LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bestelde en betaalde goederen via internet niet geleverd

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
holletje

bestelde en betaalde goederen via internet niet geleverd

Ongelezen bericht door holletje »

Op 28-7-2015 heb ik op een betrouwbaar lijkende website (kan hem niet meer vinden) twee batterijen en een oplader gekocht voor mijn Canon EOS digitale camera. Ik heb € 21,10 via Ideal betaald. Het bestelde is echter nooit geleverd. Geen wereldbedrag, maar fraude is fraude en ik voel me belazerd, omdat ik er voor de eerste keer ben ingestonken. Dit moet ophouden en groots bekend worden. Op uw forum zag ik dat de tegenrekening IBAN-NL79RABO0118165585 van de Deutsche Kontor Privatbank AG al eerder is genoemd. Wat kan ik verder doen?

Moneyman

Re: bestelde en betaalde goederen via internet niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, voortaan vooraf kijken?

Sowieso: stop nooit zulke goedkope baggeraccu's in je dure spiegelreflexcamera. Goedkoop is heel snel duurkoop...

toeslagen

Ongelezen bericht door toeslagen »

Moneyman schreef:Tsja, voortaan vooraf kijken?

Sowieso: stop nooit zulke goedkope baggeraccu's in je dure spiegelreflexcamera. Goedkoop is heel snel duurkoop...
TS heeft het artikel niet gekregen, dus je weet niet of goedkoop ook duurkoop is.
Het artikel is helemaal niet beschreven om te kunnen oordelen.

@holletje
helaas wordt deze rekeningnummer van verschillende oplichtersbedrijven gebruikt, wat blijkbaar steeds dezelfde perso(o)(en) zijn.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar als u nu niet eens weet waar u iets besteld hebt, hoe moet een ander dan iets doen?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

holletje schreef:...twee batterijen en een oplader gekocht voor mijn Canon EOS digitale camera... € 21,10 via Ideal betaald. Wat kan ik verder doen?
Het eerlijke antwoord lijkt mij "niets". Twee behoorlijke accu's plus oplader voor een DSLR voor €21.10 lijkt ook te goed om waar te zijn - dat was het dus ook. Ik zou als ik u was mijn criteria voor "betrouwbaar ogende websites" ietsje aanscherpen.

Moneyman

toeslagen schreef:

TS heeft het artikel niet gekregen, dus je weet niet of goedkoop ook duurkoop is.

@holletje
helaas wordt deze rekeningnummer van verschillende oplichtersbedrijven gebruikt, wat blijkbaar steeds dezelfde perso(o)(en) zijn.
Het is heel simpel. Een origineel kost, zonder oplader, al een veelvoud van deze prijs. Ook goede clones kosten per stuk minimaal dat bedrag. Dus twee accu's en een oplader en verzending voor twee tientjes? Kan stomweg niet goed zijn.

'T is bovendien gevaarlijk ook, om zulke extreem goedkope accus te gebruiken. Spontaan ontploffende en/of in brand vliegende exemplaren zijn in die prijsklasse niet zeldzaam.

Moneyman

toeslagen schreef:
TS heeft het artikel niet gekregen, dus je weet niet of goedkoop ook duurkoop is
Nou, het enkele feit dat het artikel er uberhaupt niet is, levert al duurkoop op.....

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:
toeslagen schreef:

@holletje
Het is heel simpel. Een origineel kost, zonder oplader, al een veelvoud van deze prijs. Ook goede clones kosten per stuk minimaal dat bedrag. Dus twee accu's en een oplader en verzending voor twee tientjes? Kan stomweg niet goed zijn.

'T is bovendien gevaarlijk ook, om zulke extreem goedkope accus te gebruiken. Spontaan ontploffende en/of in brand vliegende exemplaren zijn in die prijsklasse niet zeldzaam.
Nou de originele kosten ook een paar cent om te maken. Plak er een appel logo op en het kost opeens een 1000 voud.
Goedkope laders zijn niet per se slecht, het internet staat vol van originele merkladers en accu's die spontaan ontploffen, ontbranden of zo heet worden dat aanraking tot ziekenhuisopname leidt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

holletje schreef:Op 28-7-2015 heb ik op een betrouwbaar lijkende website (kan hem niet meer vinden) twee batterijen en een oplader gekocht voor mijn Canon EOS digitale camera. Ik heb € 21,10 via Ideal betaald. Het bestelde is echter nooit geleverd. Geen wereldbedrag, maar fraude is fraude en ik voel me belazerd, omdat ik er voor de eerste keer ben ingestonken. Dit moet ophouden en groots bekend worden. Op uw forum zag ik dat de tegenrekening IBAN-NL79RABO0118165585 van de Deutsche Kontor Privatbank AG al eerder is genoemd. Wat kan ik verder doen?
Staat de naam niet in de bevestigingsmails die je zelfs van de meest matige Chinese webshops nog krijgt, of bij de bezochte sites in je browser historie? :shock:

toeslagen

Moneyman schreef:
toeslagen schreef:
TS heeft het artikel niet gekregen, dus je weet niet of goedkoop ook duurkoop is
Nou, het enkele feit dat het artikel er uberhaupt niet is, levert al duurkoop op.....
Feit is, dat ook een niet geleverd origineel artikel ook duurkoop is, dus maakt niet uit, dat het een namaak product is.

