LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 apr 2014 15:30
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Het is inmiddels bijna een jaar geleden sinds mijn originele melding, opmerkend dat er inmiddels zoveel reacties bij zijn gekomen.
Wat me opvalt is dat in veel gevallen de tarieven niet zwart-op-wit duidelijk zijn voordat het contract in de winkel getekend wordt, die krijg je achteraf in de bevestigingsmail. Er wordt wel voorgerekend op verschillende methode's: via de eigen website, maar ook via een externe prijsvergelijker, of via een Excel-sheet. Blijken de tarieven dan toch hoger te zijn, is het lastig aan te tonen óf en hoe de verkoper je precies misleid heeft.
Essent-verkopers zouden voor zo'n aanbieding 1 vaste, liefst publiek beschikbare rekenmethode moeten gebruiken.
Het belangrijkste vind ik dat je het contract zwart-op-wit krijgt mét detailtarieven (levering, vastrecht, eventuele kortingen), vóórdat je het contract ondertekend. Dat zou toch normaal moeten zijn?
Nog wel wat kanttekeningen: Als je de detailtarieven niet opvraagt/vergelijkt of alleen maar kijkt naar het voorschotbedrag, kan een verkoper altijd wel een goedkoper tarief beloven.. zoiets moet je redelijkerwijs zelf controleren. En in de energiewereld betekent het tekenen van een contract altijd dat de overstapprocedure direct gestart wordt, dat is niet speciaal anders bij deze Mediamarkt-aanbieding.
Wat me opvalt is dat in veel gevallen de tarieven niet zwart-op-wit duidelijk zijn voordat het contract in de winkel getekend wordt, die krijg je achteraf in de bevestigingsmail. Er wordt wel voorgerekend op verschillende methode's: via de eigen website, maar ook via een externe prijsvergelijker, of via een Excel-sheet. Blijken de tarieven dan toch hoger te zijn, is het lastig aan te tonen óf en hoe de verkoper je precies misleid heeft.
Essent-verkopers zouden voor zo'n aanbieding 1 vaste, liefst publiek beschikbare rekenmethode moeten gebruiken.
Het belangrijkste vind ik dat je het contract zwart-op-wit krijgt mét detailtarieven (levering, vastrecht, eventuele kortingen), vóórdat je het contract ondertekend. Dat zou toch normaal moeten zijn?
Nog wel wat kanttekeningen: Als je de detailtarieven niet opvraagt/vergelijkt of alleen maar kijkt naar het voorschotbedrag, kan een verkoper altijd wel een goedkoper tarief beloven.. zoiets moet je redelijkerwijs zelf controleren. En in de energiewereld betekent het tekenen van een contract altijd dat de overstapprocedure direct gestart wordt, dat is niet speciaal anders bij deze Mediamarkt-aanbieding.
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Afgelopen donderdag 29-01-15 ben ik in de mediamarkt in Amsterdam zuidoost aangesproken door een medewerker van Essent om over te stappen op Essent.
De medewerker liet mij een vergelijking zien met de tarieven van mijn (toen nog) nieuwe leverancier Budget Energie en die van Essent, ik heb hier ook mijn energie gebruik van afgelopen jaar laten zien
Het bleek dat Essent ietsje duurder was dan budget( 6 euro) maar met een kadobon van 100 euro ben ik overstag gegaan voor een contract van 1 jaar bij Essent.
Ik heb aangeven dat ik per 02-04-2015 in principe een overeenkomst heb met Budget Energie, de medewerker gaf toen aan dat dit geen enkel probleem was en dat Essent dit allemaal zou regelen als ik een contract zou aangaan met Essent, er is mij verteld dat ik ook recht zou hebben op een opzegvergoeding.
Ik heb aangeven dat mijn huidige contract met Eneco eindigt per 01-04-2015.
Op 30-01-2015 krijg een mail met het verzoek de meterstanden door te geven
Op 01-02-2015 krijg ik tot mijn verbazing een mail dat er energie geleverd wordt vanaf 30-01-2015. Op 02-02-2015 bel ik met de klantenservice hoe dit kan en met was zelf ook wat verbaasd maar stuurde mij een formulier voor compensatie van de evt boete als die opgelegd zou worden door eneco.
