LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Goedenavond allen,
Het volgende is mij overkomen, vorig jaar 11 december 2014 een kamer geboekt via booking.com bij Fletcher Hotel Amsterdam. De aankomst datum zou op zaterdag 12 september 2015 zijn en we zouden 13 september 2015 weer vertrekken. Dit vanwege het a.s. concert van U2.
Via booking.com gereserveerd voor een smartdeal prijs van 104,72 euro om precies te zijn. Keurig een bevestiging gekregen van booking.com. Om mijn eigen gemoed wat rust te geven toch nog even met de receptie gemaild en gevraagd of alles klopte. En na een geruststellend mailtje bleek dat alles goed was binnen gekomen en ze zouden ons 12 september 2015 van harte welkom heten.
Een kennis van ons had inmiddels ook een kaartje gescoord voor het concert op 12 september en ik attendeerde hem op booking.com dat ze een kamer konden boeken bij Fletcher hotel Amsterdam en wat wij er voor zouden moeten betalen. Na enkele dagen kreeg ik bericht van hem dat de prijzen al behoorlijk gestegen waren. Hmmz oke, dan hebben wij op tijd gereserveerd was mijn gedachte.
Om mijn gemoed wat rust in te praten toch weer een mail aan de receptie gestuurd met de vraag hoe het kon dat de prijzen in zo'n korte tijd zo gestegen waren en of het wel klopte dat wij 104,72 euro moesten betalen. Wel keurig weer een mail terug dat dit te maken had én met het concert én dat er een groot congres was aangekondigd maar dat wij geluk hadden en op tijd gereserveerd hadden, ik zou zeggen super om te horen.
Tot van de week. Ik werd door een andere kennis gebeld die ook bij het Fletcher hotel Amsterdam had gereserveerd via een andere boekingssite ( Hotels.nl ) dat zij telefoon hadden gekregen dat het voor die 104,72 euro het niet kon en dat ze rond de 150 euro moesten bij betalen en of ik al bericht had gehad. Nee was mijn antwoord. Er was een typefout gemaakt qua prijs en ze konden de kamer annuleren, bijbetalen of een alternatief Fletcher hotel in Huizen, zeg maar half uurtje verder op.
Vanmorgen 27-08-2015 kreeg ik een telefoon met dezelfde mededeling. De lezing was dat er een typefoutje was gemaakt en in de voorwaarden stond te lezen dat de prijzen golden onder voorbehoud van typefouten. Hier waren ze 2 weken geleden ( zeg maar rond 1 augustus 2015 achter gekomen. ( notabene bijna 9 MAANDEN !!! later ) Mijn keuze was dus ook min of meer, annuleren, 150 euro bij betalen of het alternatief kiezen incl. gratis diner, ontbijt en shuttle bus.
Voor Fletcher mijns inziens een win-win situatie, kamer annuleren betekent weer in de verhuur voor een hoge prijs, 150 euro bij betalen verdienen ze ook 250 euro en als ik kies voor het alternatief is de kamer ook weer vrij voor de verhuur.
In feite wordt je als klant voor een dilemma gesteld, je moet gauw beslissen want anders wordt de kamer geannuleerd en dan heb je niks. We waren ( zijn ) van plan om er een leuk weekend van te maken zonder heen en weer rij gestress dus vandaar de keuze voor een hotel op korte afstand.
Wat mij het meest stoort is dat ik gemaild heb en expliciet gevraagd heb of het wel klopte betreffende de 104,72 die ik zou moeten betalen en dit werd bevestigd. Daarnaast is het merkwaardig dat er 9 maanden na de boeking en bevestiging men er pas achter komt dat er een typefout is gemaakt en dat dit pas 2 weken geleden ( begin augustus 2015 ) ontdekt is. Ik mag toch aannemen dat zo'n organisatie toch een financiële afdeling heeft wat de boekingen en de bedragen bijhoudt ? Dan had men toch kunnen/zien weten; heee nu gaat er iets mis ? Dan ga je toch niet 2 weken van te voren op je strepen staan aangezien de meesten dan toch niet meer annuleren omdat de rest van de dichtstbijzijnde hotels allang vol zitten op die data.
