Op 16 juni 2015 heb ik voor mijn schoonmoeder een telefoonabonnement bij Hollandsnieuwe aangevraagd. Uiteraard zijn alle contractgegevens op haar naam gezet, echter omdat ze graag wat hulp bij de aanvraag wilde heb ik uiteraard geholpen. Omdat de eerste betaling (eerste maand abonnementskosten en aansluitkosten) via iDeal gedaan moest worden en zij wat moeite heeft met internet bankieren heb ik de eerste betaling voor haar gedaan.
Nadat er heel wat zaken mis zijn gegaan met betrekking tot nummerbehoud duurde het lang voordat zij eindelijk met Hollandsnieuwe kon bellen. Dat kan zij sinds kort.
Echter wat schetst mijn verbazing? Het abonnementsgeld wordt - zonder machtiging van mij - van MIJN rekening afgeschreven. Althans dat proberen ze.
Ten eerste is een iDeal betaling NOOIT een rechtsgeldige machtiging. Ten tweede staat op het getekende contract de machtigingsgegevens van mijn schoonouders.
Ik heb de voorgenomen incasso geweigerd en aangegeven bij de klantenservice dat zij het rekeningnummer op de machtiging (in het contract) kunnen (en moeten) gebruiken. Echter konden zij dat niet doorvoeren en moest ik dit zelf maar wijzigen. Nee, dat doe ik niet. Ik ga geen (strafbare) fouten goedmaken en zeker niet middels een niet-rechtsgeldige iDeal betaling.
Zie ook:
https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso
http://www.emerce.nl/nieuws/currence-id ... ing-worden
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Ik heb nergens een handtekening gezet en ik heb Hollandsnieuwe dus nergens gemachtigd. Ik snap dan ook niet dat dit soort dingen nog steeds kunnen. En wat nog erger is, ze komen er mee weg.
Iemand een idee bij welke instantie dit gemeld kan worden, zodat er ook daadwerkelijk iets gebeurt? Ik heb twee klachten bij Hollandsnieuwe ingediend (wat niet helpt) en zojuist ook een klacht bij Currence en mijn eigen bank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hollandsnieuwe incasseert onterecht
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 dec 2011 09:41
Re: Hollandsnieuwe incasseert onterecht
Je hebt de oplossing voor een door je eigen handelen ontstaan probleem onder handbereik, maar je weigert m uit te voeren...?
-
- verified
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
- Contacteer:
Re: Hollandsnieuwe incasseert onterecht
Beste Barry Mossel,barrymossel schreef:Op 16 juni 2015 heb ik voor mijn schoonmoeder een telefoonabonnement bij Hollandsnieuwe aangevraagd. Uiteraard zijn alle contractgegevens op haar naam gezet, echter omdat ze graag wat hulp bij de aanvraag wilde heb ik uiteraard geholpen. Omdat de eerste betaling (eerste maand abonnementskosten en aansluitkosten) via iDeal gedaan moest worden en zij wat moeite heeft met internet bankieren heb ik de eerste betaling voor haar gedaan.
Nadat er heel wat zaken mis zijn gegaan met betrekking tot nummerbehoud duurde het lang voordat zij eindelijk met Hollandsnieuwe kon bellen. Dat kan zij sinds kort.
Echter wat schetst mijn verbazing? Het abonnementsgeld wordt - zonder machtiging van mij - van MIJN rekening afgeschreven. Althans dat proberen ze.
Ten eerste is een iDeal betaling NOOIT een rechtsgeldige machtiging. Ten tweede staat op het getekende contract de machtigingsgegevens van mijn schoonouders.
Ik heb de voorgenomen incasso geweigerd en aangegeven bij de klantenservice dat zij het rekeningnummer op de machtiging (in het contract) kunnen (en moeten) gebruiken. Echter konden zij dat niet doorvoeren en moest ik dit zelf maar wijzigen. Nee, dat doe ik niet. Ik ga geen (strafbare) fouten goedmaken en zeker niet middels een niet-rechtsgeldige iDeal betaling.
Zie ook:
https://www.consuwijzer.nl/geld-verzeke ... he-incasso
http://www.emerce.nl/nieuws/currence-id ... ing-worden
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Ik heb nergens een handtekening gezet en ik heb Hollandsnieuwe dus nergens gemachtigd. Ik snap dan ook niet dat dit soort dingen nog steeds kunnen. En wat nog erger is, ze komen er mee weg.
Iemand een idee bij welke instantie dit gemeld kan worden, zodat er ook daadwerkelijk iets gebeurt? Ik heb twee klachten bij Hollandsnieuwe ingediend (wat niet helpt) en zojuist ook een klacht bij Currence en mijn eigen bank.
Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Ik kan u echter niet van andere informatie voorzien dan mijn collega's reeds hebben gedaan.
U kunt het rekeningnummer aanpassen in de mijn hollandsnieuwe-omgeving van de klant.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Re: Hollandsnieuwe incasseert onterecht
De eerste betaling hoorde gelijk te zijn als de opgegeven voor Auto incasso dus hadden ze eigenlijk het contract moeten weigeren!
Ja, hun voorwaarden, en door de Ideaal als Iban te noteren en niet de opgave op vermoedelijke online formulier te vergelijken......
Ik heb als eigenaar Webshop een korting systeem, je moet dan telkens hetzelfde Iban en/of Ideaal gebruiken dus als je meerdere rekening nummers gebruikte loop je de korting mis!
Alleen mensen die van bank wisselen kunnen dat opgeven, en dat kan.
Maar op 2 nummer betalen, dat is vragen om problemen.
Ja, hun voorwaarden, en door de Ideaal als Iban te noteren en niet de opgave op vermoedelijke online formulier te vergelijken......
Ik heb als eigenaar Webshop een korting systeem, je moet dan telkens hetzelfde Iban en/of Ideaal gebruiken dus als je meerdere rekening nummers gebruikte loop je de korting mis!
Alleen mensen die van bank wisselen kunnen dat opgeven, en dat kan.
Maar op 2 nummer betalen, dat is vragen om problemen.