Op 7 feb krijg ik de de afrekening van Eneco met daarop een boete van 100 euro, deze wil ik via het formulier op de website invullen en kom er dan achter dat ik geen recht op op een opzegvergoeding bij een 1 jarig contract( er is mij verteld in de mediamarkt dat ik daar wel recht op heb) Misleiding nummer 1.
Vervolgens duik ik wat verder in de materie omdat mij het gevoel bekruipt dat ik misleid ben. Na de tarieven in zowel de overeenkomst van Essent als die van Budget Energie vergeleken te hebben kom ik erachter dat ik enorm misleid ben. De prijzen voor Gas : Essent vs Budget 0.6441 vs 0.5609 een verschil van ruim 8 cent! De prijzen voor electra: Budget vs Essent 0,2041 vs 0,2228, een verschil van ruim 2 cent! Beide tarieven op basis van een jaarcontract, met een verbruik van 2350m3 gas en 6500kwh loopt dit verschil aardig op en komt helmaal niet in de buurt van 6 euro per maand.—> Misleiding nummer 2.
Er is mij niets verteld over een wettelijke opzegtermijn. —> Misleiding nummer 3, of moeten we het inmiddels hebben over oplichting?
De medewerker liet mij een vergelijking zien met de tarieven van mijn (toen nog) nieuwe leverancier Budget Energie en die van Essent, ik heb hier ook mijn energie gebruik van afgelopen jaar laten zien
Het bleek dat Essent ietsje duurder was dan budget( 6 euro) maar met een kadobon van 100 euro ben ik overstag gegaan voor een contract van 1 jaar bij Essent.
Ik heb aangeven dat ik per 02-04-2015 in principe een overeenkomst heb met Budget Energie, de medewerker gaf toen aan dat dit geen enkel probleem was en dat Essent dit allemaal zou regelen als ik een contract zou aangaan met Essent, er is mij verteld dat ik ook recht zou hebben op een opzegvergoeding.
Ik heb aangeven dat mijn huidige contract met Eneco eindigt per 01-04-2015.
Op 30-01-2015 krijg een mail met het verzoek de meterstanden door te geven
Op 01-02-2015 krijg ik tot mijn verbazing een mail dat er energie geleverd wordt vanaf 30-01-2015. Op 02-02-2015 bel ik met de klantenservice hoe dit kan en met was zelf ook wat verbaasd maar stuurde mij een formulier voor compensatie van de evt boete als die opgelegd zou worden door eneco.
Op 7 feb krijg ik de de afrekening van Eneco met daarop een boete van 100 euro, deze wil ik via het formulier op de website invullen en kom er dan achter dat ik geen recht op op een opzegvergoeding bij een 1 jarig contract( er is mij verteld in de mediamarkt dat ik daar wel recht op heb) Misleiding nummer 1.
Vervolgens duik ik wat verder in de materie omdat mij het gevoel bekruipt dat ik misleid ben. Na de tarieven in zowel de overeenkomst van Essent als die van Budget Energie vergeleken te hebben kom ik erachter dat ik enorm misleid ben. De prijzen voor Gas : Essent vs Budget 0.6441 vs 0.5609 een verschil van ruim 8 cent! De prijzen voor electra: Budget vs Essent 0,2041 vs 0,2228, een verschil van ruim 2 cent! Beide tarieven op basis van een jaarcontract, met een verbruik van 2350m3 gas en 6500kwh loopt dit verschil aardig op en komt helmaal niet in de buurt van 6 euro per maand.—> Misleiding nummer 2.
Er is mij niets verteld over een wettelijke opzegtermijn. —> Misleiding nummer 3, of moeten we het inmiddels hebben over oplichting?
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Beste stix72,
Hartelijk dank voor het plaatsen van uw ervaring op het forum van radartv. Dankzij uw ervaring zijn wij in staat om onze dienstverlening te verbeteren.