toeslagen

Moneyman schreef:

:wink:
olaf79 schreef:
Nou de originele kosten ook een paar cent om te maken. Plak er een appel logo op en het kost opeens een 1000 voud.
Goedkope laders zijn niet per se slecht, het internet staat vol van originele merkladers en accu's die spontaan ontploffen, ontbranden of zo heet worden dat aanraking tot ziekenhuisopname leidt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Van die goedkope accu's zijn onbetrouwbaar, en door de techniek en functie van accu's (opslaan van energie) betekent een defect niet zelden het ontstaan van terminale schade, veel warmteontwikkeling, het sneuvelen van het hele apparaat waar de accu in zit, en worst case verwondingen aan de gebruiker of regelrechte brand etc. Aan de andere kant zijn er de A-merken die er een heel scala aan bangmakerijen tegenaan gooien om mensen vooral maar hun eigen accu's te laten kopen, met een vette marge. Gelukkig zit in het midden een groep merken die zowel iets betaalbaarder zijn, en goede kwaliteit leveren. Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met Jupio accu's voor mijn dSLR, en vroeger GP voor mijn Sony Minidiscspelers.

Maar goed, TS zal het nooit weten, want die heeft niks ontvangen, en weet godbetert niet eens meer wáár het gekocht is ook.

Moneyman

Uiteraard kan er met iedere accu een probleem ontstaan. Ook met originele. Maar dan kan je tenminste gewoon (in dit geval) Canon aanspreken, terwijl je met die goedkope bagger geen poot hebt om op te staan.

Ik gebruik zowel originele accu's als goede clones, maar de troep als die TS heeft besteld komt er bij mij niet in.

HuppelPuppel

Ongelezen bericht door HuppelPuppel »

holletje schreef:Op 28-7-2015 heb ik op een betrouwbaar lijkende website (kan hem niet meer vinden) twee batterijen en een oplader gekocht voor mijn Canon EOS digitale camera
Het dikgedrukte deel zegt genoeg, vrees ik.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

holletje schreef:Op 28-7-2015 heb ik op een betrouwbaar lijkende website (kan hem niet meer vinden) twee batterijen en een oplader gekocht voor mijn Canon EOS digitale camera. Ik heb € 21,10 via Ideal betaald. Het bestelde is echter nooit geleverd. Geen wereldbedrag, maar fraude is fraude en ik voel me belazerd, omdat ik er voor de eerste keer ben ingestonken. Dit moet ophouden en groots bekend worden. Op uw forum zag ik dat de tegenrekening IBAN-NL79RABO0118165585 van de Deutsche Kontor Privatbank AG al eerder is genoemd. Wat kan ik verder doen?
Aangifte doen bij de politie en aangifte doorsturen naar de bank.

Tip voor de toekomst betaal via Paypal dan kun altijd achteraf een geschil starten, onlangs ook gedaan en netjes geld gekregen, hierna kreeg ik alsnog het product van het bedrijf en toen alsnog betaald.

EllenRoisin

Ongelezen bericht door EllenRoisin »

Eigenlijk moet je voor elke aanschaf eerst gaan rondneuzen. Niet het verleden er bij trekken, want webwinkels leverde gisteren nog goed, maar nu vandaag niet meer.
Ga nooit zoeken op die zgn beoordelingssites, omdat vaak iets in de toekomst is voorgesteld de opinie te mooi om waar te zijn op te stellen. Ook leveranciers kneden hun kopers om mee te dingen naar kadootjes en geldbedragen.
Loop bewust de klachtensites af en natuurlijk niet elke klacht is jou type klacht, maar je krijgt wel een beeld van de aspirant leverancier.
Lees ook eens de algemene voorwaarden door, daar staat een adres in genoemd. Google ook eens hierop
Stel bij jezelf in wat is mijn bedrag waar ik geen deuk aan kan vallen, want weg is weg. Boven je gestelde bedrag zoek maar in de buurt wat reisbaar is, ook al kost het product nu je gestelde bedrag plus reiskosten, maar je hebt het wat je zocht.
Op marktplaats huizen niet alleen oplichters, langsgaan geeft meer waarde aan je product.

Ik geef je een voorbeeld ik zocht een houder voor camera een Kirk Bracket om snel te kunnen wisselen van horizontaal naar verticaal en dat het statief het uitgangspunt is van richting en de hoogte. Via internet ver boven mijn gestelde bedrag. Via een kennisje een verwijzing naar een importwinkeltje, die hadden geen kirk bracket maar iets onbekends en het bedrag de helft van mijn gestelde bedrag. Er stond een nummer op, gegoogled op dat nummer, bleek gewoon een kirk te zijn. Via internet zou het bedrag 140 euro geweest zijn excl verzendkosten en nu 28 euro alleen in metaalkleur en de schroefjes zaten er niet bij.

Gesloten