Mijns inziens hadden ze de fout toe moeten geven en hun verlies moeten nemen vooral na het mail verkeer wat er is geweest, waarin ik het één en ander duidelijk heb nagevraagd én bevestigd heb gekregen. Al deze mailtjes heb ik uiteraard nog op de pc staan. Ik snap dat waar men werkt dat er fouten worden gemaakt maar deze handelswijze stuit mij toch wel tegen de borst.
Concreet is de vraag, kan dit zo allemaal maar ? en wat zou ik nog meer kunnen doen ?
Ik heb onder protest het alternatief geaccepteerd maar vraag me gewoon af of dit zomaar kan en of anderen dit ook is overkomen.
Gr. Henry
Het volgende is mij overkomen, vorig jaar 11 december 2014 een kamer geboekt via booking.com bij Fletcher Hotel Amsterdam. De aankomst datum zou op zaterdag 12 september 2015 zijn en we zouden 13 september 2015 weer vertrekken. Dit vanwege het a.s. concert van U2.
Via booking.com gereserveerd voor een smartdeal prijs van 104,72 euro om precies te zijn. Keurig een bevestiging gekregen van booking.com. Om mijn eigen gemoed wat rust te geven toch nog even met de receptie gemaild en gevraagd of alles klopte. En na een geruststellend mailtje bleek dat alles goed was binnen gekomen en ze zouden ons 12 september 2015 van harte welkom heten.
Een kennis van ons had inmiddels ook een kaartje gescoord voor het concert op 12 september en ik attendeerde hem op booking.com dat ze een kamer konden boeken bij Fletcher hotel Amsterdam en wat wij er voor zouden moeten betalen. Na enkele dagen kreeg ik bericht van hem dat de prijzen al behoorlijk gestegen waren. Hmmz oke, dan hebben wij op tijd gereserveerd was mijn gedachte.
Om mijn gemoed wat rust in te praten toch weer een mail aan de receptie gestuurd met de vraag hoe het kon dat de prijzen in zo'n korte tijd zo gestegen waren en of het wel klopte dat wij 104,72 euro moesten betalen. Wel keurig weer een mail terug dat dit te maken had én met het concert én dat er een groot congres was aangekondigd maar dat wij geluk hadden en op tijd gereserveerd hadden, ik zou zeggen super om te horen.
Tot van de week. Ik werd door een andere kennis gebeld die ook bij het Fletcher hotel Amsterdam had gereserveerd via een andere boekingssite ( Hotels.nl ) dat zij telefoon hadden gekregen dat het voor die 104,72 euro het niet kon en dat ze rond de 150 euro moesten bij betalen en of ik al bericht had gehad. Nee was mijn antwoord. Er was een typefout gemaakt qua prijs en ze konden de kamer annuleren, bijbetalen of een alternatief Fletcher hotel in Huizen, zeg maar half uurtje verder op.
Vanmorgen 27-08-2015 kreeg ik een telefoon met dezelfde mededeling. De lezing was dat er een typefoutje was gemaakt en in de voorwaarden stond te lezen dat de prijzen golden onder voorbehoud van typefouten. Hier waren ze 2 weken geleden ( zeg maar rond 1 augustus 2015 achter gekomen. ( notabene bijna 9 MAANDEN !!! later ) Mijn keuze was dus ook min of meer, annuleren, 150 euro bij betalen of het alternatief kiezen incl. gratis diner, ontbijt en shuttle bus.
Voor Fletcher mijns inziens een win-win situatie, kamer annuleren betekent weer in de verhuur voor een hoge prijs, 150 euro bij betalen verdienen ze ook 250 euro en als ik kies voor het alternatief is de kamer ook weer vrij voor de verhuur.