Uit uw verhaal kan ik opmaken dat u ontzettend verkeerd bent voorgelicht in de MediaMarkt. Een verschil van een paar euro is natuurlijk nog mogelijk, maar dat het verschil in tarief voor gas bijvoorbeeld ruim 8 cent per m3 is, dat kan natuurlijk niet het geval zijn. Wanneer u nog een lopende overeenkomst heeft bij een andere leverancier waarvan de einddatum van het contract binnen 6 maanden ligt, dan wachten wij met de levering tot het contract is afgelopen.
Het is niet fair wat er precies tegen u gezegd is. Ik wil graag met u in contact komen. Ik wil u vragen om een mail te sturen naar [email protected] met de volgende gegevens:
- een kopie van dit bericht
- uw klantnummer of postcode en huisnummer
- naam van de contractant
- ter controle van uw gegevens uw geboortedatum
Ik kijk uit naar uw bericht!
Met vriendelijke groet,
Naomi
Essent Webcare
Hartelijk dank voor het plaatsen van uw ervaring op het forum van radartv. Dankzij uw ervaring zijn wij in staat om onze dienstverlening te verbeteren.
Uit uw verhaal kan ik opmaken dat u ontzettend verkeerd bent voorgelicht in de MediaMarkt. Een verschil van een paar euro is natuurlijk nog mogelijk, maar dat het verschil in tarief voor gas bijvoorbeeld ruim 8 cent per m3 is, dat kan natuurlijk niet het geval zijn. Wanneer u nog een lopende overeenkomst heeft bij een andere leverancier waarvan de einddatum van het contract binnen 6 maanden ligt, dan wachten wij met de levering tot het contract is afgelopen.
Het is niet fair wat er precies tegen u gezegd is. Ik wil graag met u in contact komen. Ik wil u vragen om een mail te sturen naar [email protected] met de volgende gegevens:
- een kopie van dit bericht
- uw klantnummer of postcode en huisnummer
- naam van de contractant
- ter controle van uw gegevens uw geboortedatum
Ik kijk uit naar uw bericht!
Met vriendelijke groet,
Naomi
Essent Webcare
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Ik ben op 30 januari bij mediamarkt in Den Haag geweest om een wasmachine aan te schaffen. Uit het niets werd ik door een medewerker van essent benaderd en heeft hij op mij ingepraat over de lopende actie van 225 euro als ik over zou stappen naar essent. Hij heeft mij toen terwijl hij aan het praten was lopend naar de balie gelokt en mij weten over te halen door mij te garanderen dat ik goedkoper zou uitkomen bij essent dan mijn huidige leverancier. Ik moest toen mijn adres en postcode geven en die heeft hij ingevoerd in de computer en hij heeft mij toen gegarandeerd dat ik zeker weten goedkoper uitkwam bij essent .Hij gaf mij de indruk dat hij dus mijn huidige tarieven kon zien en dat ik voordeliger uit zou komen bij essent. Helaas achteraf klopt dit natuurlijk niet hij kon natuurlijk nooit mijn tarieven bekijken. Maar doordat ik hierin ben ingetrap heb ik dus het contract ondertekend. Waarop mij pas na het tekenen werd gemeld dat ik geen bedenktijd meer heb. Eenmaal thuis aangekomen heb ik goed naar de tarieven gekeken en zag ik dat ik bij essent veel meer moet betalen voor het vastrecht, namelijk het dubbele. Ik heb al meerdere malen contact met de klantenservice gehad, maar daar wordt ik als een stuk vuil behandeld. Ik krijg steeds te horen dat ik het contract heb getekend en dat er niets meer aan gedaan kan worden. Ondanks dat ik zelf ben benaderd in de winkel waar ik volgens de wet 14 dagen bedenktijd had moeten krijgen. Maar volgens essent vervalt deze recht doordat ik het contract heb getekend. Die heb ik natuurlijk getekend nadat ik foutieve en onjuiste informatie heb gekregen. Is dit nou oplichting of licht het aan mij dat ik er zo over denk?
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
11-02-2015 een mailtje ontvangen van Essent met de oprechte excuses en mededeling dat ik onterecht ben aangemeld, dit gaan ze kosteloos terugdraaien.
