LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reviews op marktplaats niet te vertrouwen.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
joene71

Reviews op marktplaats niet te vertrouwen.

Ongelezen bericht door joene71 »

Toen ik SWS belde, een eenmanszaak voor witgoedreparaties, stonden er alleen maar positieve beoordelingen op marktplaats. Achteraf na mijn slechte ervaringen met hen, ben ik nog eens goed gaan kijken naar de beoordelingen. Normaal gesproken is een beoordeling in de trant van: goede diagnose, reparatie prima, alleen was de prijs wat aan de hoge kant. Oftewel een review is evenwichtig. Een beoordeling die alleen maar 100% positief is, is verdacht. Bijzonder dat er zo veel positieve beoordelingen waren, zeker gezien mijn ervaringen.

Er werd een verkeerde reparatie uitgevoerd, waarvan een vakman achteraf zei dat het de verkeerde methode was en dit helemaal niet mogelijk was. Sinds de reparatie kreeg ik problemen met de vriezer die ik daarvoor nooit had gehad. Geprobeerd me te beroepen op de garantietermijn voor de reparatie, maar werd afgebekt of er werd gezegd dat hij niet verantwoordelijk was en dat ik iemand anders moet bellen. Namen wisselden steeds, waarbij steeds wisselende namen voor dezelfde personen werden gebruikt.

Het bedrijf gebruikt verschillende namen op marktplaats:
S.W.S. , witgoedreparatie Den Bosch, Witgoed reparatie snel en goedkoop en nog andere namen. Dat het om dezelfde persoon/personen gaat blijkt wel uit het feit dat er zelfde telefoonnummers worden gebruikt, de zelfde soort positieve reacties die alleen maar positieve punten noemen enzovoort.

Buiten dat er zo veel beoordeling zijn die eenzijdig positief zijn is het volgende ook opvallend. Het lijkt erop dat meneer deels zijn eigen reviews schrijft. De reactie van sws op een negatieve beoordeling:
"de fabriek van ariston is niet van mij ik lever alleen maar als je klacht heb bel hun maar je heb 2 jaar garantie en garantie heet fabrieks garantie dus wat betekend dat de fabriek geef de 2 jaar garantie ik heb 9 maanden terug u wasmachine gemaakt 9 maanden lang gebruikt geen klacht mee gehad en ik heb nog een eens een positife beoordeling van jou ontvangen god weet heel goed hoe jij een iemand voor niks kan beschuldige"
Opvallend zijn: geen gebruik van leestekens (geen punten geen komma's), geen hoofdletters en de taalfouten: u ipv uw, betekend met een d, positife etc.

Nu een van de beoordelingen nadat er daarvoor een negatieve beoordeling is gegeven:
Geplaatst door guti op 03 jan. '13 | 1 maand actief op Marktplaats
mijn wasmachine was stuk dus ik bel de sws volgde dag was hun voor me deur 2 personen zij heben zeer goed gemaakt en mijn wasmachine die werkt nog steeds goed ik ben best blij met s.w.s dus mensen ik zouw als je witgoed stuk is bel sws ze zijn best wel goed ik ben egt blij met s.w.s
Hier ook weer het niet gebruik van leestekens, geen hoofdletters en de taalfouten (bijv. egt, zouw enzovoort).

Wat ik een groot probleem vind is niet zo zeer dat ik door een dergelijk onbehouwen figuur ben opgelicht, maar meer vind ik het een probleem dat ik vertrouwen heb gehad in marktplaats. Ik ging ervan uit dat als er beoordelingen op marktplaats staan dat die oprecht zijn en niet gefaked, maar nog veel belangrijker dat het systeem dusdanig moet zijn dat als ik alleen maar positieve beoordelingen zie, dit niet betekent dat de negatieve gewoon weg zijn gehaald. Dit laatste begrijp ik gewoon echt niet van marktplaats. Maar de laatste dagen probeer ik een negatieve review te plaatsen op de advertentie "Witgoedreparatie snel en goedkoop". Nadat ik eerst nog een reactie krijg van meneer met desbetreffende taalfouten, het ontbreken van hoofdletters en leestekens waarin hij zegt dat hij het niet geweest kan zijn, heeft deze, samen met nog twee of drie andere negatieve reacties, nog enkele uren op marktplaats gestaan. Nu kom ik dan tot de conclusie dat mijn advertentie verdwenen is. Volgens mij heb ik me netjes aan de gedragsregels gehouden van marktplaats en dat geldt ook voor de andere advertenties. Ik vraag me af wat hier aan de hand is. Kan een aanbieder zomaar de beoordelingen wijzigen? Doet marktplaats dit? Waarom ben ik door marktplaats niet op de hoogte gesteld over het voorgenomen verwijderen. Ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in de beoordelingen van bedrijven op marktplaats. Laat dit een waarschuwing zijn ook voor anderen!

