LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit met Triptime.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
illyilly

Kijk uit met Triptime.nl

Ongelezen bericht door illyilly »

Het boeken bij deze website ging makkelijk. tot het moment van een voor mij nog al vroege "definitieve boek" knop.

De prijs stond netjes naast de definitieve(en bindend) knop. echter was de prijs na het drukken op deze knop opeens 40 euro duurder. Dit was waarschijnlijk de oude prijs die werd "gequote" voor de boeking gemaakt werd.

Aangezien ik op de "definitieve" knop had gedrukt wist ik dat dit een overeenkomst is. Ik wilde niet de bestelling afbreken omdat ik dan kon rekenen op dat het bedrijf alsnog achter het geld aan zou komen. Ik heb de betaling netjes afgerond(40 euro te veel) omdat ik mijn deel van de overeenkomst wilde na komen en wel zou kunnen rekenen op een nette afhandeling.

Dit was uiteraard achteraf een domme keus van mijn kant.

De medewerker welke weinig interesse had in zijn baan erkende wat er gebeurd was maar wist te melden dat er geen fout zat in hun systeem. Hij wist dus dat ik 40 euro meer dan de overeenkomst heb betaald via hun site NA de definitieve prijs die 40 euro lager was maar vind dat het bedrijf hier niets verkeerd doet dit is uiteraard het grote kwade van zo een bedrijf, op de hoogte zijn maar niets mee doen. Dit noem ik dus in alle wetenschap je eigen voorgestelde definitieve overeenkomst niet na komen.

Hij kon geen 40 euro retour doen. maar kon wel gratis de boeking annuleren met de voorwaarde NU direct te beslissen.

Kort samengevat:

Willens en wetens de klant slachtoffer laten zijn van een (bewuste) onrecht die de klant aangedaan wordt terwijl de oplossing makkelijk is. Dit is een hele verkeerde instelling en ik wil niet weten wat er nog meer gedaan wordt met zo een kwade filosofie daar binnen dat bedrijf!

illyilly

Re: Kijk uit met Triptime.nl

Ongelezen bericht door illyilly »

Dit is overigens geen natrappen of iets dergelijks van mijn kant. Zo een truukje is makkelijk over het hoofd gezien als je niet goed oplet wat de overeengekomen prijs was. Ook sta ik open voor eventuele vragen.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Triptime is NERGENS bij aangesloten. Geen ANVR, geen SGR, geen vervangend garantiefonds, zelfs geen IATA. Dat zeggen ze ook nergens. Als ze nergens bij zijn aangesloten is dat weliswaar illegaal, maar u kunt ze ook niet op voorwaarden aanspreken.

Ondanks dat alles bieden ze u aan om de boeking gratis te annuleren. Ik zou zeggen 'wat een service!'

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

geengast schreef:Triptime is NERGENS bij aangesloten. Geen ANVR, geen SGR, geen vervangend garantiefonds, zelfs geen IATA. Dat zeggen ze ook nergens. Als ze nergens bij zijn aangesloten is dat weliswaar illegaal, maar u kunt ze ook niet op voorwaarden aanspreken.
Waarom zou dat illegaal zijn? ANVR en SGR is alleen voor complete reizen, en ook niet alle luchtvaartmaatschappijen zijn bij IATA aangesloten.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

U heeft gelijk, het is niet illegaal. Maar daarom niet minder noodzakelijk. Zeker bij tickets kan de totale reissom al snel enkele duizenden euros zijn. En om daar geen zekerheidsstelling tegenover te hebben....ik zou er niet boeken.

triptimenl

Ongelezen bericht door triptimenl »

Het is niet ons toepasselijke manier van klantenservice, echter vinden wij de onterechte mededelingen van dusdanig aard dat wij éénmalig als uitzondering direct op het forum zullen reageren op deze kwestie.Indien de zogenaamde benadeelde hierna verdere klachtenbehandeling wenst, dan kan deze een mail verzenden naar [email protected]