Ik moet zeggen een prima en snelle aftercare service van Essent, dat dan weer wel!
Ik moet zeggen een prima en snelle aftercare service van Essent, dat dan weer wel!
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
In februari 2015 heb ik een wasmachine bij de Mediamarkt in Rotterdam aan de Binnenwegplein gekocht.
Bij de prijs van de wasmachine stond een actie van Essent vermeld. (zie afbeelding)
Ik ben naar de meneer van Essent gegaan. Gevraagd of ik meer informatie kon krijgen.
De meneer van Essent begon een heel verhaal. Ik heb toen nogmaals gevraagd of ik alleen informatie kon ontvangen.
Meneer gaf mij een papier om mijn naam te noteren. Ik heb gezegd "ik wil nergens aan vastzitten, alleen informatie."
Ik ging mijn naam noteren. Vervolgens moest ik ook mijn geboortedatum noteren. Ik vond dit erg vreemd. "ik wil echt nergens aanvastzitten" herhaalde ik
Meneer zei zelfs dat hij mijn twijfels begreep. Hij wilde zelf ook nergens aanvastzitten. Het was alleen informatie.
Voordat ik het briefje aan hem gaf, herhaalde ik het nog eens. "ik wil niets afsluiten" "ik wil alleen vrijblijvende informatie."
Een week later ontving ik een brief van Essent.
Mijn voorgevoel was uitgekomen. De meneer had keihard gelogen.
Zonder handtekening en zonder toestemming had ik een contract afgesloten. Ik had nog twee weken de tijd om het contract te ontbinden.
Ik was zo ontzettend boos! Ik heb d.m.v een aangetekende brief het contract laten ontbinden.
Ben de volgende dag naar de Mediamarkt gegaan. Ik heb de leidinggevende van Essent gesproken Het zou om een vergissing gaan. Je hebt informatiepakketen en contracten.
De man attendeerde mij erop dat ik het contract gewoon binnen 14 dagen kon ontbinden. Wat als ik nu op vakantie was???
De leidinggevende kwam met een al schuldig gezicht naar beneden. waarschijnlijk weten ze zelf al dat ze fout bezig zijn.
Ik ben ook erg teleurgesteld in de Mediamarkt. Er zijn al zoveel gevallen van misleiding, oplichting bekend.
Toch gaan de Mediamarkt en Essent hier gewoon mee door!
Bij de prijs van de wasmachine stond een actie van Essent vermeld. (zie afbeelding)
Ik ben naar de meneer van Essent gegaan. Gevraagd of ik meer informatie kon krijgen.
De meneer van Essent begon een heel verhaal. Ik heb toen nogmaals gevraagd of ik alleen informatie kon ontvangen.
Meneer gaf mij een papier om mijn naam te noteren. Ik heb gezegd "ik wil nergens aan vastzitten, alleen informatie."
Ik ging mijn naam noteren. Vervolgens moest ik ook mijn geboortedatum noteren. Ik vond dit erg vreemd. "ik wil echt nergens aanvastzitten" herhaalde ik
Meneer zei zelfs dat hij mijn twijfels begreep. Hij wilde zelf ook nergens aanvastzitten. Het was alleen informatie.
Voordat ik het briefje aan hem gaf, herhaalde ik het nog eens. "ik wil niets afsluiten" "ik wil alleen vrijblijvende informatie."
Een week later ontving ik een brief van Essent.
Mijn voorgevoel was uitgekomen. De meneer had keihard gelogen.
Zonder handtekening en zonder toestemming had ik een contract afgesloten. Ik had nog twee weken de tijd om het contract te ontbinden.
Ik was zo ontzettend boos! Ik heb d.m.v een aangetekende brief het contract laten ontbinden.
Ben de volgende dag naar de Mediamarkt gegaan. Ik heb de leidinggevende van Essent gesproken Het zou om een vergissing gaan. Je hebt informatiepakketen en contracten.
De man attendeerde mij erop dat ik het contract gewoon binnen 14 dagen kon ontbinden. Wat als ik nu op vakantie was???