mimi39

Re: Reviews op marktplaats niet te vertrouwen.

Ongelezen bericht door mimi39 »

Nadat wij problemen kregen met onze wasmachine besloten wij via Marktplaats Omer emir Witgoedservice te bellen.
Later bleek dat zij ook vermeld staan als SWS. ( zag het aan dezelfde telefoonnummers)
Maar goed, zij waren bereidt om de dag erna langs te komen.
In de eerste instantie konden ze niet in de ochtend dus spraken we af voor in de middag.
Vervolgens staan ze 8:25 uur in de ochtend op de stoep!
Oke, dus 2 Turkse mannen( mn man dacht dat hij een nederlander aan de telefoon had) kwamen kijken en kwamen tot de conclusie dat het de motor was.
Die hadden ze helaas niet bij zich maar die wilden ze maandag wel even komen plaatsen voor 170 euro
2e hands, want nieuw was die rond de 300 euro!!!
Wij gingen accoord en maandag stonden dezelfde mannen er weer met de motor.
Mijn man ging even kijken en zag dat ze een xtra motor bij zich hadden daarna ging hij weer naar beneden.
Nadat ze wel heel erg snel klaar waren kwamen ze met een pinapparaat zodat wij konden pinnen.
De garantie was dus nu na reparatie 3 maanden.
Wat mij ook opviel is dat de monteur zijn achternaam (Alanos) anders schreef dan zijn handtekening( Alonso). Ook zij voornaam klopte volgens mij niet want dat klonk totaal niet Turks.
Ik heb ongeveer de helft van mijn leven met Turken gewoond/ gewerkt en mijn gevoel zei dat dit niet klopte.
Ik wilde dus direct een wasje gaan draaien en merkte gauw genoeg op dat dezelfde storing weer terug kwam.
Woedend was ik, dus maar gauw weer even bellen.
En ja hoor, waar ik bang voor was......hij nam niet op!!!
Verschillende keren gebeld en weer werd er niet opgenomen totdat mijn man besloot om met een ander nmr te bellen. Toen werd er wel opgenomen!
Degene van wie het nmr op Marktplaats staat besloot zijn monteurs direct terug te sturen.
Omdat het zolang duurde besloot ik maar om weer te bellen en om op een rustige manier mijn frustraties te uitten.
Volgens hem moest ik me nergens zorgen over maken, want het zou allemaal goed komen.
Komen eindelijk die 2 Turkse mannnen ( Turks sprekend met elkaar) opdagen en nemen ze na overleg met mijn man de HELE wasmachine mee om het op de zaak verder te controleren.
In mijn achterhoofd had ik geen goed gevoel over dit hele gebeuren, want ondanks dat ik zelf een buitenlander ben vertrouw ik niet alle buitenlanders op het gebied van reparaties.
Na 2 of 3 dagen zou mijn machine weer terug komen. Ondertussen bij jan en alleman mijn was gedaan waar ik normaal helemaal niet van houdt!
Donderdag zou de 3de dag zijn, dus ik bellen.......en zoals verwacht geen reactie!
Ik begon te koken van woede want ik was bang dat ik 170 euro en mn wasmachine kwijt was!!!
Na een SMS verstuurd te hebben besloot mijn man om weer met een ander nmr te bellen.
Ik had die 2 mannen verzocht om te blijven wachten totdat ik de trommel hoorde draaien en wonder boven wonder draaide die.
Na mn 2de was kwam weer die vervelend storing en weer stopte die ermee! Ik kon wel janken.......
Weer bellen en weer werd er niet opgenomen.
Een ander nmr gebruikt en zoals verwacht nam hij weer op en zou hij zaterdag ( de dag na het bellen) een andere monteur sturen tussen 10 en 13 uur.
Wat hij trouwens ook nog beweerde is dat hij mijn wasmachine 2 x op proef heeft en dat alles toen goed was. Jaja mooi verhaal!
Wat ik al dacht......monteur kwam niet opdagen.
Mijn man bellen en toen kregen we direct een voicemail. Hij had gewoon zn telefoon uitstaan.
Maandag geprobeerd en weer die vervelend voicemail!!!
Na wat googlen kwam ik erachter dat het grote oplichters zijn en meer mensen in de **** laten.
De achterlijke en zwaar overdreven reviews van hun op Marktplaats zijn allemaal NEP!
Ik snap ook niet dat Marktplaats deze onzin nog plaatst of toestaat.
Heb nu een monteur( 80 euro nieuwe motor) via mn vader kunnen regelen en die zag dat er geen andere motor in zat maar wat blijkt de OORSPRONKELIJKE!
Of ze hebben het niet vervangen of ze hebben op de zaak mijn oude motor weer teruggezet.
Ik laat het hier niet bij zitten en ga kijken hoe ik mijn geld terug kan krijgen.
Al moet ik ze aanklagen!

