LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht: Studentcar
Klacht: Studentcar
Geachte leden,
Sinds 1,5 maand heb ik een abonnement afgesloten bij Studentcar. Bij de afsluiting ging de communicatie uitstekend en was het contract snel opgesteld. De bedoeling is dat je via een applicatie een auto kunt huren in jouw stad voor een bepaalde periode. Hier begonnen de eerste problemen te ontstaan. Het gebeurt geregeld dat een auto het niet doet, de deuren niet opengaan of dat een auto niet weggebracht is door een monteur. Allemaal vervelend, maar nog te overzien, totdat ik de eerste rekening van Studentcar te zien kreeg.
Ik had de eerste maand iets van 9 reserveringen gemaakt en volgens Studentcar had ik 7 keer de auto te laat ingeleverd. Dat ging om een 1 of 2 minuten volgens hen, waardoor een boete van 25,- EUR per stuk is opgelegd. Los van het feit dat ik de boete belachelijk vind voor een aantal minuten, omdat de kosten per uur 2,50 EUR per uur zijn, ben ik van mening dat ik de auto wel op tijd heb ingeleverd en er staat helemaal niets op de website van StudentCar.
Ik heb vervolgens getracht contact op te nemen met de debiteuren afdeling. Ik heb aangegeven dat ik de rekening wil betalen, maar behalve de boetes en dat ik graag een nieuwe factuur wilde hebben. Dit heb ik drie keer gedaan via e-mail en een aantal keren via telefoon. Op e-mail werd helemaal niet gereageerd en via telefoon werd aangegeven dat ik teruggebeld zou worden, maar nooit iets gehoord.
Ik heb op vrijdag 16 april 2015 nogmaals gebeld en geëist dat ik een gesprek wilde met een collega van de afdeling debiteuren. Uiteindelijk heb ik iemand te pakken gekregen en ik werd op een zeer asociale manier aangesproken. De collega zou uiteindelijk mijn situatie
neerleggen en die stuurde mij direct een dreigende e-mail dat ik zou moeten betalen.
IK heb uiteraard geweigerd om de boete te betalen, om de eerste redenen die ik genoemd heb. Ik heb vervolgens uit eigen overweging de kosten overgemaakt van de huur auto en de benzine, zodat alleen nog maar de boetes openstaan.
Ik heb dit wederom gestuurd, maar zoals gewoonlijk geen enkele reactie. Ik heb vandaag weer eens gebeld en wederom was zijn toon zeer agressief. Dreigen met incasso en dat ik moest betalen en dat hij mijn dossier doorgezet heeft naar een advocaat. Een hele vervelende manier van communiceren. Vervolgens bleek dat hij mijn bedrag, wat ik week geleden overgemaakt heb, ook niet ontvangen zou hebben. Ik heb toen een betaalbewijs gestuurd, maar direct volgt er een mail dat hij de advocaat gaat inschakelen.
Ik heb mij vooral gestoord aan de houding. Deze meneer denkt door dreigementen, grote bek zijn gelijk te halen. Hij heeft echter de verkeerde getroffen, want ik laat mij door niemand onder de druk zetten. Ik vind alleen zijn houding voor een professionele organisatie buitengewoon kwalijk en helemaal als een goed bedoelde klant zelf aangeeft om te betalen, maar alleen niet de belachelijke boetes en waar niet eens een bewijs van is.
Hoe kan ik nu het beste handelen tegen Studentcar?
Ik heb zelf een rechtsbijstandverzekering, maar ik vind raar dat zoiets zo uit de hand moet lopen.
Graag jullie input.
Sinds 1,5 maand heb ik een abonnement afgesloten bij Studentcar. Bij de afsluiting ging de communicatie uitstekend en was het contract snel opgesteld. De bedoeling is dat je via een applicatie een auto kunt huren in jouw stad voor een bepaalde periode. Hier begonnen de eerste problemen te ontstaan. Het gebeurt geregeld dat een auto het niet doet, de deuren niet opengaan of dat een auto niet weggebracht is door een monteur. Allemaal vervelend, maar nog te overzien, totdat ik de eerste rekening van Studentcar te zien kreeg.