De leidinggevende kwam met een al schuldig gezicht naar beneden. waarschijnlijk weten ze zelf al dat ze fout bezig zijn.
Ik ben ook erg teleurgesteld in de Mediamarkt. Er zijn al zoveel gevallen van misleiding, oplichting bekend.
Toch gaan de Mediamarkt en Essent hier gewoon mee door!
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Beste Claire,
Je liet op 12 februari weten dat je erg bent teleurgesteld in de Media Markt en Essent. Ik vind het erg vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. We willen het ook als klacht registreren zodat Essent hiervan op de wordt gesteld en door wie en wanneer dit gebeurd is. Daarbij hebben wij uw klantnummer, naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht nodig. Mail deze naar [email protected]. Als je wilt kunnen we ook nog een terugkoppeling geven naar aanleiding van de klacht. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Fleur
Essent Klantenservice
Webcare
Je liet op 12 februari weten dat je erg bent teleurgesteld in de Media Markt en Essent. Ik vind het erg vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. We willen het ook als klacht registreren zodat Essent hiervan op de wordt gesteld en door wie en wanneer dit gebeurd is. Daarbij hebben wij uw klantnummer, naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht nodig. Mail deze naar [email protected]. Als je wilt kunnen we ook nog een terugkoppeling geven naar aanleiding van de klacht. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Fleur
Essent Klantenservice
Webcare
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Vandaag op 4 april 2015 ben ik in de mediamarkt in de wall aangesproken door een medewerker van Essent om over te stappen op Essent.
We konden gebruik maken van een mooi aanbod van essent. Hierbij rekenende de essent medewerker uit wat ons voordeel zou zijn. De medewerker liet ons een overzicht zien van onze huidige energietarieven op ons huidige woonadres. Onze leverancier NLE heeft vergelijkbare tarieven als essent. Over het gehele jaar genomen zouden we met essent wat goedkoper uitkomen. We zijn toen overstag gegaan met de kadobon.
Hierbij zouden we een contract aangaan voor een periode van 1 jaar, het blijkt nu echter helemaal geen contract te zijn voor 1 jaar maar voor 3 jaar. De medewerker vertelde ons dat we na 1 jaar konden overstappen wat helemaal niet het geval is. Misleiding nr 1. Na controle thuis bleken de getoonde tarieven op ons adres bij de kraam helemaal niet te kloppen met onze huidige tarieven van de NLE. Onze tarieven zijn nu voor stroom 0.20933 cent kwh terwijl de essent hiervoor 8,22 cent kwh. Ruim 8 cent duurder! Terwijl de medewerker compleet andere tarieven liet zien. En dit nog wel getoond op ons eigen adres. Hoe kan dit? Misleiding nr 2.
We zijn compleet verkeerd voorgelicht en voelen ons echt opgelicht. wat een mooi voorstel leek is totaal het omgekeerde hiervan. Verder is ons helemaal niks verteld dat er geen wettelijke opzegtermijn geldt hiervoor. Je wordt alleen maar lekker gemaakt met de kortingsbonnen van de mediamarkt. Essent we voelen ons echt compleet opgelicht en willen per direct dit contract beeindigen!!
We konden gebruik maken van een mooi aanbod van essent. Hierbij rekenende de essent medewerker uit wat ons voordeel zou zijn. De medewerker liet ons een overzicht zien van onze huidige energietarieven op ons huidige woonadres. Onze leverancier NLE heeft vergelijkbare tarieven als essent. Over het gehele jaar genomen zouden we met essent wat goedkoper uitkomen. We zijn toen overstag gegaan met de kadobon.
Hierbij zouden we een contract aangaan voor een periode van 1 jaar, het blijkt nu echter helemaal geen contract te zijn voor 1 jaar maar voor 3 jaar. De medewerker vertelde ons dat we na 1 jaar konden overstappen wat helemaal niet het geval is. Misleiding nr 1. Na controle thuis bleken de getoonde tarieven op ons adres bij de kraam helemaal niet te kloppen met onze huidige tarieven van de NLE. Onze tarieven zijn nu voor stroom 0.20933 cent kwh terwijl de essent hiervoor 8,22 cent kwh. Ruim 8 cent duurder! Terwijl de medewerker compleet andere tarieven liet zien. En dit nog wel getoond op ons eigen adres. Hoe kan dit? Misleiding nr 2.