neri

Ongelezen bericht door neri »

Na surfen op het internet kwam uit bij marktplaats voor een wasmachine monteur.Er stonden inderdaad hele positieve reviews over S.W.S witgoed monteur.Dus had gebeld met meneer [Persoonsgegevens verwijderd] en vertelde dat mijn wasmachine water lekte tijdens het wassen.Gelijk een afspraak gemaakt en op het 1ste afspraak kwamen ze netjes op tijd.Hij melde dat mijn waterpomp defect was en moest een nieuwe bestellen voor €125.Moest gelijk betalen zodat hij het kon bestellen en als het binnen was zou hij het komen inzetten.Heel naief en dom maar met goede vertrouwen heb ik hem €125 betaald (zonder bewijs). Het zou een week duren maar het heeft geen week maar 2 weken geduurd voordat ze kwamen.Om het in te zetten kwamen er 2 andere mensen.Volgens hun hebben ze het nieuwe pomp erin gezet en het probleem was verholpen.Als het probleem terug zou komen was het geen probleem want ik had naar zeggen 3 maanden garantie.Volgende dag het was gedraaid en zag dat het nog steeds lekte.Dus gelijk gebeld en afspraak gemaakt die niet nagekomen is door SWS witgoed service zonder enige melding. Dit heeft zich zeker 5 keer herhaald.Na 6 keer afspraak maken en zonder melding niet op komen dagen belde ik boos met een andere nummer.(Want ze namen op een gegeven moment mijn tel.niet eens op). Ze namen eindelijk op en hadden beloofd dat ze alsnog zouden komen en hoera ze kwamen eindelijk weer terug.Deze keer weer 2 andere jongens.Ze zijn even bezig geweest en volgens hun was er een ontbrekende schroef de probleem. Deze keer vroeg ik wel om een garantiebewijs en ik kreeg een papier met S.W.S logo erop zonder bedrag of handtekening.Maar mijn probleem is weer niet verholpen en belde ze terug met het verzoek om mijn geld terug te betalen en dat ik hun diensten niet meer wilde hebben.Hij zei dat ze een nieuwe pomp hebben gezet en dat ze niet het volledige bedrag wilden betalen.Waarop ik zei dat waarschijnlijk de probleem niet eens aan het pomp lag aangezien het probleem niet is verholpen.Dus ik heb ze aangeboden om langs te komen en hun pomp eruit te halen en overgaan tot terug betaling van €125.Dat vond hij wel goed en hebben we weer een afspraak gemaakt op zaterdagochtend en zoals gewoonlijk bij S.W.S witgoed monteur is er niemand op komen dagen.Ik kwaad opgebeld met geheim nr.Hij gaf toe dat hij toch maar mijn geld terug zou betalen als ik mijn rekeningnr. zou smsen.Dat heb ik dus gedaan en tot op heden niks van terug gezien.Nog een keer gebeld en weer een belofte gekregen dat hij het zelfde avond dan maar van zijn eigen rekening zou overboeken.Nog steeds niks.En nu zijn ze totaal onbereikbaar op alle 3 nummers die ze gebruiken.[Persoonsgegevens verwijderd]
Ik heb al stappen ondernomen en ik nodig mensen uit die bedonderd zijn door S.W.S om samen een zaak te spannen tegen deze oplichters.Om ons verdiende geld terug te krijgen maar vooral dat deze oplichters niet zomaar door kunnen gaan met hun malafide zaken.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 sep 2015 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [Persoonsgegevens verwijderd]