Ik had de eerste maand iets van 9 reserveringen gemaakt en volgens Studentcar had ik 7 keer de auto te laat ingeleverd. Dat ging om een 1 of 2 minuten volgens hen, waardoor een boete van 25,- EUR per stuk is opgelegd. Los van het feit dat ik de boete belachelijk vind voor een aantal minuten, omdat de kosten per uur 2,50 EUR per uur zijn, ben ik van mening dat ik de auto wel op tijd heb ingeleverd en er staat helemaal niets op de website van StudentCar.
Ik heb vervolgens getracht contact op te nemen met de debiteuren afdeling. Ik heb aangegeven dat ik de rekening wil betalen, maar behalve de boetes en dat ik graag een nieuwe factuur wilde hebben. Dit heb ik drie keer gedaan via e-mail en een aantal keren via telefoon. Op e-mail werd helemaal niet gereageerd en via telefoon werd aangegeven dat ik teruggebeld zou worden, maar nooit iets gehoord.
Ik heb op vrijdag 16 april 2015 nogmaals gebeld en geëist dat ik een gesprek wilde met een collega van de afdeling debiteuren. Uiteindelijk heb ik iemand te pakken gekregen en ik werd op een zeer asociale manier aangesproken. De collega zou uiteindelijk mijn situatie
neerleggen en die stuurde mij direct een dreigende e-mail dat ik zou moeten betalen.
IK heb uiteraard geweigerd om de boete te betalen, om de eerste redenen die ik genoemd heb. Ik heb vervolgens uit eigen overweging de kosten overgemaakt van de huur auto en de benzine, zodat alleen nog maar de boetes openstaan.
Ik heb dit wederom gestuurd, maar zoals gewoonlijk geen enkele reactie. Ik heb vandaag weer eens gebeld en wederom was zijn toon zeer agressief. Dreigen met incasso en dat ik moest betalen en dat hij mijn dossier doorgezet heeft naar een advocaat. Een hele vervelende manier van communiceren. Vervolgens bleek dat hij mijn bedrag, wat ik week geleden overgemaakt heb, ook niet ontvangen zou hebben. Ik heb toen een betaalbewijs gestuurd, maar direct volgt er een mail dat hij de advocaat gaat inschakelen.
Ik heb mij vooral gestoord aan de houding. Deze meneer denkt door dreigementen, grote bek zijn gelijk te halen. Hij heeft echter de verkeerde getroffen, want ik laat mij door niemand onder de druk zetten. Ik vind alleen zijn houding voor een professionele organisatie buitengewoon kwalijk en helemaal als een goed bedoelde klant zelf aangeeft om te betalen, maar alleen niet de belachelijke boetes en waar niet eens een bewijs van is.
Hoe kan ik nu het beste handelen tegen Studentcar?
Ik heb zelf een rechtsbijstandverzekering, maar ik vind raar dat zoiets zo uit de hand moet lopen.
Graag jullie input.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2015 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd, persoonsgegevens verwijderd
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd, persoonsgegevens verwijderd
Re: Klacht: Studentcar
Gezien de tarieven moet dit bedrijf zijn marges ergens anders vandaan zien te halen en dat is waarschijnlijk via de boetes die u krijgt. Ze kunnen bij wijze van spreken hun klok wel een stukje vooruit hebben gedraaid. Het doet me denken aan de gemeentes, die onder het mom van parkeerbeleid proberen zoveel mogelijk boetes uit te schrijven.
Ze hebben het op de website over relaxt en geen verborgen kosten.
Ze hebben het op de website over relaxt en geen verborgen kosten.
Re: Klacht: Studentcar
Precies. Dat is ook mijn punt. Het staat niet eens op de website, er is helemaal geen rapport gestuurd met tijden, ondanks meerdere keren dat gevraagd te hebben en aan de telefoon volgen allerlei dreigementen en dat je moet betalen. Het is een soort afpersingsclub, terwijl ik meerdere malen zelf het initiatief heb genomen om te betalen.
De zaak speelt nog, ondanks meerdere emails aan hen, nog steeds geen reactie.