We zijn compleet verkeerd voorgelicht en voelen ons echt opgelicht. wat een mooi voorstel leek is totaal het omgekeerde hiervan. Verder is ons helemaal niks verteld dat er geen wettelijke opzegtermijn geldt hiervoor. Je wordt alleen maar lekker gemaakt met de kortingsbonnen van de mediamarkt. Essent we voelen ons echt compleet opgelicht en willen per direct dit contract beeindigen!!
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Beste jeroenban,
Wij hebben reeds een email van u ontvangen. Dank hiervoor. Wij nemen uw klacht in behandeling en nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Wij hebben reeds een email van u ontvangen. Dank hiervoor. Wij nemen uw klacht in behandeling en nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Inmiddels met Essent contact gehad over de gang van zaken.
Het is ongelofelijk hoe er met je wordt omgegaan.
Ze willen je alleen nog maar helpen als je je eigen energiecontract met je geldende tarieven opstuurt.
Dan kunnen ze pas een case aanmaken en willen ze je gaan helpen.
Compleet de omgekeerde wereld dus... Het is hiermee aangetoond dat ze dus helemaal geen inzicht hebben in jouw geldende tarieven.
Essent beweert bij het afsluiten met het contract dat ze met 6 drukken op de knop met je postcode en huisnummer je energietarieven kunnen presenteren.
En als je hier nu over reclameert willen ze wel het contract hebben om het dan goed te kunnen 'vergelijken'...
Hoe kan het dan dat ze het in de winkel wel wisten?
Niet dus. Complete misleiding.
Ook over de bedenktijd hoor je niks meer, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
De voorwaarden waarover gesproken wordt hebben we niet eens ontvangen.
Juridisch gezien
Artikel 95m
1. De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a,
eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten
van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.
4. Een contract, gesloten in strijd met het bepaalde bij of krachtens dit artikel is vernietigbaar.
De wet is hierin heel helder.
We hebben een 3 jarig contract gekregen terwijl het maar 1 jaar zou zijn.
Ook op de site van essent staan exact dezelfde zaken genoemd.
https://forum.essent.nl/topic/304-opgel ... tie/page-2
We gaan maar eens formeel een aangetekende brief opstellen met de gang van zaken.
Het is ongelofelijk hoe er met je wordt omgegaan.
Ze willen je alleen nog maar helpen als je je eigen energiecontract met je geldende tarieven opstuurt.
Dan kunnen ze pas een case aanmaken en willen ze je gaan helpen.
Compleet de omgekeerde wereld dus... Het is hiermee aangetoond dat ze dus helemaal geen inzicht hebben in jouw geldende tarieven.
Essent beweert bij het afsluiten met het contract dat ze met 6 drukken op de knop met je postcode en huisnummer je energietarieven kunnen presenteren.
En als je hier nu over reclameert willen ze wel het contract hebben om het dan goed te kunnen 'vergelijken'...
Hoe kan het dan dat ze het in de winkel wel wisten?
Niet dus. Complete misleiding.
Ook over de bedenktijd hoor je niks meer, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
De voorwaarden waarover gesproken wordt hebben we niet eens ontvangen.
Juridisch gezien
Artikel 95m
1. De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a,
eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten
van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.
4. Een contract, gesloten in strijd met het bepaalde bij of krachtens dit artikel is vernietigbaar.
De wet is hierin heel helder.
We hebben een 3 jarig contract gekregen terwijl het maar 1 jaar zou zijn.
Ook op de site van essent staan exact dezelfde zaken genoemd.
https://forum.essent.nl/topic/304-opgel ... tie/page-2
We gaan maar eens formeel een aangetekende brief opstellen met de gang van zaken.
