LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boetes te laat betalen
boetes te laat betalen
Er zijn omstandigheden dat je een tijdje niet thuis bent.
Op zich geen probleem, overal is de mail, facebook en twitter te lezen, althans bijna overal, denk ik.
Toch versturen bedrijven en organisaties rekeningen enkel per post.
Ik denk dat ze dat bewust doen, om de prijs op te voeren. Niets anders dan een manier van beroven, een manier van beroven die legaal blijkt.
Wat als je in het ziekenhuis komt te liggen of er zijn meer situaties dat je een tijdje van huis bent.
Op zich geen probleem, overal is de mail, facebook en twitter te lezen, althans bijna overal, denk ik.
Ik denk dat ze dat bewust doen, om de prijs op te voeren. Niets anders dan een manier van beroven, een manier van beroven die legaal blijkt.
Wat als je in het ziekenhuis komt te liggen of er zijn meer situaties dat je een tijdje van huis bent.
Re: boetes te laat betalen
Ik denk dat het je eigen verantwoording is om ervoor te zorgen dat als je lange tijd niet in staat ben om je post open te maken, je iemand vraagt om dat voor je te doen.
De betalingstermijn op boetes van het CJIB is zowiezo vrij ruim maar als je in het ziekenhuis ligt laat je toch iemand anders je post ophalen.
Er zijn anders genoeg bedrijven die rekeningen ook per mail sturen. Uw klacht komt op mij over als de schuld voor wanbetaling afschuiven op een ander.
-
Ik zou een rekening niet via Twitter willen ontvangen hoor.... Mijn CAK rekening komt ook via de post, maar als ik moet revalideren, zorg ik dat een vriendin, familielid of buur de post voor me regelt. Dat heet verantwoordelijkheid nemen.
Als niemand je post wil ophalen?
Er is een alternatief.
Voor Circus, grote vaart en daklozen bestaan Post Adressen...
Iemand scheurde U alles open en scan en stuur mail.
Dan krijgt iedereen binnen 3 dagen al zijn post.
Ja, het Circus woonde alleen in de winter thuis, Grote Vaart is vaak 2 maanden van huis, en ook Daklozen, via E mail blijven ze bereikbaar en dus als je langer niet thuis bent moet je dat tijdig regelen....
Je buren hoeven het niet wekelijks naar ziekenhuis te brengen, geef ze een sleutel, laat ze scannen en door mailen en alles is opgelost!
De bedrijven hoeven hier geen rekening mee te houden, het is Uw probleem dat U zelf moet oplossen.
Er is een alternatief.
Voor Circus, grote vaart en daklozen bestaan Post Adressen...
Iemand scheurde U alles open en scan en stuur mail.
Dan krijgt iedereen binnen 3 dagen al zijn post.
Ja, het Circus woonde alleen in de winter thuis, Grote Vaart is vaak 2 maanden van huis, en ook Daklozen, via E mail blijven ze bereikbaar en dus als je langer niet thuis bent moet je dat tijdig regelen....
Je buren hoeven het niet wekelijks naar ziekenhuis te brengen, geef ze een sleutel, laat ze scannen en door mailen en alles is opgelost!
De bedrijven hoeven hier geen rekening mee te houden, het is Uw probleem dat U zelf moet oplossen.
Is dit een algemene observatie, of iets wat je overkomen is, en waar je nu boos over bent?Jroam schreef:Er zijn omstandigheden dat je een tijdje niet thuis bent.
-
Humor: als het per email wordt verstuurd komen mensen hier vragen of het wel rechtsgeldig is.