LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
looser
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2004 20:16

ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door looser »

De actiedag is vastgesteld op zaterdag 30 oktober a.s. lees meer op http://kmeerkerk.onsadres.nl. Verdere details worden zodra deze helemaal rond zijn via de site bekendgemaakt. Als er vragen zijn of opmerkingen schroom niet om het ons te laten weten misschien zijn er zaken waar wij niet aan hebben gedacht en toch belangrijk kunnen zijn. Voor diegenen die zijn aangesloten bij een automobiel club of vereniging hou de internetpagina’s van de club in de gaten zij zullen, als hier de mogelijkheid voor bestaat, voor de leden de zaak in overleg met SBG regelen.
MVG

looser
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2004 20:16

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door looser »

DEN HAAG - De coalitiepartijen CDA, VVD en D66 hebben woensdag een akkoord bereikt over wijzigingen in de kabinetsplannen voor volgend jaar. In totaal gaat het om een bedrag van ongeveer een miljard euro.

In het pakket zitten het behoud van het grijs kenteken, het schrappen van de onderwijsbezuinigingen, versoepeling van prepensioenmaatregelen
:lol: :lol: :lol:
toch niet voor niets geweest de actie

tros kan een slotje op :lol:

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

En de particulieren (die al een wagen op grijs hebben)?
Volgens mij worden die wel de dupe!

Slim2

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Slim2 »

Het wordt niet afgeschaft.
Bron: http://nu.nl


Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Simon »

Waarom betaald een particulier in een busje, die vaak op diesel rijd (dus meer milieuvervuiling) en zwaarder is (grotere schade bij ongelukken, meer belasting voor de wegen), minder wegenbelasting?

Volkomen terecht dat het grijs kenteken voor particulieren wordt afgeschaft.

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom betaald een particulier in een busje, die vaak op diesel rijd (dus meer milieuvervuiling) en zwaarder is (grotere schade bij ongelukken, meer belasting voor de wegen), minder wegenbelasting?
Omdat dit toegestaan is. Heeft de regering ooit zelf verzonnen. Dus gewoon gebruik van maken zolang het nog kan.

Dat een diesel meer milieuvervuiling veroorzaakt is niet waar. Een moderne dieselmotor is net zo schoon als een benzine.

En zwaarder klopt ook niet. Mijn bestelauto op grijs is lichter dan op geel.

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

de busjes en zware terreinwagens op grijs is voor veel geelrijders een doorn in het oog geloof ik; toch een zekere afgunst misschien?

Je bent een dief van je eigen beurs als je het de afgelopen jaren niet gedaan hebt terwijl je wel de gelegenheid daartoe had.

Niks misbruik maken van gemeenschapsgeld; gewoon gebruik maken van regelingen. Hoe denk je dat ze dat in het bedrijfsleven doen? Daar handelen ze ook niet naar de geest van de wet maar proberen het maximale eruit te halen wat er in zit. Houdt de prijzen voor ons ook laag en het geld wat ik als particulier grijsrijder overhoudt komt toch wel weer terug in de economie.

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

Dat een diesel meer milieuvervuiling veroorzaakt is niet waar. Een moderne dieselmotor is net zo schoon als een benzine.
Daar blijft ook roet uit komen.
Testen hebben dat bewezen.

Uit benzine komt benzeen maar dat is stukken minder als je het gaat vergelijken met de roet uit diesel.

We zouden meer over moeten gaan op alternatieve brandsoffen zoals koolzaad alleen mag je bij deze regering hier niet veel van verwachten.

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

Daar blijft ook roet uit komen.
Testen hebben dat bewezen.

Uit benzine komt benzeen maar dat is stukken minder als je het gaat vergelijken met de roet uit diesel.

We zouden meer over moeten gaan op alternatieve brandsoffen zoals koolzaad alleen mag je bij deze regering hier niet veel van verwachten.
Nee hoor geen roet meer bij een moderne diesel. Citroen en Peugeot hebben een roetfilter.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Simon »

Vandaar dus dat er steeds meer bussen en vrachtauto's op gas gaan rijden.

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaar dus dat er steeds meer bussen en vrachtauto's op gas gaan rijden.

Een vrachtwagen op gas ? Nou dat moet ik nog zien !

Met bussen worden proeven gedaan ja.

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

Er rijden ook al vuilniswagens rond op aardgas; zijn ook vrachtwagens 8)

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Simon »

Er valt weinig te zien aan een vrachtwagen op gas.
In ieder geval in 1998 reden er al vrachtwagens op gas rond.