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Beste Jeroenban,
We hebben u inmiddels per e-mail antwoord gegeven op uw vragen en u ons standpunt hierin duidelijk gemaakt. Ik hoop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Yvonne
Essent Klantenservice
Webcare
We hebben u inmiddels per e-mail antwoord gegeven op uw vragen en u ons standpunt hierin duidelijk gemaakt. Ik hoop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Yvonne
Essent Klantenservice
Webcare
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Waarom doen jullie dat dan niet?forumessent schreef:
Hartelijk dank voor het plaatsen van uw ervaring op het forum van radartv. Dankzij uw ervaring zijn wij in staat om onze dienstverlening te verbeteren.
Beetje mooie sier spelen hier door die contracten van een gering aantal klagers te ontbinden. Hoeveel mensen trappen hier in, klagen niet op internet en zitten er dan aan vast?
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Beste mensen,
Het is pure misleiding. Vandaag waren wij bij de Mediamarkt in Zaandam. We stonden te kijken bij de nieuwe iPad's toen een verkoper naar ons toe kwam met een merkwaardig verhaal. Hij vertelde ons dat Essent een actie had waarbij je 175 euro korting kreeg op een product van de Mediamarkt. Hij zei dat je dan wel je energiecontract bij Essent moest onderbrengen. Maar dat was helemaal geen punt want Essent regelde dat allemaal voor je. Hij zei ook dat het een jaarcontract betrof en dat je na één jaar gewoon weer kon vertrekken om een maand later weer een korting te pakken van 175 euro. Dat was naar mijn mening "te mooi om waar te zijn". Ik zei hem dat ik er eerst over na ging denken. Tegenwoordig is dat mijn standaard antwoord wat ik ook iedereen kan aanraden om te gebruiken omdat je continu bestookt wordt door dit soort figuren.
En wat blijkt nu, je moet een contract voor drie jaar afsluiten om die korting te ontvangen i.p.v. één jaar. Dat is al een rotstreek op zich. Nu lees ik dat er mensen zijn die een voorschot moesten betalen dat hoger was dan die 175 euro. Belachelijk gewoon.
Die verkopers van Mediamarkt worden blijkbaar getraind op het verkopen van dit soort onzin.
Conclusie: trap er niet in, ga eerst zelf uitzoeken hoe het zit en beslis zelf wat je doet. Laat je niet meeslepen door een kleine winst. M.a.w., wees niet hebberig.
Gr. Danny
Het is pure misleiding. Vandaag waren wij bij de Mediamarkt in Zaandam. We stonden te kijken bij de nieuwe iPad's toen een verkoper naar ons toe kwam met een merkwaardig verhaal. Hij vertelde ons dat Essent een actie had waarbij je 175 euro korting kreeg op een product van de Mediamarkt. Hij zei dat je dan wel je energiecontract bij Essent moest onderbrengen. Maar dat was helemaal geen punt want Essent regelde dat allemaal voor je. Hij zei ook dat het een jaarcontract betrof en dat je na één jaar gewoon weer kon vertrekken om een maand later weer een korting te pakken van 175 euro. Dat was naar mijn mening "te mooi om waar te zijn". Ik zei hem dat ik er eerst over na ging denken. Tegenwoordig is dat mijn standaard antwoord wat ik ook iedereen kan aanraden om te gebruiken omdat je continu bestookt wordt door dit soort figuren.
En wat blijkt nu, je moet een contract voor drie jaar afsluiten om die korting te ontvangen i.p.v. één jaar. Dat is al een rotstreek op zich. Nu lees ik dat er mensen zijn die een voorschot moesten betalen dat hoger was dan die 175 euro. Belachelijk gewoon.
Die verkopers van Mediamarkt worden blijkbaar getraind op het verkopen van dit soort onzin.
Conclusie: trap er niet in, ga eerst zelf uitzoeken hoe het zit en beslis zelf wat je doet. Laat je niet meeslepen door een kleine winst. M.a.w., wees niet hebberig.
Gr. Danny
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Ik ben wel hebberig
Ik heb deze actie gedaan bij Media markt. De tarieven zijn concurrerend, (ok niet het laagst maar ach)
Ik heb een bon van Media markt gekregen, Het betreft een contract van 3 jr, na 1 jr ga ik weer weg, de boete van 150 euro neemt een ander wel over.
