LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feenstra draait de rollen om in de financiën
Feenstra draait de rollen om in de financiën
Ik ben 1 april verhuisd. In de oude woning is het Feenstra-apparaat verwijderd en in de nieuwe woning hing er al een. Dus ik heb een opzegging gestuurd en een overnamecontract. Beide zijn niet verwerkt door Feenstra, zo bleek.
De huur op mijn oude adres bleef geïnd worden via automatische incasso en de oude bewoonster kreeg op mijn nieuwe adres een herinnering. Die ik dus heb betaald. En ik heb er vervolgens contact over opgenomen.
Vervolgens heb ik een aantal keren contact opgenomen om het teveel betaald bedrag terug te krijgen. Elke keer (zie data onderaan) is mij beloofd dat ik het binnen twee weken zou krijgen en ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds niets ontvangen.
Tevens, wat echt mijn klomp breekt, blijkt de oude eigenaresse van mijn nieuwe woning brieven te ontvangen van het incassobureau Intrum Justitia... Terwijl ik dubbel heb betaald... Ik heb bij haar de gegevens opgevraagd om te bewijzen aan het incassobureau dat de rollen omgedraaid zijn, zodat zij tenminste met rust wordt gelaten...
Dit is wat mij betreft de druppel. Ik wil niet alleen mijn teveel betaalde bedrag terug maar ik wil ook een compensatie van 45 euro voor alle energie die ik hierin heb gestoken, irritatie, tijd die en beltegoed dat ik hieraan heb besteed. Ik heb op Radar gelezen dat Feenstra 45 euro in rekening brengt als je niet thuis bent ten tijde van een afspraak, en daarom lijkt dat bedrag mij voor mij ook redelijk voor het proberen op te lossen van Feenstra's tekortkomingen. Ik ga ook de mogelijkheden onderzoeken om zelf naar Feenstra een incassobureau te sturen. Want wie krijgt er nou nog geld van wie?
En ik heb dit verhaal nu 8 keer verteld.
Ik heb gebeld op: 30-3, 6-7, 13-7, 16-7, 4-8, 6-8, 26-8 met hetzelfde verhaal. En de keren dat ik wederom doorverbonden wordt met 'de vestiging' (stom jargongebruik elke keer) heb ik het verhaal dubbel verteld.
De huur op mijn oude adres bleef geïnd worden via automatische incasso en de oude bewoonster kreeg op mijn nieuwe adres een herinnering. Die ik dus heb betaald. En ik heb er vervolgens contact over opgenomen.
Vervolgens heb ik een aantal keren contact opgenomen om het teveel betaald bedrag terug te krijgen. Elke keer (zie data onderaan) is mij beloofd dat ik het binnen twee weken zou krijgen en ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds niets ontvangen.
Tevens, wat echt mijn klomp breekt, blijkt de oude eigenaresse van mijn nieuwe woning brieven te ontvangen van het incassobureau Intrum Justitia... Terwijl ik dubbel heb betaald... Ik heb bij haar de gegevens opgevraagd om te bewijzen aan het incassobureau dat de rollen omgedraaid zijn, zodat zij tenminste met rust wordt gelaten...
Dit is wat mij betreft de druppel. Ik wil niet alleen mijn teveel betaalde bedrag terug maar ik wil ook een compensatie van 45 euro voor alle energie die ik hierin heb gestoken, irritatie, tijd die en beltegoed dat ik hieraan heb besteed. Ik heb op Radar gelezen dat Feenstra 45 euro in rekening brengt als je niet thuis bent ten tijde van een afspraak, en daarom lijkt dat bedrag mij voor mij ook redelijk voor het proberen op te lossen van Feenstra's tekortkomingen. Ik ga ook de mogelijkheden onderzoeken om zelf naar Feenstra een incassobureau te sturen. Want wie krijgt er nou nog geld van wie?
En ik heb dit verhaal nu 8 keer verteld.
Ik heb gebeld op: 30-3, 6-7, 13-7, 16-7, 4-8, 6-8, 26-8 met hetzelfde verhaal. En de keren dat ik wederom doorverbonden wordt met 'de vestiging' (stom jargongebruik elke keer) heb ik het verhaal dubbel verteld.
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
U kunt beter een mail sturen, dan hoeft u niet steeds het zelfde verhaal te vertellen.
U hoeft alleen de datum maar aan te passen.