F. van Slooten

Ongelezen bericht door F. van Slooten »

Helaas heb ik ook een negatieve ervaring moeten ondergaan met S.H.S. waarmee ik in contact kwam via hun advertentie op Marktplaats. Ook ik las op dat moment alleen maar positieve reacties, hetgeen mij overtuigde om met hen in zee te gaan om mijn wasmachine door hun te laten repareren die op dat moment slechts een klein maar onhandig mankement vertoonde. Onderstaande beoordeling heb ik ook geplaatst bij de advertentie van het Witgoed Reparatie Bedrijf regio Rotterdam op Marktplaats op 26-07-2013.
Dit bedrijf dat staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder de naam S.H.S. komt in eerste instantie sympathiek en betrouwbaar over maar is een doodordinaire oplichter die je veel geld uit je zak praat om zogenaamd onderdelen te bestellen die hij vervolgens nooit meer komt brengen, laat staan monteren. En je kan bellen wat je wil, als je te vaak belt of te lastig voor hem wordt, verbreekt hij de verbinding of neemt het gesprek geheel niet meer aan.

Ik betwijfel zelfs ten zeerste of de man wel kennis van zaken heeft. Mijn wasmachine vertoonde slechts een klein mankement toen hij de eerste keer op bezoek kwam, daarna heeft hij het nooit meer gedaan en heb ik deze zelfs moeten laten vervangen door een geheel nieuwe.

S.H.S. adverteert onder meerdere namen op Marktplaats en uiteraard ook met meerdere telefoonnummers die regelmatig wijzigen, waaronder:[Persoonsgegevens verwijderd]

Er zijn diverse klachten over dit bedrijf te vinden op de website van Tros Radar van mensen waarvan hij het vertrouwen op soortgelijke wijze heeft misbruikt. Het wrange van dit verhaal is dat de naam van dit topic is: "Reviews op marktplaats niet te vertrouwen."

Waarin onder andere staat: “Ik ging ervan uit dat als er beoordelingen op marktplaats staan dat die oprecht zijn en niet gefaked, maar nog veel belangrijker dat het systeem dusdanig moet zijn dat als ik alleen maar positieve beoordelingen zie, dit niet betekent dat de negatieve gewoon weg zijn gehaald.”

De vraag is nu wie deze reviews manipuleert: Is het S.W.S. zelf of is het Marktplaats die hier niet op zit te wachten en negatieve beoordelingen verwijdert? Opvallend is wel dat S.W.S. op Marktplaats geen enkele negatieve beoordeling heeft, terwijl hij zelfs Tros Radar heeft gehaald.....
Alhoewel S.H.S. al geruime tijd geleden per SMS heeft toegezegd mijn aanbetaling van € 135,00 terug te storten op mijn rekening, heb ik tot op heden niets van hem mogen ontvangen.

Conclusie: Zaken doen met S.H.S. uit Den Haag wordt met klem ontraden, ondanks de positieve beoordelingen op Marktplaats.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 sep 2015 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

PietHeyn

Ongelezen bericht door PietHeyn »