De zaak speelt nog, ondanks meerdere emails aan hen, nog steeds geen reactie.
Re: Klacht: Studentcar
waarom schakel je je rechtsbijstand( of als student, ws die van je ouders) niet direct in? En gezien het tarief, volgende keer gewoon een uur langer huren dan dat je nodig hebt.
Re: Klacht: Studentcar
Zonder enig bewijs gaat het bedrijf bij de eerste de beste rechtszaak onderuit.
Re: Klacht: Studentcar
ze hadden sowieso na de eerste boete direct de klant moeten waarschuwen.... 7 keer een boete opleggen voor dezelfde overtreding voordat je dit aan de klant doorgeeft..... erg onzorgvuldig!
Re: Klacht: Studentcar
Op 01 mei een mail gestuurd naar Studentcar met onderstaande vragen:
- Rapport per reservering waarbij een boete is opgelegd. Hierin dient de overschreden tijdslimieten te staan, bewijsstukken etc.
- Ondertekend contract waarin een boete gemeld staat.
- Meest recente algemene voorwaarden
- Wat wordt bedoeld met geen verborgen kosten op de website en waarom staan boetes niet op de website Studentcar.nl?
- Wat is de reden dat uw dreigementen uit tegen mij via telefoon?
Zoals gebruikelijk bij Studentcar is er geen enkele reactie gegeven.
Ik heb hen nu officieel in gebreke gesteld, want ik spuugzat om constant aanmaningen, facturen en dreigementen te krijgen. Ik ben benieuwd of zij nu wel de moeite nemen om te reageren.
- Rapport per reservering waarbij een boete is opgelegd. Hierin dient de overschreden tijdslimieten te staan, bewijsstukken etc.
- Ondertekend contract waarin een boete gemeld staat.
- Meest recente algemene voorwaarden
- Wat wordt bedoeld met geen verborgen kosten op de website en waarom staan boetes niet op de website Studentcar.nl?
- Wat is de reden dat uw dreigementen uit tegen mij via telefoon?
Zoals gebruikelijk bij Studentcar is er geen enkele reactie gegeven.
Ik heb hen nu officieel in gebreke gesteld, want ik spuugzat om constant aanmaningen, facturen en dreigementen te krijgen. Ik ben benieuwd of zij nu wel de moeite nemen om te reageren.
Re: Klacht: Studentcar
Eind mei heb ik besloten om deze casus te laten rusten. Studentcar reageerde niet op meerdere verzoeken om documentatie op te sturen. Ik vind dit buitengewoon vreemd, maar dat is de werkwijze van hen. Ik kreeg geen meldingen om nog boetes te betalen, en ik vond het dus wel prima.
Gisteren heb ik echter een brief van een incassobureau ontvangen met het verzoem om de boetes te betalen. Ik denk dat de meeste argumenten al gegeven zijn om nooit te gaan betalen, maar ik vraag me wel af hoe sterk je als consument in zo'n zaak staat. Een bedrijf dat een compleet verkeerd verdienmodel heeft, probeert op deze manier de boetes te incasseren. Ik heb geen ervaring met een incassobureau, maar ik denk dat zij ook niet heel open staan om mijn casus aan te horen. Ik kan wel alle e-mailverkeer opsturen, en uiteraard een betaalbewijs dat ik wel een deel van de factuur heb overgemaakt(huur & benzine). Hoe nu verder te handelen, en wat kunnen wij als consument doen tegen zo'n bedrijf?
Gisteren heb ik echter een brief van een incassobureau ontvangen met het verzoem om de boetes te betalen. Ik denk dat de meeste argumenten al gegeven zijn om nooit te gaan betalen, maar ik vraag me wel af hoe sterk je als consument in zo'n zaak staat. Een bedrijf dat een compleet verkeerd verdienmodel heeft, probeert op deze manier de boetes te incasseren. Ik heb geen ervaring met een incassobureau, maar ik denk dat zij ook niet heel open staan om mijn casus aan te horen. Ik kan wel alle e-mailverkeer opsturen, en uiteraard een betaalbewijs dat ik wel een deel van de factuur heb overgemaakt(huur & benzine). Hoe nu verder te handelen, en wat kunnen wij als consument doen tegen zo'n bedrijf?