In feite wordt je als klant voor een dilemma gesteld, je moet gauw beslissen want anders wordt de kamer geannuleerd en dan heb je niks. We waren ( zijn ) van plan om er een leuk weekend van te maken zonder heen en weer rij gestress dus vandaar de keuze voor een hotel op korte afstand.
Wat mij het meest stoort is dat ik gemaild heb en expliciet gevraagd heb of het wel klopte betreffende de 104,72 die ik zou moeten betalen en dit werd bevestigd. Daarnaast is het merkwaardig dat er 9 maanden na de boeking en bevestiging men er pas achter komt dat er een typefout is gemaakt en dat dit pas 2 weken geleden ( begin augustus 2015 ) ontdekt is. Ik mag toch aannemen dat zo'n organisatie toch een financiële afdeling heeft wat de boekingen en de bedragen bijhoudt ? Dan had men toch kunnen/zien weten; heee nu gaat er iets mis ? Dan ga je toch niet 2 weken van te voren op je strepen staan aangezien de meesten dan toch niet meer annuleren omdat de rest van de dichtstbijzijnde hotels allang vol zitten op die data.
Mijns inziens hadden ze de fout toe moeten geven en hun verlies moeten nemen vooral na het mail verkeer wat er is geweest, waarin ik het één en ander duidelijk heb nagevraagd én bevestigd heb gekregen. Al deze mailtjes heb ik uiteraard nog op de pc staan. Ik snap dat waar men werkt dat er fouten worden gemaakt maar deze handelswijze stuit mij toch wel tegen de borst.
Concreet is de vraag, kan dit zo allemaal maar ? en wat zou ik nog meer kunnen doen ?
Ik heb onder protest het alternatief geaccepteerd maar vraag me gewoon af of dit zomaar kan en of anderen dit ook is overkomen.
Gr. Henry
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Had via twitter ook mijn ongenoegen geuit en Fletcher heeft inmiddels gereageerd om mijn klacht op te sturen. Zodra ik wat meer hoor zal ik het hier plaatsen.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Ik zou zeggen dat Fletcher zich na meermaalse expliciete bevestiging niet meer op het excuus "schrijffout" kan beroepen, dat recht hebben zij inmiddels verwerkt. Zij zijn gehouden hun aanbod gestand te doen. Ik zou het extra betaalde bedrag terugvorderen en nakoming van de oorspronkelijke overeenkomst eisen.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Zoals ik al aangaf gaat het mij om het onrechtmatige gevoel wat mij in deze zaak bekruipt, heb het idd aangegeven, dan kun je het toch niet maken om dit na 9 maanden, 2 weken voor de datum hier mee aankomen ? Dan sta je feitelijk met de rug tegen de muur, alle dichstbijzijnde hotels zitten dan al vol, dus veel keus is er niet meer.
Ben idd zeer benieuwd wat het vervolg is van de Fletcher groep. Heb al meerdere mensen gehoord. Zo was er ook dezelfde klacht op klacht.nl.
Blijf het een vreemde tactiek vinden.
Ben idd zeer benieuwd wat het vervolg is van de Fletcher groep. Heb al meerdere mensen gehoord. Zo was er ook dezelfde klacht op klacht.nl.
Blijf het een vreemde tactiek vinden.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Welk alternatief heb je nu onder protest geaccepteerd? Het méér betalen of het verder gelegen hotel?
Ik zou terugbellen en zeggend dat je na intern overleg ALSNOG NIET akkoord gaat en dat je eist dat de oorspronkelijke boeking wordt nagekomen. Zij mogen je niet dwingen een alternatief te nemen wanneer zij de beschikbaarheid nog hebben. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou ik die nu inschakelen.
Bovendien is een typefout larie en pas jouw probleem als je dat van tevoren had kunnen weten. 100+ euro voor 1 nacht hotel in Amsterdam klinkt erg normaal.