September 2013 Breda . Ben ook de dupe geworden van de activiteiten van deze mannen. Ze hebben mijn wasdroger meegenomen ter reparatie.( van de zolder naar buiten gesjouwd en bij terugkomst weer naar boven) Ik had er geen goed gevoel bij, dat ze mijn droger meenamen, maar ik wilde geen vooroordeel hebben tegen buitenlanders, dus ging ik hier toch mee akkoord.
Bij terugkomst gaven zij aan dat ze er een nieuwe pomp in hadden gezet. Kosten : 120 euro. Ik kreeg een officiële bon met recht op 6 maanden garantie. Bij het afrekenen vond ik deze Alexander wel heel erg vriendelijk...
Toen ik de wasdroger wilde gebruiken bleek deze nog steeds hetzelfde euvel te hebben. Bellen met witgoed123.nl lukte niet meer, want ze namen mijn telefoontjes niet meer op. Zodra ik met een ander toestel belde kreeg ik een zekere Ibrahim aan de lijn. Die gaf steeds aan dat hij zijn medewerkers langs zou sturen...maar deze zijn nooit meer geweest!
Ik vind het triest dat het vertrouwen in de medemens zo geschaad wordt en dat een kind op moet groeien in zo'n omgeving. ( Hoorde steeds een kind op de achtergrond)
Ga dus niet in zee met witgoed123.nl. Ze zijn super vriendelijk, het druipt er bijna van af, maar ze bedotten je waar je zelf bij staat.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 sep 2015 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Ridller1000

Ongelezen bericht door Ridller1000 »

27-09-2013

Ook ik ben in de oplichterspraktijken van deze heren getrapt.
Kwamen voor een defect aan de vaatwasser en zeggen dat er een nieuw onderdeel in moet.
Nemen het defecte onderdeel mee en komen een week later met het zogenaamde nieuwe onderdeel terug.
Je betaald en krijgt netjes een rekening met de 12 maanden garantie erop.
Ze gaan weg en de vaatwasser heeft nog steeds hetzelfde defect.
Na telefonisch contact zeggen ze toe om het euvel de dag erop te komen repareren maar zoals verwacht niemand meer gezien.
Hierna wordt de telefoon ook niet meer opgenomen.
Opvallend is wel dat ze altijd met tweeen zijn en dat er blijkt later ook nog iemand in de bestelbus zit te wachtten.
Doe alstublieft aangifte op ''mijnpolitie.nl'' om dit soort vuil tuig op te pakken.

vanMoergastel

Ongelezen bericht door vanMoergastel »

En ook wij zijn in de slinkse oplichterspraktijken van witgoed service en[Persoonsgegevens verwijderd] getrapt, wat een nare ervaring!! Ik mag hopen dat ze ergens opgepakt gaan worden en dat marktplaats en de politie wat met onze melding en aangifte doen.
Onderstaand onze review welke ik gelukkig heb kunnen plaatsen:

Beoordeling van klanten: 72x 1x

Reparatie combi magnetron smeg in Den Bosch
Geplaatst door vanDaan op 08 okt. '13 | 4 jaar actief op Marktplaats
Mijn combi magnetron smeg moest mee voor reparatie omdat de printplaat stuk was, ik moest 200 euro aanbetalen en dan zou de combi anderhalve week later uiterlijk vrijdag 4 oktober weer terug zijn was de afspraak, vrijdags kwam niemand en na enkele telefoontjes zou de combimagnetron maandag terug komen, weliswaar nog niet gemaakt maar dat zou dan vanuit ons huisadres een keer gebeuren. Op maandag weer niemand gezien en na wederom verschillende telefoontjes zouden ze dinsdag komen, dinsdag ochtend geveld hoe laat en dat zou tussen half 11 en elf uur zijn, nu is het bijna half twee en weer meerdere telefoontjes later waar ik ineens op het mobiele nummer weer iemand anders te spreken krijg die zegt nergens vanaf te weten is onze combimagnetron spoorloos eveneens onze 200 euro. We worden gewoon opgelicht en ga hier ook een melding van maken bij de politie en marktplaats
Laatst gewijzigd door Radar op 17 sep 2015 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

RoyEdgar

Ongelezen bericht door RoyEdgar »