Re: Klacht: Studentcar
Als je in je recht staat is dat wellicht moeilijk te halen vanwege de kosten. Daar gokken ze denk ik op.
Re: Klacht: Studentcar
Wat is de positie van het incassobureau in deze situatie?
Ik mag toch aannemen dat zij niet blind een opdracht uitvoeren als de debiteur kan aantonen dat de claim volkomen onterecht is.
Check bijvoorbeeld deze link eens:
http://www.studentcar.nl/tarieven/
Je mag toch verwachten dat hier zo'n boete gemeld staat, maar helaas niets.
Ik mag toch aannemen dat zij niet blind een opdracht uitvoeren als de debiteur kan aantonen dat de claim volkomen onterecht is.
Check bijvoorbeeld deze link eens:
http://www.studentcar.nl/tarieven/
Je mag toch verwachten dat hier zo'n boete gemeld staat, maar helaas niets.
Re: Klacht: Studentcar
Mijn mening;
Als je 3 minuten te laat bent zie ik mijn gereserveerde auto niet staan en ga terug...
Daarom geen uurprijs maar boete.
De €2,50 per uur, waarom niet 1 uur extra, en waarom heb je niet alles vooraf goed gelezen?
Deze voertuigen staan vaak kort stil omdat de planner er vanuit gaat dat iedereen op tijd hem inleverde....
Dus langere tijd plannen en eerder mag, later niet want ik reken op die auto en moet omdat ik niet weet of je 3 minuten of 30 minuten later komt een Taxi bellen dus mijn gereserveerde periode zal de auto nutteloos leeg blijven staan!
Daarmee missen ze inkomsten.
Zorg dat je op tijd bent want voor een betaalbaar systeem moet je dit wel doen.
De voorwaarden vooraf goed lezen en maar 1 minuut, als het een stortbui is ben je wel drijf nat!
En het is zelden bij een bushalte... dus ik wil op afgesproken tijd gewoon instappen en wegwezen en bij vertraging tijdig de tijd aanpassen als mogelijk.
Ook moet ik rekening houden met de vele files op de A13 bij Delft / Ikea want dat stuk lijkt wel een ongeval garantie te hebben....
Net als mijn studenten die online mogen volgen als ze te laat zijn, tijd = tijd en mijn deur gaat op slot, ik wil niet gestoord worden want dan was ik wel Psychiater geworden!
Zelfs als ze aan komen lopen, tijd=tijd en ik heb als enige in mijn college zaal zelden te laat of ze SMS dat de trein... en bij meer dan 5 min voor college doe ik dan wel de deur open!
Zo werkt dat want tijd=tijd en wachten, ik haat dat!
Als je 3 minuten te laat bent zie ik mijn gereserveerde auto niet staan en ga terug...
Daarom geen uurprijs maar boete.
De €2,50 per uur, waarom niet 1 uur extra, en waarom heb je niet alles vooraf goed gelezen?
Deze voertuigen staan vaak kort stil omdat de planner er vanuit gaat dat iedereen op tijd hem inleverde....
Dus langere tijd plannen en eerder mag, later niet want ik reken op die auto en moet omdat ik niet weet of je 3 minuten of 30 minuten later komt een Taxi bellen dus mijn gereserveerde periode zal de auto nutteloos leeg blijven staan!
Daarmee missen ze inkomsten.
Zorg dat je op tijd bent want voor een betaalbaar systeem moet je dit wel doen.
De voorwaarden vooraf goed lezen en maar 1 minuut, als het een stortbui is ben je wel drijf nat!
En het is zelden bij een bushalte... dus ik wil op afgesproken tijd gewoon instappen en wegwezen en bij vertraging tijdig de tijd aanpassen als mogelijk.
Ook moet ik rekening houden met de vele files op de A13 bij Delft / Ikea want dat stuk lijkt wel een ongeval garantie te hebben....
Net als mijn studenten die online mogen volgen als ze te laat zijn, tijd = tijd en mijn deur gaat op slot, ik wil niet gestoord worden want dan was ik wel Psychiater geworden!
Zelfs als ze aan komen lopen, tijd=tijd en ik heb als enige in mijn college zaal zelden te laat of ze SMS dat de trein... en bij meer dan 5 min voor college doe ik dan wel de deur open!
Zo werkt dat want tijd=tijd en wachten, ik haat dat!
Re: Klacht: Studentcar
Update:
Begin van de maand al mijn documenten en bewijsstukken naar het incassobureau gestuurd. Afgelopen week kreeg ik de melding van het incassobureau dat Studentcar het dossier heeft laten sluiten.
Ik heb daarna contact gehad met Studentcar en kreeg de volgende mail van hen, want wil mijn contract beëindigen. Ze gaan nu dreigen met een advocaat. Wat zijn het toch slechte verliezers:
Gisteren heeft u de helpdesk van ons bedrijf gebeld met de mededeling dat u over de kwestie wenste te spreken.
De behandelaar was niet beschikbaar, u verzocht dat er contact met u wordt opgenomen.
U gaf te kennen vandaag en en navolgende dagen te zullen terugbellen. Daarin ziet StudentCar geen meerwaarde.
Ter zake van de vordering zijn de argumenten destijds in mei per mail gewisseld.
Uw standpunt was destijds ter kennis genomen en verworpen; ook thans is dat niet anders.
Bij het incassobureau is de zaak ingetrokken in verband met rechtsmaatregelen die vanuit een advocaat volgen.
Daaromtrent verneemt u te zijner tijd, ook uw eventuele schriftelijke mededelingen zullen worden doorgeleid.
Ik vertrouw u geïnformeerd.
Wat moet je nu met zo'n criminele club?
Begin van de maand al mijn documenten en bewijsstukken naar het incassobureau gestuurd. Afgelopen week kreeg ik de melding van het incassobureau dat Studentcar het dossier heeft laten sluiten.
Ik heb daarna contact gehad met Studentcar en kreeg de volgende mail van hen, want wil mijn contract beëindigen. Ze gaan nu dreigen met een advocaat. Wat zijn het toch slechte verliezers:
Gisteren heeft u de helpdesk van ons bedrijf gebeld met de mededeling dat u over de kwestie wenste te spreken.
De behandelaar was niet beschikbaar, u verzocht dat er contact met u wordt opgenomen.
U gaf te kennen vandaag en en navolgende dagen te zullen terugbellen. Daarin ziet StudentCar geen meerwaarde.
Ter zake van de vordering zijn de argumenten destijds in mei per mail gewisseld.
Uw standpunt was destijds ter kennis genomen en verworpen; ook thans is dat niet anders.
Bij het incassobureau is de zaak ingetrokken in verband met rechtsmaatregelen die vanuit een advocaat volgen.
Daaromtrent verneemt u te zijner tijd, ook uw eventuele schriftelijke mededelingen zullen worden doorgeleid.
Ik vertrouw u geïnformeerd.
Wat moet je nu met zo'n criminele club?
Re: Klacht: Studentcar
Staat het letterlijk zo in dat bericht? Dan mogen ze wel eens een cursus basis-Nederlands volgen.Paul127 schreef:Update:
Begin van de maand al mijn documenten en bewijsstukken naar het incassobureau gestuurd. Afgelopen week kreeg ik de melding van het incassobureau dat Studentcar het dossier heeft laten sluiten.
Ik heb daarna contact gehad met Studentcar en kreeg de volgende mail van hen, want wil mijn contract beëindigen. Ze gaan nu dreigen met een advocaat. Wat zijn het toch slechte verliezers:
Gisteren heeft u de helpdesk van ons bedrijf gebeld met de mededeling dat u over de kwestie wenste te spreken.
De behandelaar was niet beschikbaar, u verzocht dat er contact met u wordt opgenomen.
U gaf te kennen vandaag en en navolgende dagen te zullen terugbellen. Daarin ziet StudentCar geen meerwaarde.
Ter zake van de vordering zijn de argumenten destijds in mei per mail gewisseld.
Uw standpunt was destijds ter kennis genomen en verworpen; ook thans is dat niet anders.
Bij het incassobureau is de zaak ingetrokken in verband met rechtsmaatregelen die vanuit een advocaat volgen.