Als je nu in een ander (verder gelegen) hotel zit, heb je recht op schadevergoeding. Als je meer hebt betaald moet je dat meer betaalde terug eisen. (Of heb je nog niet betaald?)
Dat ze NU PAS inzien dat ze er veel meer voor hadden kunnen vragen is HUN probleem.
Ik zou me zelfs afvragen of je niet contact moet opnemen met de ACM.
Ik zou terugbellen en zeggend dat je na intern overleg ALSNOG NIET akkoord gaat en dat je eist dat de oorspronkelijke boeking wordt nagekomen. Zij mogen je niet dwingen een alternatief te nemen wanneer zij de beschikbaarheid nog hebben. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou ik die nu inschakelen.
Bovendien is een typefout larie en pas jouw probleem als je dat van tevoren had kunnen weten. 100+ euro voor 1 nacht hotel in Amsterdam klinkt erg normaal.
Als je nu in een ander (verder gelegen) hotel zit, heb je recht op schadevergoeding. Als je meer hebt betaald moet je dat meer betaalde terug eisen. (Of heb je nog niet betaald?)
Dat ze NU PAS inzien dat ze er veel meer voor hadden kunnen vragen is HUN probleem.
Ik zou me zelfs afvragen of je niet contact moet opnemen met de ACM.
Laatst gewijzigd door k2p op 28 aug 2015 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Nee, dit kan niet zomaar. Beide partijen moeten zich in beginsel houden aan de overeenkomst. Alleen wanneer een partij iets niet wilde en de ander dat wist of had moeten weten is dat anders. De regels hiervoor zijn uiteengezet in het Otto arrest.
Het heeft er hier toch alle schijn van Fletcher Hotel Amsterdam haar klanten op deze manier geld wilt aftroggelen. De prijzen op booking.com voor een kamer bij Fletcher Hotel Amsterdam variëren. Ik heb ze voor 85 euro gezien en ook voor 150 euro. Ik ben daarom van mening dat het aanbod van 105 euro niet dusdanig laag is dat u had moet begrijpen dat dit niet kon.
Ik zou het bedrag van 150 euro dan ook als onverontschuldigd betaald terug vorderen. Ik zou daarbij ook aanspraak maken op de wettelijke rente vanaf het moment van afschrijven met de onrechtmatige daad als grond. En secondair op de wettelijke rente vanaf het moment van schrijven.
@k2p: Als je dat doet dan is de kans groot dat het hotel zegt "u komt er niet in". Als je achteraf gaat dagvaarden dan is de kans groot dat het hotel zegt "hier heeft u geld, wilt u de zaak intrekken?". Als het de portemonnee raakt...
Het heeft er hier toch alle schijn van Fletcher Hotel Amsterdam haar klanten op deze manier geld wilt aftroggelen. De prijzen op booking.com voor een kamer bij Fletcher Hotel Amsterdam variëren. Ik heb ze voor 85 euro gezien en ook voor 150 euro. Ik ben daarom van mening dat het aanbod van 105 euro niet dusdanig laag is dat u had moet begrijpen dat dit niet kon.
Ik zou het bedrag van 150 euro dan ook als onverontschuldigd betaald terug vorderen. Ik zou daarbij ook aanspraak maken op de wettelijke rente vanaf het moment van afschrijven met de onrechtmatige daad als grond. En secondair op de wettelijke rente vanaf het moment van schrijven.
@k2p: Als je dat doet dan is de kans groot dat het hotel zegt "u komt er niet in". Als je achteraf gaat dagvaarden dan is de kans groot dat het hotel zegt "hier heeft u geld, wilt u de zaak intrekken?". Als het de portemonnee raakt...