Ik vraag me toch iets af. Op Marktplaats staat bij de reviews mbt 'Witgoed Service' een verwijzing naar de bovenstaande klachten in dit forum. De laatste twee reviews zijn dan ook negatief en zijn tevens de enige reviews geschreven door iemand uit Den Bosch, net als alle negatieve opmerkingen in dit forum. Ik ga er derhalve vanuit dat die reacties afkomstig zijn van dezelfde mensen die de reacties in dit forum plaatsten. Echter: het bedrijf onder de naam Witgoed Service staat er geregistreerd als zijnde gevestigd te Rotterdam en uit alle reviews aldaar zie je ook dat al deze reviews afkomstig zijn van mensen in Rotterdam of de directe omgeving daarvan. Bovendien zie ik de hier genoemde namen en telefoonnummers nergens terug komen in de reviews op Marktplaats, ook niet in de oude reviews. Mijn vraag is dan ook: waaruit leiden jullie af dat het hier hetzelfde bedrijf betreft? Ik vraag dat omdat ikzelf op zoek ben naar een reparateur en het bedrijf op Marktplaats zou in aanmerking komen ware het niet voor de verwijzing naar dit artikel en de twee laatste reviews op Marktplaats. Gezien de discrepantie met eerdere reviews vraag ik me dus af of die wel terecht zijn.

kur

Ongelezen bericht door kur »

Ik heb via Martkplaats contact gehad met witgoed service 123.
Ik ben ondertussen 6 weken verder, en zij zijn in gebreken gebleven om het probleem op te lossen.
Pas vorige week ben ik op deze site terecht gekomen, en het grootste deel van verhalen die hierboven worden geschetst herken ik helaas.
Momenteel onderzoek ik de mogelijkheid om mij te beroepen op het recht om de overeenkomst te ontbinden en mijn geld terug te laten storten.
Ik woon overigens in Rotterdam, ter info op de persoon die op 17 oktober jl. heeft gereageerd op dit forum.

voor meer informatie kunt u mij een prive bericht sturen.

Zacha

Ongelezen bericht door Zacha »

Ook ik ben erin gestonken. Heren staan op Marktplaats onder de valse namen Nico en Edwin (verschillende advertenties), door hun telefoonnummer te googlen kwam ik op dit forum uit. Had ze uitgenodigd voor een wasdrogerdiagnose, het zou aan de pomp liggen. Aanbetaling van 80 euro gedaan, en tot twee keer toe niet op de afgesproken datum/tijdstip komen opdagen. En als ik vraag (na 10 achter elkaar gebeld te hebben krijg je ze mschien eindelijk s aan de lijn) word ik verdomme nog afgebekt ook. Men heeft toegezegd de 80 euro vanavond voor 22.00 op mijn rekening terug te storten, als dit niet gebeurt volgt een aangifte. Wie doet er mee?

Hardtail

Ongelezen bericht door Hardtail »

Tja, en dan opeens lees je dat ook meerdere mensen het zelfde is overkomen als jezelf. En besef je dat je bent opgelicht. Je vermoeden word opeens werklijkheid en boosheid is de volgende reactie. Ook wij zijn door deze loosers uit de samenleving opgelicht. Als zij voor het eerst langskomen bij je thuis voel je eigenlijk al direct dat er iets niet klopt. Spreken elkaar aan in een vreemde taal, wat eigenlijk niet hoort in bijzijn van een klant. Maar zoals altijd geven veel mensen toch de voorkeur van de twijfel en hoop je dat je mis zat. De vaatwasser motor was stuk en een reparatie zou 170,00 euro zijn. Afgesproken dat ik een aanbetaling zou doen van 60 euro, deze netjes contant betaald en een nota gevraagd. Deze heb ik ook ontvangen, al staat er geen bedrijfsnaam op en is het vermelde hotmail account ook wel vaag voor een legitiem bedrijf. Afgesproken dat ze de week erop terug zouden komen voor de reparatie. Helaas ging het hier al mis en ja toch maar een vervolg afspraak gemaakt, Zaterdag ochtend een week later. Helaas de hele ochtend niemand gezien en na enkele keer bellen kreeg ik iemand aan de lijn. Rond 4 uur in de middag zouden ze langs komen met de onderdelen.
Inderdaad kwamen ze rond 4 uur aan maar dan ook alleen om te melden dat ze de verkeerde motor bij hadden. En of ze een andere keer konden afspreken, ik heb toen gelijk mijn geld terug gevraagd maar helaas hadden beide heren niet meer bij dan 10 euro. Er is een nieuwe afspraak gemaakt maar denk niet dat nu ik me eraan ga houden, zeker nu ik van meerdere heb gelezen dat de reparaties ondeugelijk zijn. Zij zullen dus mochten ze komen aan de gesloten deur staan. Heb inmiddels aangiften gedaan en de 60 euro neem ik voor lief. De stress en verloren tijd in zulke situatie is mij dat geld echt niet waard. En van terug betalen zal het ook wel nooit komen. Wel zal ik regelmatig bellen annoniem en fake afspraken maken met deze geweldige witgoed monteur en hem dan het adres doorgeven van een willekeurige politie bureau in het land. Hopelijk voelen zij zich dan ook opgelicht.

