Sommige sportievere motoren van Volkswagen AG (VW, Audi, Seat en Skoda) verbruiken na 80.000 kilometer zoveel olie dat de kans groot is dat de motor beschadigd raakt. Een bekend probleem voor Volkswagen-Audi: in Amerika heeft het concern dit geschikt. Maar hoe zit dit in Nederland?
Maandag 28 september in Radar, 20:30 uur, NPO 1
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoog olieverbruik TFSI-motor
Re: Hoog olieverbruik TFSI-motor
Alle, maar dan ook echt alle, TFSI motoren hebben (of krijgen) problemen. Dat valt blijkbaar niemand op. Vroeger zou dat een "productiefout" zijn en werd alles netjes hersteld. Tegenwoordig draait het alleen maar om geld. Niemand wordt ervoor gestraft en de industrie liegt en bedriegt vrolijk verder.
Re: Hoog olieverbruik TFSI-motor
Dat is dan lekker, ik heb vorige week een Audi A4 gekocht. Nog niet betaald trouwens, ik kan de auto pas 9 oktober ophalen. Ik heb er geen goed gevoel meer over. Heeft iemand tips wat ik kan doen?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 sep 2015 21:15
Re: Hoog olieverbruik TFSI-motor
binnen de volkswagen groep dus audi vw seat skoda komt ook op de andere motoren vaak een hoog olie verbruik voor
Re: Hoog olieverbruik TFSI-motor
Tis jammer dat men alleen de claim leggen bij Audi. Ik had een Skoda Yeti met 1.8 TSI motor waar de problemen exact dezelfde zijn als met de Audi motoren. Op de SkodaForum site kun je zien dat ik niet de enige Skoda rijder was die deze problemen had/ heeft. Zelfs op het forum van Volkswagen komt deze meldingen voor. De mensen van AUDICLAIM zouden er goed aan doen om alle motoren tussen 2009 en 2012 mee te nemen. De reactie van PON & de dealers zijn ook allemaal exact dezelfde.
Overigens gaat er al een langere tijd een gerucht dat PON zijn garantie heeft afgekocht zodat deze niet alle terugroepacties die door de fabrieken van SKoda,Audi, VW en Seat hoeven uit te voeren.
Tis jammer dat men alleen Audi naar voren haalt.
Voor mij is te laat ik heb uiteindelijk mijn Skoda verkocht
Overigens gaat er al een langere tijd een gerucht dat PON zijn garantie heeft afgekocht zodat deze niet alle terugroepacties die door de fabrieken van SKoda,Audi, VW en Seat hoeven uit te voeren.
Tis jammer dat men alleen Audi naar voren haalt.
Voor mij is te laat ik heb uiteindelijk mijn Skoda verkocht
Re: Hoog olieverbruik TFSI-motor
Auto kopen in Duitsland loont! Reparatie 'olieverbuikprobleem' 100% vergoed!
In april 2015 een Audi A5 2.0 tfsi (bj. 2011; 65 000 km) gekocht in Duitsland, bij een Duitse dealer. Altijd dealer onderhouden. Audi gekocht met 1 jaar garantie.
Al snel bleek dat het olieverbruik nogal hoog was. Ongeveer 1 liter per 2000 km. Navraag bij de plaatselijke Audi dealer leerde mij dat Audi een grens hanteert van 0,5 liter per 1000 km. Ik heb bij de dealer een meting laten doen en daar kwam uit dat mijn 2.0 tfsi 0,56 liter per 1000 km verbruikt. Ik kwam in aanmerking voor een coulanceregeling. Na een week kwam Audi met de volgende coulanceregeling: onderdelen 100% vergoed, arbeidsloon 0% vergoed. Voor mij zou dit neerkomen op een kostenpost van om en nabij de €2300. Vervolgens heb ik contact gezocht met de Duitse Audi-dealer waar ik mijn A5 had gekocht en mijn probleem voorgelegd. Als antwoord kreeg ik dat 'mijn probleem' onder de garantie zou vallen! Mijn Nederlandse dealer heeft contact opgenomen met de Duitse dealer en onderling is geregeld dat het bedrag dat de reparatie zal gaan kosten door de Duitse dealer wordt overgemaakt naar de Nederlandse dealer; 100%!. Mijn Audi gaat dus binnenkort 'onder het mes'! Wel vreemd dat ik via deze weg geheel kosteloos mijn Audi wél kan laten ombouwen van olieslurper naar 'normaal' en andere Audi-rijders blijkbaar niet.
In april 2015 een Audi A5 2.0 tfsi (bj. 2011; 65 000 km) gekocht in Duitsland, bij een Duitse dealer. Altijd dealer onderhouden. Audi gekocht met 1 jaar garantie.
Al snel bleek dat het olieverbruik nogal hoog was. Ongeveer 1 liter per 2000 km. Navraag bij de plaatselijke Audi dealer leerde mij dat Audi een grens hanteert van 0,5 liter per 1000 km. Ik heb bij de dealer een meting laten doen en daar kwam uit dat mijn 2.0 tfsi 0,56 liter per 1000 km verbruikt. Ik kwam in aanmerking voor een coulanceregeling. Na een week kwam Audi met de volgende coulanceregeling: onderdelen 100% vergoed, arbeidsloon 0% vergoed. Voor mij zou dit neerkomen op een kostenpost van om en nabij de €2300. Vervolgens heb ik contact gezocht met de Duitse Audi-dealer waar ik mijn A5 had gekocht en mijn probleem voorgelegd. Als antwoord kreeg ik dat 'mijn probleem' onder de garantie zou vallen! Mijn Nederlandse dealer heeft contact opgenomen met de Duitse dealer en onderling is geregeld dat het bedrag dat de reparatie zal gaan kosten door de Duitse dealer wordt overgemaakt naar de Nederlandse dealer; 100%!. Mijn Audi gaat dus binnenkort 'onder het mes'! Wel vreemd dat ik via deze weg geheel kosteloos mijn Audi wél kan laten ombouwen van olieslurper naar 'normaal' en andere Audi-rijders blijkbaar niet.