LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bart Smit
Bart Smit
De speelgoedwinkel Bart Smit had vorige week de Meccano Meccanoid robot G 15 KS van 122 cm te koop op de webwinkel .
Ik heb dat speelgoed besteld , de omschrijving en foto waren van Meccanoid G15KS, betaald met Visakaart. Daarna factuur in mailbox met de beschrijving Meccanoid G15KS. Alles in orde.
Echter bij levering blijkt dat ze niet het bestelde product hebben geleverd ! Ik ontvang Meccano Meccanoid G 15 van 54 cm hoog. Een ander model dus dat ten tijde van bestelling niet op hun website stond en nu ook niet. Ik kijk op de website van Bart Smit en blijkt dat het bestelde artikel Meccanoid G15KS niet meer online staat , er verschijnt de pagina helaas....
Het artikel dat ik geleverd kreeg staat echter ook niet op hun website.
Ik heb contact opgenomen met de klantendienst per email waar ik vertelde dat ze het verkeerde product hebben geleverd en hoe het nu verder moet. Ik voeg factuur bij en de printscreen die ik van de bestelling van het artikel gemaakt had bij.
Ik krijg het antwoord dat Bart Smit van de leverancier de verkeerde informatie heeft doorgekregen. En dat het niet mogelijk is om het juiste product voor deze prijs te leveren. En dat druk en zetfouten zonder voorbehoud zijn waardoor het niet mogelijk is om een andere oplossing aan te bieden. Indien ik het artikel niet wens kan ik het pakket terug sturen.
Kan dat zomaar ? Ik bestel een artikel dat duidelijk met omschrijving en foto op de website staat. Ik betaal en krijg het factuur met het juiste artikel. Tussen bestelling en levering krijg ik geen bericht dat het om een fout gaat en dat ze het artikel niet hebben. Maar ze sturen mij ongevraagd een ander type speelgoed op. Waarvoor ik dan nog kosten moet maken om het terug te sturen ?
Heb ik recht op het juiste artikel zoals besteld is en bevestigd dmv factuur en betaling ?
Ik heb dat speelgoed besteld , de omschrijving en foto waren van Meccanoid G15KS, betaald met Visakaart. Daarna factuur in mailbox met de beschrijving Meccanoid G15KS. Alles in orde.
Echter bij levering blijkt dat ze niet het bestelde product hebben geleverd ! Ik ontvang Meccano Meccanoid G 15 van 54 cm hoog. Een ander model dus dat ten tijde van bestelling niet op hun website stond en nu ook niet. Ik kijk op de website van Bart Smit en blijkt dat het bestelde artikel Meccanoid G15KS niet meer online staat , er verschijnt de pagina helaas....
Het artikel dat ik geleverd kreeg staat echter ook niet op hun website.
Ik heb contact opgenomen met de klantendienst per email waar ik vertelde dat ze het verkeerde product hebben geleverd en hoe het nu verder moet. Ik voeg factuur bij en de printscreen die ik van de bestelling van het artikel gemaakt had bij.
Ik krijg het antwoord dat Bart Smit van de leverancier de verkeerde informatie heeft doorgekregen. En dat het niet mogelijk is om het juiste product voor deze prijs te leveren. En dat druk en zetfouten zonder voorbehoud zijn waardoor het niet mogelijk is om een andere oplossing aan te bieden. Indien ik het artikel niet wens kan ik het pakket terug sturen.
Kan dat zomaar ? Ik bestel een artikel dat duidelijk met omschrijving en foto op de website staat. Ik betaal en krijg het factuur met het juiste artikel. Tussen bestelling en levering krijg ik geen bericht dat het om een fout gaat en dat ze het artikel niet hebben. Maar ze sturen mij ongevraagd een ander type speelgoed op. Waarvoor ik dan nog kosten moet maken om het terug te sturen ?
Heb ik recht op het juiste artikel zoals besteld is en bevestigd dmv factuur en betaling ?
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18
Re: Bart Smit
Ja het kan. Kosten terugsturen zijn echter voor Bart Smit en niet voor jou.
