LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blacklist

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jett65

Blacklist

Ongelezen bericht door Jett65 »

Hallo

Ik heb een vraag. Ik had voor mijn dochter een prepaid kaartje aangevraagd bij Simyo. Met nummerbehoud. Want haar sim-only abonnement bij Hollandse Nieuwe liep af. Ik had betaald. Ik kreeg een bevestiging van de bestelling en een dag later een mail met een voorlopig nummer in afwachting van het nummerbehoud. Een prepaid kaartje zou opgestuurd worden. Om een lang verhaal kort te maken; ik kreeg niks.
Ik heb gebeld met Simyo. Wat blijkt....alles was afgewezen want ons adres staat op de blacklist!
En hun hanteren de lijst van KPN.

Wij hebben niks van KPN. Dus hen gebeld. Nu blijkt dat iemand een abonnement heeft afgesloten met ons adres. Diegene heeft nooit betaald en er staat een rekening open van over de €1000,-!

KPN beweert hier niks aan te kunnen doen. Iemand heeft ons adres gebruikt. Vervolgens niet betaald en ons adres staat op de blacklist!
Ze zouden het overgedragen hebben naar een incassobureau. En ook aanmaningen hebben gestuurd. Wij weten van niks! Hebben nooit wat ontvangen zelfs!

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat dit mogelijk is. Ik moet eindeloos bellen om alsnog dat prepaid kaartje te regelen. Hang een uur aan de telefoon om duidelijk te krijgen wat er gaande is en vervolgens kan ik niks doen om van die lijst te komen!!

Kan dit zomaar? En nee...het zijn geen vorige bewoners. Wij wonen hier sinds 2008 en niet 2010 is dat abonnement afgesloten.
Ik wil graag weten wat ik doen kan om van die lijst af te komen!

sjohie

Re: Blacklist

Ongelezen bericht door sjohie »

Jett65 schreef:Hallo

Ik heb een vraag. Ik had voor mijn dochter een prepaid kaartje aangevraagd bij Simyo. Met nummerbehoud. Want haar sim-only abonnement bij Hollandse Nieuwe liep af. Ik had betaald. Ik kreeg een bevestiging van de bestelling en een dag later een mail met een voorlopig nummer in afwachting van het nummerbehoud. Een prepaid kaartje zou opgestuurd worden. Om een lang verhaal kort te maken; ik kreeg niks.
Ik heb gebeld met Simyo. Wat blijkt....alles was afgewezen want ons adres staat op de blacklist!
En hun hanteren de lijst van KPN.

Wij hebben niks van KPN. Dus hen gebeld. Nu blijkt dat iemand een abonnement heeft afgesloten met ons adres. Diegene heeft nooit betaald en er staat een rekening open van over de €1000,-!

KPN beweert hier niks aan te kunnen doen. Iemand heeft ons adres gebruikt. Vervolgens niet betaald en ons adres staat op de blacklist!
Ze zouden het overgedragen hebben naar een incassobureau. En ook aanmaningen hebben gestuurd. Wij weten van niks! Hebben nooit wat ontvangen zelfs!

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat dit mogelijk is. Ik moet eindeloos bellen om alsnog dat prepaid kaartje te regelen. Hang een uur aan de telefoon om duidelijk te krijgen wat er gaande is en vervolgens kan ik niks doen om van die lijst te komen!!

Kan dit zomaar? En nee...het zijn geen vorige bewoners. Wij wonen hier sinds 2008 en niet 2010 is dat abonnement afgesloten.
Ik wil graag weten wat ik doen kan om van die lijst af te komen!
Ik zou met zoiets als een uittreksel van de GBA, of een kopie van het koopcontract van jullie huis, proberen om aan KPN etc duidelijk te maken dat jullie niet op dat adres woonden ten tijde van de fraude, en netjes vragen of jullie van die lijst afgehaald kunnen worden. (met honing vang je meer vliegen dan met azijn).

Of direct een bezwaar indienen bij die stichting Preventel. (dat is de zwarte lijst die je bedoelt denk ik?)

Simyo Webcare

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Hoi Jett65,

Wat een ontzettend vervelende situatie! Ik kan me voorstellen dat je dit graag zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.

Ik ga graag opzoek naar de oplossing voor je. Helaas kan ik je niets beloven maar ik ga uiteraard mijn uiterste best doen. Hiervoor heb ik een aantal gegevens nodig. Heb je voor mij een 06-nummer waarop jij bereikbaar bent, jouw postcode en huisnummer en het tijdelijke Simyo 06-nummer?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je deze gegevens hier plaatst wegens jouw privacy. Je mag dit mailen naar [email protected]. Je mag ook een bericht achterlaten via ons forum http://www.simyo.nl/forum . We zien jouw bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Simyo

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een alternatief is op ander adres aanvragen, mag niet maar gebeurde wel, omdat niet elke provider zo netjes als hierboven antwoord.

Ik hoop dat het lukt en schrijf ook de uitslag... met koopcontract en GBA dat je bewoner bent en niet de die schulden maakte...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

stofzuigertje schreef:Een alternatief is op ander adres aanvragen, mag niet maar gebeurde wel, omdat niet elke provider zo netjes als hierboven antwoord.

Ik hoop dat het lukt en schrijf ook de uitslag... met koopcontract en GBA dat je bewoner bent en niet de die schulden maakte...
Paspoort liegt niet en is niet aan een adres gebonden

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn zoon is nu gaan studeren en zowel zijn Rijbewijs als Paspoort staan nog op oude adres!
Dus ander adres kan en het kan.
Het is zelfs zo dat diverse personeel leden van mijn bedrijf privé post op bedrijf laten bezorgen
omdat ze in een twijfelachtige Post NL wijk woonden!

Er komen dus diverse rekeningen en TV gidsen binnen en die halen ze gewoon op.
Ook telefoon via de zaak kan zo... mijn bedrijf is dus tevens Postadres en woonadres, ik betwijfel
of dat altijd word opgegeven.

Gesloten