LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurcontract met recht op koop bedrijfspand

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
inannah

huurcontract met recht op koop bedrijfspand

Ongelezen bericht door inannah »

Naast dat de herbouw taxatie drie keer hoger is dan de verkoopprijs, staat er een kooprecht clausule in,de huurders hebben de tauwtjes in handen en hebben na vijf jaar het pand vrijwel voor niets. Mag de verhuurder het zelf eerder verkopen of de prijs aanpassen

Uw Jurist
Contacteer:

Re: huurcontract met recht op koop bedrijfspand

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U geeft heel weinig informatie. Zonder de - exact geciteerde - clausule is een advies niet goed mogelijk. Misschien biedt die nog enige ruimte (waarschijnlijk niet). En welke prijs wilt u aanpassen, de verkoopprijs, de huurprijs? Gaat het om detailhandel en vergelijke ruimte of om zogenaamde 'overige bedrijfsruimte' zoals een kantoor? U bent het duidelijk niet (meer) eens met e.e.e.a, waarom is dit kooprecht dan overeengekomen?
Herbouwwaarde is overigens altijd een veel hogere waarde dan de verkoopwaarde.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 02 sep 2015 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hebt in 2013 zelf afspraken gemaakt over de clausule voor het kooprecht en over de verkoopprijs. Je zult je moeten houden aan de afspraken die je toen zelf hebt gemaakt. Als in die afspraken staat dat de prijs aangepast mag worden, dan mag dat. Maar ik denk niet dat je dat in de voorwaarden hebt opgenomen.

Het lijkt erop dat je nu spijt hebt van de afspraken die je twee jaar geleden hebt gemaakt. Of dat de consequenties nu pas tot je doordringen. Dat is jammer en daar is in het algemeen niets meer aan te doen; je had deze zaken moeten overdenken vóórdat je de overeenkomst sloot.

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Wie heeft de overeenkomst opgesteld? Een makelaar? Een jurist? U zelf? Dat kan ook uit maken.

Het is verder niet erg handig dat u nu al 3 aparte topics hebt geopend voor uw probleem met dit pand.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 3&t=158683
en https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7&t=158701
en https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7&t=158685

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

inannah

Ongelezen bericht door inannah »

beste jurist,
de makelaar had het pand in aanbod te koop en te huur, omdat het al even leeg stond crisis etc, en het lang duurde, bleven wij achter de schermen ook actief bezig, dmv bedrijven benaderen, en ik had een website gemaakt, op deze website waren de huidige huurders afgekomen, mijn moeder heeft de makelaar het verder af laten handelen. Hij heeft dit contract opgesteld gemaakt etc,. IK ga maandag contact met u opnemen en zal dan copieen naar u toe zenden. Maar allerlij regels zijn doorstreept met name de regels die belangrijk zijn. Je kunt ze namelijk door de streep heen nog lezen, de verantwoording ligt bij mijn moeder, wel de crisis, ziektebed vader etc en de beloftes en vertrouwen van makelaar hebben haar denk ik onoplettend gemaakt. Mijn ouders kennen hem via het dorp, kennissen, etc.

Gesloten