LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht Ziggo
-
klacht Ziggo
Ik ben nu al weken bezig om tot een oplossing te komen met Ziggo ivm storingen TV en E-printer door overstap van Tele 2 / UPC naar Ziggo. Ik dacht eerst dat de vorige printer defect was en heb hierdoor zelfs een nieuwe gekocht. Dus de nieuwe Hp printer functioneert dus ook niet na de overstap, meer draadloos, krijg bij het installeren iedere keer de foutcode: B814E906. Wat de tv betreft, de UPC ci-plus cam card werkt niet met Ziggo. Het komt een paar keer voor per dag, dat er zwart beeld is, met de melding zenders niet geïnstalleerd, controleer u ci card. Met als gevolg dat de zenders weer opnieuw geïnstalleerd moeten worden, dan wel de tv gereset moet worden door de stekker eruit te trekken. Dan doet ie het weer even. Ik heb op internet gelezen dat de UPC module niet werkt met Ziggo. Dus het probleem is op te lossen door mij gratis een andere ci plus cam module toe te sturen, alleen Ziggo reageert niet op deze klachten. Wat te pronter betreft verwijzen ze ijskoud naar de leverancier, welke vervolgen weer naar Ziggo verwijst, omdat zij de draadloze software hebben aangepast....Al met al een en al ellende....
Re: klacht Ziggo
https://community.ziggo.nl/wifi-22/ubee ... -2540-5132
Vraag me wel af hoe Ziggo de draadloze software aan kan passen van je printer.
Vraag me wel af hoe Ziggo de draadloze software aan kan passen van je printer.
-
Door een software update te sturen voor het draadloze modem.
Dan heeft u dus ook geen internet met wifi.h.westdijk-kok schreef:Door een software update te sturen voor het draadloze modem.
-
Internet via wifi werkt wel.....het zit hem puur in de printer software....HP geeft ook aan dat ze de HP printers momenteel blokken.....
Lijkt mij stug, ik heb in mijn kennissenkring ook een aantal HP printers geïnstalleerd met ziggo als provider en die hebben geen enkel probleem.h.westdijk-kok schreef:Internet via wifi werkt wel.....het zit hem puur in de printer software....HP geeft ook aan dat ze de HP printers momenteel blokken.....
-
Maar dit geld niet voor de regio waar vroeger UPC was. Mijn zoon heeft dezelfde printer en heeft ook het probleem niet. Zit hem puur daar waar Ziggo twee maanden geleden niet was....Mijn zoon heeft uiteindelijk het probleem bij mij geconstateerd en bij HP/Ziggo is het verhaal ook bekend....
Dat maakt het verhaal dat Ziggo HP printers blokkeert wel heel ongeloofwaardig.Maar dit geld niet voor de regio waar vroeger UPC was
Lijkt me meer op een incompatibiliteitsprobleempje met DHCP of zo. wat als je de printer een statisch adres geeft ?
-
Dat heb ik ook al eens gehoord. Ik weet alleen niet hoe ik dit voorelkaar krijg....
-
Is er iemand die weet hoe ik dit incompatibiliteitsprobleem krijg opgelost bij een HP ENVY 5530....
Van het Ziggo forum komt de oplossing (tenminste, dat bevestigen de gebruikers daar):h.westdijk-kok schreef:Is er iemand die weet hoe ik dit incompatibiliteitsprobleem krijg opgelost bij een HP ENVY 5530....
Wel, wellicht heb ik iets wat tijdelijk werkt
je logt eerst in bij je ubee modem
zoek de tab basis en dan local area network
zet daar de dhcp server op uitgeschakeld
sla op
download de printer software en installeer
ga nu de printer draadloos installeren, hij geeft dan aan dat hij geen ip adres kan vinden en klikt op handmatig
je krijgt nu een schermpje met drie rijen getallen onder elkaar
voer in de bovenste en de onderste 192.168.0.173 in
subnetmasker niet wijzigen
zeg zoek hij vind nu de printer en installeert verder
als alles klaar is probeer wat te printen
zet de printer uit en weer aan en kijk of hij het nog doet
nu weer inloggen op de ubee modem weer naar basic en lan
dhcp server weer aanzetten en opslaan
veel geluk!!
Nog een andere oplossing die aangedragen is door Ziggo:
Ga naar HP utility
open ingebedde webserver
ga naar netwerk
dan helemaal onderin geavanceerde DHCP-instellingen
vink DHCPv4 FQDN (overeenkomstig RFC 4702) inschakelen aan
vervolgens toepassen.
Ga naar HP utility
open ingebedde webserver
ga naar netwerk
dan helemaal onderin geavanceerde DHCP-instellingen
vink DHCPv4 FQDN (overeenkomstig RFC 4702) inschakelen aan
vervolgens toepassen.
-
Kortom, om klant te zijn bij Ziggo moet je gestudeerd hebben. Want ik snap hier helemaal niks van, en ik vind dit nergens op slaan.