Gerard!

Ongelezen bericht door Gerard! »

Omdat onze Miele afwasmachine kapot was hadden wij via marktplaats 123 witgoed gebeld. Hier stonden goede recensies over op marktplaats. Zij kwamen vrij snel langs, de pomp zou kapot zijn en moest worden vervangen. Deze hadden ze besteld en kwamen ze na een paar dagen al brengen. Kosten € 120,- Het leek gemaakt maar 10 minuten nadat de 2 heren weg waren stopte de machine er weer mee. We hadden gebeld en na een paar dagen kwamen ze langs. Er stond wat water onder in de machine bij het pompje. Dit schepte ze er uit en toen deed hij het weer. Na een half uur draaien stopte het apparaat er weer mee. Weer gebeld en na een paar dagen waren ze er en hebben de vaatwasser meegenomen om op de zaak te repareren zeiden ze. Na vaak geprobeerd ze te bellen kreeg ik ze eindelijk te pakken. Ze zeiden dat ze een onderdeel besteld hadden en zouden iets laten weten als het binnen was. Na een paar weken niets gehoord te hebben heb ik zelf maar weer gebeld. Hij was gemaakt werd gezegd want hij was wel 30 keer uitgeprobeerd. Na een paar dagen werd hij gebracht. Ze zetten hem aan en toen deed hij helemaal niets meer. Ze namen hem weer mee. Ik had om een leenmachine gevraagd en na een paar keer gebeld kwamen zie die inderdaad brengen, een hele oude Bosch met veel gebruikssporen maar hij werkt. Wij wilden nog steeds onze Miele vaatwasser gemaakt terug. We hebben daarna gebeld, ze maakte dan een afspraak om langs te komen maar kwamen vervolgens niet. Daarna hebben we ze nog een paar keer gebeld en iedere keer beloven ze dat ze komen maar helaas we hebben ze niet meer gezien. Nu zijn ze op geen van de nummers meer te bereiken. [Persoonsgegevens verwijderd]Hier zijn ze ingeschreven geweest bij de kamer van koophandel maar daarna weer uitgeschreven.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 sep 2015 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

witgoedmonteur

Ongelezen bericht door witgoedmonteur »

ik ken deze lui,werken vanuit Den Haag,zijn 2 turkse broers en een vader,werken onder veel verschillende namen, allemaal puur hollandse namen,terwijl ze dat zeker niet zijn,adverteren op marktplaats alleen met mobiel nummer,geen website geen vast aanspreekpunt geen kvk nummer ,ze nemen altijd de machine mee en brengen die dan zogenaamd gerepareerd terug of komen later met het nieuwe onderdeel terug,maar maken hem nooit terplaatsen,omdat ze er geen verstand van hebben,en je zo later met een torenhoge rekening opzadelen !!
DE zogenaamde positieve beordelingen zetten ze er zelf op,en de negatieve verdwijnen als sneeuw voor de zon..rara ?
vermoedelijk hebben ze een bekende bij Marktplaats werken !!
ze adverteren met reparaties door heel nederland,lijkt mij erg onlogies als je vanuit den haag werkt,maar dan kan ook makkelijk als je voor ieder klusje tussen de 150 en 300 euro rekent,en daar verder niets voor doet,dus tel uit je winst !!!
Dus mensen wees gewaarschuwd !!!!!