Re: Bart Smit
Waarschijnlijk was uit de prijs ook al wel duidelijk dat het hier om een fout ging. De KS versie is zo te zien ongeveer het dubbele qua prijs. Als je gewoon kosteloos alles terug kunt sturen en je geld terug krijgt, lijkt me dat een prima oplossing
Re: Bart Smit
Als ze het niet hebben dan hebben ze het niet. Maar je hebt wel het recht om het product elders aan te schaffen en de meerprijs te verhalen op Bart smit. De verzendkosten zijn sowieso voor hen.
Re: Bart Smit
Er kwam een promo email van Bart Smit met genomineerde voor speelgoed van het jaar en zo kwam ik bij het artikel terecht. Ik was niet op de hoogte van een ander model voor de helft van de prijs ?
In dit geval had Bart Smit mij op zijn minst van deze fout op de hoogte kunnen stellen per email of telefoon en mij de keuze te laten of ik dat andere product wenste toegestuurd te krijgen of dat ze de betaling zouden annuleren.
Nu zit ik met de rompslomp van terugsturen en wachten op de terugbetaling. Dit is geen klantenservice.
In dit geval had Bart Smit mij op zijn minst van deze fout op de hoogte kunnen stellen per email of telefoon en mij de keuze te laten of ik dat andere product wenste toegestuurd te krijgen of dat ze de betaling zouden annuleren.
Nu zit ik met de rompslomp van terugsturen en wachten op de terugbetaling. Dit is geen klantenservice.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Bart Smit
1. Misschien wist Bart zelf ook niet dat dit niet hetzelfde artikel was voor u aan de bel trok?maria456 schreef:Er kwam een promo email van Bart Smit met genomineerde voor speelgoed van het jaar en zo kwam ik bij het artikel terecht. Ik was niet op de hoogte van een ander model voor de helft van de prijs ?
In dit geval had Bart Smit mij op zijn minst van deze fout op de hoogte kunnen stellen per email of telefoon en mij de keuze te laten of ik dat andere product wenste toegestuurd te krijgen of dat ze de betaling zouden annuleren.
Nu zit ik met de rompslomp van terugsturen en wachten op de terugbetaling. Dit is geen klantenservice.
2. Als ze het andere product niet kunnen leveren, kunnen ze het niet leveren. Ook niet aan u.
Gewoon het product terugsturen en kijken bij een andere aanbieder.
Re: Bart Smit
Misschien moet je gewoon accepteren dat er iets is fout gegaan. Dit is een beetje aanstellerig...maria456 schreef:Er kwam een promo email van Bart Smit met genomineerde voor speelgoed van het jaar en zo kwam ik bij het artikel terecht. Ik was niet op de hoogte van een ander model voor de helft van de prijs ?
In dit geval had Bart Smit mij op zijn minst van deze fout op de hoogte kunnen stellen per email of telefoon en mij de keuze te laten of ik dat andere product wenste toegestuurd te krijgen of dat ze de betaling zouden annuleren.
Nu zit ik met de rompslomp van terugsturen en wachten op de terugbetaling. Dit is geen klantenservice.
Re: Bart Smit
Het geadverteerde product is gewoonlijk ongeveer twee keer zo duur als het geleverde product. In speelgoedland zijn aanbiedingen met 50% korting best mogelijk, maar voor zulk duur speelgoed wel ongebruikelijk. Toch zou ik, als ik zo'n aanbieding toegestuurd zou krijgen, er ook vanuit gaan dat het gewoon een goede aanbieding is en geen drukfout. Zeker als zowel de tekst als het plaatje van het KS model zijn.
Dat Bart Smit de KS niet zou 'kunnen' leveren is natuurlijk onzin. Ze kunnen in principe iedere meccanodoos leveren. Het is puur daar ze niet willen leveren tegen die prijs. Maar ik ben van mening dat als ze zulke fouten maken, ze ook de consequenties moeten dragen. En dus op deze ene bestelling dan maar verlies moeten maken.
Anders kunnen ze wel nog meer lokkertjes in de folders gaan zetten en vervolgens niet gaan leenheren. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dat Bart Smit de KS niet zou 'kunnen' leveren is natuurlijk onzin. Ze kunnen in principe iedere meccanodoos leveren. Het is puur daar ze niet willen leveren tegen die prijs. Maar ik ben van mening dat als ze zulke fouten maken, ze ook de consequenties moeten dragen. En dus op deze ene bestelling dan maar verlies moeten maken.