Bovendien ligt het verhaal dan vast, even als de antwoorden die u krijgt.
U hoeft alleen de datum maar aan te passen.
Bovendien ligt het verhaal dan vast, even als de antwoorden die u krijgt.
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Kon u dat oude contract dan zomaar opzeggen? En wat bedoelt u met overnamecontract?
-
- Berichten: 32388
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Toch een paar vraagjes.
Wie heeft in de oude woning het 'feenstra-apparaat' verwijderd?
Is de opzegging en het 'overnamecontract' in overleg met feenstra zo geregeld?
Was het niet makkelijker om gewoon een verhuisbericht te sturen zodat je eigen contract op de nieuwe woning door zou gaan lopen? En ook de oude bewoonster had een verhuisbericht kunnen sturen, dat moet voldoende zijn geweest.
Hebben we het over een huur- of een koopwoning?
Voor mijn gevoel is er nu een constructie ontstaan die bij feenstra niet zo gebruikelijk is.
Wie heeft in de oude woning het 'feenstra-apparaat' verwijderd?
Is de opzegging en het 'overnamecontract' in overleg met feenstra zo geregeld?
Was het niet makkelijker om gewoon een verhuisbericht te sturen zodat je eigen contract op de nieuwe woning door zou gaan lopen? En ook de oude bewoonster had een verhuisbericht kunnen sturen, dat moet voldoende zijn geweest.
Hebben we het over een huur- of een koopwoning?
Voor mijn gevoel is er nu een constructie ontstaan die bij feenstra niet zo gebruikelijk is.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jan 2014 13:21
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
NJou...niet gebruikelijk...
Hoe gebruikelijk wil je het hebben? Je verhuist, je zegt de huur van de oude voorziening op en je accepteert de huur in het nieuwe huis van de daar aanwezige apparatuur.Helennium schreef: Dus ik heb een opzegging gestuurd en een overnamecontract.
-
- Berichten: 32388
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Opzeggen is gebruikelijk bij de huur van een huurwoning.
Bij andere contracten is dat anders. Energiecontracten bijvoorbeeld, die 'neem je mee' naar de nieuwe woning. Dan zeg je ook niet de huur van de gas- en electrameters, of het contract in zijn geheel op. En contracten van een ander overnemen, dat is sowieso geen gebruikelijk iets.
Bij andere contracten is dat anders. Energiecontracten bijvoorbeeld, die 'neem je mee' naar de nieuwe woning. Dan zeg je ook niet de huur van de gas- en electrameters, of het contract in zijn geheel op. En contracten van een ander overnemen, dat is sowieso geen gebruikelijk iets.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Ik denk dat die Feenstra contracten (huur boilers, cv e.d.) vergelijkbaar zijn met huur van een woning.
Alleen zal een boete verschuldigd zijn wanneer je de minimum huurtermijn van een gloednieuwe voorziening niet volmaakt en de nieuwe bewoner neemt het contract niet over.
Alleen zal een boete verschuldigd zijn wanneer je de minimum huurtermijn van een gloednieuwe voorziening niet volmaakt en de nieuwe bewoner neemt het contract niet over.
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Josephien12 schreef:Ik denk dat die Feenstra contracten (huur boilers, cv e.d.) vergelijkbaar zijn met huur van een woning.
Alleen zal een boete verschuldigd zijn wanneer je de minimum huurtermijn van een gloednieuwe voorziening niet volmaakt en de nieuwe bewoner neemt het contract niet over.
Dat is dan toch juist helemaal niet vergelijkbaar met de huur van een woning? Want waarom zou ern nieuwe huurder van die woning een huurcontract van een apparaat overnemen van de oude huurder?
Die contracten van Feenstra duren meestal 12 jaar en zijn superduur.
-
- Berichten: 32388
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Sorry, maar als het om een huurwoning gaat zal geen een huurder een huurcontract aan gaan voor een boiler voor een periode van 12 jaar.
Mijn vraag is nog steeds: gaat het om een huurwoning of om een koopwoning.
Intussen horen we nog steeds niets van de topicstarter, dus ik vermoed dat het probleem ofwel opgelost is, ofwel er is intussen een lichtje gaan branden.
Mijn vraag is nog steeds: gaat het om een huurwoning of om een koopwoning.
Intussen horen we nog steeds niets van de topicstarter, dus ik vermoed dat het probleem ofwel opgelost is, ofwel er is intussen een lichtje gaan branden.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Geachte mevrouw V**********,
Bedankt voor het melden van uw klacht op Radar.