In in Utrecht (andere steden waarschijnlijk ook) rijden alle nieuwe bussen op gas.
De eerste gas-bussen staan alweer in het museum, de tijd van proeven is echt voorbij.

grad

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door grad »

Weet je wat vervuilers zijn dat zijn die oude auto`s die na 25 jaar geen belasting meer hoeven te betalen omdat onze regering zegt dat die al genoeg belasting betaald hebben maar ik denk als ik al die auto`s zie rijden van een bepaald merk dat die ingevoerd zijn en dus hier in Nederland nog nooit belasting betaald hebben en wat de Diesels van tegenwoordig betreft dan denk ik dat die zo uitgemolken worden dat die behoorlijk schoon zijn en worden , denk bij vrachtauto`s aan de euro 3 en 4 normen bij bussen zijn de proeven met gas denk ik redelijk mislukt zodat deze bussen weer terug gebouwd worden naar gewoon schone diesel bussen .
Ik denk ook dat de regering het er mee eens is dat de diesels gewoon blijven rijden en het gas langzaam de nek wordt om gedraaid denk aan de berichten van afgelopen weekeid waar melding werd gemaakt van het duurder worden van de gas prijs.
En natuurlijk is het diesel rijden niet goed voor het milieu maar is benzine rijden dat wel dan , volgens mij is er een hetse aan de gang om elkaar de schuld in de schoenen te schuiven terwijl er veel mensen reageren terwijl men niet weet waar ze over praten

leozaaijer

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door leozaaijer »

Wij hebben noodgedwongen 2 auto's.
Ikzelf heb hem nodig om mijn werk als toezichthouder te kunnen doen. Krijg van de baas geen auto. (wettelijke riante km vergoeding)
Mijn vrouw werkt 60 km van onze woonplaats af. Openbaar vervoer 1X per uur en een reistijd van langer dan 1 uur. Zij krijgt van haar werkgever geen reiskosten vergoed en is dus de grijskentekenauto voor ons een besparing van de reiskosten.
Als het grijskenteken afgeschaft wordt, betekent dat een kostenstijging die betekent dat zij ruim 4 maanden per jaar zou moeten werken om het geld te kunnnen verdienen om op haar werk te kunnen komen. : :twisted: :evil:

motorcoureur
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2004 16:36

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door motorcoureur »

Hallo mensen,
effe voor alle duidelijkheid.

De emissies van de broeikasgassen CO2, N2O en CH4 zijn niet gereglementeerd. Bij dieselwagens is de emissie van CH4 verwaarloosbaar. De hoeveelheid N2O, geproduceerd in de katalysator, die wordt uitgestoten is ook duidelijk minder dan bij een benzineauto. De emissie van CO2 wordt bepaald door het brandstofverbruik en de CH verhouding in de brandstof. Omdat dieselmotoren zuinig zijn, is de CO2 emissie van dieselwagens een stuk lager dan die van benzine.

Dieselmotoren zijn traditioneel groter, zwaarder en meer lawaaierig dan benzinemotoren. Maar een dieselmotor is wel zuiniger en duurzamer dan een benzinemotor. Bij nieuwe generatie dieselmotoren (vooral bij common rail systemen) wordt de geluidsproductie van de motor serieus verlaagd.

Duidelijk ?

RAV4

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door RAV4 »

Hallo motorcoureur,

Ben zelf ook dieselrijder maar wil u toch even wijzen op het probleem van de roetuitstoot die u even vergeet in Uw , overigens zeer duidelijke, betoog. De huidige generatie dieselmotoren stoten steeds fijnere roetdeeltjes uit die ook steeds dieper in de longen dringen waardoor kanker aan de luchtwegen kan onstaan. De roetfilters nemen wel een hoop roet weg maar hoe kleiner de deeltjes hoe moeilijker het wordt deze af te vangen zonder de tegendruk in de uitlaat al te veel te verhogen.

motorcoureur
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2004 16:36

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door motorcoureur »

beste Rav4,

ik bergijp je probleemstellig, maar mijn verhaal was een vergelijking tussen benzine- en dieselmotoren.
Wat gewoon bekend is dat indien een roetstoffilter wordt toegepast, de dieselmotor milieuvriendelijker is dan de benzinemotor.
Het beste voor het milieu is om geen auto meer te rijden.
Wat ik ook een groot probleem vind is dat het verschil met de overige europese landen veel te groot is.
We spreken welliswaar over éé uropa, maar wij Hollanders moeten weer vooraan lopen.

groetjes en veel rijplezier

janvos

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door janvos »

volgens mij heeft de houderschapsbelasting niets te maken met meer of minder vervuiling. de huidige nieuwe auto's hebben een zo lage uitstoot aan schadelijke stoffen, dat de belasting er eigenlijk wel afkon, als het puur om de vervuiling ging. maar het is puur een melkkoe. het is makkelijk voor onze regering om een wetje zodanig te wijzigen dat er ineens een mooie hoeveelheid extra geld uit te halen is, zonder dat iemand er iets tegen kan doen.
dat er een wijziging op de nieuwe auto's moet komen ben ik het wel enigszins mee eens. de grijs gekentekende auto's zijn immers tegenwoordig net zo luxe als een geel kenteken auto. echter vind ik wel dat er ook voor particulieren een mogelijkheid moet blijven om een 2 zitter met grijs kenteken te kunnen kopen, ook met het lage tarief houderschapsbelasting. dat is immers een keus die je zelf maakt en je hebt dan ook minder zitplaatsen.
maar de oude regeling moet wel blijven bestaan voor de huidige grijskenteken eigenaren. anders komen er heel veel gezinnen in de problemen. immers, hun grijskenteken auto is ineens onverkoopbaar, en de hogere houderschapsbelasting is voor velen niet te betalen.
straks zijn er dus enkele honderdduizenden auto,s op grijs kenteken te koop voor weinig!! misschien een leuke aanbieding voor onze ministers, kunnen zij ook eens ervaren hoe het is om in een grijs kenteken auto rond te rijden.

Gesloten