Anders kunnen ze wel nog meer lokkertjes in de folders gaan zetten en vervolgens niet gaan leenheren. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Re: Bart Smit
De retourkosten zijn zoals gezegd niet voor jou.
Maar hoe stond het artikel geadverteerd? In de aanbieding met veel korting? Stond de oude prijs er ook bij (al dan niet doorgehaald) en klopt de oude prijs of was deze van het goedkopere artikel?
Pas als niet kon blijken dat het waarschijnlijk om een vergissing ging, kun je ze er aan houden.
Als ze 50% korting adverteerden in een opruimingsronde dan sta je in je recht om wanprestatie te roepen.
Maar hoe stond het artikel geadverteerd? In de aanbieding met veel korting? Stond de oude prijs er ook bij (al dan niet doorgehaald) en klopt de oude prijs of was deze van het goedkopere artikel?
Pas als niet kon blijken dat het waarschijnlijk om een vergissing ging, kun je ze er aan houden.
Als ze 50% korting adverteerden in een opruimingsronde dan sta je in je recht om wanprestatie te roepen.
Re: Bart Smit
Ze hebben het artikel niet. Opperdepop.
Kun je 100 advocaten inhuren, maar wat er niet is, is er niet.
Kun je 100 advocaten inhuren, maar wat er niet is, is er niet.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Bart Smit
Wat ik persoonlijk redelijk asociaal vind. Het leven zou een stuk leuker worden als iedereen anderen behandelt zoals je zelf behandelt zou willen worden. Dus als iemand per ongeluk een fout heeft gemaakt, gewoon accepteren. Tenzij je masochist bent en het zelf lekker vindt om hard te worden aangepakt als je een foutje hebt gemaakt.alfatrion schreef:Als ze het niet hebben dan hebben ze het niet. Maar je hebt wel het recht om het product elders aan te schaffen en de meerprijs te verhalen op Bart smit. De verzendkosten zijn sowieso voor hen.
Re: Bart Smit
Het is niet asociaal om te verlangen dat een ander de afgesproken verplichtingen nakomt of bij gebreken daaraan de schade moet vergoeden.renewouters schreef:Wat ik persoonlijk redelijk asociaal vind.alfatrion schreef:Als ze het niet hebben dan hebben ze het niet. Maar je hebt wel het recht om het product elders aan te schaffen en de meerprijs te verhalen op Bart smit. De verzendkosten zijn sowieso voor hen.
Re: Bart Smit
Dan zouden consumenten ook niet meer het recht moeten hebben om te annuleren.alfatrion schreef:Het is niet asociaal om te verlangen dat een ander de afgesproken verplichtingen nakomt of bij gebreken daaraan de schade moet vergoeden.renewouters schreef:Wat ik persoonlijk redelijk asociaal vind.alfatrion schreef:Als ze het niet hebben dan hebben ze het niet. Maar je hebt wel het recht om het product elders aan te schaffen en de meerprijs te verhalen op Bart smit. De verzendkosten zijn sowieso voor hen.
Overigens lijkt mij de helft van de normale prijs een kennelijke vergissing.
Re: Bart Smit
Ja, gewoon accepteren dat je een fout hebt gemaakt en daar de consequenties van dragen. En dus niet moeilijk dien, maar het geadverteerde product alsnog leveren en de extra kosten als verkoper op je nemen.renewouters schreef: Het leven zou een stuk leuker worden als iedereen anderen behandelt zoals je zelf behandelt zou willen worden. Dus als iemand per ongeluk een fout heeft gemaakt, gewoon accepteren.
Re: Bart Smit
Misschien willen ze dat best wel maar moet TS gewoon even daarover bellen. Het lijkt me dat als ze dit artikel niet kunnen leveren ze dat ook niet willen omdat zo'n artikel nog veel duurder is al ze slechts 1 exemplaar afnemen bij de leverancier.kweenie schreef:Ja, gewoon accepteren dat je een fout hebt gemaakt en daar de consequenties van dragen. En dus niet moeilijk dien, maar het geadverteerde product alsnog leveren en de extra kosten als verkoper op je nemen.renewouters schreef: Het leven zou een stuk leuker worden als iedereen anderen behandelt zoals je zelf behandelt zou willen worden. Dus als iemand per ongeluk een fout heeft gemaakt, gewoon accepteren.
In ieder geval moet ts volledig kosteloos het artikel kunnen terugsturen.