had gewoon die pc op zijn werk aan de it afdeling moeten geven volgens de richtlijnen.
Dat het nu net een topaanklager is die bij het parket in Amsterdam zat is puur toeval. Als eea griffier het had gedaan was er niet eens aandacht aan besteed.

Trouwens ik zie als topic groot aandeelhouder Philips in opspraak. Sinds wanneer is Boonstra dat. Dat die gast prive geld in een malivide aannemer wilt steken heeft geen moer met Philips te maken.

So Stick to the topic or better be silent.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door pluutje »

Mogelijk denkt die gemiddelde taxichauffeur dat de schijf het reservewiel van de computer is! :)

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door Ronbo »

deze OvJ had niet eens thuis aan dossiers mogen werken dus dat gezwam over beveiliging en netwerk is onzin.
Lekker iedere dag in zijn fossielebrandstoftutftufje op en neer naar de zaak zeker. Uit welk postkoetstijdperk stam jij? Praat geen poep. Hij mag best wel thuis werken maar dan onder streng gedefiniëerde regels, dus: encryptie, VPN, Virusscan, E-mail via de zaak. Alles onder supervisie van de IT-afdeling. Strekking van het verhaal is dat dit soort gezagsdragers niet eens notie heeft van basisregels op het gebied van beveiliging. En dat geeft ernstig te denken. We hebben het hier niet over een of ander particuliertje maar over een hoge OvJ. Dus ook geen zonnet of hetemeel voor die man.

Welterusten.

Michiel Luidens

Re: Groot optie en aandeeel houder Philips in opspraak

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

met formatteren kan het wel maar je moet het 4 keer doen.
Volgens mij niet genoeg je moet de data fysiek overschrijven maar Ronbo is de expert in deze.

Gesloten