LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Ezeltjes

Re: Duitse Staatsloterij. NKL, SKL, Boesche, Gloeckle, Peters

Ongelezen bericht door Ezeltjes »

Het Callcenter heet trouwens Powerhouse Telemarketing en is gevestigd in Hoogvliet.

Wat een schande dat hier nog steeds geen einde aan is gekomen. Blijkbaar zijn ze ook al actief in Belgie.

Jacqp

Ongelezen bericht door Jacqp »

[hallo,

Ook bij mijn tante is er tot 2 maal toe bedragen afgeschreven, zonder dat zij wist waarvan !
Direct bij de bank het rekeningnummer van Boesche geblokkeerd.
Toch wil ook ik een mailtje sturen naar het bedrijf.
Wat het het e-mailadres ???

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Jacqueline

][/url][/b]
bertjeachterhoek schreef:Ander half week geleden is mijn moeder benaderd door de staatsloterij. Tegen moeder werd verteld dat recht had op teruggave van voor 2008, van de niet uitgekeerde prijzen. Mijn moeder werd lekker gemaakt met hoge bedragen, waar ze recht op zou hebben. Mij moeder heeft toen bankrekening geven waar ze de onkosten vergoeding (dit was verplicht) van € 80,00 af konden schrijven.
Wij (de kinderen) vond raar verhaal. Mijn moeder was van overtuigd dat het om de Nederlandse staatsloterij zou gaan. Wij hebben de Staatsloterij benadert en mijn moeder stond niet meer in hun systeem. Wij hebben ook Verliesloterij gebeld en deze vertelde dat ze nooit uit zich zelf mensen benaderen, moeder stond ook hier niet in systeem.
Wij hebben aan moeder gevraagd wat ze had doorgegeven aan de staatsloterij, kwamen we achter dat ze vermoedelijk ook haar bankpas nummer en pincode heeft prijs gegeven. Wij hebben gelijk alles laten geblokkeren. Afgelopen week kreeg mijn moeder post van de Duitse staatsloterij. Mijn moeder dacht dat het reclame was en wilde dit weggooien. Ik zag dit op tijd en heb haar gevraagd of ik even na mocht kijken. Wat bleek het was inderdaad post van de Duitse staatsloterij die is verzonden door Boesche. Na lezen van de stukken kwam ik snel achter dat dus een callcenter mijn moeder had gebeld in opdracht van vermoedelijke Boesche en die op een of andere manier moeder een lot had verkocht. Die avond een mail gestuurd naar Boesche en kreeg de volgende ochtend een nette mail terug dat de mail vandaag niet in behandeling werd genomen omdat de Nederlandse persoon niet aanwezig was. Raar want het werd in goed Nederlands geschreven.
Ik heb even een familielid in armen genomen die goed Duits spreekt en schrijft. Zij heeft een brief opgesteld en deze heb ik naar zelfde email terug gestuurt. Kreeg binnen half uur antwoord terug dat alle gegevens van mijn moeder wordt vernietigd en zij gelijk is uitgeschreven bij Boesche en Duitse staatsloterij.
Nu is natuurlijk afwachten of dat ook zo is, maar ga vanuit van wel. We houden haar bankrekening goed in gaten de komende tijd, en zullen bij afschrijving dit ook gelijk weer terug boeken.

Ezeltjes

Zolang jullie niets getekend hebben kunnen ALLE incassos tot maanden na datum worden teruggehaald.

Ik kan het weten want ik heb voor een van de loterijen gewerkt en ondanks het feit dat ik alle details die ik weet aan de Kansspelautoriteit heb doorgegeven blijven ze gewoon vanuit een Nederlands Callcenter liegen en bedriegen.

Niet bellen niet schrijven. Gewoon incassos terughalen. Tenzij je iets gewonnen hebt natuurlijk. Alleen op die manier leren ze het. Echt een schande dat dit nog steeds gebeurt

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Ezeltjes schreef:Zolang jullie niets getekend hebben kunnen ALLE incassos tot maanden na datum worden teruggehaald.

Ik kan het weten want ik heb voor een van de loterijen gewerkt en ondanks het feit dat ik alle details die ik weet aan de Kansspelautoriteit heb doorgegeven blijven ze gewoon vanuit een Nederlands Callcenter liegen en bedriegen.

Niet bellen niet schrijven. Gewoon incassos terughalen. Tenzij je iets gewonnen hebt natuurlijk. Alleen op die manier leren ze het. Echt een schande dat dit nog steeds gebeurt
Kletspraat, incasso's voor loterijen kunnen niet worden gestorneerd of teruggehaald worden.

Ezeltjes

Ik zit hier niet uit mijn nek te kletsen. Het gaat om illegale telefonische wervingen door een Duitse loterij. En dan kan het wel.

1: ik heb voor een van de loterijen gewerkt en daar werden wel 10 incassos per dag gestorneerd. Ik weet waarover ik spreek.

Heel wat klanten gaven hun bank zelfs de opdracht tot meer dan een JAAR terug incassos te storneren.
Dat is ook perfect legaal als de Incassant (=loterij) geen mandaat (=handtekening van de klant) kan voorleggen als de bank daarom vraagt.

2: als je me nog niet gelooft, kijk dan even in de topic die parallel loopt. Daar heeft nl. iemand dit net gedaan.

UITERAARD werkt dit niet als je het incassomandaat dat ze je opsturen tekent en terugstuurt.
Maar ik ga er van uit dat je dat niet gaat doen als ze je er aan de telefoon hebben ingeluisd.

Gewoon even met de bank gaan praten en klaar is kees.

linda verhelle

Ongelezen bericht door linda verhelle »

Hallo, laatst voor de maand oktober ben ik opgebeld om mee te doen aan een staatsloterij ik kreeg er geen woord er tussen ze bleven maar praten en aandringen om vier cijfers door te geven wat ik uit eindelijk dan toch gedaan heb . Ze vertelde me ook dat het 80 euro kosten voor 3 maanden en dat er veel winsten te rapen was. De maand oktober is bijna voorbij en ik heb nog altijd niets van winsten gezien nu ben ik op zoek gegaan wat dat eindelijk is en dat ziet er voor mij niet pluis uit heb ook gemerkt dat er weer 82,95 euro van mijn rekening afgegaan en daarom wil ik van deze zaak helemaal mee stoppen . Daarom ga ik ook mijn bankkaart blokkeren dat je ook niet meer kunt van afhalen als jullie niet eerlijk kunnen zijn dan stopt het hier voor mij en gelieve mij ook niet meer te bellen voor zo van die zaken. Alvast bedankt voor je begrip en als je eerlijk wilt zijn stort je me geld ook terug.
Als het niet via mijn kaart kunt terug betalen dan doe je het maar via een overschrijving.
Dank u

Gesloten