Lijkt me best idee alleen: die meters gaan er echt niet komen, die zijn hartstikke duur. De energie maatschappijen kijken wel uit. Trouwens, WBV's zouden er ook niet blij mee; is een hele operatie. Ben zelf nog uit het tijdperk van muntjes in de meter. Maar ja, dat was toen, gelukkig is het nu NU.Josephien12 schreef:Gewoon wanbetalers een prepaid meter geven. Geld op, gas op. Probleem opgelost.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Re: Innen van twee termijnen in 1 maand door NLE
Aangezien een groot deel van de rekening uit vastrecht bestaat, gaat afsluiten ook niet echt helpen.
Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Nee, want dan ben je nu juist niet meer op het leidingnet (waarvoor je vastrecht betaalt) aangesloten.ruud_a schreef:Aangezien een groot deel van de rekening uit vastrecht bestaat, gaat afsluiten ook niet echt helpen. Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Die meter hangt toch nog steeds in je woning?Moneyman schreef:Nee, want dan ben je nu juist niet meer op het leidingnet (waarvoor je vastrecht betaalt) aangesloten.ruud_a schreef:Aangezien een groot deel van de rekening uit vastrecht bestaat, gaat afsluiten ook niet echt helpen. Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Vastrecht betaal je alleen voor werkende aansluitingen. Als je laat afsluiten hoef je dat niet te betalen, maar dat geeft de netbeheerder ook het recht de meter te verwijderen.
Overigens heeft eneco een tijdje geexperimenteerd met prepaidenergie maar wegens gebrek aan succes zijn ze daar weer mee gestopt (omstreeks 2007-2012 geloof ik dat dat liep). Mensen konden er zelf voor kiezen en wanbetalers konden zo een waarborgsom vermijden bij aanmelding. Maar dat ging met slimme meters.
Overigens heeft eneco een tijdje geexperimenteerd met prepaidenergie maar wegens gebrek aan succes zijn ze daar weer mee gestopt (omstreeks 2007-2012 geloof ik dat dat liep). Mensen konden er zelf voor kiezen en wanbetalers konden zo een waarborgsom vermijden bij aanmelding. Maar dat ging met slimme meters.
Als ik een vaste telefoon in mijn huis neerzet, hoef ik ook niet ineens aan KPN te betalen. Van belang is, of de apparatuur is aangesloten.ruud_a schreef:Die meter hangt toch nog steeds in je woning?Moneyman schreef:Nee, want dan ben je nu juist niet meer op het leidingnet (waarvoor je vastrecht betaalt) aangesloten.ruud_a schreef:Aangezien een groot deel van de rekening uit vastrecht bestaat, gaat afsluiten ook niet echt helpen. Die rekening van het vastrecht blijft gewoon doortikken.
Een telefoon die u in huis zet, is uw eigendom.Moneyman schreef: Als ik een vaste telefoon in mijn huis neerzet, hoef ik ook niet ineens aan KPN te betalen. Van belang is, of de apparatuur is aangesloten.
De stroom en gasmeter zijn dat niet.
Ik kan mij herinneren dat er vroeger een post meterhuur op de rekening stond.
Tegenwoordig weet ik dat zo niet.
ik hou al die veraderingen niet meer bij.
Dat is toch ieder jaar weer anders en betalen moet je het toch.
De eigendomsrechten van de apparatuur staan los van de verschuldigdheid van vastrecht.
Wanbetalers mogen wel worden afgesloten in de winter, alleen als er overmacht is mogen zeniet afsluiten.
Wel Humor : We willen wanbetalers weren.....
Wanbetalers die aan het eind van de maand niet betalen doen dat ook niet aan het begin van de maand. Het is dus een kulreden.
Wellicht financiele problemen?
Wel Humor : We willen wanbetalers weren.....
Wanbetalers die aan het eind van de maand niet betalen doen dat ook niet aan het begin van de maand. Het is dus een kulreden.
Wellicht financiele problemen?
-
NLE dumpt goede klanten en koestert wanbetalers.
Kosteloos?? opzeggen nee natuurlijk niet het kost me ook nog mijn welkomsgeschenk ad € 50,00.
Niet zakelijk NLE. Ik hoop dat elke goede klant weggaat bij NLE.
Kosteloos?? opzeggen nee natuurlijk niet het kost me ook nog mijn welkomsgeschenk ad € 50,00.
Niet zakelijk NLE. Ik hoop dat elke goede klant weggaat bij NLE.
Per 1 september overgestapt naar een andere leverancier i.v.m. dubbele betaling van nle. en ja hoor ben je je 100 euro welkomstkorting kwijt. Dit is volgens mij niet kosteloos overstappen zoals nle beweerd. Het is toch een "geschenk". Je vraagt aan je kinderen toch ook niet ,wanneer ze het huis verlaten, om alle geschenken terug te geven. Wanneer je nle om uitleg vraagt geven ze niet thuis. Volgens mij is deze hele aktie alleen maar om het financieel gat op te vullen. Had al het idee om mijn laatste storting terug te halen en dan weer opnieuw te betalen minus de 100 euro. Maar helaas de automatische betaling is volgens mij al te lang geleden gedaan ( meer dan 8 dagen )
Storneren kunt u tot 2 maanden nadat de incasso is afgeschreven. Of het slim is om te storneren is nog maar de vraag. In het contract dat u was aangegaan staat duidelijk vermeld dat bij opzeggen binnen het einde van contract de € 100 vergoeding moet worden terug betaald.chukkie schreef:Per 1 september overgestapt naar een andere leverancier i.v.m. dubbele betaling van nle. en ja hoor ben je je 100 euro welkomstkorting kwijt. Dit is volgens mij niet kosteloos overstappen zoals nle beweerd. Het is toch een "geschenk". Je vraagt aan je kinderen toch ook niet ,wanneer ze het huis verlaten, om alle geschenken terug te geven. Wanneer je nle om uitleg vraagt geven ze niet thuis. Volgens mij is deze hele aktie alleen maar om het financieel gat op te vullen. Had al het idee om mijn laatste storting terug te halen en dan weer opnieuw te betalen minus de 100 euro. Maar helaas de automatische betaling is volgens mij al te lang geleden gedaan ( meer dan 8 dagen )
Dacht je automatische incasso kon storneren tot 56 dagen (of langer). Zou wel uitkijken zoiets te doen; u bent Calimero en zij zijn groot.chukkie schreef: Maar helaas de automatische betaling is volgens mij al te lang geleden gedaan ( meer dan 8 dagen )
U kunt tot 8 weken terug storneren. Maar of dat verstandig is? U krijgt toch ook nog de jaarafrekening te betalen?
