LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mitsubishi dealer in Twente

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Sempertutum
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2015 14:29

Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door Sempertutum »

Onderstaande advertentie staat al maanden op de website van een Twentse dealer.

MITSUBISHI SPACE STAR INSTYLE CVT

De Mitsubishi Space Star Instyle CVT heeft een energielabel A en slechts 20% bijtelling vanwege de lage CO2 uitstoot. Als optie is een Metallic / Pearl lak beschikbaar. De Mitsubishi Space Star Instyle CVT is uitgevoerd met een 1.2 liter ClearTec CVT benzinemotor.

Mitsubishi Space Star Instyle CVT €13.990,-


Bij navraag bij de verkoper wordt beweerd dat de prijs van € 13.990 slechts geldt voor de uitvoering met 1.0 liter motor. CVT is de automaat uitvoering van de Space Star.
Echter er bestaat geen Instyle uitvoering met een CVT automaat met een 1.0 motor!
Alleen de Bright uitvoering is er met een CVT maar dan met de 1.0 liter driecilinder motor.
De Mitsubishi importeur heb ik verzocht mij duidelijk te maken waar het misverstand zit, bij mij of de dealer. Dit is hun antwoord:
Wederom bedankt voor uw reactie. Wij vinden het vervelend dat er een conflict is ontstaan tussen u en uw dealer ....... U heeft het gevoel misleid te zijn, dat moet u continue iedere dag een erg onprettig gevoel opleveren.
Naast Mitsubishi dealer zijn onze dealers tevens zelfstandige bedrijven en in die zin zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor zaken die tijdens het verkoopgesprek zijn besproken.

Wij kunnen in dit geval niet anders dan u terug te verwijzen naar uw dealer.
Wat vinden de forumleden hiervan en welke stappen kan ik verder ondernemen mits ik het gelijk aan mijn kant heb?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door peteroo »

Tja, zolang u de auto in kwestie nog niet hebt gekocht kunt u weinig anders doen dan melding maken van misleiding. Die bijtelling is toch alleen van enige waarde als u zo'n auto leaset?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Erg gemakkelijk van de importeur om terug te verwijzen naar de dealer. Zo kun je volstaan met wat uitzendkrachten achter de telefoon en computer om mensen goedkoop af te wimpelen

Ook onderstaande opmerking is erg onprofessioneel:
, dat moet u continue iedere dag een erg onprettig gevoel opleveren.

v.d.Heyden
Berichten: 739
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Sempertutum schreef: Wat vinden de forumleden hiervan en welke stappen kan ik verder ondernemen mits ik het gelijk aan mijn kant heb?
Wat wil je nou eigenlijk?

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door riddert »

Sempertutum schreef:Onderstaande advertentie staat al maanden op de website van een Twentse dealer.


Echter er bestaat geen Instyle uitvoering met een CVT automaat met een 1.0 motor!
Alleen de Bright uitvoering is er met een CVT maar dan met de 1.0 liter driecilinder motor.


Wat vinden de forumleden hiervan en welke stappen kan ik verder ondernemen mits ik het gelijk aan mijn kant heb?


Volgens de Mitsubishi site, de car configurator, kun je gewoon een Instyle uitvoering in combinatie met een CVT automaat en een 1.2 liter motor kiezen. Wat is het probleem?

Sempertutum
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2015 14:29

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door Sempertutum »

Inderdaad dan kost die uitvoering € 15.990! Dus niet € 13.990 zoals in de advertentie staat.

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door riddert »

Sempertutum schreef:Inderdaad dan kost die uitvoering € 15.990! Dus niet € 13.990 zoals in de advertentie staat.
Er staat letterlijk Mitsubishi Space Star Instyle CVT v.a. €13990,- Vanaf dus, met een 1.0 motor. Wil je de 1.2, dan zul je extra moeten betalen. Ik zou overigens een versie zonder achteruitrijcamera nemen, deze is bijzonder knullig midden op de achterklep geplaatst. Los van of het überhaupt noodzakelijk is bij een dergelijk klein formaat auto.

Sempertutum
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2015 14:29

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door Sempertutum »

Maar zoals ik eerder aangaf bestaat die uitvoering niet met een 1.0 motor. In de advertentie staat duidelijk dat deze uitvoering met een 1.2 motor wordt geleverd.
Lees ik dit verkeerd, of begrijp ik het niet?

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door riddert »

Sempertutum schreef:Maar zoals ik eerder aangaf bestaat die uitvoering niet met een 1.0 motor. In de advertentie staat duidelijk dat deze uitvoering met een 1.2 motor wordt geleverd.
Lees ik dit verkeerd, of begrijp ik het niet?
Je kunt dit model in deze uitvoering of met een 1.0 of met een 1.2 motor bestellen. Althans volgens de car configurator van Mitsubishi.nl.

jonis
Berichten: 2774
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door jonis »

riddert schreef:
Sempertutum schreef:Maar zoals ik eerder aangaf bestaat die uitvoering niet met een 1.0 motor. In de advertentie staat duidelijk dat deze uitvoering met een 1.2 motor wordt geleverd.
Lees ik dit verkeerd, of begrijp ik het niet?
Je kunt dit model in deze uitvoering of met een 1.0 of met een 1.2 motor bestellen. Althans volgens de car configurator van Mitsubishi.nl.
Inderdaad:

Prijsopbouw
Space Star Instyle CVT 1.0 ClearTec CVT
Prijs
€13.990,00

Totale Prijs
€13.990,00
Exclusief bijkomende kosten (prijs verschilt per model)






....en de importeur wijst naar de verkoper en de verkoper gaat uit van de informatie van de importeur.... :roll: .....dat moet u vast continu een onprettig gevoel geven iedere dag..... :wink:

jonis
Berichten: 2774
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door jonis »

BTW....in de advertentie van Bennie staat duidelijk:


Mitsubishi Space Star Instyle CVT v.a. €13990,-

:oops:

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door henk51 »

jonis schreef:BTW....in de advertentie van Bennie staat duidelijk:


Mitsubishi Space Star Instyle CVT v.a. €13990,-

:oops:
Dan ben je er nog niet afleverkosten metallic lak kosten er nog bij.

Mijn lokale dealer biedt een Space StarSendai Limited edition aan vanaf 11.750,- rijklaar
wel nog meerprijs metallic lak en automaat.

Veel dealers hebben nu wagens staan met korting loopt tegen einde van het jaar en de targets moeten gehaald worden.En de oude voorraad dealer/importeur moet plaats maken voor nieuwe modellen 2016. Ze pimpen de auto's op zetten ze al op kenteken en verkopen ze met eigen uitvoerings naam met lage marge zo zijn ook niet alle kleuren/uitvoeringen tegen die prijzen meer beschikbaar. Als je niet het nieuwste type wil hebben maar wel nieuw dan zijn de aanbieding daar geschikt voor.

gr Henk

jonis
Berichten: 2774
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mitsubishi dealer in Twente

Ongelezen bericht door jonis »

metallic is een optie, polar white is "gratis"
Daarbij heeft CVT een normale meerprijs van 1500,-

Wat uiteindelijk goedkoper is, is koffiedik kijken en zul je toch echt een rondje dealers moeten maken, op een actiemodel met veel voordeeltjes zul je niet zoveel vanaf meer krijgen maar op een standaardje:
Mitsubishi Space Star Instyle CVT v.a. €13990,- moet toch nog genoeg mogelijk zijn.

Gesloten