LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie denkt aan onze kinderen??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Akb
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2003 23:58

Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Akb »

Beste mede gedupeerden,

nu gebleken is dat onze strijd om ons gelijk te halen nog lang gaat duren zit ik, en met mij denk ik vele andere, met het volgende probleem. Wie kan mij een serieus antwoord geven op de volgende vraag die voor mij heel belangrijk is?
"Stel dat gedurende het proces mijn man en ik (of een van beide) komen te overlijden gaat dan de restschuld automatisch over op mijn kinderen (10 en 13 jaar)?"
Zo ja is het dan raadzaam om over het bedrag van de restschuld een verzekering af te sluiten bij overlijden.
Ik weet het even niet maar voel me wel zwaar k l o t e onder deze twijfel die er nog eens bovenop komt op dit drama.

Graag een serieus antwoord en alvast heel erg bedankt.


Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik vraag mij af wie er NU aan onze kinderen denkt.

Die glatjanus van Legio drukte mij nog op het hard er het geld in te steken wat ik op dat moment kon missen zodat het geld voor de studie van mijn kinder veilig bleef. Het zou volgens hem toch zonde zijn als je dat geld nodig had je daarvoor de rekening zou moeten stoppen.
Nu blijkt dat ik met die inleg pas aan het begin van alle ellende stond. Achteraf is al het spaar- en leergeld naar Dexia en ook nog een enorme schuld in het vooruitzicht.
Dus studieproblemen in dit gezin en iets extra's, nieuwe fiets of vakantie zit er voor mijn kinderen niet meer aan.
En onze fijne regering maar lekker toekijken hoe die oplichters vele gezinnen op die manier naar de sodemieter helpen!!!! En vervolgens heel nederland in hun truckendoos meesleuren.
En volgens bovenstaand bericht kan het dus nog wel eens veel erger worden. Het is gewoon een olievlek.
Bedankt hoor Dexia voor die fijne zogenaamde spaarplannen, want zo werden ze wel degelijk verkocht!!
En nu maar jagen op de manke prooi en dat met hulp van Zalm die van alles belooft maar niets doet behalve klagen dat het consumenten vertrouwen zo slecht is. Ja vind je het gek als je dit allemaal toe staat!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door impact »

Als je nog geen juridische hulp hebt gezocht, doe dit dan zo snel mogelijk. Kijk op www.pay-back.nl , waar je ook met vragen terecht kunt.

Als je komt te overlijden terwijl je kind(eren) nog wettelijk minderjarig zijn, zou je bij testament reeds een voogd (familielid of goede vriend/in?) kunnen aanwijzen en met diegene afspreken dat jouw erfenis slechts beneficiair door de kinderen mag worden aanvaard. Nogmaals, stel dit soort vragen aan een advocaat!

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Hollander »

een voogd (familielid of goede vriend/in?) kunnen aanwijzen en met diegene afspreken dat jouw erfenis slechts beneficiair door de kinderen mag worden aanvaard.
Is het niet zo dat de voogd van een minderjarige altijd beneficiair MOET aanvaarden namens de kinderen?

Annelease

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Annelease »

En als dat niet het geval is, dan is het zeker iets om te laten vastleggen!

regi

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door regi »

Jammer, mislukt.
Laatst gewijzigd door regi op 12 okt 2004 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Annelease

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Annelease »

Als je komt te overlijden terwijl je kind(eren) nog wettelijk minderjarig zijn, zou je bij testament reeds een voogd (familielid of goede vriend/in?) kunnen aanwijzen en met diegene afspreken dat jouw erfenis slechts beneficiair door de kinderen mag worden aanvaard. Nogmaals, stel dit soort vragen aan een advocaat!
Dit soort vragen aan een notaris!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door impact »

Regi, ik ben geen advocaat en heb ook geen "vereniging".

Het enige wat ik deed, was iemand die een vraag stelde, die ik zelf niet vakkundig kan beantwoorden, te proberen de weg te wijzen naar een
club, die dat vast en zeker wèl kan of in ieder geval misschien kan vertellen waar je het antwoord kunt krijgen. Verder adviseerde ik alleen om je van juridische hulp te verzekeren. Wat is daar zo fout aan?

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Er is ook een club in oprichting waar je vragen kunt stellen over hoe moeilijk het is als je de weg niet meer weet.

In Utrecht zijn wegwijzers aanwezig. Hoe je om moet gaan met de Dexia stress.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door impact »

Waarom krijg ik toch de indruk dat Hoegstra probeert mensen nog verder de vernieling in te trappen?

Michiel Luidens

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Hoe je het ook wendt of keert, iedere vraag op dit forum loopt uit op een veldslag.

:D

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Impact ik krijg eerder de indruk dat je een vies spelletje speelt !!!

Als het je behagen schept veel lol dan maar.
Laatst gewijzigd door Rob Hoegstra op 12 okt 2004 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door impact »

Vind je dat vreemd, Luidens? Jijzelf bent een van degenen die daar het hardst aan meewerken.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door impact »

Hoegstra, weet je geen antwoorden meer en ga je nu maar met loze beschuldigingen strooien?

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Impact hopelijk word je nog eens Compact voor je zelf. Ik gun je een liefdevol leven . Met alles wat daarbij hoort. :wink:

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

In mijn contract (WV3D) staat bij Bijzondere voorwaarden effectenlease punt 5, dat bij overlijden een evt. schuld wordt kwijtgescholden.

Dus kinderen of andere erfgenamen hebben bij overlijden van de lessee in ieder geval geen last van dexia op de schouders liggen.

tja.. da's ook nog een oplossing...

Annelease

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Annelease »

't was je vrouw toch...................

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Wat bedoel je I. ?

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: Wie denkt aan onze kinderen??

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Het cirkeltje is weer rond :D Ik vind jullie alemaal leuk en lief. Welterusten allemaal.

Gesloten