Zo heb ik een Laptop van Oxxio, een kruidvatkaart van EOn, en een Mediamarkt bon van Essent. in een periode van 3 jaar.
Wel moet ik zeggen dat Essent, een goede service heeft, ik kreeg een mailtje met of ik tevreden was, heb ik beantwoord en ik ben keurig teruggebeld.
Ik heb deze actie gedaan bij Media markt. De tarieven zijn concurrerend, (ok niet het laagst maar ach)
Ik heb een bon van Media markt gekregen, Het betreft een contract van 3 jr, na 1 jr ga ik weer weg, de boete van 150 euro neemt een ander wel over.
Zo heb ik een Laptop van Oxxio, een kruidvatkaart van EOn, en een Mediamarkt bon van Essent. in een periode van 3 jaar.
Wel moet ik zeggen dat Essent, een goede service heeft, ik kreeg een mailtje met of ik tevreden was, heb ik beantwoord en ik ben keurig teruggebeld.
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
- Contacteer:
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Vaak wordt de overstapboete die overgenomen is door de nieuwe energiemaatschappij verrekent als u weer overstapt naar een ander binnen de contracttermijn. Dan betaal je dus in 1x €300,-
Ik zou daar wel even op letten als ik u was.
Ik zou daar wel even op letten als ik u was.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:06
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Ik ben ook een van de velen die er ingetrapt is bij de Mediamarkt. Wat schertst mijn verbazing. Ik ben teruggebeld door Oxxio met een heel mooi voorstel om daar weer naar toe over te stappen tegen een veel lager tarief. Nu krijg ik dat voorstel 14 dagen dus denk er even over na maar er zit natuurlijk wel een boete aan vast. Gezegd wordt dat ik in die twee jaar dat m n contract nog loopt bij Essent ik toch zo n 500 euro per jaar goedkoper uit bent. Wat denken jullie? Doen...?
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:06
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Ik ben ook een van de velen die er ingetrapt is bij de Mediamarkt. Wat schertst mijn verbazing. Ik ben teruggebeld door Oxxio met een heel mooi voorstel om daar weer naar toe over te stappen tegen een veel lager tarief. Nu krijg ik dat voorstel 14 dagen dus denk er even over na maar er zit natuurlijk wel een boete aan vast. Gezegd wordt dat ik in die twee jaar dat m n contract nog loopt bij Essent ik toch zo n 500 euro per jaar goedkoper uit bent. Wat denken jullie? Doen...?
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:06
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Ik ben ook een van de velen die er ingetrapt is bij de Mediamarkt. Wat schertst mijn verbazing. Ik ben teruggebeld door Oxxio met een heel mooi voorstel om daar weer naar toe over te stappen tegen een veel lager tarief. Nu krijg ik dat voorstel 14 dagen dus denk er even over na maar er zit natuurlijk wel een boete aan vast. Gezegd wordt dat ik in die twee jaar dat m n contract nog loopt bij Essent ik toch zo n 500 euro per jaar goedkoper uit bent. Wat denken jullie? Doen...?
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
- Contacteer:
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Niet ingaan wat gezegd wordt, gewoon vragen of ze die berekening op papier kunnen zetten (op de mail) Of google naar: Goedkoopste energieleverancier , en zoek het op met een energievergelijker.
Re: Kortingsactie Essent met MediaMarkt-cadeaubon
Helaas dit forum niet eerder gelezen en nu blijk ook ik hier in getrapt.Afgelopen week in de Mediamarkt op zoek naar een tv, mooi praatje van de Essent verkoopster, zag zo snel echt geen addertjes onder het gras, maar blijk gewoon glashard voorgelogen. "Nee, je zit er echt maar een jaar aan vast hoor...", goh blijken er toch drie te zijn, terwijl ik daar meerdere keren naar gevraagd heb. Ook over de tarieven en de stadsverwarming zijn gewoon echt onjuistheden verteld. Begin van de week een mail gestuurd, omdat ik helemaal geen klant wil zijn van een bedrijf dat de klanten letterlijk voorliegt, maar helaas nog geen reactie ontvangen. Dit wil ik dus echt niet.