Allereerst zullen wij het boekingsproces op ons website kort samenvatten.
U krijgt een overzicht van de vluchten op de zoekpagina waar alle prijzen per persoon, per enkele reis naast elke vlucht staat vermeld. Na het maken van uw keuze krijgt u links een overzicht van de keuze welke u heeft gemaakt met een prijsspecificatie. Indien u verder wilt naar de reserveringspagina, dan dient op het knop VOLGENDE STAP te klikken. Hierna komt u op de reserveringspagina waar rechtsboven en onder aan de pagina een overzicht van de door u geselecteerde diensten staat vermeld met een prijsspecificatie. Indien u besluit om de boeking te vervolgen naar de betaalpagina, dan dient u te klikken op DEFINITIEF BOEKEN. In uw geval heeft u deze stappen gevolgd en geeft u dan dat de boeking 40 EUR duurder is geworden na het klikken op DEFINITIEF BOEKEN en heeft u de betaling voltooid met inachtneming dat achteraf de onjuiste prijs gecorrigeerd zou worden. Vervolgens heeft u direct telefonisch gehad met ons klantenservice en de situatie toegelicht. Hierna is uw verhaal bekend zoal u het op deze forum heeft beschreven.

Wij laten bij deze uw ontevredenheid over de medewerker die u te woord heeft gestaan even buiten beschouwing en willen enkel ingaan wat er aan u is medegedeeld. U heeft allereerst een uitgebreide toelichting gekregen wat de oorzaak van de prijswijziging geweest kan zijn, ons inziens een correcte toelichting. Vervolgens hebben wij u netjes de keuze aangeboden om direct te annuleren en uw geld per direct te restitueren, ons inziens een correcte en nette actie op hetgeen waar u het niet mee eens bent. Met inachtneming van deze punten kunnen wij feitelijk beoordelen dat wij de maximale service hebben verleend, daar wij uw geld per direct zouden restitueren.

Hierbij een kort toelichting waarom een prijs mogelijk duurder word na het klikken op DEFINITIEF BOEKEN. In de tussentijd dat u uw gegevens invult en op het knop DEFINITIEF BOEKEN klikt kan het zijn dat een prijsklasse word uitverkocht. Ook na het klikken op DEFINITIEF BOEKEN krijgt u een overzicht van de door u geselecteerde diensten met een prijsspecificatie. U had immers ook telefonisch contact met ons kunnen opnemen alvorens de betaling uit te voeren. U heeft dit willens en wetens nagelaten met de hoop dat het verschil aan u gecrediteerd zou worden na het voltooien van de betaling. Dit blijkt alleen al uit het feit dat wij u aangeboden hebben om het bedrag aan u te restitueren, echter bent u hier niet mee akkoord gegaan. Indien u het er werkelijk niet mee eens was geweest met het verschil, dan had u ons gebeld voor het voltooien van de betaling of was u naderhand akkoord gegaan met de restitutie.

Wij vinden het dan ook zeer spijtig dat u uw ontevredenheid, ondanks ons correcte afhandeling, op een dusdanige manier op deze forum plaatst. U zet een bedrijf in een kwaad daglicht die u netjes heeft aangeboden om uw geld te restitueren.

Wat betreft dat wij als organisatie niet zijn aangesloten bij diverse brancheverenigingen het volgende. Het SGR dekt geen losse vliegtickets, zie FAQ van het SGR (http://www.sgr.nl/veelgestelde-vragen). Om lid te worden van het ANVR is een reisorganisatie verplicht om lid te zijn van het SGR, zie FAQ van het ANVR (http://www.anvr.nl/veelgestelde-vragen). Aangezien het voor onze organisatie met de huidig aangeboden diensten geen enkele toegevoegde waarde heeft om lid te worden van het SGR, is een mogelijke lidmaatschap van het ANVR ook niet van toepassing.

Teninde willen wij u allen verwijzen naar onze onafhankelijke klantbeoordelingen van Feedbackcompany. Indien u binnen Google als zoekopdracht 'Triptime beoordelingen' opgeeft, dan zult u deze beoordelingen kunnen lezen. Op dit moment hebben wij 776 beoordelingen en 95% van deze beoordelaars bevelen ons bedrijf aan (https://beoordelingen.feedbackcompany.n ... ckets.html).

igen

Ongelezen bericht door igen »

En met deze ondoordachte post in krom Nederlands denk je goed bezig te zijn? Alleen al de toonzetting is verwerpelijk aanmatigend. Bijzondere bedrijfsvoering houd je erop na. Wet koop op afstand heb je gewoon na te leven, het is geen gunst en ook geen service.
Ondernemers als jij verpesten erg veel voor zichzelf en voor toekomstige concullegae.
Je bewust van garantiefondsen weghouden lijkt mij genoeg te zeggen over de houding.
Ik hoop dat je gewoon een weekendtroll bent op doorreis, want als het echt echt is: brrrrrr. Ik zou zeker geen businesstripje bij je boeken.

Gesloten