Hardtail

Ongelezen bericht door Hardtail »

Nadat ik hier mijn slechte ervaringen heb gedeeld met deze oplichters heb ik ook bij marktplaats een bericht achter gelaten in de review van de advertentie. Deze was niet grof of beledigend, maar wel met een flinke waarschuwing niet in zee te gaan met deze mensen. Nu is na enkele dagen deze reactie uit de review verdwenen, zoals eerder vermeld hier lijkt het er inderdaad op dat iemand bij marktplaats de slechte reviews verwijderd. Ik heb in inmiddels voor opheldering gevraagd bij marktplaats en wacht nog op de reactie.

witgoedmonteur

ik denk dat je daar lang op kan wachten,heb ik ook geprobeerd,nooit wat gehoord van ze,marktplaats heeft zelfs mijn account geblokeerd,zodat ik niets meer kon doen,lijkt er erg op dat marktplaats in het voordeel van oplichters werkt..erg teleurstellend,dat betekent dus dat oplichters gewoon maar door kunnen gaan met slachtoffers maken !!!

JohandeWit

Ongelezen bericht door JohandeWit »

Hoi,

Deze jongens opereren ook onder de naam 'Piet' [Persoonsgegevens verwijderd]

diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/reparatie-en-onderhoud-witgoed-en-apparatuur/372386-betaalbaar-reparatie-van-uw-witgoed-apparatuur.html?previousPage=lr

Mvg,
Johan
Laatst gewijzigd door Radar op 17 sep 2015 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

JohandeWit

Ongelezen bericht door JohandeWit »

Deze jongens adverteren inderdaad onder verschillende namen:

[Persoonsgegevens verwijderd] diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/reparatie-en-onderhoud-witgoed-en-apparatuur/39481-den-haag-leiden-haarlem-en-omgevening.html?previousPage=lr

Ik ben er ook voor 150 euro ingetuind en ga aangifte doen van oplichting. Maar aangezien ik niet weer of de politie hier iets mee doet, is het misschien een idee omdit bij Alberto Stegeman ofzo door te geven: http://www.sbs6.nl/programmas/undercove ... gina/tips/
Het moet niet zo moeilijk zijn om deze jongens te strikken met een 'lokkoelkast' ofzo.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 sep 2015 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

witgoedmonteur

zou zeker een goed iedee zijn.ik heb namelijk heel veel last van de praktijken van deze gasten !!!

Nicky01!

Ongelezen bericht door Nicky01! »

Ook bij mij was de reparatie duurder dan een tweedehandse van hen. de trommel afgebroken. Reparatie 350. Maar ze hadden nogwel eentje van 250, afgedankt naar 200 met 2 jaar garantie. Binnen korte tijd pompte hij niet meer af. Kwam doordat ik de pluizen er niet uithaalde. Dat heeft bij die ervoor nooit gehoeven. Bezoekje kostte weer 40 euro. En vertelde deze monteur die tweedehandse was Door zijn broer aan mij verkocht tijdens zijn vakantie. Hij was zelf de eigenaar en zijn broer had dat nooit mogen doen. Nu een jaar later na vaak leeg laten lopen en weet opstarten bij foutmeldingen en was bij vrienden doen. Zijn ze niet bereikbaar.

A-J

Ongelezen bericht door A-J »

02-10-2015: Wij gingen ook af op de 62 voornamelijk goede recensies op Marktplaats van (toen nog) UNI Witgoed Service [bedrijfsgegevens verwijderd]. Helaas hebben de mannen helemaal niets waargemaakt van deze schijnbaar goede reputatie, en zijn wij opgescheept met een dure reparatie aan de vaatwasser die het probleem totaal niet verholpen heeft.
Ik heb de klacht gemeld bij het Klachtenkompas van de Consumentenbond, maar daar reageert het bedrijf totaal niet op. Inmiddels wordt hen de grond waarschijnlijk te heet onder de voeten want men heet nu Real Witgoed Service [bedrijfsgegevens verwijderd]. Ook de facebook-pagina van Uni Witgoed Service is verwijderd...
Op Marktplaats is het KvK-nummer van het bedrijf verwijderd en er staat nu een nietszeggende naam ("Zeer Goedkoop"), maar nog steeds met de meer dan 60 positieve recensies. U bent gewaarschuwd!
07-10-2015, update: vandaag heeft de eigenaar van dit bedrijf contact met mij opgenomen. Hij heeft beloofd zijn leven te beteren en hij heeft het door mij betaalde geld voor de reparatie alsnog onmiddellijk teruggestort. Het staat inmiddels op mijn rekening. Beter laat dan nooit!
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2015 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bedrijfsgegevens verwijderd

Gesloten