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
@alfatrion: als het hotel beschikbaarheid heeft en ze er niet in laat, heeft het hotel een nog groter probleem. Ik vind dat Fletcher hiermee echt op de rand van chantage (strafwetboek!) balanceert.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Ik heb onder protest het verder gelegen hotel ( Nautilus kwartier in Huizen ipv een 4 sterren een 3 sterren ) geaccepteerd. Het gaat me er echt niet om waar ik slaap, het gaat me om het onrecht wat me gevoelsmatig is aangedaan.
heb het idee dat ze nu pas gaan rondbellen om zodoende toch nog meer financiën binnen te harken want veel alternatieven zijn er bijv. niet. Uiteraard kan ik de kamer weigeren en 's avonds terug rijden, tis het einde van de wereld niet, maar het gaat me om het principe.
ps het staat alleen nog als gereserveerd, had nog niets betaald
heb het idee dat ze nu pas gaan rondbellen om zodoende toch nog meer financiën binnen te harken want veel alternatieven zijn er bijv. niet. Uiteraard kan ik de kamer weigeren en 's avonds terug rijden, tis het einde van de wereld niet, maar het gaat me om het principe.
ps het staat alleen nog als gereserveerd, had nog niets betaald
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
@newwolf: ik weet niet of het helemaal zo mag, maar ik zou het persoonlijk doen en de consequenties achteraf bezien: Ik zou een stuk minder betalen na afloop!
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Kleine update:
Inmiddels contact gehad en we hebben het alternatief geaccepteerd, we krijgen een comfort plus kamer ipv een comfort kamer.
Tevens krijgen we een 3 gangen diner aangeboden en ze brengen ons naar de Ziggo dome toe en halen ons weer op.
Moet er nog steeds bij zeggen dat ik de handelswijze nog steeds onterecht vind maar aan de andere kant, ach je kunt het wel huizen hoog willen spelen en ik weet zeker dat we gelijk krijgen, echter kunnen we hier ons wel in vinden. Het is een half uurtje rijden en we krijgen nog wat te eten ook. En dan erbij wat is de tijd die we doorbrengen op de hotelkamer ?
Voor nu laat ik het hier wel bij, zal me na 12 september nog wel eens melden om een verslagje te doen.
Inmiddels contact gehad en we hebben het alternatief geaccepteerd, we krijgen een comfort plus kamer ipv een comfort kamer.
Tevens krijgen we een 3 gangen diner aangeboden en ze brengen ons naar de Ziggo dome toe en halen ons weer op.
Moet er nog steeds bij zeggen dat ik de handelswijze nog steeds onterecht vind maar aan de andere kant, ach je kunt het wel huizen hoog willen spelen en ik weet zeker dat we gelijk krijgen, echter kunnen we hier ons wel in vinden. Het is een half uurtje rijden en we krijgen nog wat te eten ook. En dan erbij wat is de tijd die we doorbrengen op de hotelkamer ?
Voor nu laat ik het hier wel bij, zal me na 12 september nog wel eens melden om een verslagje te doen.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Ik zou het ook geaccepteerd hebben. Prima tussenoplossing, is goed mee te leven. Veel plezier!
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Zo is het inderdaad wel te billijken. Als ze dit maar niet met opzet deden.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
@ moneyman, dank je wel, dat gaat wel lukken !
@ k2p mja blijf er een beetje een raar gevoel bij houden, 9 maanden na dato...maar so be it.
@ k2p mja blijf er een beetje een raar gevoel bij houden, 9 maanden na dato...maar so be it.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
en ?? hoe was het
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
TS had beloofd een verslagje na 12 september te plaatsen. We wachten allen met smart.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Oh wie is wij ?, een petitieclub ? welke smart ?riddert schreef:TS had beloofd een verslagje na 12 september te plaatsen. We wachten allen met smart.
Re: Vreemde handelswijze Fletcher Hotel Amsterdam
Ik zou zoals moneyman al schreef het accepteren. Ik heb ook deze situatie gehad met het Vander Valk hotel Maastricht en na 3 maanden mijn teveel betaalde geld terug ontvangen.
Suc6 ermee
Suc6 ermee
Laatst gewijzigd door Radar op 12 feb 2016 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic