LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

veel spullen liggen op stapels, het enige wat ik koop bij de lidl is spa rood en cola light, voor de rest ga ik gezellig shoppen bij AH xl, vorige maand has ik 4 appie happie bonnen bij elkaar gespaard(2-1 eten)[/quote]

Omdat alle spullen op stapels liggen, is spa rood en cola light goedkoper dan bij appie.

Als ik deze winkel zo vreselijk zou vinden, koop ik ook niet de spullen, die dan goedkoper dan elders zijn.[/quote]

In en uit de Lidl toestand shop, iedereen maakt z,n eigen afwegingen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
veel spullen liggen op stapels, het enige wat ik koop bij de lidl is spa rood en cola light, voor de rest ga ik gezellig shoppen bij AH xl, vorige maand has ik 4 appie happie bonnen bij elkaar gespaard(2-1 eten)

Smaakt het daardoor minder?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:
veel spullen liggen op stapels, het enige wat ik koop bij de lidl is spa rood en cola light, voor de rest ga ik gezellig shoppen bij AH xl, vorige maand has ik 4 appie happie bonnen bij elkaar gespaard(2-1 eten)

Smaakt het daardoor minder?
je bedoelt ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
ciske schreef:
Har06 schreef:
veel spullen liggen op stapels,


Smaakt het daardoor minder?
je bedoelt ?

Of het dan niet te eten of te drinken is bedoel ik. Netjes op een schap smaakt beter?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Har06 schreef:
In en uit de Lidl toestand shop, iedereen maakt z,n eigen afwegingen
Ja, natuurlijk, maar ik vind het karakterloos, om over een winkel kwad te spreken, maar dan toch het voordeel willen halen.

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door seuren »

In Laren het (Gooi) gaan huisvrouwen al vroeg in de morgen met hun dure auto's boodschappen halen bij de Lidl. Als dat geen goede reclame is voor Lidl :D

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Zijn al zoveel testjes geweest met in verschillende winkels dezelfde boodschappenlijst ophalen. Tussen AH en Jumbo was er bijna geen verschil, Lidle was stukken goedkoper samen met Aldi. Zij leveren ook geen A-merken dus ben je stukken goedkoper uit. Daar en tegen loopt een Lidle nog wel eens met net te weinig personeel om de kassa's een goede doorstroom te laten hebben.

Het is net, welke formule hanteer je.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door sjohie »

Michelle_L schreef:Zijn al zoveel testjes geweest met in verschillende winkels dezelfde boodschappenlijst ophalen. Tussen AH en Jumbo was er bijna geen verschil, Lidle was stukken goedkoper samen met Aldi. Zij leveren ook geen A-merken dus ben je stukken goedkoper uit. Daar en tegen loopt een Lidle nog wel eens met net te weinig personeel om de kassa's een goede doorstroom te laten hebben.

Het is net, welke formule hanteer je.
En het is net wat je vergelijkt. In een recente advertentie van de Aldi of Lidl (één van die twee iig) vergeleken ze de prijs van coca-cola bij AH met hun eigen merk. Ze schreven er dan wel bij dat ze coca-cola niet voeren als merk, maar oh shock, hún cola was goedkoper. Tsja, zo kan ik het ook natuurlijk. Neem dan AH basic cola. Dan is hetzelfde geintje van de Jumbo in ieder geval eerlijker, die vergelijken A-merk met A-merk als ze vergelijken met de AH.

Overigens vind ook ik de Lidl waar wij af en toe komen als ze wild hebben ook geen fijne winkel om te winkelen, de paden zijn smoezeliger en liggen vol met half lege dozen etc. Nee dan vind ik de totaalvervaring van de AH fijner, met Jumbo als goede 2e.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

stefanhouterman schreef:
Har06 schreef:
In en uit de Lidl toestand shop, iedereen maakt z,n eigen afwegingen
Ja, natuurlijk, maar ik vind het karakterloos, om over een winkel kwad te spreken, maar dan toch het voordeel willen halen.
Onzinnige reactie, wil jij zeggen-beweren dat de Lidl Action Aldi je een warm winkel gevoel geven, zo van : laat ons hier eens gezellig een uurtje rondlopen :)

EllenRoisin
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 sep 2015 18:37

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door EllenRoisin »

Radar schreef:Albert Heijn en Jumbo zijn verwikkeld in een supermarktoorlog. Beide vechten openlijk om de klant, stellen experts, aldus het AD. Ook andere supers mengen zich in de strijd. De consument profiteert; afgelopen week zijn honderden producten in prijs verlaagd.

Lees meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... -om-klant/

Waar let jij op bij de keuze van een supermarkt? Het belangrijkst is voor mij:
A) de afstand tussen supermarkt en huis
B) de prijs
C) het assortiment
D) anders:
Winkels op het platteland (aardbevingsgebied) zijn schaars. Het dichts bij huis een zeer dure dorpskruidenier, reclames zijn meestal producten die op de grens van houdbaarheidsdatum naderen.

AH 6 km naar oosten en Jumbo en Aldi 10 km naar westen. De keuze is snel gemaakt. Voor mij is een andere punt belangrijker kan ik er met het ov komen, de lente, zomer en herfst ook op de fiets.

Huismerken neem ik nooit, zit meestal een apart smaakje aan. Producten zoals eieren, melk, groente, vlees (slager), meel (bij de molen) worden lokaal aangeschaft, vaak goedkoper bij grotere hoeveelheid dan de landelijke grutters.

Ik ga voor een bourgondisch leven.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
Onzinnige reactie, wil jij zeggen-beweren dat de Lidl Action Aldi je een warm winkel gevoel geven, zo van : laat ons hier eens gezellig een uurtje rondlopen :)

Dat geven Appie en Jumbo mij ook niet. Loop jij een uurtje om boodschappen te doen dan? Ik doe boodschappen omdat je die nodig hebt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:
Onzinnige reactie, wil jij zeggen-beweren dat de Lidl Action Aldi je een warm winkel gevoel geven, zo van : laat ons hier eens gezellig een uurtje rondlopen :)

Dat geven Appie en Jumbo mij ook niet. Loop jij een uurtje om boodschappen te doen dan? Ik doe boodschappen omdat je die nodig hebt.
oh oh het uurtje wordt letterlijk opgepikt, ik doe de boodschappen met plezier bij AH, al lopende bedenk ik wat ik komende dagen ga koken, geeft een fijn gevoel. bij Lidl krijg ik dat winkel gevoel niet, in prijs maakt het weinig uit :wink: :?:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
ciske schreef:
oh oh het uurtje wordt letterlijk opgepikt, ik doe de boodschappen met plezier bij AH, al lopende bedenk ik wat ik komende dagen ga koken, geeft een fijn gevoel. bij Lidl krijg ik dat winkel gevoel niet, in prijs maakt het weinig uit :wink: :?:
Smaken verschillen :-) gelukkig maar. Ik kom zowel blij Lidl en Aldi alsmede Jumbo maar voel niks van verschil. Wel dat je bij Jumbo op moet letten met zowel vlees als groenten, die zijn vaak oud.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door 89PB »

Fruit kun je ook beter elders kopen dan bij Jumbo en het brood wat ze verkopen is lekker voor de vogeltjes :D

Gesloten