Ziggo moet gewoon een werkend signaal geven en niet zeuren of het probleem op het bord van de consument leggen.
Eerlijk gezegd denk ik dat er iets bij Ziggo goed mis is. Van de week werd me gevraagd de nieuwste (komende) reclamespotjes te beoordelen, waarbij me van tevoren niet werd gezegd om welk bedrijf het ging. Ik heb werkelijk naar eerlijkheid moeten zeggen: 'Ik heb geen idee waar dit over gaat'.
Als ik dan dit topic lees, staat Ziggo volgens mij veel te ver van de consument af.
Ziggo moet gewoon een werkend signaal geven en niet zeuren of het probleem op het bord van de consument leggen.
Eerlijk gezegd denk ik dat er iets bij Ziggo goed mis is. Van de week werd me gevraagd de nieuwste (komende) reclamespotjes te beoordelen, waarbij me van tevoren niet werd gezegd om welk bedrijf het ging. Ik heb werkelijk naar eerlijkheid moeten zeggen: 'Ik heb geen idee waar dit over gaat'.
Als ik dan dit topic lees, staat Ziggo volgens mij veel te ver van de consument af.
Nou, het beheren van een intern netwerk (want dat is waar het gebruiken van een wifi netwerkprinter op neer komt) is niet echt de verantwoordelijkheid van de externe netwerkprovider. Die brengt het signaal tot in uw meterkast en zorgt voor een wifi modem als bonus.Elzenlander schreef:Kortom, om klant te zijn bij Ziggo moet je gestudeerd hebben. Want ik snap hier helemaal niks van, en ik vind dit nergens op slaan.
Het instellen van een netwerkprinter vereist inderdaad enige zelfredzaamheid of een handige zoon/buurman/vader/forumgenoot. Het is maar al te vaak zo dat het probleem eerder bij de fabrikant van de aangesloten hardware ligt (in dit geval HP voor de printer) en dat de netwerkprovider zich keurig aan alle protocollen houdt.
Het zou in ieder geval alvast helpen om vragen als deze te stellen op een forum van lotgenoten waar ook technische hulp aanwezig is - zoals hier het Ziggo forum.
Dan als laatste de geboden oplossing: er wordt een stap voor stap oplossing gegeven die lijkt te werken. U hoeft niet te begrijpen waarom als u de stappen maar kunt volgen en dat lijkt me hier simpel genoeg.
Probleem opgelost!
-
Ik kan die stappen dus niet volgen, want het is me allemaal abracadabra. Laat dat wifi voor mij dan maar zitten. Voor mij geen Ziggo dus. Maar ach, ik begreep ook al niets van hun nieuwste komende reclame.
Dan prik er een kabeltje in, schijnt ook goed te werken.Laat dat wifi voor mij dan maar zitten.
Dat geeft ook niks want u was ook niet de TS hier, misschien is die wèl geholpen met dit bericht. Dat u géén wifi wilt gebruiken is uiteraard prima maar wat dat nu weer met Ziggo te maken heeft dat ontgaat mij.Elzenlander schreef:Ik kan die stappen dus niet volgen, want het is me allemaal abracadabra. Laat dat wifi voor mij dan maar zitten. Voor mij geen Ziggo dus. Maar ach, ik begreep ook al niets van hun nieuwste komende reclame.
-
Het ging toch om de wifi van de Ziggo, of mis ik nu nog iets?
Ziggo zorgt voor de verbinding met het netwerk en zorgt voor een wifi router die een intern netwerk mogelijk maakt. Hoe verschillende apparaten met dat netwerk communiceren (of weigeren dat te doen) lijkt me niet echt de unieke verantwoordelijkheid van Ziggo.Elzenlander schreef:Het ging toch om de wifi van de Ziggo, of mis ik nu nog iets?
Kennelijk zijn er bij HP printers wat eigenaardigheden in de instellingen die verbinding met het wifi netwerk bemoeilijken - ik heb in ieder geval géén problemen met andere draadloze printers gezien. Die problemen zijn apparaat-specifiek en kunnen opgelost worden met een stappenplan (wat u hierboven ziet).
Technisch gesproken zijn de problemen àchter de router nooit van de provider. Zoals Ziggo dit zelf ook keurig stelt in de AV:
het geheel van technische voorzieningen, tot en met het punt waar het signaal via de kabel het Perceel binnenkomt, benodigd voor aansluiting van de Klant op het Netwerk en levering van de Diensten. De apparatuur en aansluitkabels, benodigd voor ontvangst van de Diensten, behoren niet tot de Aansluiting
Dit icm met de opkomende 4G netwerken laat de zwakkere broeders qua bekabeling/afscherming net over het randje vallen.behalve een nieuwe indeling van tv zenders is er niets aan het netwerk veranderd
Overigens is Ubee hier ook misschien niet helemaal vrij te pleiten er zitten wel meer rare zaken in hun DHCP implementatie. IP adres uitdelen op MAC adres (standaard functionaliteit) werkt ook niet.
Maar goed, genoeg mogelijkheden om omheen te werken.