Daaromtrent verneemt u te zijner tijd, ook uw eventuele schriftelijke mededelingen zullen worden doorgeleid.
Ik vertrouw u geïnformeerd.
Wat moet je nu met zo'n criminele club?
Re: Klacht: Studentcar
Dit is inderdaad de letterlijke tekst uit de mail. Ik heb er niets aan veranderd.
Re: Klacht: Studentcar
Ik heb opnieuw een brief ontvangen van het incassobureau namens Studentcar B.V. Er zouden volgens hen nog facturen openstaan, maar ik heb nooit een factuur, aanmaning o.i.d. voorbij zien komen. Ik heb ook een inhoudelijke mail gestuurd naar Studentcar B.V., maar uiteraard nooit een reactie gehad. Zij hebben het dossier opnieuw aangeleverd bij het incassobureau Nationaal Incasso Bureau B.V. Ik vind het echt een kwalijke zaak dat dit maar door blijft gaan, want ik ben er nu wel helemaal klaar mee.
Studentcar B.V. is alleen maar bezig om zijn klanten te intimideren met spookfacturen. Er is helemaal niets onderbouwd, en als je weigert te betalen, proberen ze via een incassobureau het alsnog voor elkaar te krijgen, Studentcar B.V. probeert je door intimidatie en bedreiging tot betalen te dwingen. Uiteraard heb ik weer een keurige mail gestuurd naar het incassobureau en het zal wel weer resulteren in het sluiten van het dossier.
Studentcar B.V. is alleen maar bezig om zijn klanten te intimideren met spookfacturen. Er is helemaal niets onderbouwd, en als je weigert te betalen, proberen ze via een incassobureau het alsnog voor elkaar te krijgen, Studentcar B.V. probeert je door intimidatie en bedreiging tot betalen te dwingen. Uiteraard heb ik weer een keurige mail gestuurd naar het incassobureau en het zal wel weer resulteren in het sluiten van het dossier.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 okt 2015 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: Klacht: Studentcar
Brrr.. Studentcar.. wat een enge club zeker met die knip en plakbrieven die ze versturen. Blijf hier weg van. Goede waarschuwing.
Re: Klacht: Studentcar
Het incassobureau heeft het dossier alweer gesloten. NIB heeft dus keurig gehandeld in deze situatie. Zij hebben de mail met tijdlijnen en vragen doorgezet naar Studentcar en die hebben opnieuw met het schaamrood op de kaken bakzeil gehaald.
Het is wachten op de volgende spookfactuur van Studentcar. Er zal dan wel weer gedreigd worden met een advocaat, maar dat is allemaal blufpoker. Ik raad jullie aan nooit zaken te doen met Studentcar/Connectcar. Dat zijn allemaal organisaties waar je liever geen zaken mee doet.
Het is wachten op de volgende spookfactuur van Studentcar. Er zal dan wel weer gedreigd worden met een advocaat, maar dat is allemaal blufpoker. Ik raad jullie aan nooit zaken te doen met Studentcar/Connectcar. Dat zijn allemaal organisaties waar je liever geen zaken mee doet.
Re: Klacht: Studentcar
Hi Paul127,
Wat een vervelend bedrijf is dat StudentCar. Hier helaas ook een aantal problemen met ze. Ik ben momenteel een collectief aan het opzetten. Het voordeel van een collectief is, dat je sterker staat dan alleen. Zie jij de mogelijkheid om met mij in contact te komen?
Daarnaast zou ik ook naast Paul127 met andere mensen in contact komen. Heb je een klacht of een lopende kwestie over StudentCar? Stuur mij dan een Prive bericht!
Wat een vervelend bedrijf is dat StudentCar. Hier helaas ook een aantal problemen met ze. Ik ben momenteel een collectief aan het opzetten. Het voordeel van een collectief is, dat je sterker staat dan alleen. Zie jij de mogelijkheid om met mij in contact te komen?
Daarnaast zou ik ook naast Paul127 met andere mensen in contact komen. Heb je een klacht of een lopende kwestie over StudentCar? Stuur mij dan een Prive bericht!