Wij betreuren het ten zeerste dat u ontevreden bent over Feenstra en dat de communicatie niet goed is verlopen.
Vanuit Webcare hebben wij meerdere malen telefonisch contact met u gehad en hebben wij het een en ander besproken.
Inzake uw klacht hebben wij contact gehad met de afdeling verhuur. Het bedrag dat onterecht van uw rekening is afgeschreven wordt gecrediteerd. Er gaan twee tot zes weken overheen voordat het geld op uw rekening is gestort. Mocht u na zes weken nog niets hebben ontvangen dan horen wij het graag van u.
Wij willen u onze welgemeende excuses aanbieden voor het feit dat het zo moeizaam is gegaan.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare ^TB
Bedankt voor het melden van uw klacht op Radar.
Wij betreuren het ten zeerste dat u ontevreden bent over Feenstra en dat de communicatie niet goed is verlopen.
Vanuit Webcare hebben wij meerdere malen telefonisch contact met u gehad en hebben wij het een en ander besproken.
Inzake uw klacht hebben wij contact gehad met de afdeling verhuur. Het bedrag dat onterecht van uw rekening is afgeschreven wordt gecrediteerd. Er gaan twee tot zes weken overheen voordat het geld op uw rekening is gestort. Mocht u na zes weken nog niets hebben ontvangen dan horen wij het graag van u.
Wij willen u onze welgemeende excuses aanbieden voor het feit dat het zo moeizaam is gegaan.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare ^TB
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Twee tot zes weken? Belachelijk.
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Wettelijke rente er bij toch?
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Hallo, sorry dat ik zo laat reageer!witte angora schreef:Sorry, maar als het om een huurwoning gaat zal geen een huurder een huurcontract aan gaan voor een boiler voor een periode van 12 jaar.
Mijn vraag is nog steeds: gaat het om een huurwoning of om een koopwoning.
Intussen horen we nog steeds niets van de topicstarter, dus ik vermoed dat het probleem ofwel opgelost is, ofwel er is intussen een lichtje gaan branden.
De oude woning is een huurwoning, waar CV in werd gezet omdat ik wegging. De geiser werd daardoor overbodig, anders had de nieuwe bewoner de geiser overgenomen. De nieuwe woning is inderdaad een koopwoning. Je mag je oude contract inderdaad opzeggen als je de geiser niet meer nodig hebt, Tijger1.
Witte Angora: De geiser is verwijderd door iemand van Feenstra, en het formulier dat hij in zou leveren is ook niet verwerkt bleek later.
Het zijn wel gebruikelijke constructies, alleen bleek na contact met de webcare dat er een nieuw administratief systeem in gebruik was genomen waardoor er veel data verloren was gegaan. :-S
Josephien12 heeft inderdaad gelijk. De huur van een geiser kun je opzeggen als de huur van een huis. Ik heb alles uiteraard aangevraagd na telefonisch overleg met Feenstra, en heb hun formulieren gebruikt.
Inmiddels heb ik van Feenstra het teveel betaalde bedrag op mijn rekening ontvangen. Ook heb ik bloemen ontvangen en de vorige eigenaresse die te maken kreeg met een incassobureau heeft chocola toegestuurd gekregen.
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Dat hangt natuurlijk maar helemaal van het contract af, of er zomaar opgezegd kan worden. Al die huurcontracten is helemaal niets. Maar blijkbaar kon het bij u wel.
Toch belachelijk dat er eerst op een forum geklaagd moet worden, voordat dat bedrijf zijn zaakjes op orde maakt.
Maar mooi dat het nu klaar is.
Toch belachelijk dat er eerst op een forum geklaagd moet worden, voordat dat bedrijf zijn zaakjes op orde maakt.
Maar mooi dat het nu klaar is.
Re: Feenstra draait de rollen om in de financiën
Dat vind ik ook jammer, Tijger1. Ik heb het zo vaak zonder social media geprobeerd maar dat resulteerde nergens in. En toen ik hoorde van dat incassobureau was de maat echt vol...
Uiteindelijk is het via Twitter als eerste opgepakt, maar de berichten op KlachtenKompas en Radar zijn ook snel gezien.
Uiteindelijk is het via Twitter als eerste opgepakt, maar de berichten op KlachtenKompas en Radar zijn ook snel gezien.