-
- Contacteer:
tijger1 schreef:U kunt tot 8 weken terug storneren. Maar of dat verstandig is? U krijgt toch ook nog de jaarafrekening te betalen?
8 weken is bij ABN & Rabo, 56 dagen is bij ING & SNS.
Wel vreemd dat niet alle banken dezelfde termijn hanteren, zit slechts paar dagen tussen, maar toch.
-
- Contacteer:
Via de consumentenbond kreeg ik onderstaand. Leeft behoorlijk.
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... L_20150823
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... L_20150823
Een week heeft toch 7 dagen, of heb ik iets verkeerds geleerd.Teunbosseman schreef:tijger1 schreef:U kunt tot 8 weken terug storneren. Maar of dat verstandig is? U krijgt toch ook nog de jaarafrekening te betalen?
8 weken is bij ABN & Rabo, 56 dagen is bij ING & SNS.
Wel vreemd dat niet alle banken dezelfde termijn hanteren, zit slechts paar dagen tussen, maar toch.
U schrijft: wel vreemd dat ze niet en. enz. ..... Zit slecht een PAAR DAGEN TUSSEN.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 sep 2015 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende opmerking verwijderd
Reden: Aanvallende opmerking verwijderd
-
- Contacteer:
tijger1 schreef:U schrijft: wel vreemd dat ze niet en. enz. ..... Zit slecht een PAAR DAGEN TUSSEN.
Ik rekende 8 weken als 2 maanden wat overheen komt met +-60 dagen. Verkeerde berekening van mij.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 sep 2015 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde opmerking verwijderd
Reden: Reactie op eerder weggehaalde opmerking verwijderd
Ik ben net als vele van jullie vertrokken bij NLE vanwege deze contractuele aanpassing.
Wat ik in dit topic mis is de stelling van NLE, dat de "kom erbij bonus" niet meer van toepassing is voor klanten die vertrekken.
Ik heb hierover contact gehad met NLE en mijn stelling luidt dan ook: NLE heeft mij een "kom erbij bonus" gegeven en geen "ga niet weg bonus".
Ik heb NLE gevraagd, waar in hun voorwaarden staat vermeld, dat ik geen recht meer heb op de premie, als ik mijn contract beëindig door contractbreuk aan de zijde van NLE. Ze verwezen mij door naar de volgende aanvullende voorwaarden: http://www.nle.nl/sites/default/files/o ... 3_ZS_0.pdf
Hierin zou staan vermeld dat je geen recht meer hebt op deze premie. Ik denk dat het een kwestie van interpretatie is want ik kan geen duidelijke voorwaarde vinden die de stelling van NLE ondersteunt. Ik heb netjes voldaan aan de voorwaarden en ik zie dan ook geen rede om deze premie niet uit te keren aan mij.
Dit is de betreffende passage waaraan NLE refereert:
Wat ik in dit topic mis is de stelling van NLE, dat de "kom erbij bonus" niet meer van toepassing is voor klanten die vertrekken.
Ik heb hierover contact gehad met NLE en mijn stelling luidt dan ook: NLE heeft mij een "kom erbij bonus" gegeven en geen "ga niet weg bonus".
Ik heb NLE gevraagd, waar in hun voorwaarden staat vermeld, dat ik geen recht meer heb op de premie, als ik mijn contract beëindig door contractbreuk aan de zijde van NLE. Ze verwezen mij door naar de volgende aanvullende voorwaarden: http://www.nle.nl/sites/default/files/o ... 3_ZS_0.pdf
Hierin zou staan vermeld dat je geen recht meer hebt op deze premie. Ik denk dat het een kwestie van interpretatie is want ik kan geen duidelijke voorwaarde vinden die de stelling van NLE ondersteunt. Ik heb netjes voldaan aan de voorwaarden en ik zie dan ook geen rede om deze premie niet uit te keren aan mij.
Dit is de betreffende passage waaraan NLE refereert:
Volgens mij ontvang ik nu gewoon een jaarnota omdat mijn contract eindigt maar NLE zegt dat ik geen jaarnota krijg maar een eindnota. Dit is een significant verschil volgens NLE. Ze houden nu vast aan de benaming van de nota en zodoende hoeven ze niet uit te keren. Ik voel mij in de maling genomen!Wanneer op de dag van de vaststelling van de jaarnota niet alle voorschotnota’s (inclusief eventuele herinnering- en/of aanmaningskosten) voor het betreffende leveringsjaar zijn voldaan, vervalt de ‘Kom erbij’-bonus automatisch.